View Full Version : 4x4 ombouw.
vwmk2driver
08-11-2009, 19:09
hallo vrienden.
zoals sommige wel weten heb ik een race auto voor slalom wedstrijden.
ben opheden bezig met een nieuwe motor ( 1,7 td met geschat 400nm koppel).
ik mag volgens de regels onder de golf 2 4x4 of syncro bouwen gezien de golf 2 ooit is geleverd met 4x4.
ik heb verder weinig ervaring en kijk op het toen geleverde systeem,
ik heb ooit is gelezen over visco en haldex.
en dat de haldex sterker schijnt te zijn?
mij de vraag of er hier iemand is die mij kan vertellen, welk systeem ik het beste onder mijn race auto kan gaan bouwen.
en waar dit vanaf komt en of te vinden is.
ik heb momenteel een 02a versnellingsbak met een platen sper.
ik weet dat de 4x4 bakken een andere helft hebben om de haakse overbrenging aan te monteren.
maar hier valt denk ik voor mij wel een oplossing voor te vinden.
Heb evt een syncro bak en achter aandrijving met visco voor je liggen .
Voor niet te veel geld, kijk maar...
vwmk2driver
09-11-2009, 00:22
heb alweer wat info gevonden.
ik heb sowieso een bak nodig van een rallye gezien deze op de basis van een 02a is,en de syncro is op basis van een 020.
haldex is van een golf 4.
zit er nog verschil in tussen een haldex diff en een visco diff behalve de bevestiging?
met het oog op de as bevestigingen en afmetingen?
kan je een haldex diff monteren op de aandrijfassen en bijbehorend subframe van een golf rallye of syncro ?
bivw 16vg60
09-11-2009, 21:22
ja zeker met heeeeel veel aan pas werk en een 3500euro kom je een eind ik heb dit ook gedaan hier is de link
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53086&page=7&pp=20
vwmk2driver
10-11-2009, 23:45
wat is het nadeel als ik de originele visco koppeling houd?
ik bedoel een haldex ombouw voor 3500 euro is nog alwat.
plus dat ik alles nog moet kopen aangezien ik geen rallye heb.
ik zou op zoek gaan naar een (donor) syncro... in duitsland heb je er al een voor een euro of 600, je hebt toch de bodem nodig.
vwmk2driver