View Full Version : ABF inbouw in Mk2
Maarten_16v
08-11-2009, 19:58
Hallo
Ik ben van plan om een abf in mijn golf2 te bouwen.
Maar ik zit nog met een aantal vragen:
-Welke radiator moet ik gebruiken? (die van een golf3 zal niet zomaar passen in een G2 denk ik?, en die van een golf 2 is dan weer te klein?)
- Wat moet ik doen met de motorkabelboom, vallen de stekkers gewoon over te steken in de zekeringskast van een golf 2 (nieuwe type wel?)
Iemand die hier al ervaring met heeft?
Andere tips zijn steeds welkom
Alvast bedankt,
Mvg
voor de Golf 2 zijn er ook verschillende maten radiateuren gemaakt. (dit kun je al zien aan de gleufjes in de slotplaat)
die van een TD is de grootste, en kun je gewoon in je originele slotplaat hangen.
qua motorkabelboom kan ik je (nog) niet helpen. moet dit zelf ook weten eigenlijk want ik ben ook bezig een mk3 blok ik mn mk2 te gooien.
mocht je eruit zijn hoe je het doet met je kabelboom , dan hoor ik het graag.
naar mijn idee kun je ook gewoon aleen de nodige kabels voor het motormanagment en de startmotor en dynamo enz. pakken en die in de origineele kabelboom verwerken
Maarten_16v
08-11-2009, 22:21
voor de Golf 2 zijn er ook verschillende maten radiateuren gemaakt. (dit kun je al zien aan de gleufjes in de slotplaat)
die van een TD is de grootste, en kun je gewoon in je originele slotplaat hangen.
qua motorkabelboom kan ik je (nog) niet helpen. moet dit zelf ook weten eigenlijk want ik ben ook bezig een mk3 blok ik mn mk2 te gooien.
mocht je eruit zijn hoe je het doet met je kabelboom , dan hoor ik het graag.
naar mijn idee kun je ook gewoon aleen de nodige kabels voor het motormanagment en de startmotor en dynamo enz. pakken en die in de origineele kabelboom verwerken
Hey,
alvast bedankt voor je snelle reactie!
Gaat de radiator groot genoeg zijn van een TD om de motor op temperatuur te houden?
Volgens dingen die ik al gehoord heb zou je gewoon de stekkers van het motorcompartiment over kunnen zetten in een nieuw type zekeringskast,
maar ik heb hier beide kabelbomen en zekeringskasten liggen en de stekkers zien er toch behoorlijk anders uit op het eerste zicht..
Ben jij ook een abf aan het inbouwen of een andere mk3 motor?
Mvg
Mk2 TD radiateur is groter dan die van een mk3 GTI 16v, dus dat komt wel goed als je die zou nemen.
idd die TD radiateur is mega. zeker wel groot genoeg.
over die kabels.
ikgeloof dat het bij een G60 blok wel zo is dat je die op je nieuw type golf 2 kast kan inpluggen, maar dit is geen G60.
misschien zijn de stekkers niet hetzelfde (qua vorm enzo) maar komen er wel precies dezelfde draadjes uit bij jou?
in mijn geval is het weer anders.
ik heb een oud type golf 2. en bouw er een 1.9 TDI in.
ABF is zo aan het nieuwe type zekeringen kast te pluggen....
golf mkII 16v
10-11-2009, 17:36
Mk2 TD radiateur is groter dan die van een mk3 GTI 16v, dus dat komt wel goed als je die zou nemen.
Motor wordt net zo warm als de thermostaat toe laat
Als de thermostaat open gaat is het water eerder afgekoeld met een grote radiateur
Golf 2 16v staat de kleinste in en die koelt ook goed :thumbup:
Motor wordt net zo warm als de thermostaat toe laat
absoluut niet waar, als het koelcapaciteit van de radiator niet voldoende is zal je motor toch echt te heet worden
hoi ik heb pas geleden ook een abf blok in me golf 2 gebouwd. heb zelf een kr van 88 dus met een oud type zekering kast. heb zelf ook een td radiateur erin zitten dan komen de slangen van de golf 3 precies uit. bij mij hebben we de stekkers afgeknipt en aan gesloten op me oude kabeboom. er is net nog een extra stekker bij gekomen van een oud type 8v gti met electronische injectie maar zonder lambdasonde. deze stekker word gebruikt om me computer aan te sturen was dus gewoon een relais erbij drukken die voorheen niet benut werd. heb ook de versnellingsbak van de abf gebruikt en heb me koppeling bediening omgebouwd naar de van een transporter dus gebruik nu nog steeds een kabel. makkelijker dan bedalen overbouwen enzo naja hopelijk heb je wat aan me info. loopt wel heel lekker in een mk2 hehe
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.