PDA

View Full Version : Golf 2 contact slot van audi?

TamasPalko
16-10-2009, 08:15
Hallo allemaal,

Ik heb de hulp van een egte VAG-kenner nodig, ben bezig met n golf 2tje naar vr6
dat doet er voor de rest niet toe, maar nou heb ik in de deurgrepen van die audi 80/a4/a6 die rechthoekige met afgeronde hoeken erin verbouwd.

nou wil ik niet telkens 2 sleutels bij me dragen 1voor de deur en 1 voor het contact slot.
ik heb een golf 2 '89 en een golf 3 '92 ik kan deze stuursloten gebruiken en contact sloten.

is er een mogelijkheid om een audi contact slot erin te verbouwen? ipv de gekartelde de gegroefde. wat zou voor mij het handigste zijn? Zodat ik 1 sleutel heb voor de audi deurgreepsloten en voor het VW contact slot.

alle tips zijn welkom.

Alvast hartelijk bedankt iedereen!
gr. Tom

Djinn_4fun
16-10-2009, 10:31
misschien niet je vraag. Maar is cpv op afstand geen optie?

TamasPalko
16-10-2009, 15:45
Dat kan een optie zijn, heb ik ook aan gedacht...
maar ik ben perfectionistisch en daarom zou ik graag dit klein detailtje ook willen oplossen, sowieso wil ik cdv met alarm.....

bedankt voor het meedenken!

Oudelut
16-10-2009, 15:55
Lijkt mij dat je gewoon moet zorgen voor gelijke cilinders? Of je dan je deursloten aan moet passen of je contactslot weet ik niet, maar ik vermoed dat je gewoon nieuwere cilinders kunt halen en zowel in de deursloten als in het contactslot zetten?

Losha
16-10-2009, 18:33
Lijkt mij dat je gewoon moet zorgen voor gelijke cilinders? Of je dan je deursloten aan moet passen of je contactslot weet ik niet, maar ik vermoed dat je gewoon nieuwere cilinders kunt halen en zowel in de deursloten als in het contactslot zetten?

ik denk zo maar dat dat juist zijn vraag is
of de cylinders onderling uitwisselbaar zijn ....

TamasPalko
16-10-2009, 21:34
prcies, ik was bij martin schilder geweest.
vw audi vag dealer en die zei: "je moet even kijken of die van een audi past, dan kan ik zo een set voor je uniek bestellen"

dus ja..... en als het niet past dan denk ik dat ik het stuur slot sloop... en dan de cilinder er appart erin monteer en dan maar geen stuur slot.....

ReBo
18-10-2009, 17:16
Waarom zou dit niet lukken ?!

Die cilinders kan je gewoon uit elkaar halen . . . lijkt een beetje op de manier hoe je je handgrepen bv kan ombouwen naar de porsche klinken . . .

Jurgen Santana
18-10-2009, 17:22
Inderdaad, slotcillinders van de deuren etc kun je aanpassen op het contactslot. Vaak genoeg gedaan.

Losha
18-10-2009, 20:39
zijn vraag was ipv de gekartelde de gegroefde
hoe wilden jullie die aanpassen door middel van de plaatjes ?
de hele "sleuf" is anders

de hamvraag is: hebben de cylinders dezelfde afmeting (lengte/diameter)

Losha
09-11-2009, 17:15
ben je er nog verder mee gekomen ? (ik zou het persoonlijk ook prettiger vinden om andere sloten erin te hebben)