Log in

View Full Version : nieuwe bumpers: welke kwaliteit?

harro
28-10-2009, 23:42
Hallo allemaal.

Ik ben Harro en nieuw hier op VOlksforum.
Het is al weer jaren geleden dat ik kevers restaureerde en de beurzen afstruinde voor onderdelen. Nu ben ik op zoek naar bumpers voor al onze luchtgekoelden.
Waarschijnlijk hebben jullie veel meer kennis van wat er tegenwoordig te koop is, vandaar dit topic:

Op internet ontdek ik dat er wel vijf verschillende kwaliteiten chroom bestaan (vierkante bumpers 1968)
1 - RVS verchroomd ca 339,-
2 - origineel VW (NOS) ca 289,-
3 - A-kwaliteit (duits?) ca 144,-
4 - B-kwaliteit (brazil?) ca 85,-
5 - slechte kwaliteit. ca 45,-

De categorieen 3,4 en 5 baseer ik op de prijslijst van Rene Brunschot (Kevermagazijn bij Rosmalen).
Kunnen jullie merken noemen van welke absoluut te vermijden zijn?
Is er verschil tussen Braziliaans en Mexicaans?
Is er ook binnen Mexicaans nog kwaliteitsverschil?
En hoe betrouwbaar zijn de handelaren in Nederland?

Een redelijk alternatief voor onze daily drivers lijkt mij de A-kwaliteit van ca 140 euro.
Maar hoe roestbestendig zijn die nou echt (buiten geparkeerd)?
Roesten ze toch al na een maand? of pas na twee jaar complete verwaarlozing? Of nooit indien regelmatig gepoetst?

Sorry voor deze stortvloed aan vragen. Maar ben het spoor een beetje bijster. En ben razend benieuwd naar jullie antwoorden.

Blue69
03-11-2009, 20:00
Welkom!
-Ik heb deze zomer mij de A kwaliteit vierkante bumpers aangeschaft. ('69) en ben er zeer tevreden over. A kwali gaat een betere pas geven dan de B kwali en ook het chroom is van een betre kwaliteit. zouden dus langer moeten meegaan.
-mexicaans of braziliaans is hetzelfde
-mexicaans is 1 pot nat, lage kwaliteit dus
-de mijne staat wel altijd in de garage, dus weet ni hoelang de bumpers meegaan.
Hopelijk heb je er wat aan
Grtz