View Full Version : Golf III Diesel vraagjes
metallicattim
01-10-2009, 12:43
Hallo,
Momenteel ben ik in bezit van een Golf III 1.6 1995, maar aangezien ik op jaarbasis tussen de 20K en 25K km rijdt is een diesel toch wel interessant.
Ik heb wat vergelijkingen gedaan en met een Diesel ben ik gauw 400/600 euro ( naargelang het model ) per jaar goedkoper uit ( dat is incl. de hogere MRB t.o.v. de benzine )
Maar dan nu mijn vragen.
Er zijn verschillende Golf III Diesels:
TDI
TD
SDI
CL
Mijn voorkeur gaat uit naar een 5 Deurs SDI, 5 Deurs CL of 3 Deurs TD i.v.m. een lagere MRB t.o.v. een TDI bv. maar ik zal een TDI of andere diesel niet perse laten staan hiervoor als die wel zuiniger/beter e.d. is.
Kan iemand mij vertellen ( graag concrete antwoorden ) wat het verbruik is van deze verschillende Diesels?
En zijn er nog aandachtspunten voor de aanschaf van een Diesel?
Ik had deze gevonden, is dat wat? http://link.marktplaats.nl/273754724 ( wel geen 5 deurs, maar oké... ) Of kan ik beter voor een jonger model gaan, '95/'97 ?
Alvast bedankt!
Grtz Tim
nou deze zou ik iniedergeval niet nemen, aan het uiterlijk te zien, is er flink in getrapt, en laat dat bij een diesel nou net niet de bedoeling zijn. maar dat is mijn mening :)
ik weet niet of er verder punten zijn waar je bij een diesel extra op moet letten, heb zelf wel een TDI variant gehad uit 97 deze had 90 pk, rijdt heerlijk rustig, lekker veel koppel en bovendien was ie ook nog lekker zuinig, reed altijd snelweg kilometers en op en neer van emmen naar beverwijk koste mij ongeveer tussen de 7 en 10 liter diesel
metallicattim
01-10-2009, 14:56
Thx voor het advies! Ik was er zelf ook niet zo van gecharmeerd, maar moest eff een "benchmark" hebben zeg maar ;)
Ik kwam nu deze tegen: http://link.marktplaats.nl/265496964
1997
163.000 km
TDI 90 pk
stuurbekrachting
elektrische ramen
APK 23-07-2010
Ziet er zeer goed uit als je het mij vraagt, maar 1350 euro, daar moet toch iets mis mee zijn of zijn dit normale prijzen voor deze wagens?
Waarom geen TDI danwel met 90 PK of 110 PK. Die zijn en het snelst en het zuinigst van allen.
metallicattim
01-10-2009, 15:37
Die laatste is toch een TDI ?!?
let wel even of er nog total in het scherm staat anders kun je er 300.000 km bij rekenen
de teller springt namelijk bij 3 ton op nul en total verdwijnt dan uit het scherm
Die laatste is toch een TDI ?!?
Die jij linkt is een TDI ja.
Als je de beginpost echter leest dan zie je dat zijn voorkeur uitgaat naar alles behalve een TDI. Vandaar mijn vraag.
patjetta
01-10-2009, 16:24
ik heb een tdi met 283xxx op de teller en die loopt 1 op 17 als je nog goed doorrijd.
Ik heb er nooit geen problemen mee gehad.
een td is wel makkelijker in onderhoud en als je storing hebt of opvoeren.
Maar als je er allen mee rijd en zuinig wil zijn zou ik lekker een tdi nemen.
metallicattim
01-10-2009, 16:32
Die jij linkt is een TDI ja.
Als je de beginpost echter leest dan zie je dat zijn voorkeur uitgaat naar alles behalve een TDI. Vandaar mijn vraag.
De voorkeur gaat uit naar die andere Diesels omdat die net een categorie lager vallen in de MRB ;) Dat scheelt 128 euro MRB per jaar.
Maar als een TDI 1 km per liter zuiniger is, scheelt dat ook alweer gauw 60 euro op jaarbasis ( 25.000 km p/j )
Dus ik zeg niet dat ik die andere Diesels niet wil, want het is een afweging wat het beste is op het totaalplaatje, sorry voor de onduidelijkheid.
