View Full Version : mk2 vr6 probleem
Sinds vandaag loopt de vr6, het probleem is eigenlijk dat hij maar 5-10 seconden loopt en dan uitslaat.
Nu hoop ik eigenlijk dat iemand weet wat dit kan zijn.
Of dat diegene foto`s van mij wilt maken hoe hij de motordraadboom achter de zekeringenkast heeft aangesloten.
De standaard witte stekkers die passen zo achter in de zekeringenkast, maar hoe de rest loopt durf ik nu niet 100% zeker te zeggen.
Ik had op een Engelse site wel wat gevonden, maar het is toch op de 1 of andere manier anders.
Ik gebruik een oud model vr6 draadboom, dus hoop dat iemand hier foto`s van wilt maken.
Of dat hij mij kan vertellen wat het probleem is.
Hij loopt ontzettend mooi voor 10 seconden en dan valt hij uit, de brandstofpomp loop gewoon door, dus het lijkt eigenlijk wel een ontstekingsprobleem te zijn die weg valt , of de ecu stopt ermee.
Het is een oud model, dus zonder startblokkering.
Een andere vr6 ecu heb ik ook al geprobeerd maar is niet het probleem.
Soms als ik het contact aanzet dan gaat het relais, wat volgens mij van de ecu is ( zit vast aan de motorkabelboom als je die los hebt) achter elkaar tikken, dan start hij ook niet. Dan doe ik het contact uit en start hem opnieuw en dan doet hij het.
Hier zit bij mij relais 53 in.
Wie van de vr6 mk2 heren kan mij vertellen wat het probleem kan zijn.
:confused:
GerardMkIIVR6
08-11-2009, 16:35
In de motorkabelboom zit ook een geel/rode die al aangesloten?
Ja , dat is als het goed is om de ecu aan te zetten.
Hier zat een klein enkel rood stekkertje aan, deze heb ik nu op contact stroom aangesloten.
Eerst had ik die niet, maar dan starte de auto gewoon niet.
GerardMkIIVR6
08-11-2009, 17:21
Klopt dan zou ik snel niet even weten wat het kan zijn zal je toch moeten doormeten enz.
Alle relais wel op de goede plekken?
Foto van de zekeringskast?
Het is gewoon vervelend als je alleen staat, je kan niet even samen meten om te zien of de ontsteking of iets dergelijks wegvalt.
Ik heb trouwens voor op mijn blok 2 koelwatersensoren zitten.
De ene heeft een gele stekker en die zit op een zwartesensor, en de ander is een zwarte stekker op een blauwe sensor.
Hoort die zwarte sensor niet origineel geel te zijn?
Als ik die gele stekker lostrek dan kan hij gewoon starten .
Of heb ik het nu mis en is de blauwe sensor voor de ecu?
Het lijkt namelijk wel een temp. probleem te zijn.
GerardMkIIVR6
08-11-2009, 17:28
Daar is het probleem volgens mij al ;)
Want die blauwe is voor temp en ecu geloof ik heb ik ook eens anders gehad en liep toen ook niet goed.
Je kan de stekkers niet uitwisselen hoor.
De gele stekker is een combi sensor, dus 4 pinnen.
De blauwe is een 2 pins sensor.
Maar ga ervan uit als de blauwe van de temp. sensor stuk is dat hij geheel niet start.
GerardMkIIVR6
08-11-2009, 17:40
Nee dat wil niks zeggen als die stuk is doen ze heel vreemd.
GerardMkIIVR6
08-11-2009, 17:46
En hoeveel sensoren heb je in het thermostaathuis.
Want ik had 3erin en daar zaten 2 met 4polige sensoren in.
En de middelste 2polig is voor temp enz.
Heb net snel ff gekeken hoe het ook alweer was :D
Ik heb er maar 2, en ook niet de mogelijkheid tot 3 want ik heb daar geen stekker voor.
Het is 1 met 4 polen, en 1 met 2polen.
