PDA

View Full Version : remmen ombouwen


jan_gti_16v
05-10-2009, 14:40
goedendag mede volkswagenaren....

ik zit even met een vraag kan je gewoon zonder problemende remmen van een mkII 8v ombouwen naar 16v remmen????

en wat zou je hiervoor nodig hebben???

alvast bedankt vor de reatie's

m.v.g. jan

breadfan83
05-10-2009, 15:03
Het makkelijkste is gewoon de fusees met de remmerij, en de achteras met remmerij om te zetten. Minste werk.

Ik weet even niet zeker of de bekrachtiger ook anders is, maar ik dacht van niet. De rest is zo over te zetten.

jan_gti_16v
05-10-2009, 15:09
ik heb er wel al geventileerde schijven opzitten aan de voorkant....

tis meer dat ik achter ook schijven wil hebben...

breadfan83
05-10-2009, 15:14
ik heb er wel al geventileerde schijven opzitten aan de voorkant....

tis meer dat ik achter ook schijven wil hebben...

Achteras omzetten is dan het eenvoudigst. Heb het zelf ook gedaan, en het is eigenlijk maar een paar minuten werk.

Ik heb het in m'n eentje op straat gedaan, en ben er een 3 kwartier mee bezig geweest, maar als je een brug hebt, en iemand kan je helpen, ben je in feite zo klaar.

Moeren van de bouten afdraaien, onderaan de schokbrekers, maar de bouten gewoon laten steken. Dan maak je de remleidingen los van de slangen, en schroef je de 3 bouten aan weerzijde van de as, op het scharnierpunt, los. Als je dit gedaan hebt, kun je de geloste bouten uit de schokbreker trekken, en is de as los. Daarna hetzelfde omgekeerd weer doen, en je bent klaar.

Wel even laten uitlijnen naderhand. ;)

jan_gti_16v
05-10-2009, 15:18
het loshalen is geen probleem...

(werk onderhand een jaar of wat als monteur bij vw) ;)

maar wou gewoon ff weten of er geen andere dingen bij moesten komen...

maar alvast bedankt voor de info...

mochtten er nog belangrijke dingen zijn om in de gaten te houden hoor ik het graag...

breadfan83
05-10-2009, 16:01
Valt al met al wel mee, enige dat ik even nieuw zou kopen (buiten de bouten en moeren) zijn de remleidingen / -slangen. Scheelt je bakken met werk bij het in elkaar zetten nu, en nog meer wanneer het er ooit weer eens onderuit zou moeten.

Dus kijk alleen nog even na of de bekrachtiger anders is, want daarvan ben ik me niet zeker.

joostvw
05-10-2009, 16:10
volgens mij is die bekrachtiger hetzelfde, alleen als je een 1.3 hebt zit er volgens mij een andere op. maar alles vanaf de 1.6 is zover ik weet hetzelfde.

jan_gti_16v
10-10-2009, 16:15
op dit moment op het gemakkie bezig met de ombouw...

is kijken of ik straks de stenen uit de straat kan remmen :P

chris
10-10-2009, 16:33
Verwacht geen wonder Jan met schijven achter ipv trommels.....Is meer de looks dan dat het echt merkbaar beter remt.

Mu!s
10-10-2009, 18:34
zit wel degelijk verschil in de hoofdremcilinders! 16v heeft 2 soorten diameters!(intern)'. Maarr van een 1800 8v en alletwee de hoofdremcilinders van een 16v kun je gebruiken! je merkt wel verschil in remdruk!
Heb namelijk mijn eigen 8v omgebouwd dus spreek uit ervaring haha

jan_gti_16v
14-11-2009, 20:02
rij er nu alweer een tijdje mee en moet zeggen bevalt goed...

kan nu langer en harder remmen als voor heen...

heb gelijk rondomalle remslangen vervangen door goodridge gevlochten leidingen...

en gelijk de remvloeistof even ververst...

en ben onder tussen nogop zoek naar leuke remmen voor aan de voorzeide...

als dat binnenkort allemaal geregeld is ga ik beginnen met de andere motor er in te lepelen...

maar daar binnenkort eer over in een nieuwe topic metheel veel foto's zodat mischien andere mensen er nog wat aan hebben...