@Patjetta, ik wil er idd alleen zuinig mee rijden, ik ga hem ook niet opvoeren, verlagen etc. Daar heb ik al een andere hobbywagen voor ;)
metallicattim
01-10-2009, 16:35
let wel even of er nog total in het scherm staat anders kun je er 300.000 km bij rekenen
de teller springt namelijk bij 3 ton op nul en total verdwijnt dan uit het scherm
Dat is een goede tip, thx!! :cool:
Ik heb een TD uit 1996 met nu 231.xxx km op de klok en reed hiervoor een Golf II 1.6.
Moet zeggen dat de TD die ik heb erg goed bevalt en met een verbruik van 1 op 16 gemiddeld mag ik niet klagen. En het meest lange afstanden (Duitsland -> NL met 150 km/h) Tuurlijk, een TDI is zuiniger en heeft meer trekkracht. Maar een TD heeft nagenoeg geen elektronica en is echt simpel (lees: goedkoop) in onderhoud. Daarentegen 'slechts' 75 pk en 150Nm.
Heb er nu een kleine 50.000 km mee gereden en er (even afkloppen) nog nooit iets ernstigs mee gehad. Afgezien van normaal onderhoud natuurlijk.
Voor mijn gevoel kan de TD motor met een nette rijstijl en goed onderhoud makkelijk de half miljoen halen. Maar dat geldt denk ik wel voor elke -VW- dieselmotor.
Het aanbod is groot dus neem je tijd! En je kan beter iets meer geld uitgeven en zeker weten dat er op het onderhoud niet is bezuinigd. Heb de mijne vorig jaar gekocht voor 2750 € en daar was al het onderhoud keurig afgestempeld door een VW garage. En heb daar tot nu toe alleen maar profijt van!
Succes!
die laatste ziet er inderdaad erg netjes uit, niet verlaagd en dat soort dingen dus op het oog is die gebruikt waar een diesel echt voor dient gewoon lekker rijden vooral met deze kilometerstand is deze zeker het bekijken waard, maar hou er rekening mee een lagere km stand is natuurlijk geen garantie he, ik kocht de golf variant met een stand van 250.000 km en deed m weg bij een stand van 350.000 ik heb er nooit problemen mee gehad, maar daarna kocht ik een passat 1.9TDI 1998 met 220.000 km op de teller en dat was 1 brok ellende. dus hoe mooi de stand ook is staar je er niet blind op ;)
Ik heb zelf een TD en ben hier zeer tevreden over...maar toch zou ik je een TDI aanraden.
Een TDI heeft meer pk's en is dus ook veel zuiniger dan een TD.
Het verbruik van een TDI valt altijd wel mee als je nu traag, normaal of hard rijdt.
Wanneer je een opgeschroefde TD echter op zijn staart duwt dan ga je vaak langs de dieselpomp passeren.
metallicattim
01-10-2009, 17:50
Bedankt voor het advies allemaal!
Het wordt dus sowieso geen TD, want met mn 1.6 GOLF III rijd ik al 1:14,6 gemiddeld.
Die 1 a 2 km per liter wat een TD zuiniger is, t.o.v. de veel hogere MRB loont zich niet zo verschrikkelijk veel.
Het zou dan een TDI moeten worden. Of een SDI, maar daar vind ik er maar weinig van, dat zal wel een reden hebben?
Ik ga hopelijk zaterdag even kijken naar die TDI uit Heerlen, weet nog niet zeker of ik dat ga redden.
De Km. stand is idd geen garantie, dat weet ik ook erg goed uit ervaring :P
Ik moet dus eff goed opletten of er nog Total in beeld staat bij deze.
Als iemand nog een leuke wagen weet houd ik me aanbevolen :D
De TD is op de snelweg wel prettig, ik heb er zelf ook een, wel een Vento dus nog een paar kilo meer. Ik vind hem niet echt vlot maar op de snelweg doet die wel gewoon 1:20.
In de stad is die echter iets minder zuinig en zuipt die gewoon 1:14.
Een SDI is geloof ik de traagste versie. Dat was tenminste toch ook bij de Golf 4 zo. Ik wist niet eens dat er van de MK3 een SDI versie was eigenlijk.
