PDA

View Full Version : oldtimer verzekering

Ivo's
25-10-2009, 15:01
VW-fanaten...
bij deze even een vraag voor de "oldtimer" rijders....
wat kost een gemiddelde oldtimerverzekering nu eigenlijk? ben op internet een beetje aan t zoeken gegaan, maar zie door de bomen het bos niet meer..?! :screwy:
lees verhalen van 150€ per maand (wel WA+ dan), maar ook van 75€ per jaar (WA)..?!?! :eek:

mijn vraag is dus: wat betaal jij, wat rij je en waar ben je verzekerd..?

verhaal van onze kant uit: we zijn rustig rond aan t kijken voor een leuke MK1 caab voor komende zomer :thumbup:

starsky
25-10-2009, 15:10
Ik betaal 75 euro bij de Europeesche, verzekerd als een klassieke auto met aansprakelijkheid en opgevallen inzittenden.

Je kan alleen als klassieke auto verzekeren als je een andere auto hebt..

Ivo's
25-10-2009, 15:12
snappik, lupo blijft ook als daily, MK1 cabby puur als extra :D
alvast thnx, wacht nog even wat meer reacties af :thumbup:

edit, die 75 is dan per jaar?

Tjaap
25-10-2009, 15:15
80 euro voor mn audi via verzekeruzelf.nl durf niet te zeggen bij welke maatschappij ze hem hebben ondergebracht. is per jaar voor WA

ronnie_v
25-10-2009, 15:37
Jetta mk1.96 euro per jaar. WA plus inzittenden. Bij interpolis.
Als 2e auto, max 6000km/jaar.

Der Ghopmeister
25-10-2009, 17:55
http://www.knac.nl/verzekeringen.htm?gclid=CLeHnOfU2J0CFZ1h4wodwGsDsA

Gertjan
25-10-2009, 20:35
Ik betaal 75 euro bij de Europeesche, verzekerd als een klassieke auto met aansprakelijkheid en opgevallen inzittenden.

Je kan alleen als klassieke auto verzekeren als je een andere auto hebt..

Ik zit ook bij de Europeesche, maar ik heb een oldtimerverzekering zonder andere auto voor +- 120 euro per jaar.

starsky
25-10-2009, 21:10
edit, die 75 is dan per jaar?

Jep per jaar, ik heb het via een tussenpersoon geregeld en dit was de beste qua prijs en dekking.

renevw
25-10-2009, 22:00
Ik zit ook bij de Europeesche, maar ik heb een oldtimerverzekering zonder andere auto voor +- 120 euro per jaar.

idd Europeesche 1ste auto niet verplicht, wel max.7500 km.
(de golf 1 diesel hier verzekerd, helaas bij een diesel een toeslag :(,
niemand weet waarom bij een max limiet van 7500km!!!! )

http://www.diks.nl/oldtimerverzekering ,
hier heb/had ik mijn country verzekerd voor een paar tientjes p/jaar geen woon/werk,2de auto verplicht,max.7500 km.alles gaat online ,onpersoonlijk wel makkelijk (country staat nu geschorst)

rallye was verzekerd bij saa,wat ik een drama vond,1maand onverzekerd rondgereden,wa+ ging fout,premie verkeerd berekend,verkeerde polis,taxatiebedrag niet op de polis e.d.
rallye staat ook geschorst op dit moment

of probeer de anwb eens was ook goedkoop.

suc6

golf mkII 16v
25-10-2009, 22:40
Heb haar ook verzekerd via Diks
82 euro per jaar wa extra en inzittende
Golf 2 GTI 16v 87

T!m
26-10-2009, 12:51
Unigarant heeft een goede en scherpe oldtimerverzekering.

Gertjan
26-10-2009, 12:55
idd Europeesche 1ste auto niet verplicht, wel max.7500 km.
(de golf 1 diesel hier verzekerd, helaas bij een diesel een toeslag :(,
niemand weet waarom bij een max limiet van 7500km!!!! )

http://www.diks.nl/oldtimerverzekering ,
hier heb/had ik mijn country verzekerd voor een paar tientjes p/jaar geen woon/werk,2de auto verplicht,max.7500 km.alles gaat online ,onpersoonlijk wel makkelijk (country staat nu geschorst)

rallye was verzekerd bij saa,wat ik een drama vond,1maand onverzekerd rondgereden,wa+ ging fout,premie verkeerd berekend,verkeerde polis,taxatiebedrag niet op de polis e.d.
rallye staat ook geschorst op dit moment

of probeer de anwb eens was ook goedkoop.

suc6

Ik mag 10.000 km per jaar rijden bij de Europeesche? :confused:

Melvin
26-10-2009, 12:56
knmvverzekeringen, ik geloof 10d per jaar, leeftijd maakt niet uit, 1e auto hoef je niet te hebben...

