View Full Version : Turbo diesel keuze
Voor de ombouw van gewone diesel naar turbo diesel ben ik een btje aan het orienteren naar de mogelijkheden.
Er is heel veel over te vinden op het forum en
heb veel gelezen over aanpassingen bij ombouw maar de 1 zegt dit en de ander dat.
Wat je veel leest is dat mensen kiezen voor een 1,9TD (AAZ) uit een golf 3. Deze levert 75pk en 150Nm
Als ik de 1.6TD opzoek kom ik 2 varianten tegen
-1,6 td 70pk 133Nm
-1,6 td 80pk 155NM
Deze motoren zijn in vele motorcodes geleverd maar die code staat dan voor zover ik kan concluderen alleen voor bij welke auto hij hoort. (golf, passat, caddy, jetta, etc)
Vraag1:
Zijn beide motoren zo in een golf 1 (diesel basis) te zetten zonder vanalles aan te hoeven passen? (op evt een uitlaatje na)
Vraag2:
Waarom kiezen mensen voor een 1,9TD als een 1,6TD (80pk versie) meer vermogen levert en ook wat betrouwbaarder is gebleken?
Een TDI is natuurlijk ook nog een optie maar omdat het om een daily ride gaat wil ik de ombouw zo snel mogelijk (1 dag) kunnen doen en niet tegen allerlei struikelblokken aanlopen.
oettinger_18
11-11-2009, 23:54
Hey ik heb zelf gekozen voor een 1.6 td 80 pk motor code sb! Je hebt ze in een golf en passat verder weet ik ook niet! Je basis is al een diesel dus het is heel simpel enigste is je moet een motorsteun hebben aan de distrubitie zeide! En je moet aandrijfassen hebben van een latere type golf cabrio of een scirocco 16 kleppert. Als je nog meer vragen hebt zijn ze welkom heb vaker motor ingebouwd:)
ScareMercy
12-11-2009, 00:08
Voor de ombouw van gewone diesel naar turbo diesel ben ik een btje aan het orienteren naar de mogelijkheden.
Er is heel veel over te vinden op het forum en
heb veel gelezen over aanpassingen bij ombouw maar de 1 zegt dit en de ander dat.
Wat je veel leest is dat mensen kiezen voor een 1,9TD (AAZ) uit een golf 3. Deze levert 75pk en 150Nm
Als ik de 1.6TD opzoek kom ik 2 varianten tegen
-1,6 td 70pk 133Nm
-1,6 td 80pk 155NM
Deze motoren zijn in vele motorcodes geleverd maar die code staat dan voor zover ik kan concluderen alleen voor bij welke auto hij hoort. (golf, passat, caddy, jetta, etc)
Deze code staat voor het type motor, en heeft direct niks met de auto te maken.. Indirect wel, een Motorcode SB 80 pk is bijvoorbeeld in een golf 2 als in een passat 32b (?) geleverd.
Vraag1:
Zijn beide motoren zo in een golf 1 (diesel basis) te zetten zonder vanalles aan te hoeven passen? (op evt een uitlaatje na)
Plug en play, hoeft helemaal niets aangepast te worden.. oude motor eruit, nieuwe erin. draadjes op dezelfde aansluitingen als de oude motor en go :cool: tenminste, dat is de 1600... Voor de 1900 heb je wel 1 of 2 extra kabeltjes bij de pomp, maar dit stelt ook niets voor..
Vraag2:
Waarom kiezen mensen voor een 1,9TD als een 1,6TD (80pk versie) meer vermogen levert en ook wat betrouwbaarder is gebleken?
1.9 td heeft door zijn grotere cilinderinhoud meer tuningspotentie :thumbup:
Een TDI is natuurlijk ook nog een optie maar omdat het om een daily ride gaat wil ik de ombouw zo snel mogelijk (1 dag) kunnen doen en niet tegen allerlei struikelblokken aanlopen.
Bij een td en goede voorbereiding is dit geen probleem :thumbup:
:rolleyes:
Rallyegek
12-11-2009, 02:17
@ oetinger wat voor een bak heb je erachter dan ?