1 op 20 red ik idd ook mijn TD als ik me keurig aan de snelheid houd. Mijn verbruik was gemiddels genomen. En aangezien ik in Duitsland woon en vrij regelmatig autobahn gereden wordt ligt mijn verbruik hoger. En in de stad doet die van mij ook 1 op 14.
Snel zijn ze niet, maar kom ook echt niets tekort moet ik zeggen. Wel jammer van het hoge toerental op de snelweg....
De SDI is ook geleverd in de MK3. Heeft 64 pk geen turbo maar wel direkte inspuiting. Is supertraag maar oerbetrouwbaar en doet qua zuinigheid niet onder voor een TDI.
Heb ooit eens een stukje gereden in een MK3 SDI maar vond het helemaal niks. Vooral inhalen was een gevaarlijke aktie!
Daar is mijn TD nog snel bij!
metallicattim
01-10-2009, 21:38
Ik rijd voornamelijk snelweg ( van de 120 km per dag is er 90/100 km snelweg van ).
In de Golf rijd ik altijd lekker rustig ( ik haal niet voor niks 1:14,6 met mn benzine Golf :D ), dus wat verbruik betreft zal dat wel goedkomen.
Ik heb nogmaals contact gehad met die verkoper van de TDI uit Heerlen en hij wil misschien mijn benzine Golf erop inruilen, ideaal dus. Zaterdag ga ik voor een eerste indruk, dan kan ik daarna met iemand langsgaan die er verstand van heeft.
Iedereen bedankt voor de adviezen, heeft me absoluut verder geholpen!
metallicattim
03-10-2009, 15:11
Ik ben zojuist langsgeweest bij de TDI uit Heerlen, hij had idd het Total niet meer in beeld en stond nu op 24500 km dus 324.500 gelopen, maar dat kunnen die blokjes wel hebben toch!.
Ondanks die km. stand, zag de wagen er werkelijk nog mooi uit, stoelen nog erg mooi, zo goed als geen roest ( beetje onderaan de dorpel ), bijna geen deukjes/krassen, nieuwe banden, nieuwe schokkers, nieuwe distributie, nieuwe uitlaat, nieuwe APK, Elec. ramen, CV, Stuurbekrachtiging.
Kortom, ik ga hem woensdag ophalen! 8)
Iedereen bedankt voor het advies!
Super! Veel plezier ermee! Enne, wel ff foto's plaatsen als je hem hebt!!
En met een beetje onderhoud is die km stand absoluut geen probleem!!
Heb net 750 km met mijn TD gereden en ondanks tegenwind (storm) en waar mogelijk flink door gereden te hebben, een verbruik van 1 op 16,2.....
Kan natuurlijk ook 624.500 kilometer zijn.
Ik zag vanmiddag dat er bij mij nog wel 'total' in beeld staat. Dus nog mooi geen 3 ton.
metallicattim
04-10-2009, 08:06
Kan natuurlijk ook 624.500 kilometer zijn.
Ik zag vanmiddag dat er bij mij nog wel 'total' in beeld staat. Dus nog mooi geen 3 ton.
Haha jah dat kan natuurlijk ook, maar gezien de staat van die wagen en de minimale steenslag e.d. lijkt me dat niet hehe, je merkte er iig helemaal niks van tijdens het rijden, reed echt heerlijk.
@Wolgast, ik zal zeker wat fotootjes posten ;)
De SDI is ook geleverd in de MK3. Heeft 64 pk geen turbo maar wel direkte inspuiting. Is supertraag maar oerbetrouwbaar en doet qua zuinigheid niet onder voor een TDI.
Heb ooit eens een stukje gereden in een MK3 SDI maar vond het helemaal niks. Vooral inhalen was een gevaarlijke aktie!
Daar is mijn TD nog snel bij!
heb er ook een paar weken een onder de kont gehad,niet vooruit te schijten.
maar als je je daar eenmaal bij neergelegd hebt komt het leuke,1op23,24 op de snelweg..... :thumbup:
maar ik zou zelf een tdi nemen,ook meerdere van gereden,rijd super en is nog goed zuinig ook........
