View Full Version : BadMuts' Golf mk2
Zo, tijd om een topic te openen.
Afgelopen vrijdag een mk2 gekocht, voornamelijk voor woon/werk verkeer. Maar hej, het virus kruipt al erg lang waar het niet gaan kan dus de Golf zal er vast en zeker aan moeten geloven dat er wat dingetjes veranderen ;)
Afijn, het is een 1.3 NZ beessie van 1988. 5 augustus wel te verstaan.
Het beessie heeft in al die jaren 162dkm gelopen. Erg nette km. stand, al zeg ik het zelf.
Dit is echter ook wel terug te zien in de bekleding en de carosserie. Het geheel bevind zich in goede staat.
De lak heeft her en der wel z'n puntjes, maar die ga ik in de nabije toekomst nog even bijwerken met bijpassende lak.
Golf moest wel ff flink schoongemaakt worden. Kofferbak, en onder de achterbank was het een grote bende. Gelijk maar even gestofzogen en alle kunststof delen met een vettig goedje lekker ingesmeerd. Glimt weer als nieuw :)
Foto's bij het praatje
Voorzijde, had de motorkap nog wel open staan...i know ;)
http://i37.tinypic.com/wu3029.jpg
Achterzijde, geweldig zo'n trekhaak :P
http://i33.tinypic.com/2eq6vsk.jpg
Motorruimte, hiervan heb ik een aantal delen met Hammerite zilver gemaakt. Blijft mooi zitten, is tegen hitte bestendig :)
http://i35.tinypic.com/2nrps93.jpg
Foto's van de bekleding en de kofferbak heb ik (nog) niet gemaakt.
To do;
-Kofferbakslot maken, deze wil niet op slot
-Bestuurdersportier, nieuwe hendel erop zodat deze ook weer goed zit op de deur
-Nieuwe dashboard paneel waar de cockpit in zit, deze is iets gemolesteerd jammer genoeg
-Motorruimte ff verder schoonmaken
-Motor beurt, olie/koelvloeistof/oliefilter/nieuwe distri.riem e.d.
-Verlagen
-Embleemloze grill
-Heldere, zwarte, kruiskoplampen
-sportuitlaat
-Andere achterlichten
-Sportvelgen
-Motorkap "bra"
En dan komen we toch een heel eind in de richting ;)
incl. nieuwe apk tot 30 okt. 2010 :)
Grt.
lijkt me een "Tour" leuk ding
het is inderdaad een "Tour" versie.
Ik was zo erg om het woordje "Tour" al te verwijderen van de achterkant.
Ik zit er ook over te denken om de striping van de zijkant af te halen. Maar ben er nog niet uit. Eigenlijk dan wel dom dat ik Tour dr al afgehaald heb, afijn.....misschien dat je zo'n stickertje nog wel eens ergens weg kan halen :)
Overigens, ik laat "Golf" en "katalysator" wel op de achterzijde staan. Trekhaak ben ik ook nog niet over uit, die kon ik ook nog wel eens laten zitten.
Leuk ding, ik zou hem qua verlichting en grille mooi origineel houden trouwens :)
Leuk ding, ik zou hem qua verlichting en grille mooi origineel houden trouwens :)
Hmmz, ik ben zelf meer van het extreem laag gaan en dan i.c.m. een embleemloze grill + kruiskoplampen. Vind dat toch wel heel erg mooi, ondanks dat het niet origineel/retro is ;)
maar ene NZ heeft toch geen braadpan? of is dit een kruising die Breadfan ook had :D
maar ene NZ heeft toch geen braadpan? of is dit een kruising die Breadfan ook had :D
owh wacht ff, je hebt gelijk.
ik heb ook een polo 86c gehad, die was wel een NZ motor. Had geen braadpan, maar injection erop.
ik heb dan geen idee welke motorcode dit is :D
ik denk een MH :), zelfde als in mijn Golf.
en mijne...het is idd MH:thumbup:
Thanks, dan weet ik dat ook weer :)
-Heb vandaag de startermotor van Arne binnen gekregen. Morgen ff cleanen, zilveren kleurtje erop en monteren dat ding.
Als het goed is krijg ik ook nog wat spulletjes binnen van Tim_J deze week en moet ik hem ook ff wat opsturen. En krijg nog een dashboard paneel van cleanedcordoba.
Dan ben ik al weer een heel stuk verder met kleine "reparaties".
Dan alleen nog mn kofferbakslot fixen. Daar ga ik de cilinder eerst even van vijlen, kijken wat dat doet. Mocht dat niet werken dan zal er toch een keer een ander slotensetje moeten komen ;)
Grt.
breadfan83
05-11-2009, 14:42
Wat dat was weet ik nog steeds niet echt. Multipoint blok vervangen door mono, en omgebouwd naar carb. :screwy:
Dit zijn heel leuke basissen voor een mooi project, die Tourtjes. Hebben ook een leuk interieur, licht met streepjes.