Een 1600 td schroef je er zo in uitlaatje ook golf 1 td bestaat immers al
Waarom mensen voor een 1900 kiezen inplaats van een 1600 ? meer vermogen denk ik zo.
Ik heb een golf 2 gtd motor in de caddy zitten, JR meen ik, maar daar vindt ik genoeg vermogen inzitten.
ik kan nog goed meekomen met het verkeer en het blikje wil nog 147 op de navi
en gemiddelt zo 1 op 17
de keuze ligt meer aan jezelf, wil je veel vermogen of gewoon wat meer als nu ?
wat wil je eraan uitgeven en wat kan je zelf ?
Hier dus al 2 verschillende antwoorden. :rolleyes:
De 1 zegt dat er een extra motorsteun aan de distributiezijde komt en andere aandrijfassen nodig zijn en de ander zegt dat dat het plug en play is met als enige aanpassing 1 of 2 draadjes.
Jullie hebben allebei ervaring met ombouwen dus ik zou niet durven zeggen wie er nu gelijk heeft. :)
Let op, het gaat dus om een Golf1 waar nu een 1.6D in ligt.
Ik hoef geen strepentrekker maar als hij wat vlotter van zijn plek komt zou dat mooi zijn.
Ik verwacht een paar 100 euro uit te geven voor een goed TD blokkie en de omhang doe ik samen met een vriend van mij die monteur is bij de VW.
(een 1.6TD waar 200pk uit komt heb ik op een testbank gezien dus qua opvoeren bieden beide blokken volgens mij voldoende mogelijkheden.)
Pedaalemmer
12-11-2009, 12:31
...
(een 1.6TD waar 200pk uit komt heb ik op een testbank gezien dus qua opvoeren bieden beide blokken volgens mij voldoende mogelijkheden.)
Dat zegt natuurlijk niks over de betrouwbaarheid van die moter.
Dat zegt natuurlijk niks over de betrouwbaarheid van die moter.
Dat klopt, maar dat probeer ik daar ook niet duidelijk te maken.
Wat ik wel probeer te zeggen is dat er ook in 1.6TD voldoende tuningspotentie zit tov een 1.9TD.
ScareMercy
12-11-2009, 13:08
Hier dus al 2 verschillende antwoorden. :rolleyes:
De 1 zegt dat er een extra motorsteun aan de distributiezijde komt en andere aandrijfassen nodig zijn en de ander zegt dat dat het plug en play is met als enige aanpassing 1 of 2 draadjes.
Jullie hebben allebei ervaring met ombouwen dus ik zou niet durven zeggen wie er nu gelijk heeft. :)
Let op, het gaat dus om een Golf1 waar nu een 1.6D in ligt.
Ik hoef geen strepentrekker maar als hij wat vlotter van zijn plek komt zou dat mooi zijn.
Ik verwacht een paar 100 euro uit te geven voor een goed TD blokkie en de omhang doe ik samen met een vriend van mij die monteur is bij de VW.
(een 1.6TD waar 200pk uit komt heb ik op een testbank gezien dus qua opvoeren bieden beide blokken volgens mij voldoende mogelijkheden.)
De steun aan de distributiezijde hoef jij niet te vervangen, dat is alleen als je van benzine naar diesel gaat.
Voor de keuze tussen 1900 en 1600, ligt aan je budget en je wensen. een 1600 is zonder echte aanpassingen aan het blok best snel te maken.
De eerste 1900 blokken hebben nogal wat problemen en die zullen eerst verholpen moeten worden wil je hem wat sneller kunnen maken. Er zijn namelijk al verschillende van deze blokken gesneuveld zonder op te voeren met minder dan 1 ton op de teller :screwy: Dit allemaal door onder andere een slechte krukas of een loslopende krukasmoer. De latere types hebben hier geen last van aangezien daar gebruik is gemaakt van TDI krukassen en dynamo's. Ik meen dat dit vanaf 96/97 is.
Daarbij komt dat de 1900 blokken van die bouwjaren vaak veel duurder uitvallen als een betrouwbaar 1600 td blokje. Dat zijn de redenen dat ik voor een 1600 ben gegaan. En omdat ik een originele 1600 van een golf 1 op de kop heb kunnen tikken met nog geen 140.000 op teller voor in mijn cabrio :thumbup:
Aha dat maakt het al een stuk duidelijker! :thumbup:
Verder geen aanpassingen nodig dus bij zowel een 1,6TD of 1,9TD afgezien van de 2 draadjes!
