PDA

View Full Version : epic( doing it wrong turbo)


Richard
17-10-2009, 21:11
Epic Failures
Eric Hsu posted on March 15, 2009 11:45

Andy from Cosworth UK sent me a link to a thread on Scoobynet which is a UK Subaru forum. His email simply said, "omg-must-see-poor-workmanship. W T F ?" and a link to the thread. Normally Andy and I shoot the shit back and forth a bit about the happs with Subys in the UK or Time Attack stuff, but with the absence of the chit chat I knew this one had to be good. The Brits like to use the word "epic" so I titled this post in honor of my UK friends.

http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure.jpg
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure2.jpg

This one has got to be one of the dumbest fucking things I've seen. What is somebody like this even remotely thinking? You can go on the internet and figure out how to plumb turbos, wastegates, etc. easy enough.

http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure3.jpg
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure4.jpg

This guy's in for a surprise when his interior catches fire.

http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure5.jpg
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure6.jpg


This is the APC/Pep Boys DIY exhaust manifold.

http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure7.jpg
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure8.jpg
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure9.jpg

I just know this one has to be some dumb ass forum SPE.

http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure10.jpg

I knew somebody in this world had to try using a Flowmaster muffler as a plenum.

http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure11.jpg
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure12.jpg


Somebody sent a a turbo to a fabricator and asked for a "custom MAF tube". Wrong side, eh?
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure13.jpg

While we're at it, I added this one from a "how to twin turbo your Mustang" "tech article" from some Mustang forum. I'm not sure if these examples are in the article as a joke or if they are actually up as actual examples. In this picture you can see the dude welded his stock exhaust manifolds shut and then proceeded to make a hole in the manifold and weld a press bent tube from Autozone that goes to the turbo. Maybe this guy posted the article back in 1989 on his BBS when there was less knowledge about turbocharging? I'm not sure what there is to be proud of. Check out the in depth 5 step article. It's a good read. Just make sure you aren't drinking anything because you'll blast your screen when you crack up.

:D

Marco
17-10-2009, 21:33
..

GerardMkIIVR6
17-10-2009, 21:36
Ongelooflijk sommige mensen DAMN.
En deze gasten lassen volgens mij met de fles dicht :D

Marco
17-10-2009, 21:50
niet eens met een fles, volgens mij gewoon met elektrode.... :D

GerardMkIIVR6
17-10-2009, 22:04
Volgens mij met bak en braad vet want het spettert nogal wat :D

sander_beer
17-10-2009, 22:36
en dan dacht ik dat ik niet goed kon lassen

jettaracing
17-10-2009, 22:38
Die turbo met die opgelaste schoepen ,geweldig !!!!! :screwy:

JarnoVWPolo6N
17-10-2009, 22:49
Een dag niet gelachen is een dag niet geleegd, en ik heb zojuist genoeg gelachen voor de komende 2 maanden :D man man, hoe erg kun je de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt :eek:

OakgreenVR6
17-10-2009, 22:57
OMG! :eek:
Dit moet ik maandag aan m'n collega's laten zien, altijd leuk om andermans 'hobbywerk' te zien.

breadfan83
18-10-2009, 07:30
Die buizen lijken wel aan elkaar gerot ofzo. :screwy: En die turbo met die extra schoepen er op is inderdaad geniaal! Vooral door dat kleine puntlasje. :D

Een dag niet gelachen is een dag niet geleegd, en ik heb zojuist genoeg gelachen voor de komende 2 maanden :D man man, hoe erg kun je de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt :eek:

Jarno, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Legen doe je op de plee. ;) Nog zo'n voorbeeld van de klepel horen vallen maar door de bomen de klok niet meer kunnen zien.

Domi
18-10-2009, 08:56
Leuke manier van stoelverwarming :D Hoe sneller je rijdt hoe warmer het wordt :thumbup:

VeeDubber
18-10-2009, 09:14
OMG! :eek:
Dit moet ik maandag aan m'n collega's laten zien, altijd leuk om andermans 'hobbywerk' te zien.

