Log in

View Full Version : Uit welke VW (of Audi) is dit afkomstig?


sjampoo
09-01-2004, 08:18
http://www.rossvw.com/poloproject/shifter.jpg

Zie hier. Een pook..
Zie de elektriek aan de pook. Maar als je alleen het onderste deel herkend: Volgaarne even melden.!

Uit welke VW of Audi komt deze?

Hing in een beetje een rare polo. (En nee, dit is geen standaard stok uit een Polo).. Deze Polo, welke in George Bush land staat, terwijl daar de Polo 2 nooit verkocht is, had ook iets raars in het vooronder hangen: wat weten we niet, want het autotje mist motor + bak. Voor de rest is ie wel compleet. Inclusief een tellerhuis met toerenteller (Diesel, dus tot 5000 rpm), MFA (ja, MFA, ook al zoiets dat nooit geleverd is in een Polo), en nog wat rare dingetjes: Zoals: GEEN koppelingspedaal!

Tjaap
09-01-2004, 09:40
en die heb je geinporteerd uit de US?? zullen ze niet leuk vinden daar of wel..... zat er toevallig geen fox spul in? (kleine VW in US ---> Fox) zou mijn logische gedachte zijn

sjampoo
09-01-2004, 10:13
Nope.

Het hok staat nog steeds in de VS, en hij zal nog wel ff blijven staan ook.

beetje info over de auto, voor zover ik dat uit de serie foto's heb kunnen halen:

- Speciale pook met elektronica
- Te korte en te lange aandrijfassen (voor en standaard polo), dus de versnellingsbak die erin hing was zeker geen standaard (want daar passen alle assen zo in)
- Diesel toerenteller, + MFA + een hele serie extra led-jes in het dash
- verkeerde versnellingsbak steun
- Diesel motor zonder koude start vervroeger. De MN en 1W Diesel motoren die ze hier in europa gebruikten hadden altijd een koudestart vervroeger.
- Geen koppelingspedaal
- Veelste grote koel openingen in de voorplaat
- Geen remkrachtversterker
- Een erg ver tegen het schutbord aangebouwde hoofdremcylinder
- Geen tapeindjes voor een dieselfilter op de standaard plaats
- sleuven in het linker binnen scherm
- een raar steuntje tegen de linker voorpoot-bol
- Vreemd stuk uitlaat

Christiaan
09-01-2004, 10:43
eeuh, kun je niet een paar foto's posten??

sjampoo
09-01-2004, 11:00
Tuurlijk: De Plo van buiten (leuke kleurtjes).. de basis kleur is alpine wit (niet speciaal of nix)


http://www.rossvw.com/poloproject/photos/02.jpg

De binnenkant: Zoals je ziet : immaculate.
met 6000 km op de tellert dus dan krijg je dat!
http://www.rossvw.com/poloproject/photos/03.jpg


Engine bay. niet heel veel speciaals lijkt t..

Maar:
hoofdremcylinder: geen rembekrachtiger (zou een diesel zeker moeten hebben: hoog gewicht + de spanrol van de dieselpomp IS de vacuumpomp. Deze is 1 geheel met het termostaathuis, dus kan je niet eens de vacuumpomp weg laten.. Even er vanuit gegaan dat het een standaard diesel zou betreffen (maar dat is niet zo!)
http://www.rossvw.com/poloproject/polo1.jpg

Dan nog een view in de engine bay. Stabilisator klopt niet, aandrijfas lijkt door een tunneltje te komen: klopt niet, rare steun op de bovenkant veerpoot, veelste grote koel gaten in het voorfront, zie wederom kleine remcylinder:
http://www.rossvw.com/poloproject/polo4.jpg

Dan de enginebay na een schoonmaak klusje:
Let op: binnenscherm linksvoor: stickers op, daar zitten sleufjes onder??
Geen G-lader trouwens.. want slotvanger is uit 1 stuk
http://www.rossvw.com/poloproject/underhood1.jpg

Hier een foto van het koppelingspedaal dat de meneer er zelf in heeft gebouwd. Was dus afwezig. Ook een choke hendel zit er niet in. Das niet zo gek voor een diesel.. maar niet voor een Polo diesel: die hebben die hendel voor de koude start vervroeging..

http://www.rossvw.com/poloproject/clutchpedal.jpg


zie ik daar een onderspoilertje onderlangs lopen?
http://www.rossvw.com/poloproject/morning.jpg

wat heeft hier gezeten? Een diesel heeft daar geen bobine zitten, echt niet
http://www.rossvw.com/poloproject/metal.jpg

leuke manier om een uitlaat pas te maken.. Rare jongens bij VW
http://www.rossvw.com/poloproject/gearchange.jpg