Dus ga ik er nu maar even vanuit dat die 2 polige voor de tellerhuis is.
Gebruik je sleutel met chip?
orgineel???
of zeg ik nu iets heeeel dom's
Grtz
Gebruik je sleutel met chip?
orgineel???
of zeg ik nu iets heeeel dom's
Grtz
Deze heeft geen startblokering in de sleutel of ecu.
Dan moet hij ook eerder afslaan dan 5 seconden.
Niemand van de mk2 vr6 rijders onder ons die een idee heeft?
Of in Noord holland woont en misschien een keer wilt langs rijden zodat ik even wat kan bekijken?
Wil toch graag dat hij het goed gaat doen.
corrado-usa
08-11-2009, 20:54
en als je gas geeft blijft die dan wel lager lopen.
Maakt niks uit, je kan gewoon goed op het gas gaan en reageerd gewoon prima.
Maar gewoon na ongeveer 10 seconden valt hij uit, of hij nou stationaire draaid of op 3000 toeren. Maakt geen verschil.
Heb echt gewoon het idee of hij na een bepaalde tijd gewoon de ontsteking of ecu in zijn geheel uit zet.
Je kan daarna gewoon weer starten .
Het valt me alleen wel op dat soms het relais van de motor blijft ratellen als je het contact aanzet. Dan start hij ook gewoon niet, heb hem al vervangen maar dat maakt niks uit.
Ik heb in de zekeringenkast relais 30 op positie 3 zitten. Dit is volgens mij een ecm relais.
Aan de draadboom van de vr6 motor hangt een relais houden en daar zit bij mij relais 53 in. Het is een 4 polig relais. Wat voor relais heb jij daar zitten Ruurd?
En zou je misschien voor mij een foto willen maken van jou vr6 zekeringenkast van de voorkant en van de achterkant?
Ik weet wel dat dit een slaaploze nacht gaat worden ;)
werkt de benzinepomp wel? en heeft ie genoeg opbrengst?
Hij loopt als een gek, dus dan doet de pomp het en een g60 levert genoeg.
Niemand van de mk2 vr6 rijders die een idee hebben.
GerardMkIIVR6
09-11-2009, 15:18
Foto van de zekeringskast?
:D
The Skinnmeister
09-11-2009, 16:29
Heeej Ron,
Mooi dat ie loopt alleen nu een ander probleem :mad:
Bel je vanavond wel ff kan ik bij de mijne ff kijken :thumbup:
:D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/zekeringenkastMedium.jpg
vanaf boven af gezien:
31, 78 , 79 hingen eral in. 31 geen idee, 78 en 79 zijn van de abs zover ik weet.
53 zit nu aan de kabelboom van de vr6 motor , dit is volgens mij voor de voor verwarming van de lambdasonde
72 = geen idee
30 = volgens mij een ecm relais, deze stuurt de 53 van de lambda aan en de 167 van de brandstofpomp.
Naast 30 zit ( onleesbaar) nr 18
Daarnaast is hij leeg, en daarnaast zit een relais van de knipperlichten
19 is volgens mij van de ruitenwissers ( interval)
2x 53 = geen idee
167 is van de brandstofpomp
Iemand die een idee heeft of dit goed zit.
Relais 30 stuurt de brandstofpomp en de 53 van de motor aan.
Soms als ik het contact aanzet dan gaat 30 in combinatie met 53 ratelen.
Allebei al vervangen maar dit maakt niks uit.
brandstofpomp relais heb ik ook al vervangen en helpt ook niet.
De motor valt abrubt uit ook, je ziet gewoon in 1 keer je toerenteller dood vallen en dan is het klaar.
@skinmeister, graag dat je mij even belt. Zou je dan voor mij je zekeringenkast naar voren willen kantellen en dan even bellen ook.
Dan kan ik met jou even de aansluitingen controleren achterop.
BEgin nu eigenlijk wel een beetje wanhopig te worden.
Heb net al mijn allarm er tussen uit gehaald, misschien dat het daar aan lag. Maar niet dus.