Haha jah dat kan natuurlijk ook, maar gezien de staat van die wagen en de minimale steenslag e.d. lijkt me dat niet hehe, je merkte er iig helemaal niks van tijdens het rijden, reed echt heerlijk.
@Wolgast, ik zal zeker wat fotootjes posten ;)
Och, die dieseltjes houden het prima uit.
Mijn oude MK2 TD had 350.000 op de teller staan, die liep als een zonnetje, alleen 2 klepstoters waren stuk die zijn toen wel vervangen en hij lekte olie uit zowel het blok als de bak.
Ik heb ook wel eens een APK-keuring uit moeten voeren op een MK2 diesel met maarliefst 880.000 kilometers op de teller. APK was tevens geen probleem voor het wagentje en die reed ook nog als een zonnetje :thumbup:
indewarre
04-10-2009, 21:49
allen bij de oude types de mijne staat nu op 409000
allen bij de oude types de mijne staat nu op 409000
Kun je ook vertellen wat de grans tussen oude type en nieuwe type is? Toevallig nieuwe type vanaf 1996?
Ik zou de MK3 SDI links laten liggen. Die dingen hadden wel wat aanloop probleempjes. Destijds hadden wij een paar in de verhuur en dat was drama...
Zelf heb ik een 90pk TDI gehad en dat was een super ding! Verbruik was 1 op 19 kommanogwat en ik had er nooit wat mee. Goedkoopste auto ooit! Op de snelweg lekker rustig en altijd pit om in te halen. Ik kocht hem met 140.000km en verkocht em met 3 ton op de klok. Hij ging alleen maar minder olie verbruiken :)
Absolute aanrader :thumbup:
jettaracing
05-10-2009, 05:37
Klopt niet helemaal volgens mij , kijk maar eens naar deze teller , en is ook een oud type teller
http://i5.photobucket.com/albums/y188/zuurmeijer/tacho.jpg
nee, dat is toch een nieuw type teller?
Mijne is van 1996 en heeft deze tellerunit erin zitten......
metallicattim
05-10-2009, 15:14
de wagen die ik hopelijk morgen i.p.v. woensdag ga halen is van 1997 en die heeft toch weer 24.500 in beeld en zonder Total.
verwarring alom? :P
hmmm....typisch... Misschien een andere tellerunit ingekomen?
Maar zijn er geen rekeningen bij de auto aanwezig waarbij je misschien de garage zou kunnen vragen naar de werkelijke km stand?
Maar al zou de auto 324500 gelopen hebben moet dat geen probleem zijn natuurlijk. En het lijkt me aannemelijk. Dat zou dan op ongeveer 30000 km p. jaar uitkomen. Ik zeg gewoon rijden en genieten van de auto! En foto's plaatsen he!!
metallicattim
06-10-2009, 13:13
Ik ga hem vanavond halen ;)
Overigens zit er wel een witte teller in, dus ik vermoed dat daar idd een andere teller in is gekomen. Ik moet hem nog vragen naar evtl. documenten, misschien dat ik daar wijzer uit word.
Foto's komen er hopelijk ook vandaag al aan, mits het niet te laat/donker word voor ik thuis ben ;)
wit tellerplaatje is meestal gewoon alleen de platen zelf vervangen. maar zou idd ook een volledig andere teller in gegaan kunnen zijn.
indewarre
06-10-2009, 17:23
Kun je ook vertellen wat de grans tussen oude type en nieuwe type is? Toevallig nieuwe type vanaf 1996?
die zit ergens in midden 95, en wat de witte tellerplaten betreft die zitten in een gt
metallicattim
06-10-2009, 18:14
Zo ben weer thuis, 17:53 omgeschreven, nog net op tijd hehe
Het weer is hier helaas zeer slecht, dus foto's komen nog wel ;)
metallicattim
07-10-2009, 06:40
Ik heb nu 2 dingetjes gemerkt:
1. de kvs-temp blijft op het 1e streepje achter het rode staan, is dat normaal voor een diesel?
2. de stuurbekrachtiging naar RECHTS is beduidend zwaarder dan naar links, ik denk dat dat komt door de bandenspanning, ik was iets te laat voor werk, dus straks na werk doe ik dat eff checken
Verder rijdt ie echt heerlijk, wat een trekkracht zeg!! Heerlijk op de snelweg.
