PDA

View Full Version : Powerfilter monteren?


Joeyvw
30-09-2009, 19:58
hee,

Ik ben nieuw op het Forum, en ik heb mijn vraagstuk eerst opgezocht maar ik kon niets vinden.. dus ik hoop dat een van jullie het mij zo weet te vertellen! :D

Ik wil namelijk mijn nieuwe universele Powerfilter monteren, maar aangezien de Luchtmassameter niet in een rond einde eindigt.. heb je daar zo'n montage plaat voor nodig.. deze had ik gevonden, weer universeel, maar de boutgaten kwamen niet overeen met de boutgaten van de LMM.. :mad:

WieOWie weet waar ik deze wel kan halen, of heeft een andere oplossing..

Richard
30-09-2009, 20:34
universele wegdonderen ( of op marktplaats) en een kn voor jouw auto halen.. de tijd die je nu al kwijt bent had je al lang een iets duurder setje kunnen halen

Joeyvw
30-09-2009, 20:38
k&n inleg filter? of K&n air intake setje?

ik wil namelijk ook wel een beetje vermogen winst als het kan...

Richard
30-09-2009, 20:42
vermogenwinst moet je niet in een luchtfiltersetje zoeken.. vaak is het geluid wat lijkt dat je harder gaat.. wil je vermogenwinst dan zul je andere zaken moeten verbeteren wil het open luchtfilter gaan werken( ook de plaatsing is hierbij een factor)

Joeyvw
30-09-2009, 20:47
mja.. ik wil de filter aan mijn LMM monteren (door middel van dat bevestigingsmateriaal) en dan via de grill de koude lucht daar naar toe "begeleiden" door het af te schermen van de motor... zodat hij koude lucht krijgt..

dat laatste gaat allemaal wel lukken, en ik doe het niet voor serieuze PeeKaa's... en ik wil het dus nog een soort van simpel houden..

dus het liefst wil ik dat plaatje met een rond gat erin, met een rond stuk daar aan vast zodat je de filter erover heen kan schuiven.. hoe heet zoiets?

Richard
30-09-2009, 20:50
adapter

Joeyvw
30-09-2009, 21:22
danku

Dexter
01-10-2009, 09:27
Een zinloze investering als je het mij vraagt. Ik raad het dan ook af.

martiepartie
01-10-2009, 09:31
Waarom zou je het afraden? Je krijgt er een iets sportiever geluid van, als je daar nou vrolijk van wordt ;)

Helemaal zinloos is het niet, het helpt alleen ook niet echt veel.

Dexter
01-10-2009, 09:42
In mijn ogen is het waardevoller om het origineel te houden.

Uiteindelijk moet iedereen doen waar die zelf zin in heeft natuurlijk maar het heb naar mijn idee geen zin en ook geen meerwaarde.

Als je het voor het geluid doet kun je beter eens naar de uitlaat gaan kijken denk ik.

martiepartie
01-10-2009, 09:47
dat vind jij, maar hij vraagt hier waar/hoe hij zijn powerfilter moet monteren dus hij vindt het blijkbaar wel waardevol om een powerfilter te monteren.

Uitlaatherrie in inlaatherrie zijn niet te vergelijken ;) Doe mij maar een mooie inlaatbrul, uitlaatgeblaat word ik dan weer niet vrolijk van.

@JoeyVW; is het geen optie om het adapterplaatje om te boren zodat deze wel op je LMM past?

Dexter
01-10-2009, 10:03
Dat is misschien wel waar.

Is het dan niet handiger om gewoon een filter te kopen specifiek voor dat type auto, dus met ook de juiste montagemogelijkheden?

redjetta
01-10-2009, 10:20
om wat voor motor gaat dit?