PDA

View Full Version : afslaan automaat bij achteruit

vr6-maniac
08-10-2009, 17:32
hey!
had net opeens een vaag probleem!
ik kom aan rijden en wil achteruit de oprit op rijden , slaat mijn golf 1 ineens af , ik weer starten en valt weer uit!
hij pruttelt een beetje bij constant 2000 toeren geven , laat je het gas los slaat hij af!
laat je een tijdje het gas erop , blijft hij later weer goed lopen , maar zodra je hem dan in de R of D zet , slaat hij weer af!

nu heb ik het brandstof filter eraf gehaald , en dacht dat die verstopt zat , dus een andere ( oude ) erop , en liep ie goed , een rondje gereden zonder problemen , wil ik weer achteruit de oprit op en slaat ie weer af????

iemand een idee?? misschien toch vuil in de tank wat omhoog komt of toch wat anders???
tis trouwens een 81er 1.5 jb automaat...

ik hoop dat jullie iets weten!

gr Eelco

JurjenV
08-10-2009, 17:52
Ik heb destijds alle vacuum slangen vervangen.

vr6-maniac
08-10-2009, 17:56
kunnen die verstopt zitten of???

zou het niet met de brandstof te maken kunnen hebben? als ik hem even laat staan , en dan start blijft hij wel even goed lopen..

vr6-maniac
08-10-2009, 18:32
weer dingen nagelopen , rotor en verdelerkap enzo los gehad , contactpuntjes losgejhad , vacuum slangen eraf gehad en doorgeblazen , alles weer turug en nu slaat hij niet meer aan! :@

gekste is dat de auto altijd super liep , nooit stotteren of iets en ineens is het gebeurt! heel vaag , niemand die iets weet???

Kaj_A
08-10-2009, 19:03
Carburateur verstopt?

vr6-maniac
08-10-2009, 19:07
Carburateur verstopt?

sproeiers heb ik los gehad en doorgeblazen , verder weet ik het ook niet??

wat kan ik daaraan controleren? is er 1 of ander goedje die je daavoor kan gebruiken om schoon te maken??

Emiel
08-10-2009, 21:37
Vreemd genoeg heb ik dit ook wel eens gehad met die van mij, nader onderzoek leerde mij dat een draad vlakbij de shifter zeg maar nogal warm werd. na die draad terug gevolgd te hebben naar de zekering kast bleek dat als ik de zekering van onder andere de toeter eruit haalde dat ik gewoon achteruit kon rijden. misschien eens proberen... wat het probleem verder is weet ik niet.

VKM
09-10-2009, 11:39
Sterke verhalen alert :D

Ik heb eens gehoord van een auto ( type en merk weet ik niet meer )
dat als er een van de achterlichten kapot was. . . . dat dan de motor uitviel als je hem in zijn achteruit zette :screwy: :eek:

je weet maar nooit :rolleyes:

vr6-maniac
09-10-2009, 19:19
ff een update , het is niet perse als ik hem in de achteruit zet hoor ,
heb vandaag de tank even open gehaald bij de vlotter en vuil eruit gehaald , maar zat bijna niets in! auto heeft ook pas 97000km gereden...
net starte hij gewoon meteen , ff loopt ie dan goed , en op een gegeven moment moet je gewoon gas geven anders slaat ie af , hou je de toeren constant op 2000 toeren ofzo , dan pruttelt hij gewoon , hij loopt niet mooi dus net alsof hij te weinig benzine krijgt , laat je het gas los dat slaat ie meteen af , lijkt wel alsof er iets verstopt zit in de carburatuer ofzo? of kan dit de ontsteking zijn , of bougies????

ScareMercy
09-10-2009, 19:49
Dat kan de ontsteking zijn inderdaad, heb dit ook gehad bij mijn 1500 JB, ontsteking was uit zichzelf verdraaid :S van het 1 op het andere moment viel hij dus ook constant uit bij het gas loslaten.

Kaj_A
10-10-2009, 10:18
Zoals je bij dat laatste vertelt zijn het waarschijnlijk je bougiekabels en/of je bobinekabel. Ik heb het zelf ook gehad, leek net of ie op drie cilinders liep en soms ineens laag in de toeren tot aan afslaan.

JurjenV
10-10-2009, 17:27
Tsja, of iets met de choke

vr6-maniac
11-10-2009, 09:55
hoe check ik of de choke goed is dan?

heb van wynss van die carburateur reiniger gehaald die ga ik vandaag even proberen

kan het zijn dat als je contactpuntjes niet goed staan hij ook gaat stotteren??

vr6-maniac
11-10-2009, 16:49
Nou mensen , heb volgens mij het probleem gevonden!
ik zat in oude topics te kijken en kwam dit tegen :

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22886&highlight=stationair+schroef

het gaat dus om dat regelventiel geval! , ik heb de golf 1 van mijn vriendin erbij gepakt en als ik die op contact zet hoor je een tik en eraf ook , bij mij deed hij dat dus niet ,
nu heb ik gekeken en blijkt dus dat er geen stroom op de draad staat , bij mijn andere golf 1 dus wel , nu heb ik bij haar dat stekkertje eraf gehaald en ging ie hetzelfde doen als bij mijn golf 1 , gas los en dan valt hij uit .

nu heb ik dus even een rechstreeks kabeltje getrokken van de accu meteen naar dat regelventiel ( sigaar ) , gestart en blijft perfect lopen!
dit zou het dus moeten zijn , maar nu dus de vraag , hoe kan het dat er geen stroom meer op dat kabeltje staat? zekering is het volgens mij niet , en totdat de kabelboom naar binnen gaat heb ik geen stroom.

nu zag ik dat er ook een of andere sensor in een koelslang via dat kabeltje loopt , en die heeft dus ook geen stroom , het is niet zo dat die sensor de stroom geeft toch? want die zit gewoon in een koelslang? kan ik nu zomaar een nieuw kabeltje trekken en de boel opnieuw aansluiten , of is dit speciaal geschakeld????

grt Eelco

vw_michael
02-06-2010, 20:50
waar zit dat regelventiel precies en ik heb het ook alleen dan ook met de lichten aan doen en ook als lichten uit zijn?
kan misschien iemand een foto maken waar die zit?

alvast bedankt

gr michael