Heb jij je 1,6TD ook nog wat getuned?
ScareMercy
12-11-2009, 13:48
Heb jij je 1,6TD ook nog wat getuned?
Nog niet in verband met de RDW keuring. Wil hier volgende week naartoe gaan. Zodra dat achter de rug is, komt er meteen een intercooler op, word de pomp aangepast, een bewerkte LDA-pin erin en meer turbodruk erop :thumbup: Zo blijf ik even rondrijden totdat het budget het toelaat en dan komt er een 11 of 12mm plunjer op, grotere injectoren en een andere turbo :D
Gerrit G60
12-11-2009, 14:07
Ik rij met een 1.9TD AAZ in mn Golf 1.
Aardig getuned en nu 135pk en 326nm
Rijd erg goed moet ik zeggen :)
Groet, Gerrit
mark89769
12-11-2009, 16:41
Ik ben op dit moment een 1.9TD AAZ in mijn golf 1 aan het leggen, heb gelijk stuurbekrachtiging erbij geplaatst dit gaat makelijker wanneer het blok eruit ligt.
ook de steun aan de distributiekant heb ik van een bezine af moeten halen omdat bij de normale 1.6D de dieselpomp aan de motorsteun zit en bij de 1.9TD niet. En de koelwater sensors moetje overzetten (de dingen waar je slang over schuift en vastzet)
Aandrijfassen moeten aanpassen, heb de orginele aandrijfassen van de golf 1 stukje afgedraaid op de draaibank zodat de 100mm homokineten op de assen passen.
Uitlaat moet ook aangepast worden hier ben ik op dit moment mee bezig, ik maak een custom downpipe van 2,5" dit voor het tunen van het blokje.
Ook de versnellingsbak van de 1.9TD past gewoon, alleen moet je de steunen overzetten en de achteruitrijd schakelaar en speedometer omzetten.
Ik heb nog een link voor je waar omschreven staat hoe je een 1.9td aaz met weinig aanpassingen kan tunen naar +/-100pk of meer.
Grrrrr
ook de steun aan de distributiekant heb ik van een bezine af moeten halen omdat bij de normale 1.6D de dieselpomp aan de motorsteun zit en bij de 1.9TD niet. En de koelwater sensors moetje overzetten (de dingen waar je slang over schuift en vastzet)
Aandrijfassen moeten aanpassen, heb de orginele aandrijfassen van de golf 1 stukje afgedraaid op de draaibank zodat de 100mm homokineten op de assen passen.
Uitlaat moet ook aangepast worden hier ben ik op dit moment mee bezig, ik maak een custom downpipe van 2,5" dit voor het tunen van het blokje.
Hmmm 1.9TD dus toch niet zonder aanpassingen!
Oke dus als ik het geheel samenvat:
-1.6TD plug and play zonder noemenswaardige aanpassingen.
-1.9TD motorsteun, aandrijfas, koelwater sensor en uitlaat aanpassen.
Klopt dat?
ScareMercy
12-11-2009, 21:54
Hmmm 1.9TD dus toch niet zonder aanpassingen!
Oke dus als ik het geheel samenvat:
-1.6TD plug and play zonder noemenswaardige aanpassingen.
-1.9TD motorsteun, aandrijfas, koelwater sensor en uitlaat aanpassen.
Klopt dat?
Uitlaat is mijns inzien hetzelfde, mk3 heeft dezelfde downpipe als een mk2 en dus ook een mk1? aandrijfassen is bij het houden van je originele bak geen probleem, hoef je niet te vervangen. Koelwatersensor moet je inderdaad van je oude dieselmotor gebruiken. Motorsteun heb ik geen ervaring mee, er is mij ooit verteld dat het met een originele steun gewoon zou moeten passen.
Zie ook deze link: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3485312&page=1
Oke tnx, de vraag die overblijft is dan dus:
Zit bij 1.6TD de dieselpomp aan de motorsteun of niet?