60 per jaar ongeveer (weet ik ook niet zeker, ik doe alleen allrisk)

Zweiter
26-10-2009, 13:13
moet je dan je eerste auto ook bij dezelfde maatschappij verzekerd hebben? Of maakt dat niet uit. Heb mn daily namelijk bij Fortis ASR.

passat-g60
26-10-2009, 13:36
bij mijn vezekering is als volgd , moet 1 auto als dagelijkse auto hebben en dan en oldie er bij

kost zon 100€ per jaar

Pedaalemmer
26-10-2009, 13:47
Polis direct, ze eissen geen dagelijkse auto.

Rico_90
26-10-2009, 18:47
Ik heb ook een oldtimer als 2de auto maar geen oldtimersverzekering ivm leeftijd....:(

bjuriaan
26-10-2009, 19:36
Betaal 80 euro p/j, maar waar? via tussen persoon. Moest wel 2de auto zijn. Max 7500km per jaar.
Ga daar wel overheen komen. 800km per maand rij ik ermee. Enig idee wat er gebeurd als ze daar achter komen?

renevw
26-10-2009, 19:39
Ik mag 10.000 km per jaar rijden bij de Europeesche? :confused:

oldtimerverzering? :confused:
wat is je premie dan?

Jetta MaNiA
26-10-2009, 19:55
ANWB, 90 euro per jaar, WA + rechtsbijstand

Max 7500 km per jaar en je moet een andere auto op je naam hebben staan.

Gertjan
26-10-2009, 20:44
oldtimerverzering? :confused:
wat is je premie dan?

Ja, gewoon de oldtimerverzekering.
Ik betaal 30 euro per kwartaal.

Oldtimerverzekering
U bent uiteraard zuinig op uw klassieker of oldtimer en wilt hem goed verzekeren. Dat kan met de Oldtimerverzekering van de Europeesche. Als u de klassieker/oldtimer uitsluitend recreatief en/of hobbymatig gebruikt, komt deze in aanmerking voor de Oldtimerverzekering. Dat blijkt onder meer uit het beperkte aantal kilometers per jaar (maximaal 10.000 km) en uit het feit dat u een andere auto hebt voor dagelijks gebruik. Ook moet uw auto ouder zijn dan 25 jaar. De Oldtimerverzekering voldoet volledig aan alle wensen van de FEHAC

NeoGeniX
26-10-2009, 23:37
Verzekeruzelf.nl is wel een goeie, kan je ook alles online regelen en geen opzegtermijn.

renevw
26-10-2009, 23:49
Ja, gewoon de oldtimerverzekering.
Ik betaal 30 euro per kwartaal.

Oldtimerverzekering

Als u de klassieker/oldtimer uitsluitend recreatief en/of hobbymatig gebruikt,
en uit het feit dat u een andere auto hebt voor dagelijks gebruik.

ok,denk dat het hem in bovenstaande zinnetjes zit.

wij hebben een europeesche-oldtimerverzekering waar geen andere auto voor dagelijks gebruik nodig is.maar wel max. 7500km.

larsje
27-10-2009, 12:06
Oldtimerverzekering

Als u de klassieker/oldtimer uitsluitend recreatief en/of hobbymatig gebruikt,
en uit het feit dat u een andere auto hebt voor dagelijks gebruik.

ok,denk dat het hem in bovenstaande zinnetjes zit.

wij hebben een europeesche-oldtimerverzekering waar geen andere auto voor dagelijks gebruik nodig is.maar wel max. 7500km.

Hoe willen ze die 7500km dan controleren? Bij mij (heb 10000km) zijn ze nog nooit langsgeweest en heb ook nog nooit iets moeten doorgeven. En ik heb er een andere teller ingezet.. met 30.000 verschil.