:screwy:
karretje
09-11-2009, 20:32
Hallo Ron,
Ten eerste leuk dat je druk bezig bent met je proiect...blijft altijd mooi! :thumbup:
Heb er ook een leuk probleem mee gehad en me de t..... gezocht.. :mad:
Maar als ik jouw zo hoor met je probleem met contact aan en klapperende relais zou ik sterk denken aan een massaprobleem..
Mischien dat hij soms wel oppakt maar zodra er ergens spanning wordt weggetrokken de ecu of dergelijk spanning te kort komt en afslaat..
Ben wel heeel benieuwd.. :rolleyes:
Ohja..en zekeringkast kan bijna niet fout..passen meestal maar in een ingang..
GerardMkIIVR6
09-11-2009, 20:36
Mijn bovenste rij is:
99,72,109,kan ik niet lezen,dan een lege,21
Onderste rij:
leeg,19,53,overbrugging,53,blauwe 67
En massa's nakijken.
Mijn bovenste rij is:
99,72,109,kan ik niet lezen,dan een lege,21
Onderste rij:
leeg,19,53,overbrugging,53,blauwe 67
En massa's nakijken.
mag ik jou even openlijk bedanken...............Hij blijft lopen nu.
Heb de relais even zo omgezet zoals jij het in je auto hebt en nu blijft hij wel lopen.
Super bedankt voor de moeite die je heb genomen.
:thumbup:
Ikke zeer blij, nu kan ik hem gaan dicht bouwen.
Nog even wat kleine dingen doen zoals een radiateur zoeken die er knap in past en genoeg koeling heeft.
Heb ook nog ruzie met mijn mk3 tellerhuis. Alles werkt tot aan de mfa aan toe, alleen krijg ik de knipperlicht aanduiding op mijn dashboard niet werkend.
Misschien iemand die hier een oplossing voor heeft?
Heb de draadboom voor de tellerhuis van de mk3 gebruikt.
Of kan ik hier de mk2 tellerhuis draadboom ook voor gebruiken?
GerardMkIIVR6
09-11-2009, 22:51
Geen dank man blij dat ik kan helpen moest wel het dash gedeeltelijk open maken maar ok:)
Zo hoort het toch ;)
Radiateur hoef je geen hele grote of speciale voor hoor ik had vroeger 1 van een G60 met airco heb nu 1 maat kleiner en werkt super.
Teller is een probleempje ja want een MkII werkt maar met 1signaal de knipperlichten en niet zoals MkIII die onafscheidelijk gaan.
The_saint
09-11-2009, 22:59
heb je ook een golf 3 dash? anders zou ik voor gewoon voor een golf 2 teller gaan, moet je wel een kastje hebben die het signaal omzet van 6cyl naar 4 cyl anders werkt je toerenteller niet....
Geen dank man blij dat ik kan helpen moest wel het dash gedeeltelijk open maken maar ok:)
Zo hoort het toch ;)
Radiateur hoef je geen hele grote of speciale voor hoor ik had vroeger 1 van een G60 met airco heb nu 1 maat kleiner en werkt super.
Teller is een probleempje ja want een MkII werkt maar met 1signaal de knipperlichten en niet zoals MkIII die onafscheidelijk gaan.
Dat is een beetje jammer van de knipperlichten, het liefst heb ik de type 3 klok erin.
Ik hoorde van Melg60 dat hij het wel aan de praat kon krijgen ( apk verplicht).
En waar kan je eventueel zo`n kastje kopen om het toerental signaal om te zetten?
The Skinnmeister
10-11-2009, 08:32
Is wel te doen hoor, een Digifiz heeft toch ook een apart signaal voor l&r.
Moet je ff de boom nalopen van de clig schakelaar aan de stuurkolom, anders zal ik vanavond wel ff kijken voor de kleurcodes op de schema's :thumbup:
The_saint
10-11-2009, 10:26
stuur hier is een mailtje naartoe
6auf4@web.de
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.