View Full Version : jetta mk2 1.3 naar g60
ik wil een g60 blok in mijn jetta mk2 1.3 uit 85 bouwen, maar nou wilde ik weten wat er precies moet worden aangepast voor een rdw goedkeuring. Ook wilde ik weten of een golf 2 gti achteras eronder past ivm schijfremmen achter. Graag hoor ik wat ik verder nog aan zou moeten passen om er een goede goedgekeurde auto van te maken.
mvg haakman
ik wil een g60 blok in mijn jetta mk2 1.3 uit 85 bouwen, maar nou wilde ik weten wat er precies moet worden aangepast voor een rdw goedkeuring. Ook wilde ik weten of een golf 2 gti achteras eronder past ivm schijfremmen achter. Graag hoor ik wat ik verder nog aan zou moeten passen om er een goede goedgekeurde auto van te maken.
mvg haakman
alles origineel aansluiten en goede remmen erop,dan is het zo goed als voor elkaar :thumbup:
dus hoef verder geen aanpassingen te doen dan alleen rondom schijf remmen? en weet je of de as van een golf 2 past zonder problemen?
volgens mij is dat een pot nat,maar heb dat eigenlijk nog nooit bij de hand gehad,dus helemaal zeker weet ik het niet....
en idd,zorgen dat de remmmen in overeenstemming zijn met het vermogen en alles moet deudgelijk ingebouwd zijn...
ja owkee ik bouw het gewoon precies over zoals de golf het heeft zitten maar wil niet voor verrassingen komen te staan(zal ik tog wel bij een 24 jr oude auto) maar liever niet bij de rdw
heb je er ook een niuw type zekeringkast enzo bij dan? want die g60 kabelboom past niet aan het oude type zekeringkast....
denk ook aan de hydraulische koppeling en een schakel kabels ipv schakel stangen
koppeling lekker met kabel bedienen
ik ik zet dan gewoon alles van een golf over naar de jetta ik ben er nog niet over uit of ik het ga doen maar zit er wel over te denken en wilde daarom dus weten wat er allemaal moet gebeuren. iig bedankt tot nu toe heb der iig wel wat aan verdere reacties zeker welkom.
Gemballa
03-11-2009, 18:18
Je kan ook gewoon een gti bak nemen deze is korter en hoef je niet de stangen van het schakelsysteem te vervangen voor kabels en hoef je ook geen andere koppelingskabel te nemen. Wel vet dat er straks nog een jetta g60 is!
ik heb met Gemballa zitten praten op msn maar nou zat ik me af te vragen of het uitmaakt dat ik nu een 4 bak heb en straks een 5 bak van een gti? Gemballa wist t ook niet vandaar dat ik t hier ff vraag.
uitmaakt voor wat precies?
gele-golf2
11-11-2009, 18:55
voor je het doet vraag eerst even na rdw keurt golfjes 1 ook niet meer met een vr6 motor ik weet niet hoe het zit met g60 motoren
Gemballa
12-11-2009, 13:19
jetta g60 krijg je nog wel op kenteken als je de verhalen leest op verschillende forums zijn ook golfjes 1 met een vr6 te keuren.
De vraag over de versnellingen ging eigenlijk over of je nog wat moet aanpassen als je van 4bak naar 5bak gaat. Volgens mij niet maar je weet t nooit zeker natuurlijk
breadfan83
12-11-2009, 13:35
voor je het doet vraag eerst even na rdw keurt golfjes 1 ook niet meer met een vr6 motor ik weet niet hoe het zit met g60 motoren
Je hebt je maandelijkse software-update nog niet gehad geloof ik.
RDW keurt sinds kort zo goed als alle auto's van een bepaalde leeftijd goed, zolang het degelijk gebouwd is. Kosten, vijf tientjes.
jetta g60 krijg je nog wel op kenteken als je de verhalen leest op verschillende forums zijn ook golfjes 1 met een vr6 te keuren.
De vraag over de versnellingen ging eigenlijk over of je nog wat moet aanpassen als je van 4bak naar 5bak gaat. Volgens mij niet maar je weet t nooit zeker natuurlijk
Niks aanpassen alleen andere aandrijfassen erop.
En het schakelmechanisme is anders, maar dat moet niet zo`n probleem zijn .
Gewoon naar de sloop 5 bak scoren en assen erbij ( startmotor is ook anders volgens mij).
Achteras mk2 gti eronder zetten.
En hoofdremcillinder van de gti nemen.
Je hebt je maandelijkse software-update nog niet gehad geloof ik.
RDW keurt sinds kort zo goed als alle auto's van een bepaalde leeftijd goed, zolang het degelijk gebouwd is. Kosten, vijf tientjes.
serieus? er is hoop dus?
breadfan83
12-11-2009, 16:26
serieus? er is hoop dus?
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=61781&highlight=rdw
;)
Turbo-Variant
12-11-2009, 18:29
Hoelang zal zo'n 020 bakje houden op een G60? :rolleyes:
Overigens zou ik ook meteen een rembekrachtiger van een GTI oid pakken. Die 7" bekrachtiger die er nu waarschijnlijk opzit is ook niet alles.
Volgens mij was dat al gemeld van zijn hoofdremcillinder ;)
ronnie_v
12-11-2009, 20:03
en oude brandstofleidingen, zijn die gewoon te gebruiken, of moet je hier iets aan vervangen/aanpassen??
Turbo-Variant
12-11-2009, 21:16
Je kan de hoofdremcilinder wel vervangen, maar als die 7" bekrachtiger blijft zitten trap je alsnog zwaar. Die dus ook even mee omzetten.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.