Wat dat was weet ik nog steeds niet echt. Multipoint blok vervangen door mono, en omgebouwd naar carb. :screwy:
Dit zijn heel leuke basissen voor een mooi project, die Tourtjes. Hebben ook een leuk interieur, licht met streepjes.
idd, zijn best leuke interieurs. jammer dat de mijne iets instapschade heeft, maar verder ziet ie er erg goed uit.
@Pul: goed bezig ben ik pas als al die reparaties gedaan heb ;) :D hahaha
Grt
Zo, op de sloop eindelijk een nieuwe deurhendel gescoort. Heb lang moeten zoeken, maar eindelijk gevonden.
Helemaal mooi was het feit dat die deurhendel een chromen strip erop had. Mijn originelen hadden dat niet meer, waren half afgebladert.
Nog mooier was dat de sloop er voor de passagierskant ook een had liggen :)
Tevens ook witte knipperlicht glaasjes, voor in de voorbumper, gevonden daar. Staat net ff weer iets anders.
Startermotor staat bijna geheel in de zilveren hammerite weer. FF laten drogen en dan monteren, is dat ook weer klaar :)
Zo, het pakketje van tim_j kwam ook binnen.
Gelijk maar even aan het sleutelen geweest;
Remus uitlaat
http://i38.tinypic.com/4hcgtv.jpg
Originele pookknop ipv autostyle geval
http://i38.tinypic.com/14l7yqg.jpg
Witte knipperlichten, vanmiddag al gemonteerd
http://i33.tinypic.com/14t547b.jpg
Chromen stripjes op de deurhendels, ook vanmiddag gemonteerd
http://i37.tinypic.com/mc3z4g.jpg
Grt. Rene
goed bezig,badmuts:D:D
mag ik het nou wel zeggen? ;)
ziet er leuk uit:D
nu nog even originele matten scoren!
mag ik het nou wel zeggen? ;)
lol, dank u :D
@tim_j; andere matten komen zeker nog. Zit nog te twijfelen tussen Wolfsburg edition matten of matten met het Iron Cross erop.
Maar dat is nog niet van belang, deze matten zijn nog wel goed :)
het word al wat, keep going kerel
thank you! :)
die dikke zwarte strip die over de zijkant van de auto loopt....zit die geplakt? of blijven er gaatjes over als ik 'm weg haal?
Grt.
zitten gaatjes onder idd...
dan is de keus makkelijk en blijft ie mooi zitten :)
VwJarnoGT
07-11-2009, 13:37
Ziet er netjes uit het kleppendeksel met de zilveren hammerite :thumbup:
deurstrips die zitten vastgeklikt, en helaas blijven er gaten achter.
Was alles maar zelfde als een polo2f, polo6n
VwJarnoGT
07-11-2009, 14:42
nu nog even originele matten scoren!
Dat valt niet mee!
Ziet er netjes uit het kleppendeksel met de zilveren hammerite :thumbup:
imo wel, beter dan dat, voor de helft afgebladerde, zwarte wat erop zat :D
@mondy; nee jammer genoeg niet, daarom laat ik ze dan ook maar ff zitten :thumbup:
nee,nog niet. kwam wat tussen.
ga het morgen proberen te doen.
je moet dan de uitstekende delen,van de cilinder, vijlen?
grt.
nee,nog niet. kwam wat tussen.
ga het morgen proberen te doen.
je moet dan de uitstekende delen,van de cilinder, vijlen?
grt.
jep,sleutel erinsteken en alle schuifjes die er dan nog bovenuitsteken eraf slijpen/vijlen tot ie glad rond is met de sleutel erin...wijst zichzelf ;)
ik doe het zelf altijd met een slijpsteentje(zo'n ronddraaiding)
met een beetje vet ertussen terugmonteren en klaar is badmuts :D :D
ik heb nu het mechanisme (druk gedeelte) uit mn achterklep, maar nu moet de cilinder daar nog uit.
iemand die me daarmee op weg kan helpen?
Grt. Rene
Never mind, ik ben er al achter.
De cilinder word in het mechanisme vastgehouden door een klipje. Dat klipje ff los klikken en je hebt 'm los.
Toen werd me gelijk duidelijk dat deze cilinder wél bij de sleutel/auto behoort.
Er hing wel een gescheurd, dun, rubber ringetje om de cilinder. Geen idee waar het van was, maar ik heb het weg gehaald. Cilinder terug geplaatst in het mechanisme en toen wou het wel draaien. Het geheel terug in de kofferklep én voila....de klep kan weer op slot :)
Startermotor ga ik volgende week mee bezig. Ben aardig gebroken/kapot van een wedstrijd voetballen vanochtend én ik moet nog naar FC.Twente - Ajax vanmiddag, dus wil me nog een beetje voort kunnen bewegen :D lol
Thx voor de hulp van degenen hierboven! :)
is officieel je afdichting,maar idd als ie er zo tussen zit zal ie ook weinig vocht tegenhouden:D:D
vandaag ff de embleemloze grill + heldere, zwarte, koplampen met kruis gemonteerd.
vind het wel mooi staan :)
het is echter wel een grill die niet matzwart is, maar meer wat glanzend. Is wel wennen, maar vind het inmiddels wel mooi :)
zal morgen ff een foto maken.
