PDA

View Full Version : Caddy kopen?


SpeedRocker
14-10-2009, 14:12
Hey männer,

Ik ben van plan een Caddy MK2 SDI te kopen binnenkort. Als ik op marktplaats kijk of rondrij in de buurt is er vanalles te koop. Wat ik echter niet weet is of er bijvoorbeeld standaard kwaaltjes zijn bij deze caddy's waar ik op moet letten.

Hebben jullie tips of aandachtspunten die mij kunnen helpen tijdens mijn speurtocht naar mijn toekomstige wagentje?

Mijn tweede vraag gaat over het verlagen van dit type Caddy. Ik heb natuurlijk al wel wat rondgekeken naar wat er te krijgen is, maar ik word hier nog niet veel wijzer van?

Wat is er zoal voor te koop, hoeveel kost het ongeveer en hoe gaat het in zijn werk (bijvoorbeeld met die bladveren enzo)

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp

groeten
Roy

acokever
14-10-2009, 14:27
bekijk ff wat project-topics, dan kom je de meeste aandachtspunten wel tegen.
Ik heb zelf niet de kennis/ervaring met mk2's. Bladveren kon je misschien wel omdraaien, maar ik heb zelf geen idee.
Verder welkom op dit mooie forum!!

Paas
15-10-2009, 21:50
Kijk bij mijn topic, ik heb een KW set (beter is niet te krijgen voor een caddy)
Reken wel op 1300+ euro

Als er voor veel kleine roestplekjes op het bakje zit, niet kopen dan zit hij helemaal onder roest.
Een paar plekjes is niet erg.
En een Inca roest harder dan een Caddy

Iets waar je niks aan kan doen, maar wat iedere caddy heeft: vastvriezende deuren.

En als je kan zou ik een TDItje kopen, loopt net wat lekkerder

SpeedRocker
16-10-2009, 00:08
Kijk bij mijn topic, ik heb een KW set (beter is niet te krijgen voor een caddy)
Reken wel op 1300+ euro

Als er voor veel kleine roestplekjes op het bakje zit, niet kopen dan zit hij helemaal onder roest.
Een paar plekjes is niet erg.
En een Inca roest harder dan een Caddy

Iets waar je niks aan kan doen, maar wat iedere caddy heeft: vastvriezende deuren.

En als je kan zou ik een TDItje kopen, loopt net wat lekkerder
Hey paas, leuk dat je reageert, khad je topic idd al grondig doorgelezen, complimenten zijn op zijn plaats ;)
De KW set had ik inderdaad meer over gehoord, maar hier zijn toch ook goedkopere immitaties van? Kan iemand me daar ook wat over vertellen? Waar zit het kwaliteitsverschil in? En als ik zo op de foto's zie wat het is, lijkt het me haast zelf te maken? Of zie ik iets cruciaals over het hoofd?

Hoe zit het met de bodem van een caddy en dorpels enzo, roesten ze daar ook vaak?

nogmaals, bedankt voor de antwoorden allemaal :thumbup:

Paas
16-10-2009, 11:31
Alles is zelf te maken ;)

En er zijn ook imitatie beugels te verkrijgen maarja is wel imitatie
Eventueel kan je ook verlaagde bladveren laten monteren.
Ik weet dat de vwgarage in Oirschot die imi beugels aanbied.
Ze hebben zelf tegen mij gezegd dat het wel goeie zijn, maar niet dezelfde kwaliteit is als KW.

Rolow..
16-10-2009, 12:26
Welkom hier.

Een van onze clubleden heeft ook een (platte) Caddy. Check voor foto's (http://www.vwclubparkstad.nl/Members/gijs.html)

Je kan de bladveren aan de onderkant van as monteren, met bijvoorbeeld:

- KW set die Paas gebruikt heeft, is echter vrij prijzig en je ziet de beugels aan de achterzijde uitsteken
- Geen A-klasse merk beugels (scheelt enorm in de kosten)
- Zelf een beetje creatief zijn met wat staal en (sterke) draadeindes.

Bij sjaaksautoservice (maak liever geen reclame :ban: ) kan je verlaagde bladveren kopen voor een fractie van het geld van KW set.

Verdere minpunten bij een Caddy zijn bij mij niet bekend, zal wel een goed teken zijn ;)

SpeedRocker
16-10-2009, 13:18
Alles is zelf te maken ;)

En er zijn ook imitatie beugels te verkrijgen maarja is wel imitatie
Eventueel kan je ook verlaagde bladveren laten monteren.
Ik weet dat de vwgarage in Oirschot die imi beugels aanbied.
Ze hebben zelf tegen mij gezegd dat het wel goeie zijn, maar niet dezelfde kwaliteit is als KW.
Hehehe, jaa alles is zelf te maken ;) Nee maar daarom keek ik ook zo verbaast op van de prijs van die KW set :P het is toch in feite niet meer dan 6 plaatjes staal en 8 bouten? (alleen achterkant dan he) :P vandaar, ik kan me niet echt voorstellen dat je daar wat van kwaliteitverschil merkt :D

Hehe, ik zal in ieder geval eerst wel kijken... als ik et zelf gewoon goed kan maken dan scheelt dat wel aanzienlijk natuurlijk :P Hehehe
Naja, ik denk dat mijn vragen tot zover wel beantwoord zijn en ik heb aardig wat informatie bij elkaar nu ;) Bedankt voor de hulp :thumbup:

Paas
16-10-2009, 15:47
Natuurlijk zit er ook KW Dempers op en voor zitten schroefpoten

@ Rolow: dat is wel een strakke caddy :thumbup:
Vooral die Schmidt Modernlines zijn super :cool:

SpeedRocker
16-10-2009, 16:52
Natuurlijk zit er ook KW Dempers op en voor zitten schroefpoten


Hehe, ja dat snap ik ;)
Maar goed, de tijd zal het leren natuurlijk :D thnx ;)