Wat zit er daar in het midden? Iets om het oude systeem van versnellingspook te verbinden? Je niet laten misleiden door de standaard bak die je ziet, + standaard koppelingsmechanisme. Doordat ie de auto zonder bak en motor kocht, is ie nu een gewone standaard motor aan het inbouwen..
http://www.rossvw.com/poloproject/coupling.jpg

Rare klokjes die er in zaten (heb m al om een scherpere foto gevraagd)
http://www.rossvw.com/poloproject/shifterinside.jpg

zelfbouw koppelingspedaal :-)
http://www.rossvw.com/poloproject/clutchpedamodl.jpg

That's about it..

sjampoo
09-01-2004, 11:02
totally forgot about this one

http://www.rossvw.com/poloproject/cluster2.jpg

Extra special niet? Met MFA, alle 10 de ledjes bezet, diesel toerenteller en weet ik wat nog meer

Zestienkleppen
09-01-2004, 13:14
Deze auto zou ik niet willen hebben, alles is verbouwd! Ik wist trouwens wel dat alle ledjes ooit een keer een functie moesten hebben, maar waar dienen een pijltje omhoog en een + met een rondje voor, of is dat een hele domme vraag?

snellesjaak
09-01-2004, 13:26
Die pook die je als eerste liet zien komt mij bekend voor uit een golf 1.

sjampoo
09-01-2004, 15:51
@ zestienkleppen: Verbouwt is koel,. als t origineel door VW gebeurd is...

@ snellesjaak: Ja, denk je? Ga ik eens zoeken..

http://home.planet.nl/~burgt191/polo_blow/pookgolf1.gif

lijkt inderdaad qua onderkant.. alleen die elektriek die er aan vast hangt??

en voor diegene die pas net inschakelen: het gaat om de pook op de aller eerste foto. de pook die iets later in beeld komt, das een standaard polo pook, nix speciaals

Zestienkleppen
10-01-2004, 01:19
Ik denk dat de elektriek voor het lanceren van de passagiersstoel is. Netzoals bij James Bond.

ff Serieus, misschien eigen creatie achteruitrij verlichting inschakelen???

rallyegolf driver
10-01-2004, 01:29
middelste klokje is een laaddruk meter met onderdruk weergave.... is dit geen polo 2 g40 cup model dan?

Menace
10-01-2004, 22:14
als er toch geen kopp. pedaal in zit is het toch gewoon een automaat??

polog40
10-01-2004, 22:33
middelste klokje is een laaddruk meter met onderdruk weergave.... is dit geen polo 2 g40 cup model dan?

En het andere olietemp. volgens mij.

lenso
10-01-2004, 22:40
ís het niet gewoon een auto geweest voor een gehandicapte?

serge pot
11-01-2004, 09:54
ik zeg 2 cylinder, 020 bak ,spiraallader van 45mm.

Dennis@polo86c.nl
18-01-2004, 13:41
We zijn al wat wijzer over deze polo:

http://www.steilheck.nl/cgi-bin/forum/ikonboard.cgi?s=060417937a9785aca081911919a2fd4f;act=ST;f=4;t=260

:shock: 8) :D

Marcski
19-01-2004, 05:47
Holy shit!!! En hoe komt die in hemelsnaam daar in de US?!?!?

Shit, he, zonde dat het blok er dus niet meer inzit...

Chrispy
19-01-2004, 08:39
ik zeg 2 cylinder, 020 bak ,spiraallader van 45mm.


met een electrisch gestuurde semi-automaat bak. verklaart ook de schakelaar aan de pook.

Chrispy
19-01-2004, 08:42
oh sorry, nu zie ik dat de topic een pagina 2 heeft, waardoor ik oud nieuws opnoem. kende dit overigens wel.

Mr_LSD
19-01-2004, 12:14
elektriek op de pook is voor dat pijltje, die gaat branden zogauw hij in de voorste versnellingen word gezet

TheSteady G60
19-01-2004, 13:48
Wel als ik een klein gokje mag wagen: kan het zijn dat dit een wagen was, omgebouwd voor een gehandicapte? Die kunnen schakelen dmv een elektrisch gestuurde koppeling, te bedienen op de pook. Misschien vandaar de elektriek die eraan hangt, verklaart ook meteen waarom die motor eruit is, zo'n koppeling kost veel geld, en ze wilden waarschijnlijk gewoon alles overzetten...

het is maar een ideetje

TheSteady G60
19-01-2004, 13:49
ok, niet meer van toepassing.... had die link nog niet gelezen...

sjampoo
20-01-2004, 14:39
Hihi.. nee t is geen standaard automaten bak dus :-)

Polo met RollsRoyce prijskaartje

verkocht toch niet zo goed, dus VW heb gewoon RR maar overgeneemt
verkoopt beter met de zelfde prijs