Fijn dat ie goed rijdt!
Maar de kvs temp staat bij mij iig eigenlijk altijd in het midden. Ook als ie moet werken blijft ie daar staan. Maar het is een indicatie-instrument maar kijk even of je fans aanslaan en hou het wel even in de gaten.
Dat van de stuurbekrachtiging zou ik zo niet weten. Misschien gelijk even je vloeistof voor je stuurbekr. even checken of daar genoeg inzit. Dat van de bandenspanning lijkt me onwaarschijnlijk tenzij de auto ook naar rechts trekt....
Misschien blijft de thermostaat open hangen waardoor die niet helemaal op temperatuur komt.
metallicattim
08-10-2009, 10:05
Ik heb vanmorgen even alle vloeistoffen gechecked, alles staat mooi tot aan het max. behalve de KVS, die staat toch wel een dikke cm boven het MAX. Kan dat een oorzaak zijn of is dat te weinig om een probleem te veroorzaken?
De stuurbekrachtiging baart me wel enig zorgen, want hij is echt beduidend zwaarder naar rechts, alsof er helemaal geen stuurbekr. aanwezig is. Iemand daar een idee over?
Ook piept de achterrem zodra ik de rem loslaat of als ik de handrem naar beneden doe, het is dus een mechanische piep, die hoor ik ook stationair.
Hopelijk zijn dit allemaal kleine mankementjes, want ik vind het een hele fijne wagen!
Ik heb nu bijna 200 km gereden en hij is nog niet het eerste streepje voorbij op de brandstofmeter :cool:
indewarre
08-10-2009, 17:24
stuurbekrachtiging heb ik ook af en toe last van bij de werk- golf variant ben wel nieuwsgierig, de achterrem is een kwaaltje had ik ook altijd maar ik heb de remmerij achter vervangen door schijfremmen (van een golf 2 of golf 4 van bepaalde jaren past ook) remt heel veel beter nu ben ik erg tevreden over, verbruik horen we nog wel.
metallicattim
08-10-2009, 20:03
Morgen hopelijk ;)
neoninside
09-10-2009, 12:24
Ik heb een 110 pk diesel met 275.000 op de teller
Ik rijd gemiddeld 1 op 18 met gemak
Erg veel koppel onderin en icm een cruisecontrol (wat zeer weinig geld kost)
Een erg comfortabele auto
Ik heb dan wel een variant op grijs kenteken
Het enige waar ik me aan stoorde waren de stoelen
Maar die heb ik ondertussen al verwisseld door GTi stoelen
Zit er wel aan te denken om nog een keer chip op maat
Maar dan is geadviseerd om dan de verstuivers te vervangen
En met deze kilometer stand om hier nou nog een chip op te doen
Misschien zonde van het geld
Maar ik ben er erg blij mee
Ik rijd met gemak 1000 km op een tank en voor een 55 euro zit hij weer vol
Heerlijk apparaat
Wel zijn er velgadapters ondereg voor de 928 winter velgen
En ij moet nog een keer omlaag
metallicattim
09-10-2009, 20:04
Cruise Control wil ik ook!! Ik heb het in de BMW en dat is echt relax!!
Is dat nog makkelijk achteraf in te bouwen bij een Golf?? Wat kost zoiets (origineel)?
je koopt een hendel op MP voor ongeveer 80 euri.
die bouw je achter je stuur, dan sluit je de kabels aan, die liggen er meestal al en anders zit er een verlengkabel bij voor naar je zekeringenkast.
dan moet je het alleen in (laten) schakelen in je computer door een dealer of iemand anders met dat programma.
kan je ook voor 2 tientjes een kabeltje voor op internet scoren en dan met het bijgeleverde programma en een laptop zelf inschakelen.
er was hier al een topic over trouwens...
indewarre
10-10-2009, 07:38
als er geen hendel op mp staat kun je ook een nieuwe bestellen voor ongeveer 60 euries op ebay.de
metallicattim
10-10-2009, 08:24
Thx, dan ga ik eens op zoek naar dat topic en die hendel!