Ik heb via KNMV mijn verzekering.. Op mn 73er kever. Destijds (2 jaar geleden) kon je daar nog zonder andere auto je oldtimer verzekeren. Tegenwoordig kun je dat niet meer.
Tenzij je er al een verzekering hebt (zoals ik dus), dan kunnen ze je niet weigeren. En ik kan (hoogstwaarschijnlijk) gewoon NOG een oldtimerverzekering afsluiten, omdat ik al een verzekering heb bij hun.

Dus 2 oldtimers straks verzekerd bij een verzekeringsmaatschappij die het normaalgesproken niet doen! :D

Melvin
27-10-2009, 12:20
Hoe willen ze die 7500km dan controleren? Bij mij (heb 10000km) zijn ze nog nooit langsgeweest en heb ook nog nooit iets moeten doorgeven. En ik heb er een andere teller ingezet.. met 30.000 verschil.

Ik heb via KNMV mijn verzekering.. Op mn 73er kever. Destijds (2 jaar geleden) kon je daar nog zonder andere auto je oldtimer verzekeren. Tegenwoordig kun je dat niet meer.
Tenzij je er al een verzekering hebt (zoals ik dus), dan kunnen ze je niet weigeren. En ik kan (hoogstwaarschijnlijk) gewoon NOG een oldtimerverzekering afsluiten, omdat ik al een verzekering heb bij hun.

Dus 2 oldtimers straks verzekerd bij een verzekeringsmaatschappij die het normaalgesproken niet doen! :D

Sinds wanneer keuren ze dat niet meer goed dan?

Ik heb er ook al ff een oldtimerverzekering, en heb er nu ook 2 tegelijk lopen, allemaal geen punt...

starsky
27-10-2009, 12:38

Bij de APK word het altijd bijgehouden..

larsje
27-10-2009, 18:03
Sinds wanneer keuren ze dat niet meer goed dan?

Ik heb er ook al ff een oldtimerverzekering, en heb er nu ook 2 tegelijk lopen, allemaal geen punt...

Ergens staat dat je alleen een polismap nodig hebt om een oldtimerverzekering aan te vragen. En die krijg je alleen als je een gewone verzekering hebt.

VW_Mannetje
06-04-2010, 20:38
Ik heb vanaf vrijdag een 79er Golf 1.
Nu wil ik eerst deze auto als 2de auto verzekeren, omdat ik nog steeds in de Lupo rij.
Na verloop van tijd ga ik de Golf als daily rijden, dus moet die als eerste auto verzekerd worden.

Hoe of wat gaat dat in zijn werk?

Tjaap
06-04-2010, 20:40
verzekeren als oldie... lupo verkopen en als het je niet gevraagd word geen slapende honden wakker maken.

VW_Mannetje
06-04-2010, 20:50
Ik ga morgen wat verzekeringen bellen.
Heb op internet gezocht, maar bij de 1 kom als 2de auto uit op 150 euro per jaar, terwijl bv de ANWB mij 90 euro per jaar gaat kosten....

Tjaap
06-04-2010, 20:59
independer.nl al gecheckt?

btw.. de laatste keer dat ik die gebruikte kreeg ik allsecur eruit als goedkoopste en die heb ik ook genomen, maar die deden heel lastig met opzeggen toen de auto geschirst werd. heeft me 3 maanden bellen en mailen gekost.. en de teveel betaalde premie krijg je niet terug (ohra heeft me een keer 8 maanden premie terug gestort omdat ik na schorsen de verzekering had laten doorlopen (vergeten) en daar veel te laat achter kwam. Deden ze helemaal niet moeilijk over. En Allsecur, terwijl het hun fout was, weigerd.... Dus als die er het goedkoopst uitkomt,, pak de volgende.

VW_Mannetje
06-04-2010, 21:04
Ik ga wel even wat speurwerk verrichten ;)
Morgen mijn verzekering even bellen, kan de Lupo nu ook wel eens van die all risk gooien..

Oudelut
06-04-2010, 21:59
@Tjaap: schorsen is/was volgens mij bij geen enkele verzekering voldoende reden om de verzekering stop te zetten, dus ben je simpelweg gebonden aan de/een opzegtermijn? Waarschijnlijk had je daarmee bij OHRA gewoon geluk dat je op het juiste moment wilde stoppen?
Ik geloof wel dat je sinds kort mede namens 'onze' Neelie Smit je verzekeringen zonder opgaaf van redenen op ieder moment zou moeten kunnen opzeggen...?