Zo ja hoeft de motorsteun niet aangepast te worden.
Iemand met een 1.6TD die dat even kan checken? :)
mark89769
12-11-2009, 22:09
downpipe is anders, is te kort van een golf 3td. of ik heb een andere gekregen bij de aankoop maar dat lijkt me niet :P. orginele steun van een 1.6D kan je "kapot" slijpen dat de steun past maar dit is zonde. Ik heb er gewoon 1 gekocht van een bezine mk1.
Ik heb het 1.6D uitgebouwd in 3uur en de 1.9TD in 3uur teruggebouwd en aangesloten. avondje bezig geweest met alle steuntjes etc. over te zetten.
voor de rest nog nooit een blok ombouw gedaan dus mijn conclusie is dat het vrij simpel is.
mark89769
12-11-2009, 22:11
Oke tnx, de vraag die overblijft is dan dus:
Zit bij 1.6TD de dieselpomp aan de motorsteun of niet?
Zo ja hoeft de motorsteun niet aangepast te worden.
Iemand met een 1.6TD die dat even kan checken? :)
kijk even op www.volkswagen.msk.ru heb je alle handleiding van volkswagenmotors inc. plaatjes van de complete motor ;)
ScareMercy
12-11-2009, 22:13
http://img687.imageshack.us/img687/9691/056000.png
Nummer 5 op de foto, zowel voor diesel als turbodiesel ;)
Een 1,9 TD AAZ motor heeft nog geen intercooler, de 1,6 TD SB motor wel.
Ik heb een paar jaar geleden een jetta 1 omgebouwd van 1600 diesel (CR), naar 1600 TD (SB). Past allemaal erg easy. Zelf zou ik nu voor een 1,9TD gaan met een Mercedes Sprinter/VW LT intercooler ervoor :)
Overigens; toen ik die jetta omgebouwd had, kon ik gewoon de originele aandrijfassen gebruiken (dus van de 1600 diesel).
@ScareMercy:
Tnx, past dus plug and play zo'n 1.6TD!
@Gijs
Waarom zou je nu voor een 1,9TD gaan dan?
Is het sneller met zo'n Mercedes Intercooler?
Een SB motor is al meer uit gehaald dan een AAZ motor. De SB motor heeft een intercooler, waardoor hij de 80PK haalt. Een AAZ heeft dat niet, dus daar valt nog wat meer uit te halen. 100PK is bij een AAZ redelijk makkelijk te doen.
De SB motor is wel "degelijker", aangezien de eerste 1,9 diesel eigenlijk "opgeboorde" 1,6 motors zijn (meer materiaal bij de 1,6, dus wat sterker).
Met een intercooler wordt je turbo voorzien van koelere lucht, dus een betere vulling van je cilinders waardoor er meer diesel ingespoten kan worden met alle gevolgen van dien :D. Een MB sprinter intercooler is makkelijk te verwerken in een Golf 1, en zorgt voor genoeg koeling :)
Er zitten genoeg diesel heads/maniacs/freaks hier op het forum, ik noem een Bert (DA BRT) en Stijn bijvoorbeeld, die meer ervaring dan mij hebben. Gebruik ook maar eens de zoekfunctie, er is hier al zoveel op het forum over geschreven ;)
ScareMercy
12-11-2009, 22:40
Mercedes Sprinter Intercooler past ook op een 1600, van alleen de intercooler word hij niet sneller.. maar door de lagere temperaturen die je hiermee haalt kun je wel meer uit je motortje halen :)
Deze intercooler is ook 1 van de grootste intercoolers die tussen het front van een golf 1 past.
