View Full Version : 4x4 ombouw.
vwmk2driver
08-11-2009, 19:09
hallo vrienden.
zoals sommige wel weten heb ik een race auto voor slalom wedstrijden.
ben opheden bezig met een nieuwe motor ( 1,7 td met geschat 400nm koppel).
ik mag volgens de regels onder de golf 2 4x4 of syncro bouwen gezien de golf 2 ooit is geleverd met 4x4.
ik heb verder weinig ervaring en kijk op het toen geleverde systeem,
ik heb ooit is gelezen over visco en haldex.
en dat de haldex sterker schijnt te zijn?
mij de vraag of er hier iemand is die mij kan vertellen, welk systeem ik het beste onder mijn race auto kan gaan bouwen.
en waar dit vanaf komt en of te vinden is.
ik heb momenteel een 02a versnellingsbak met een platen sper.
ik weet dat de 4x4 bakken een andere helft hebben om de haakse overbrenging aan te monteren.
maar hier valt denk ik voor mij wel een oplossing voor te vinden.
Heb evt een syncro bak en achter aandrijving met visco voor je liggen .
Voor niet te veel geld, kijk maar...
vwmk2driver
09-11-2009, 00:22
heb alweer wat info gevonden.
ik heb sowieso een bak nodig van een rallye gezien deze op de basis van een 02a is,en de syncro is op basis van een 020.
haldex is van een golf 4.
zit er nog verschil in tussen een haldex diff en een visco diff behalve de bevestiging?
met het oog op de as bevestigingen en afmetingen?
kan je een haldex diff monteren op de aandrijfassen en bijbehorend subframe van een golf rallye of syncro ?
bivw 16vg60
09-11-2009, 21:22
ja zeker met heeeeel veel aan pas werk en een 3500euro kom je een eind ik heb dit ook gedaan hier is de link
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53086&page=7&pp=20
vwmk2driver
10-11-2009, 23:45
wat is het nadeel als ik de originele visco koppeling houd?
ik bedoel een haldex ombouw voor 3500 euro is nog alwat.
plus dat ik alles nog moet kopen aangezien ik geen rallye heb.
ik zou op zoek gaan naar een (donor) syncro... in duitsland heb je er al een voor een euro of 600, je hebt toch de bodem nodig.
vwmk2driver
11-11-2009, 09:05
ik zou op zoek gaan naar een (donor) syncro... in duitsland heb je er al een voor een euro of 600, je hebt toch de bodem nodig.
syncro heb ik niks aan, constructie is te zwak.
moet al van een rallye zijn.
dan nog heb je de bodem nodig.
vwmk2driver
11-11-2009, 12:06
dan nog heb je de bodem nodig.
ik maak de bodem wel zelf.
een bult voor het achterdiff en eventueel een verhoogde tunnel is zo gemaakt.
en een balkje om het diff etc aan vast te hangen moet ook geen probleem zijn.
Als je een Rallye of Syncro achteras pakt heb je ook andere ophangpunten. Dus als je niet zelf een as wilt bouwen icm met modifieren van een bodemplaat zou ik zelf toch voor een donor syncro gaan.
De standaard achteras kun je ombouwen naar haldex, kijk maar eens op http://www.dutchbuild.com/
vwmk2driver
11-11-2009, 23:46
over het ombouwen.. dat komt wel goed allemaal.
hoeveel werk is het op een syncro te vinden? hoeveel geld kost het om een syncro te kopen?en hoeveel werk is het om zon ding bijvoorbeeld uit duitsland te halen?
voor dat geld en die tijd die ik er aan kwijt ben kan ik mijn hele carroserie aanpassen!!
het is allemaal blik dus met een slijptol en een lasapparaat kom je een heel eind. ;) :D
plus dat ik denk dat bijvoorbeeld de achteras bevestiging in de bodem gewoon exact het zelfde is, maar dat er alleen een speciale steun aangeschroefd word waarbij de bevestiging van de as in de steun met 1 bout geschiet.
sowieso zijn ok de achterveren korter als de normale golf, dit is ook niet zon probleem want dan hogen we gewoon de poot bevestiging boven aan op.
kortom dit zijn zaken waar ik totaal geen problemen in zie.
gaat mij meer even om duidelijk informatie omtrent de te gebruiken onderdelen.
van een rallye of een passat syncro of golf syncro of 4 motion, etc..
er moeten toch mensen zijn die een rallye met een hoop vermogen hebben en die misschien al is het een en ander hebben aangepast of laten passen, en die dus ervaringen hiermee hebben.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.