PDA

View Full Version : brandstofpomp onderbreken relais gezocht

royv88
03-10-2009, 22:50
goedendag

ik wil doormiddel van een schakelaar de stroom toevoer naar mijn brandstof pomp onderbreken. Door een of ander stroom probleem blijft de pomp lopen als de auto op contact staat. Ook is het een fijne diefstalbeveiliging.,
echter heb ik een relais nodig om de stroom te schakelen ivm amperage.
weet iemand welk relais ik hiervoor nodig heb?
mvg roy

golf mkII 16v
04-10-2009, 08:20
In de zekeringkast zit een relais Nr 2 of 67

royv88
04-10-2009, 19:15
ik heb een 1.6 gti motor. Met een mechanische ontsteking die erin zat ging de pomp alleen draaien als de motor draaide. Nu zit er een elektronische ontsteking in en begint de pomp direkt te draaien als hij op contact gaat. Nu wil ik zelfs de pomp in en uit kunnen schakelen met een schakelaar. Deze dan weg bouwen en zo heb ik ook direckt een soort van diefstal beveilinging.
Nu kan ik de pomp wel schakelen vie een kleine schakelaar, maar deze kan het amperage niet aan van de pomp.
Daarom wil de het doormiddel van een relais doen. Een onderbreek relais. met een kleine stroom kan ik dan een groten schakelen.
Maar ik weet niet welke zekering ik hiervoor kan gebruiken. Weet iemand hier het?
mvg roy

golf mkII 16v
04-10-2009, 20:09
Brandstofpomp zit op een 15 amp zekering

royv88
05-10-2009, 17:05
sorry, ik bedoel niet zekering maar relais. wat is een goed relais om een stroom te onderbreken.