Mercedes Sprinter Intercooler past ook op een 1600, van alleen de intercooler word hij niet sneller.. maar door de lagere temperaturen die je hiermee haalt kun je wel meer uit je motortje halen :)
Een IC is voornamelijk voor een betere vulling van de cilinders. Doordat de lucht in de IC afgekoeld wordt door rijwind, gaat er meer lucht in de cilinders (de dichtheid van de lucht neemt af, dus past er meer lucht in dezelfde ruimt). Hierdoor "moet" er meer diesel ingespoten worden, waardoor je automatisch meer vermogen krijgt (grotere knal, in dummy taal :tongue: )
oettinger_18
12-11-2009, 23:05
Kom maar eens een goeie aaz 1.9 tegen de meeste zijn verot! Een goeie td blok heb je voor 350 400 euro:) Zoals ik al zei ben ik gegaan voor de 1.6 td motorcode sb met een versnellingsbak van een 1.9 td aaz(omdat ik geen andere had liggen) Als je een 1.9 td neemt met het originele bak heb je latere type cabrio assen nodig en een motorsteun van een 1.5 of hoger bigblock(voor de distrubitie zijde) Maar jij zegt dat je een standaart 1.6 hebt als je een 1.6 td neemt haal je je eigen motorsteun eraf en op je nieuwe blok schroeven:) Hier wat foto's van mij inbouw van intercooler en blokje
http://img38.imageshack.us/img38/8863/image010h.jpg (http://img38.imageshack.us/i/image010h.jpg/)http://img38.imageshack.us/img38/image010h.jpg/1/w1024.png (http://g.imageshack.us/img38/image010h.jpg/1/)
http://img38.imageshack.us/img38/7981/image015l.jpg (http://img38.imageshack.us/i/image015l.jpg/)http://img38.imageshack.us/img38/image015l.jpg/1/w1024.png (http://g.imageshack.us/img38/image015l.jpg/1/)
http://img38.imageshack.us/img38/3575/image019e.jpg (http://img38.imageshack.us/i/image019e.jpg/)http://img38.imageshack.us/img38/image019e.jpg/1/w1024.png (http://g.imageshack.us/img38/image019e.jpg/1/)
http://img38.imageshack.us/img38/1275/image018lwe.jpg (http://img38.imageshack.us/i/image018lwe.jpg/)http://img38.imageshack.us/img38/image018lwe.jpg/1/w1024.png (http://g.imageshack.us/img38/image018lwe.jpg/1/)
http://img38.imageshack.us/img38/2237/image022qhf.jpg (http://img38.imageshack.us/i/image022qhf.jpg/)http://img38.imageshack.us/img38/image022qhf.jpg/1/w1024.png (http://g.imageshack.us/img38/image022qhf.jpg/1/)
Domme vraag misschien, maar waar heb je je standaard radiateur gelaten? De intercooler neemt die functie toch niet over?
ScareMercy
12-11-2009, 23:58
Een IC is voornamelijk voor een betere vulling van de cilinders. Doordat de lucht in de IC afgekoeld wordt door rijwind, gaat er meer lucht in de cilinders (de dichtheid van de lucht neemt af, dus past er meer lucht in dezelfde ruimt). Hierdoor "moet" er meer diesel ingespoten worden, waardoor je automatisch meer vermogen krijgt (grotere knal, in dummy taal :tongue: )
Dit klopt, maar doordat je drukverlies hebt door het plaatsen van een intercooler met de bijbehorende pijpen blijft je vermogen ongeveer hetzelfde. Als je de turbodruk verhoogt merk je zeer zeker een verschil :thumbup:
Domme vraag misschien, maar waar heb je je standaard radiateur gelaten? De intercooler neemt die functie toch niet over?
Nee die neemt de IC niet over, de radiateur komt nog achter de IC te zitten. :)
@ ScareMercy; wat jij zegt klopt ook :thumbup:
mark89769
13-11-2009, 06:41
Turbo (wastegate dicht) @1.5bar
Governor in de pomp stugger gemaakt (blijft de pomp langer meer diesel geven)
LDA pin+deksel 1.6GTD
Single stage injectoren (AAZ heeft standaard 2 stage)
63mm binnenmaat downpipe
57mm uitlaat
Intercooler
dit geeft zo'n 130pk op een AAZ motor :)
oettinger_18
13-11-2009, 09:13
Domme vraag misschien, maar waar heb je je standaard radiateur gelaten? De intercooler neemt die functie toch niet over?
die komt er inderdaad nog gewoon achter hoor :)
Gerrit G60
13-11-2009, 09:43
Motorcode AAZ.
Mercedes sprinter intercooler
K24 turbo met 63,5 uitlaatsysteem vanaf de turbo.
