PDA

View Full Version : Help... gierend geluid..

Karsten
03-11-2009, 20:46
Probleem met de mk2.. 1600 benzine..

Kort na het starten begint er langzaam/zachtjes een gierend geluid hoorbaar te worden, gewoon stationair draaiend in de vrij..

Optrekken/toeren maken zorgt ervoor dat het veregerd, maar bij een bepaald toerental houdt het ook helemaal op..

Denk zelf aan de dynamo...kan dat?

Iemand een idee?

jetta91
03-11-2009, 20:48
dynamo zou kunnen maar dat hoor je dan meestel alleen bij stationair draaien dan is het het lager dat erin zit dat heb ik tenminste

misschien de v-snaar?
span m anders eens op kijken hoe het dan gaat :)

Karsten
03-11-2009, 20:55
zo op het oog staat de snaar op spanning, was het allereerste waar ik aan dacht..
kan proberen of het zin heeft om em strakker te spannen..

jetta91
03-11-2009, 21:18
ja maar niet te strak doen hoor als ie gespannen is moet je er hard op drukken dan mag er volgens mij 1 cm speling opzitten als je m strakker doet kan je je lager alsnog verkrachten namelijk.
kan ook je waterpomp zijn die poelie waar je v-snaar op ligt drijft namelijk ook je waterpomp aan volgens mij

maar heb je airco ofzo die snaar kan ook versleten zijn natuurlijk.

Karsten
03-11-2009, 21:49
Airco??? Golf MK2 van 1986..
Ik zal het ding morgen de garage eens inrijden..

jetta91
03-11-2009, 21:51
ja kan best achteraf :)

ben ook nog af en toe met een golf1 GTI KR cabrio bezig zit er ook op :)
en stuurbekrachtiging daar hebben we hetzelfde probeem maar dat komt waarschijnlijk door de verchroomde poelies

breadfan83
04-11-2009, 13:37
Als je v-snaar niet slipt, is het je dynamo. M'n pa heeft precies hetzelfde.

Om te checken of die v-snaar goed gespannen is pak je hem midden op 't langste stuk vast. Je moet hem dan net tussen duim en wijsvinger een kwart slag kunnen draaien, dat is wat mij altijd is verteld.

Polodee
04-11-2009, 15:01
Gieren doet mijn Golf 2 ook: komt doordat de distributiekap heel licht tegen de distributieriem aankomt. Een van de boutjes van de onderste plastic kap is helaas afgebroken... Het restant moet ik er nog eens uit boren en een nieuw boutje plaatsen.

golf mkII 16v
07-11-2009, 08:57
Als je het wilt testen,haal dan de reimen eraf
Is het over,probleem gevonden
Speling op de lagers kan je dan ook gelijuk voelen[dynamo,waterpomp

VwJarnoGT
07-11-2009, 13:40
Als je v-snaar niet slipt, is het je dynamo. M'n pa heeft precies hetzelfde.

Om te checken of die v-snaar goed gespannen is pak je hem midden op 't langste stuk vast. Je moet hem dan net tussen duim en wijsvinger een kwart slag kunnen draaien, dat is wat mij altijd is verteld.

So treu!