Tjaap
06-04-2010, 22:53
@Tjaap: schorsen is/was volgens mij bij geen enkele verzekering voldoende reden om de verzekering stop te zetten, dus ben je simpelweg gebonden aan de/een opzegtermijn? Waarschijnlijk had je daarmee bij OHRA gewoon geluk dat je op het juiste moment wilde stoppen?
Ik geloof wel dat je sinds kort mede namens 'onze' Neelie Smit je verzekeringen zonder opgaaf van redenen op ieder moment zou moeten kunnen opzeggen...?
met schorsen mag je de verzekering wel stop zetten hoor, dat was het probleem ook niet. het probleem is dat ze 3 maanden lang elke keer het bedrag afschreven, hoe vaak ik ook belde en mailde om hem te stoppen.

VW_Mannetje
07-04-2010, 10:06
ik heb wat speurwerk zitten doen, maar bij 9 vd 10 verzekeringen heb je een 1 auto nodig...
en bij 9 vd 10 verzekeringen kun je maar max 5000km per jaar rijden.

Ook bij veel verzekeringen vragen ze om een taxatierapport, en die heb ik niet.

Ik ben even ten einde raad, wie weet hoe ik verder moet?

VW_Mannetje
07-04-2010, 11:21
Net mijn huidige verzekeraar gebeld, ik sluit gewoon een nwe autoverzekering af voor 12.000 - 20.000km per jaar, komt me op 2 tientjes WA+ en ongevallen inzittendenverzekering. Premie is per maand.

berendd
07-04-2010, 12:32
unigarant altijd gehad, ging perfect..

75E per jaar

knmv werkt ook prima, magoed dan moet je daar weer lid van zijn.

martiepartie
07-04-2010, 12:49
hier ook unigarant. Moet je alleen wel een eerste auto verzekerd hebben.

renevw
07-04-2010, 13:14
http://www.diksdirect.nl/verkeer/oldtimer-verzekering/

gisteren verzekering van onze 94 bmw coupe overgezet naar diks semi-oldtimer verzekering.
ga nu betalen:95 e per jaar plus 18 e(nog wat) inzittenden.

(country ook 95 e(moest ff verzekerd voor de apk ;) ),de rallye komt op 340 all-risk is nog niet verzekerd,de golf 1 is wel als oldtimer verzekerd)

1ste auto niet verplicht,tot 20000km. incl woon/werk.

ff vrijblijvend intikken en je weet het,en met de nieuwe wet 1 maand opzegtermijn

VW_Mannetje
07-04-2010, 13:30
Net bij Unive een normale autoverzekering afgesloten voor 19,50 per maand en km 12000 - 20000 per jaar. WA+ met ongevallen inzittenden voor 4.

Dirk
08-04-2010, 21:43
Nu nog 56 euro p/jaar WA en ongevallen inzittende verzekering.
Per december ga ik naar 41 euro p/jaar. Gisteren overgestapt naar
de zomertijd verzekering, gedurende wintertijd is ie dan wel verzekerd maar met een iets andere dekking, geen vervangend vervoer etc. Maar de Golf komt in de winter toch niet buiten dus dat was weer iets voordeliger.

Oh ja ook bij de Europesche

Golf II D-TURBO
30-01-2012, 09:50
Net ff het hele forum door gelezen. Ikzelf ben 18 jaar Golf 2 TD opgeknapt, alleen nu kan ik hem niet verzekerd krijgen. Ik heb al 30 maatschappijen en/of tussenpersonen gebeld. Als 2de auto op mijn vader zijn naam kan niet, Interpolis kent alleen WA of All risk verzekering. All risk kost mij €70 per maand. Om de oldtimer op mijn naam te zetten kan ook niet omdat ik te jong ben of geen 2de auto heb of dat ik te veel kilometers maak (circa 12.000 per jaar schat ik). Kan iemand mij helpen aub?

dekilo
30-01-2012, 10:06
Waarom all risk?

Golf II D-TURBO
01-02-2012, 14:54
Beperkt casco wil ik mijn Golf laten verzekeren. Maar ik heb iedere maatschappij en of tussenpersoon gebeld, maar een oldtimer verzekeren als je 18 jaar oud bent en als je meer dan 10.000 kilometer per jaar rijdt is niet mogelijk!

guusvandevenne
01-02-2012, 18:39
Je zou snelders assurantien eens kunnen bellen, misschien kunnen zij een speciale polis in elkaar zetten voor je.
Valt te proberen!