TO DO;
-startermotor
-dashboard paneel vervangen; inmiddels binnen gekregen van cleanedcordoba
Heb momenteel alleen weinig tijd in het weekend aangezien ik een aantal weken voor opleiding in Oirschot zit op de kazerne.
Zal er daarna wel mee aan de gang gaan aangezien ik vakantie heb met kerst en oud & nieuw :)
Foto morgen dus :)
ff een updatetje van mijn kant,
de grill met kruiskoplampen gaan er weer uit. Toch niet helemaal mijn ding.
Heb nu een Jetta 2 front liggen die erin gaat komen. Ook gaan de witte knipperlichten er weer uit en komen er ori. oranje in.
Heb ook een verlagingssetje gescoord met een vaste verlaging van 80-60. Laag gaan met de Golf, is wat ik wil :)
Er is ook nog een middendempervervanger naar me onderweg. Die komt morgen als het goed is.
Dan heb ik een hele lading werk liggen wat er gedaan moet worden aan de Golf. Ook de remschoentjes linksachter nog.
Heb er nu echter weinig tijd voor, ben bezig met behangen en er komt een nieuwe vloer bij ons erin.
Zo gauw er daadwerkelijke updates zijn, met fotos, dan zal ik ze plaatsen ;)
zo, dashboard paneel rondom de cockpit is vervangen/vernieuwd.
rest komt wel als het wat beter word met dit pokkeweer OF als ik de garage van de buurvrouw krijg te leen ;)
-velgenvraagje; als ik de vaste verlaging van 80/60 eronder zet. Wat is dan de maximale velg/bandenmaat die ik kan plaatsen wil het aanlopen?
iemand die me dat kan zeggen?
Grt. Rene
heb je een foto van je front?
heb je een foto van je front?
Heb het Jetta front er nog niet opzitten hoor ;)
Hoezo? Kan er wel eentje van maken, ligt in de schuur namelijk..
edit; of bedoel je van mn huidige front met embl.grill en donkere, heldere, kruiskoplampen?
die kruis set, ben wel benieuwd hoe dat staat
Bij deze
http://i45.tinypic.com/ekm9a9.jpg
Dit front gaat, ook al heb ik alles net nieuw gekocht, weer de verkoop in.
De foto hierboven is, sinds vandaag, verleden tijd.
Jetta grille zit er nu in en de voorzijde is 8cm verlaagd.
Dat i.c.m. de originele 13" velgen (bandenmaat 175/70) maakt het dat de wielkasten goed gevuld zijn. Ruimte tussen de lip, onder de keienvanger, tot aan de grond is ca. 5cm nog.
Staat erg netjes :)
To do;
-achterzijde 6cm verlagen
-middendempervervanger monteren
-startermotor vervangen (komt als het beter weer is ;) )
Foto's volgen zsm.
Grt.
Doffe ellende, linksachter verlagen ging nog wel. Zei het met wat brute kracht, want de bout/moer was volgens mij nog nooit los geweest.
Rechtsachter was een nachtmerrie. Heb 'm uiteindelijk bij de bandenboer met een luchtschroef los laten halen, met de hand ff het moertje erop en snel naar huis rijden. Gelukkig was dat maar 100 meter ong.
Nu zit het erop. Foto's staan hieronder.
Middendempervervanger pastte niet, diameter was te groot. Waarschijnlijk van een GTi.
Foto's
http://i46.tinypic.com/3347x8p.jpg
http://i49.tinypic.com/29kvrjq.jpg
Ben benieuwd wat jullie dr van vinden :)
Ik ben er iig erg tevreden mee :thumbup:
Grt.
[b]EDIT; op de foto lijkt ie niet zo laag.....trust me, hijs laag :D
Schraap elke drempel nu en heb ca. 5cm nog over met de grond :)
Ziet er leuk uit hoor!
ik ken dat met die achterbouten, vooral als je op de grond moet liggen...:D
ik ken dat met die achterbouten, vooral als je op de grond moet liggen...:D
doffe ellende! Ik heb de bouten dan gelijk ook maar vernieuwd, zodat ze nu makkelijker los gaan mocht het nodig zijn.
wil aan de achterzijde eigenlijk nog lager, is me nog te hoog :rolleyes: :D
Der Einzer
23-01-2010, 11:39
onvoorstelbaar wat die verlaging met de auto doet. Van brave borst naar stoere bak :thumbup: :)
onvoorstelbaar wat die verlaging met de auto doet. Van brave borst naar stoere bak :thumbup: :)
Thx :thumbup:
Denk zelf dat het jetta front ook flink mee werkt aan het geven van een andere uitstraling aan de golf.
Dat i.c.m. de verlaging ;)
Nu alleen nog andere, dikke, velgen eronder.
Heb een setje 13" Mangels op het oog. Die heb ik ooit ook al eens onder een 86c gehad, stond toen erg mooi :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.