PDA

View Full Version : vraag over schade's

Johan-dtc
22-10-2009, 23:39
weet niet of het in de goede rubriek staat, zo nee, graag verplaatsen

ik zit met een vraag:

vorige week heeft er iemand tegen mijn auto aangezeten (papier netjes op de auto achter gelaten :D )

alles is netjes bij de verzekering doorgeven en wordt dus behandeld
nu ga ik zaterdag kijken voor een andere auto en wil daarbij mijn auto inruilen
krijg ik dan nog wel mijn schadebedrag uitgekeerd, of moet ik eerst mijn schade laten maken? of heb ik gewoon pech omdat de auto er niet meer is?

wie weet raad, aangezien er op internet weinig tot niks over te vinden is

Typ 81
22-10-2009, 23:43
Je schade moet sowieso eerst getaxeerd worden, als dat gebeurt is, maakt het niet meer uit wat je met de auto doet. Alleen is het wel zo dat de schade getaxeerd moet worden bij een schadebedrijf en dat kost je ongeveer 100 euro. Die 100 euro krijg je korting als je bij dat schadebedrijf je auto laat repareren.In jouw geval ben je die 100 euro dan kwijt.

Johan-dtc
22-10-2009, 23:49
Je schade moet sowieso eerst getaxeerd worden, als dat gebeurt is, maakt het niet meer uit wat je met de auto doet. Alleen is het wel zo dat de schade getaxeerd moet worden bij een schadebedrijf en dat kost je ongeveer 100 euro. Die 100 euro krijg je korting als je bij dat schadebedrijf je auto laat repareren.In jouw geval ben je die 100 euro dan kwijt.

de schade is op dit moment enkel geschat door het schadebedrijf, pas als mijn verzekeraar vindt dat ern een expert bij moet komen dan zal die werkelijk getaxeerd worden

lullige is weer dat er in 2007 tegen hetzelfde voorscherm is aangereden, dit is allemaal netjes vergoed na bezoek van expert