PDA

View Full Version : Slang Probleemje

Pedaalemmer
23-11-2004, 18:45
http://img108.exs.cx/img108/8614/golfgti0123.jpg

iemand enig idee wat hierop aangesloten moet zitten?

de zwarte slang die over de luchtaanzuigbuis loopt ligt los maar is door het ongeluk losgeschoten. het apparaatje lijkt me dat op dat witte uitstekende buisje een slangetje moet zitten maar ik weet niet precies hoe en wat.

het koppelstukje wat rood omcirkelt is moet denk ik aan die slang die nou los hangt over de luchtaanzuigbuis maar ik weet het niet zeker :confused:

Pedaalemmer
23-11-2004, 19:33
en kunnen die slangetjes ook te maken hebben dat de brandstofpomp de benzine niet meer goed kan aanvoeren zodat mijn auto tijdens het rijden bijna afslaat en bij vraag naar meer kracht van de motor bij het rijden hij stotterd.
de pomp maakt dan ook meer herrie.

en waarvoor dient dit apparaatje?
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9318&mode=normal

een hoop vragen maar hopelijk kunnen jullie me helpen!

ja jongens ik reken op jullie ;)(alvast bedankt!)

Johan-dtc
23-11-2004, 21:21
bij mij zit het zo

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9322&mode=normal

en die slangetjes kunnen valse lucht aanzuigen waardoor ie slecht en stottererd gaat lopen, ik heb bij mij alle slangetjes vervangen en het probleem was verholpen

Fred
23-11-2004, 21:29
en kunnen die slangetjes ook te maken hebben dat de brandstofpomp de benzine niet meer goed kan aanvoeren zodat mijn auto tijdens het rijden bijna afslaat en bij vraag naar meer kracht van de motor bij het rijden hij stotterd.
de pomp maakt dan ook meer herrie.

en waarvoor dient dit apparaatje?
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9318&mode=normal

een hoop vragen maar hopelijk kunnen jullie me helpen!

ja jongens ik reken op jullie ;)(alvast bedankt!)

Nee die slangetjes hebben géén effect op je benzine pomp....als de HD pomp die onder de auto hangt herrie maakt is het meestal een probleem met de opvoerpomp die IN je tank zit, bereikbaar via luikje in je kofferbak

Dat apparaatje schakelt op het moment dat jij gas geeft tijdelijke een verrijking van het mengsel in....vandaar dat de ene kant gekoppeld zit aan je gasklep huis

Pedaalemmer
24-11-2004, 08:46
Harstikke bedankt voor de hulp!

Nog een vraagje...waar moet ik de slang die over die aanzuigbuis hangt aansluiten?

OakgreenVR6
24-11-2004, 12:37
Henk, ben je je auto aan het slopen ofzo? Je mist een stuk carrosserie namelijk...

Pedaalemmer
24-11-2004, 12:46
Henk, ben je je auto aan het slopen ofzo? Je mist een stuk carrosserie namelijk...

Dat stuk heb ik helaas moeten wegslijpen vanwege een ongeluk.
in het fotoalbum staan de foto`s.

Pedaalemmer
24-11-2004, 13:32
Nee die slangetjes hebben géén effect op je benzine pomp....als de HD pomp die onder de auto hangt herrie maakt is het meestal een probleem met de opvoerpomp die IN je tank zit, bereikbaar via luikje in je kofferbak

Dat apparaatje schakelt op het moment dat jij gas geeft tijdelijke een verrijking van het mengsel in....vandaar dat de ene kant gekoppeld zit aan je gasklep huis

Het opvoerpompje heb ik er inmiddels uitghaald...daarbij heb ik een stukje plastic gebroken van de sensor...ik zag dat ze van vdo zijn de sensor en opvoerpomp. Automaterialenzaak gebeld..en nee die konden ze niet leveren...
..

tip voor diegene die ooit bij de benzine tank komen...zorg voor voldoende doorluchting...deze slimme jongen geniet nu nog even na van alle mooie roze olifantjes die hij ziet dansen door de garage heen :o

Fred
24-11-2004, 17:43
Harstikke bedankt voor de hulp!

Nog een vraagje...waar moet ik de slang die over die aanzuigbuis hangt aansluiten?

Ik denk dat die slang de andere kant is van de aansluiting op dat ene blokje op je eerste foto, de ene kant gaat naar dat stukkie op de aanzuigbuis, de ander loopt onderlangs naar je spruitstuk

Pedaalemmer
24-11-2004, 18:40
dus ik sluit die slang (die zuigt gruwlijk aan als ik hem start en dan slaat hij bijna af) op de aanzuigbuis aan.

en dat blokje op de eerste foto blijft onaangesloten?

Fred
24-11-2004, 19:39
dus ik sluit die slang (die zuigt gruwlijk aan als ik hem start en dan slaat hij bijna af) op de aanzuigbuis aan.

en dat blokje op de eerste foto blijft onaangesloten?

Nee op dat *blokje* wat eigenlijk een electrisch gestuurd ventiel is sluit je een kort stukje aan zoals op deze foto is te zien, de ander komt op de tweede aansluiting op dat blokje.

http://www.romencar.nl/ventiel.jpg

Dat ventiel is een extra lucht ventiel wat opent als het stationaire toerental te veel daalt

Pedaalemmer
24-11-2004, 20:12
oke dus hij moet daaronder zitten...ik kon daar geen aansluting vinden..dan ga ik dat gelijk maken!

Bedankt Fred!!!

Fred
24-11-2004, 20:24
oke dus hij moet daaronder zitten...ik kon daar geen aansluting vinden..dan ga ik dat gelijk maken!

Lijkt er op dat die aansluiting dus afgebroken is........mocht je evt niet aan zo een ding kunnen komen, geef dan een gil, volgens mij heb ik ergens nog één liggen...

Pedaalemmer
24-11-2004, 22:38
Ik heb hem er weer aangesoldeert dat stukje netjes de eindjes aanelkaar gesmolten. het is luchtdicht dus ik neem aan dat het werkt. Hij was inderdaad afgebroken..kwam omdat de luchtfilterbak helemaal naar achter was geduwd door de klap.

Benzinepomp werkt ook weer..hij was helemaal niet kapot..depomp was van de sensor afgegleden en lag op de bodem van de tank te borrelen dus vandaar dat hij geen benzine genoeg kreeg. naja allles inelkaar gezet en in de tank en hij liep weer als een zonnetje :D...henk blij...

Fred
24-11-2004, 22:44
Goed zo :biggrin: :biggrin: