PDA

View Full Version : motor reinigen


Madison
22-10-2009, 09:05
Hallo
Hoe kan ik het beste de motor en motorruimte reinigen?
Mag er een hogedrukspuit op?
Heb dat iemand weleens zien doen,lijkt me link voor de ontsteking?

starsky
22-10-2009, 10:16
Benzine heb je neem ik aan?

Hoe schoon wil jij je motorruim hebben?
Ik heb destijds mijn Golf met de hoge drukspuit gedaan, even oppassen bij de ontsteking. Motor had ik draaiende en na de tijd draaiend gehouden totdat de motor beetje droog was.

Zweiter
22-10-2009, 10:19
je hebt bij sommige wasstraten een speciale motorreiniger in de hoge druk. Werkt prima, inderdaad een beetje om de ontsteking denken en even naspoelen.

Madison
22-10-2009, 10:37
Ah,het kan dus wel?
Vond dat met de ontsteking wel beetje eng.
Zal es kijken of er ook een knopje voor motorreiniger is,het daar nooit op gelet.
Ik wil vooral de kop goed schoon hebben,hij zweet een beetje.
Thnx :)

Zweiter
22-10-2009, 10:43
even met de motorreiniger dan, werkt perfect. vergeet niet na te spoelen met schoon water anders heb nogal last van de geur. succes! desnoods wikkel je nog even een plastic zak met elastiek/tape om je ontsteking als je daar bent, mocht je het niet vertrouwen.

Pedaalemmer
22-10-2009, 10:43
Plastic zak over de ontsteking en accu. Met hogedruk reiniger opletten met rubbers die willen nog weleens scheuren zeker als ze droog zijn.

Madison
22-10-2009, 11:57
Beschermen met een plastic zak is idd een goed idee!Thnx :thumbup:

buuntje
06-12-2009, 15:12
ik heb een product staan van autoglym.
inspuiten en even laten inwerken.
afspuiten met hogedruk (met draaiende motor) enkel zien dat je niet rechtstreeks op de alternator en ontsteking spuit.
nadien droogblazen met perslucht. op de fichen blazen zodat alle water daar zeker weg is.