PDA

View Full Version : Polo '91: Verwarming werkt alleen boven 80km p/u

polo1991
18-10-2009, 18:19
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum: al surfend over internet (inzake het onderstaande probleem) kwam ik dit forum tegen. Wat een briljant forum!

Ik heb een Volkswagen Polo uit 1991. Een heel braaf beestje dat nog prima wil rijden. Ik heb momenteel alleen 1 probleempje:

De verwarming wil in het geheel niet warm worden, tenzij ik flink doorrij. De lucht blijft koud totdat ik ongeveer 80 km per uur rijd. Dan wordt de verwarming vrij snel goed warm (zoals ik dat gewend ben). Rij ik weer zachter dan 80 km, dan komt er binnen no-time weer alleen koude lucht uit.

Reguleren van de warmte gaat gewoon goed op het moment dat ik boven de 80 zit: ik kan de verwarming dan wel gewoon op koelere standen zetten.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Grt.
Pier

Zeend
18-10-2009, 19:58
Word je motor wel warm? Kijk eens naar de thermometer.. best een kans dat je thermostaat stuk is...
(voor de rest heb ik meer verstand van luchtkoelers :) )

Jens

polo1991
20-10-2009, 13:23
Hoi Jens,

Thanks voor je reply. Het metertje van de thermometer op het dashboard werkt gewoon, dus ik neem aan dat die het nog gewoon doet...

Grt.
Pier

martiepartie
20-10-2009, 13:27
het zou ook logischer zijn als de motor bij lage snelheden wel warm werd en bij hogere snelheden niet..

Ik heb dit nog niet eerder gehoord, vreemd probleem :D

Als je een stuk gereden hebt met de auto (tempmeter bij +/-90 graden) en je laat de auto stationair draaien, kan je dan met de fan op stand3 en de temperatuurknop op 'warm' wel warme lucht uit de auto krijgen?

Het is bij een polo altijd zo dat er uit de 2 zijopeningen koude lucht komt, daar komt nooit warme lucht uit blazen.

Mloes
20-10-2009, 14:03
k dacht eigenlijk ook aan een kapotte thermostaat.. ook gehad met mijn "nieuwe (2004)" Ford Ka gehad.. (overigens ging aan dat K-ding alles kapot vandaar dat ie weg is)...
maar ja, als het metertje nog wel werkt... erg vreemd!

Heb helaas geen nuttige tips voor je:
http://farm4.static.flickr.com/3292/2915614459_559d785879.jpg Sorry, kon het niet laten.