Log in

View Full Version : Voltmeter

DIXI
29-09-2009, 21:01
hey iedereen,
Ik heb hier thuis nog een voltmeter liggen:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-88F88HOZ-D.jpg

Nu wilde ik hem uit elkaar halen, om zo de witverlichte delen te veranderen in blauw verlicht, zodat het geheel wat meer bij mn overige interieurverlichting past. Maar ik weet hier het merk niet van, en ook niet hoe ik deze het best uiteen kan halen. Weet iemand mij hier misschien meer over te vertellen? En misschien ook over hoe deze te bevastigen is want ik heb geen schroefdraad ofzo dat ik hem met een ring kan vastzetten.. Wordt dit het lijmpistool uit de kast pakken? :P
grtz DIXI

Marco
29-09-2009, 21:23
vaak worden deze metertjes met een soort van U beugeltje tegen het plaatje aangeklemt waar ze in gemonteerd worden. Waarschijnlijk zitten er 1 of 2 stukjes draadeind achter op t metertje of n schroefgat.

Je steekt het metertje dus door de plaat en vervolgens het U beugeltje met de openkant naar het plaatje toe en draait em vast

Metertjes zitten vaak in elkaar gefelst, oftewel de voorkant is erop gelegd en het randje is omgerold. Open maken kan, maar of je het dan nog mooi dicht krijgt...

DIXI
29-09-2009, 21:45
damn.. dus openhalen word lastig? behuizing is compleet van plastic, dus lijkt me dan dat dit niet gefelst kan worden? zat zelf te denken dat het misschien gelijmt was..
op de behuizing zit niks van schroefdraad ofzo, wel op de achterkant 2 boutjes, maar daarmee zit het binnenwerk vast aan de behuizing.

DIXI
30-09-2009, 14:16
net ff geprobeert, nu blijkt de rand dus idd van metaal te zijn, en ik denk dus ook gefelst.. kan ik dit niet open krijgen zonder al te veel schade? of weet iemand toevallig mooie rood/blauw verlichte metertjes?
grtz

1982kameiX1
30-09-2009, 16:18
http://www.autostyle.nl/productfind.aspx?make=&model=&indexno=1580&searchfor=&universal=false

Voilá, lang leve de autostyle... :D

DIXI
30-09-2009, 16:31
thnx ;) maar dit is dus niet dezelfde als ik heb (A) heb de hoop al bijna opgegeven.. :( misschien lomp werk gaan verrichten aan de meter of toch genoegen nemen met de huidige kleuren..

RubenD
30-09-2009, 23:03
Vergeet het maar, zit gefelst. Heb er nog nooit zo'n eentje (VDO, equis of wat dan ook) gezien waar het anders was.

DIXI
06-10-2009, 23:48
klopt zit gefelst :evil: nu waarschijnlijk dan maar zo in de auto bouwen, mooi boven mn radio een paneeltje maken met nog enkele knopjes voor het een en ander (nog geen idee waarvoor :P)