Wel fijn dat het zo makkelijk is!!
indewarre
10-10-2009, 19:07
moet je wel zoeken op duitse ebay en zoeken onder
gra golf 3 (geschwindigkeits reglungs anlage)
metallicattim
13-10-2009, 19:16
Fijn dat ie goed rijdt!
Maar de kvs temp staat bij mij iig eigenlijk altijd in het midden. Ook als ie moet werken blijft ie daar staan. Maar het is een indicatie-instrument maar kijk even of je fans aanslaan en hou het wel even in de gaten.
Dat van de stuurbekrachtiging zou ik zo niet weten. Misschien gelijk even je vloeistof voor je stuurbekr. even checken of daar genoeg inzit. Dat van de bandenspanning lijkt me onwaarschijnlijk tenzij de auto ook naar rechts trekt....
Heb zojuist gemerkt dat de fan helemaal niet draait... ik heb 50 km gereden, toen ik thuis kwam eff onder de kap gekeken.
De kvs-slangen voelden ook niet echt warm aan, kon ze gewoon vastpakken ( moet ik bij de BMW niet doen... hehe ).
Kan ik hieruit opmaken dat de thermostaat kadukie is?
Ik heb ook eindelijk een paar foto's:
http://fotos.e30fansite.nl/GolfTDI-1.jpg
http://fotos.e30fansite.nl/GolfTDI-2.jpg
http://fotos.e30fansite.nl/GolfTDI-3.jpg
http://fotos.e30fansite.nl/GolfTDI-4.jpg
Meer volgen nog, zeker na een goede poetsbeurt, want de binnenkant durf ik eff niet op foto vast te leggen :P
indewarre
13-10-2009, 21:31
eindemper klopt ook niet helemaal moet je niet normaal bijna niet kunnen zien, wel een nette auto
metallicattim
14-10-2009, 09:32
Einddemper is wel nieuw, dus wss de verkeerde besteld?
nette auto! Zat me al af te vragen waar de foto's bleven!!! hahaha!!
En die einddemper lijkt me verder wel orgineel. Ben verder wel benieuwd naar foto's van het interieur (nadat ie schoongemaakt is natuurlijk)
ff een VR6 lip eronder en dan ziet ie er nog een stuk mooier uit!
Wat betreft je koeling kan ik niet veel zeggen. Weet alleen dat bij de fans ook pas na lang wachten gaan draaien (staat de temp.meter iets over 90). Zelf in Italie deze zomer met 42 graden en 12% klimmen kwam ie niet verder dan iets over 90. De fans draaiden dan wel op de hoogste stand.
Hoe is het btw met je stuurbekrachtiging?
indewarre
14-10-2009, 17:22
Einddemper is wel nieuw, dus wss de verkeerde besteld?
mischien niet goed gemonteerd normaal mag er geen verschil in de einddempers zitten alleen die van een variant is anders, hij moet bijna geheel onder de bumper zitten de einstukjes dus.
metallicattim
14-10-2009, 19:44
Njah, einddemper boeit me niet zoveel :P Hij werkt hehe
Stuurbekrachtiging blijft zwaarder naar rechts, ik weet niet wat ik eraan kan/moet doen...
Watertemp. meter komt ook nog altijd niet verder dan het eerste streepje en de fan draait niet... Slangen zijn niet echt warm, de kvs dampt wel een beetje als ik na een lange rit de dop eraf draai.
Misschien binnenkort maar eens naar de garage brengen, want ik heb er zelf gewoon te weinig verstand van ;)
Meerdere foto's volgen nog, maar ik heb het erg druk, hopelijk dit weekend eff met de stofzuiger erdoorheen, dat zou hem al goed doen haha
indewarre
14-10-2009, 21:13
de stuurbekrachtiging doet ie dit constant of als je em laat uitrollen en stationair laat draaien, is het weg als je gas geeft?
metallicattim
15-10-2009, 12:14
de stuurbekrachtiging doet ie dit constant of als je em laat uitrollen en stationair laat draaien, is het weg als je gas geeft?
Doet ie constant, vooral in een rechterbocht merk je dat je het stuur echt goed vast moet houden t.o.v. een linkerbocht.
einddemper is waarschijnlijk imi. dan willen ze er nog weleens onderuitpiepen:D
mooi golfje trouwens:thumbup:
indewarre
15-10-2009, 21:19
waarschijnlijk dan toch je pomp, Het riempje gilt ook niet?
leuk golfje,
demper zal idd wel imitatie Zijn. ik vind het niet misstaan eigenlijk.
die koeling kan je thermostaat zijn, maar misschien ook de pomp.
mocht je voor je stuurbekrachtiging onderdelen nodig hebben moet je me maar PM'en want ben een TDI aant slopen en gebruik voor mijn auto de stuurbekrachtiging toch niet.
deze werkt gewoon goed.
ik woon alleen wel helemaal in west brabant :S
metallicattim
17-10-2009, 10:56
waarschijnlijk dan toch je pomp, Het riempje gilt ook niet?
Af en toe hoor ik wel een squeel onder de motorkap vandaan komen jah.
Ik laat hem z.s.m. even nakijken door een bekende ( heeft een garagebedrijf ) ;)
Overigens, 1e tankbeurt: 1:18,9 *jeej*
Ik heb wel gemerkt dat de meter anders is als de benzine golf die ik heb.
Bij de benzine staat de meter al dik in het rood en dan moest ik ongeveer 42 liter tanken.
Bij de diesel stond ie net vóór het rood en moest ik al 45 liter tanken.
Niet echt een belangrijk detail, maar toch handig om te weten, want met een diesel wil je niet stil komen te staan...
indewarre
17-10-2009, 11:20
tank is 55 liter en wat dat leeg komen te staan maak niet uit want je kunt em gewoon doorstarten zonder te ontluchten, kon ook al bij de golf 2 diesels. laat nog ff horen wat dat met die pomp is.
metallicattim
17-10-2009, 16:50
tank is 55 liter en wat dat leeg komen te staan maak niet uit want je kunt em gewoon doorstarten zonder te ontluchten, kon ook al bij de golf 2 diesels. laat nog ff horen wat dat met die pomp is.
Ow oke, dat wist ik niet, ik dacht dat elke diesel zo moeilijk was met leegrijden.
Maar dan nog doe ik dat liever niet :P
Uiteraard zal ik melden wat het probleem was for future reference ;)
Ik heb wel gemerkt dat de meter anders is als de benzine golf die ik heb.
Bij de benzine staat de meter al dik in het rood en dan moest ik ongeveer 42 liter tanken.
Bij de diesel stond ie net vóór het rood en moest ik al 45 liter tanken.
Bij mijn TD is het ongeveer vergelijkbaar met jouw benzine. Als ie in het rood staat en ga dan tanken past er ongeveer 43 liter in. Vind het alleen raar dat er geen lampje is dat gaat branden als je tank bijna leeg is....
Verder een errug net verbruik!!! Ga ik niet redden met mijn TD. Kom niet verder dan een kleine 1 op 16,5.
metallicattim
17-10-2009, 18:58
Dat lampje mis ik ook inderdaad... heeft elke auto normaal gesproken toch wel.
Verbruik kan volgens mij nog wel beter, maar zeker niet slecht!
Lampje zit wel een aansluiting voor dus je kan proberen er een lampje in te zetten en dan merk je als je tank bijna leeg is vanzelf of die werkt!
metallicattim
21-10-2009, 10:22
2e tankbeurt: 1:19,8 :)
Ik na een diesellekkage getankt: 1 op 6,3....hahahaha!!
Staat nu bij de garage en de retourleiding wordt gefixt.....
metallicattim
21-10-2009, 14:11
auw... hoe komt dat zo?? roest?
tsja... slijtage denk ik. Roest zeer zeker niet. Maar de retourleiding op de verstuiver (rubber dingetje) is weg en daardoor spoot de hele motorruim vol diesel....
Krijg het gelukkig voor niks gerepareerd en mijn multiriem is door de diesel ook compleet weggeteerd. En die wordt ook vernieuwd.
En de motorruimte wordt helemaal schoongemaakt door de garage....
metallicattim
21-10-2009, 17:18
kijk dat is wel netjes! Geluk bij een ongeluk zeg maar ;)
indewarre
21-10-2009, 18:38
ik kom met de werk variant tdi ook nooit verder dan 1 op 16 en ik rijd ook nog op cruise
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.