Blok voorzien van overmaat zuigers, uitgebalanceerd drijfwerk, uitgewogen zuigers en drijfstangen.
Stalen koppakking met drie gaatjes (om meer turbodruk te kunnen rijden)
Cilinderkop maximaal bewerkt, gepolijste kleppen en geflowd inlaatspruitstuk.
Verstuivers gereviseerd met de grootste nozzles.
Getunede brandstofpomp
134,9pk en 326Nm. koppel
Groet, Gerrit
Ik snap de theorie achter de intercooler. Koelere lucht heeft een hogere dichtheid, oftwel meer luchtmoleculen bij hetzelfde volume.
Wat ik alleen niet begrijp is dat je de ingezogen buitenlucht kan koelen met diezelfde buitenlucht van dus dezelfde temperatuur.
Daarnaast zou je dus ook in de winter bij strenge vorst (=erg koude lucht) meer pk's moeten hebben dan op een warme zomerdag (=erg warme lucht).
Ik heb dat eigenlijk nooit zo gemerkt.
En in de winter of zomer kan de temperatuur wel 30 graden verschillen, denk niet dat je dat zomaar haalt met een IC.
Gerrit G60
13-11-2009, 13:27
Ik snap de theorie achter de intercooler. Koelere lucht heeft een hogere dichtheid, oftwel meer luchtmoleculen bij hetzelfde volume.
Wat ik alleen niet begrijp is dat je de ingezogen buitenlucht kan koelen met diezelfde buitenlucht van dus dezelfde temperatuur.
Daarnaast zou je dus ook in de winter bij strenge vorst (=erg koude lucht) meer pk's moeten hebben dan op een warme zomerdag (=erg warme lucht).
Ik heb dat eigenlijk nooit zo gemerkt.
En in de winter of zomer kan de temperatuur wel 30 graden verschillen, denk niet dat je dat zomaar haalt met een IC.
Turbo zuigt de buitenlucht aan. Turbo zelf wordt flink heet (enkele honderden graden). De lucht die door je turbo gaat wordt dus flink opgewarmd (uitlaatgas gaat door de eene helft van de turbo, inlaat schoepen zitten aan de andere kant). Om deze door de turbo verwarmde inlaatlucht een beetje af te laten koelen laat je de lucht door de intercooler stromen en vervolgens pas naar het gasklephuis.
Groet, Gerrit
Turbo zuigt de buitenlucht aan. Turbo zelf wordt flink heet (enkele honderden graden). De lucht die door je turbo gaat wordt dus flink opgewarmd (uitlaatgas gaat door de eene helft van de turbo, inlaat schoepen zitten aan de andere kant). Om deze door de turbo verwarmde inlaatlucht een beetje af te laten koelen laat je de lucht door de intercooler stromen en vervolgens pas naar het gasklephuis.
Groet, Gerrit
:thumbup: Duidelijk!
En het zomer-winter verhaal?
Gerrit G60
13-11-2009, 13:45
:thumbup: Duidelijk!
En het zomer-winter verhaal?
Op een vermogensbank merk je wel als er 20graden verschil in zit.
Beleving zal dat niet veel uitmaken.
Ook omdat het niet opeens van 30 graden naar -10 gaat!
Over een jaar gezien zul je het niet merken omdat alles went!
Groet, Gerrit
Heeft iemand een idee van hoeveel graden de temperatuur van de lucht daalt door gebruik van een dergelijk IC?
ScareMercy
13-11-2009, 15:30
Bij ideale omstandigheden is de lucht net zo warm als de omgevingslucht. In praktijk komt dat neer op het verkoelen van de lucht tot 5 รก 10 graden hoger als de omgevingstemperatuur als je alles heel goed voor elkaar hebt. Maar dat ligt echt aan de materialen en de plaatsing van de intercooler. Met een water/air intercooler zijn betere temperaturen te behalen.
