View Full Version : verbuik? T4
zoals de titel al zegt,
wat is ongeveer het verbruik van een Transporter
1900 diesel
1900 Turbo diesel,
weet iemand dit, ben namelijk eens een beetje aan het rond kijken, voor onze vakantie volgend jaar richting oostenrijk zwitserland en italie :thumbup:
Het verbruik van 1.9 TD (lichtelijk geholpen met EGR af te sluiten en kat vervangende pijp) is zonder aanhangwagen 1:12,5 stad en 1:13 snelweg
En met kar +- 2 ton 1:10
Let op ik heb de TD niet de TDI
Ik heb 2 jaar rond getuff in een T4 1,9D van 94
die verbruikte altijd 1:17 ik gebruikte deze heel gemiddelt!
snelweg,en stads
was wel enkel cabine(2stoelen) en nooit meer dan 1a2 tv's geladen
Grtz
1:17?????? sow dan is er iets serieus mis met de mijnne.. die is van '99 en met maar 3 ton op de teller.
VeeDubber
02-10-2009, 21:30
Onze oosterburen hebben hier een hele mooie site voor: Spritmonitor (http://www.spritmonitor.de)
Hier een directe zoeklink voor de T4:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/0-Alle_Modelle.html?esearch=1&fueltype=1&vehicletype=3&exactmodel=t4
mhh 1 op 13 valt me dan tegen voor een diesel, ik zat ook meer te denken tussen de 1 op 15 tot 1 op 19...
bedankt voor de link VeeDubber
Houtstoker
04-10-2009, 08:33
Wordt wakker!
tussen 1:15 en 1:19 is een mooie waarde voor een middenklasse personenwagen met TDI. Oke, op lange afstanden en rustig rijden kun je ook een passat TDI tot 1:25 brengen.
Een bus is hoger en zwaarder. Kost dus meer om op gang te komen en te blijven. Rijdt dus minder zuinig! 1:12 met een TD bus is netjes. De mijne zit meestal rond 1:11 (oke, ik heb een zware r voet)
Ergo
Een bus zal altijd meer verbruiken dan een gelijk gemotoriseerde personenwagen, het verschil is sterkafhankelijk van de rijstijl
Ergo
Een bus zal altijd meer verbruiken dan een gelijk gemotoriseerde personenwagen, het verschil is sterkafhankelijk van de rijstijl
Gewicht, luchtweerstand. Een bus is gewoon een vierkant blok tegen de wind in. Zal dus al,tijd wat meer nemen.
Wordt wakker!
Een bus is hoger en zwaarder. Kost dus meer om op gang te komen en te blijven. Rijdt dus minder zuinig! 1:12 met een TD bus is netjes. De mijne zit meestal rond 1:11 (oke, ik heb een zware r voet)
Ergo
Kijk gelukkig dan is mijn verontrusting ook weer weg gelukkig.
Ik heb vandaag express m'n verbruik in de gaten gehouden,
ik heb met een geladen 2 paards trailer (2 ton) 170 km gereden en m'n verbruik kwam echt niet hoger dan 1:11 met een constante snelheid van 95 km per uur.
Ik ben nu wel benieuwd wat een 1,9 TDI doet van verbruik . (trekkend wel te verstaan).
Rallye-VR6t
18-10-2009, 11:21
Kijk gelukkig dan is mijn verontrusting ook weer weg gelukkig.
Ik heb vandaag express m'n verbruik in de gaten gehouden,
ik heb met een geladen 2 paards trailer (2 ton) 170 km gereden en m'n verbruik kwam echt niet hoger dan 1:11 met een constante snelheid van 95 km per uur.
Ik ben nu wel benieuwd wat een 1,9 TDI doet van verbruik . (trekkend wel te verstaan).
TDI 102pk egr dicht, EPS roetkat/downpipe 121pk.
1 op 13 zonder trekken.
Trekkend met amublance + golf 1 1 op 10
scirocco9
17-02-2010, 02:52
ik heb een 2400 d en verbruik +- 1 op 11
robveedub
21-03-2010, 11:44
2,5 tdi 150pk uit 2003, zonder chip verbruik 8 liter gemiddeld...
ben niet echt een zuinige, trage rijder
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.