En dan de eerste 5 minuten met een stalen gezicht volhouden dat dit van je eigen VR6T is. Ik zou die gezichten wel eens willen zien :D

Pedaalemmer
18-10-2009, 10:54
maar 1 woord voor: WHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHA

Pewi Vwteam
18-10-2009, 13:01
tering beun de beunhaas. hahahahahaha

Marniks
18-10-2009, 13:36
hahaha jezus ik dacht dat ik een beunhaas was :D

cloontje
18-10-2009, 15:16
och ja , een blinde was blij als hij zo kom lassen.

Gr

De Limburger
18-10-2009, 16:06
Jongens even serieus he: Zo ben ik anders ook een turbo setup aan het bedenken, maar dacht eerder aan een 1.8 8v met een astmapompje of een haardroger, aangezien ook ik niet kan lassen, dan ziet het er altijd nog beter uit als dit bak en braad van CROMA..
Gr Ronnie

Gertjan
18-10-2009, 22:41
Epic :D

Tomvw
19-10-2009, 06:01
OakgreenVR6
Dit moet ik maandag aan m'n collega's laten zien, altijd leuk om andermans 'hobbywerk' te zien.

Hahaha te laat ik heb ik het al gezien :)
Ik zou vooral benieuwd zijn naar de werking en hun gezichten als ze daar nou een filmpje van hadden. :wow: :wow: :wow:
Vooral die met dat turbine-rotor en flexible spruitstuk :rolleyes:

jellehier
19-10-2009, 11:52
dit is in elk geval wel iemand die kan lassen

http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure2.jpg

dekilo
19-10-2009, 11:54
dit is in elk geval wel iemand die kan lassen

http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure2.jpg

Hij heeft ook 1 IQ meer als een koe anders scheet hij in de garage.

Leejon
19-10-2009, 20:01
Geniaal :D

Turbo onder de achterbank zie ik ook alleen maar voordelen aan, naast de kont verwarming heb je ook nog eens veel meer ruimte om 2 turbo's kwijt te kunnen. fakking koning gewoon :rock:

marcmk1
19-10-2009, 21:58
dit is(zijn) geen doing it wrong turbo maar wou het toch even laten zien :D :thumbup:
88mm turbochargers :eek:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/19/1255981481-090.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2025310.html)

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/19/1255981515-980.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2025312.html)

Hight
19-10-2009, 22:03
dit is(zijn) geen doing it wrong turbo maar wou het toch even laten zien :D :thumbup:
88mm turbochargers :eek:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/19/1255981481-090.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2025310.html)

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/19/1255981515-980.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2025312.html)

dat is tjoening,

al die andere foto's... :screwy: :shake: :D

mvg Mike

De Limburger
19-10-2009, 22:15
Zeg die Turbo`s hier boven zijn nog ergens goed voor, teminste bij de slager zouden ze niet verkeert zijn, die maken mooie plakjes snijworst hahaha..
Wat een kanonnen..
Gr Ronnie

Pedaalemmer
20-10-2009, 08:26
http://i178.photobucket.com/albums/w257/geartooth94/19379huge_turbo.jpg

rolflol :D

Leejon
20-10-2009, 11:32
Met bijgeleverd turbo gat van 6 minuten :D

A.D GOLF1 1976
20-10-2009, 11:55
Niet dat ik er veel verstand van heb, maar zelfs ik moest wel effe lache na het zien van deze beelden.
Dat laswerk ziet er toch niet uit man :screwy:

johan8vplus
20-10-2009, 19:12
sjezus wat een bak en braad werk

Vincent-Mk1
21-10-2009, 21:48
Godsamme wat vermakelijk om te zien...lag werkelijk dubbel na elke foto...

Toppie post.!

frankvr6
21-10-2009, 22:48
build by banket bakker jansen :screwy: :screwy: :screwy: :screwy: :screwy: :screwy: :screwy: