Arjen H.
23-10-2009, 13:29
Dag mensen,
Sinds kort heb ik startproblemen met mijn Polo 6N bouwjaar 1999. 'S ochtends start de auto gewoon normaal en gebruikt hij de automatische shoke om even wat meer toeren te maken. Zonder problemen rijd ik naar mijn werk. Wil ik na 4 uurtjes werken naar huis of school, krijg ik in ene keer startproblemen:
Ik start de auto zonder extra gas te geven. Ik hoor hem vervolgens even aanslaan maar dit is van korte duur. De toerenteller loopt op tot 900 tpm. en vervolgens valt hij stotterend uit. Geef ik gas terwijl ik start dan slaat hij wel normaal aan. Dit probleem herhaald zich telkens. Ik heb al een keer gekeken naar de bougies en het luchtfilter. Dit zag er naar mij inziens normaal uit. Ik kan altijd de bougies vervangen, maar vraag me af of dit het wel is. De slangen naar het luchtfilter heb ik vandaag gecontroleerd. Er zit een mechanische klep onder veerspanning in het T-stuk aan de voorkant van de motor. Die klep is nog gewoon gangbaar, dus daar ligt het probleem ook niet. Is het dan één van de sensoren die problemen veroorzaakt?
Heeft iemand enig idee wat het wel kan zijn?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Arjen
Sinds kort heb ik startproblemen met mijn Polo 6N bouwjaar 1999. 'S ochtends start de auto gewoon normaal en gebruikt hij de automatische shoke om even wat meer toeren te maken. Zonder problemen rijd ik naar mijn werk. Wil ik na 4 uurtjes werken naar huis of school, krijg ik in ene keer startproblemen:
Ik start de auto zonder extra gas te geven. Ik hoor hem vervolgens even aanslaan maar dit is van korte duur. De toerenteller loopt op tot 900 tpm. en vervolgens valt hij stotterend uit. Geef ik gas terwijl ik start dan slaat hij wel normaal aan. Dit probleem herhaald zich telkens. Ik heb al een keer gekeken naar de bougies en het luchtfilter. Dit zag er naar mij inziens normaal uit. Ik kan altijd de bougies vervangen, maar vraag me af of dit het wel is. De slangen naar het luchtfilter heb ik vandaag gecontroleerd. Er zit een mechanische klep onder veerspanning in het T-stuk aan de voorkant van de motor. Die klep is nog gewoon gangbaar, dus daar ligt het probleem ook niet. Is het dan één van de sensoren die problemen veroorzaakt?
Heeft iemand enig idee wat het wel kan zijn?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Arjen