De aangezogen lucht word in de turbo samengeperst en dit geeft wrijving en geeft dus warmte af en warme lucht zet uit in de intercooler wordt deze afgekoeld door de rijwind dus krimpt deze weer of te wel meer liters lucht in de zelfde ruimte dus meer diesel is meer vermogen, en een SB moter heeft een watergekoelde turbo dus deze word ook minder warm, als je een spinter intercooler monteerd moet je dynamo steun van een golf 1 diesel nemen deze zit lager anders kom je niet weg met de aansluiting van je intercooler ook kun je de bovenkant iets indeuken terhoogte van je slotvangeren verder moet je je accu verplaatsen,intercoolerbuizen maken en je voorpijp aanpassen of nog beter een nieuwe downpijp met voorpijp maken al met al als je echt goed en netjes wil maken best veel werk iedergeval meer als een dagje werk.
iedergeval veel suces er en het rijd wel super hoor het is de moeite waard.
mvg JVH
Oke bedankt voor je antwoord! :thumbup:
Eerst maar eens een goed SB motorblokje zien te vinden.
Weet iemand misschien een betrouwbaar adres hiervoor?
mark89769
18-11-2009, 06:25
die komt er inderdaad nog gewoon achter hoor :)
Als ik de foto's van je ic ziet in jou golf 1, hoe heb je het gedaan met de accu?
Ik denk gel accu in de kofferbak
Ik heb mijn accu voorin schuin gezet op een pas gemaakte golf 3 onderplaat en de orginele accuplaat verwijderd.
mvg JVH
oettinger_18
18-11-2009, 18:46
Als ik de foto's van je ic ziet in jou golf 1, hoe heb je het gedaan met de accu?
Je weet wel het achterste steuntje waar je die accu inklemt? Die is met 3 lasnaden ofzo gepunt last dus die eraf boren of slijpen en dan schuin lassen en klaar ben je Heb je tenminste ook geen extra werk om de hele accubak weg te halen zo heb ik het ook gedaan dit is een voorbeeld foto
http://img4.imageshack.us/img4/4945/dsc01096xb.th.jpg (http://img4.imageshack.us/i/dsc01096xb.jpg/)
mark89769
18-11-2009, 21:50
ik heb mijn 1.9TD eindelijk draaiend in me golf 1, nog niet veel mee gereden alleen garage uit en stukje op eigen terrein, engiste wat ik nog moet doen is een uitlaat-downpipe eronder zien te maken :)
bedankt voor je reactie oettinger ben van plan om ook een sprinter intercooler te plaatsen en nu weet ik hoe het ongeveer eruit moet komen.
ik heb mijn 1.9TD eindelijk draaiend in me golf 1, nog niet veel mee gereden alleen garage uit en stukje op eigen terrein, engiste wat ik nog moet doen is een uitlaat-downpipe eronder zien te maken :)
bedankt voor je reactie oettinger ben van plan om ook een sprinter intercooler te plaatsen en nu weet ik hoe het ongeveer eruit moet komen.
Ik ben benieuwd hoe je het vind rijden als je echt gaat proefrijden.
Het is nu dus nog een standaard 1.9TD met 75pk?
oettinger_18
18-11-2009, 23:11
Ik heb nog een down pipe voor je komt van me 1.9 td aaz motor af van me golf 1 is in goede staat geheel prof gelast de stuk wat op de turbo komt is origineel de rest is aangepast voor golf 1
ik heb mijn 1.9TD eindelijk draaiend in me golf 1, nog niet veel mee gereden alleen garage uit en stukje op eigen terrein, engiste wat ik nog moet doen is een uitlaat-downpipe eronder zien te maken :)
bedankt voor je reactie oettinger ben van plan om ook een sprinter intercooler te plaatsen en nu weet ik hoe het ongeveer eruit moet komen.
mark89769
19-11-2009, 06:51
Ik ben benieuwd hoe je het vind rijden als je echt gaat proefrijden.
Het is nu dus nog een standaard 1.9TD met 75pk?
Ja, ik heb nog niks aan het blokje gedaan omdat ik eerst zeker wilde weten of het blokje wel werkend kreeg in me golf 1 :p
Ik heb nog een down pipe voor je komt van me 1.9 td aaz motor af van me golf 1 is in goede staat geheel prof gelast de stuk wat op de turbo komt is origineel de rest is aangepast voor golf 1
ik heb je een PB gestuurd!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.