Melvin
12-11-2009, 12:23
Even een vraagje over de stelwig in de remtrommels achter...
Ik heb gister de trommel aan een kant eraf gehad (piepje verholpen) en weer teruggeplaatst. Terugzetten ging alleen als ik de stelwig omhoog deed, anders kon de trommel niet meer over de remschoenen heen...
Vervolgens heb ik het wiellager enzo weer teruggezet, paar keer op de rem getrapt en uiteindelijk de stelwig, door het gaatje van een wielbout, ietsje omlaag gedaan, zodat de trommels 'aan' staan. De trommel loopt mooi vrij maar loopt soms een heeeel klein beetje aan tegen een remschoen... De andere kant loopt wel helemaal vrij merkte ik...
(als ik de auto opkrik en het wiel ronddraai blijft ie wel draaien, maar komt ietsje eerder tot stilstand als in een situatie waarin ie helemaal vrij zou lopen (andere zijde dus))...
Dit wordt vanzelf gelijk getrokken of moet ik de stelwig verder omhoog duwen? Het lijkt mij dat het nu prima is zo, en dat het minieme aanlopen van de remschoen vanzelf wegtrekt...
Ik heb gister de trommel aan een kant eraf gehad (piepje verholpen) en weer teruggeplaatst. Terugzetten ging alleen als ik de stelwig omhoog deed, anders kon de trommel niet meer over de remschoenen heen...
Vervolgens heb ik het wiellager enzo weer teruggezet, paar keer op de rem getrapt en uiteindelijk de stelwig, door het gaatje van een wielbout, ietsje omlaag gedaan, zodat de trommels 'aan' staan. De trommel loopt mooi vrij maar loopt soms een heeeel klein beetje aan tegen een remschoen... De andere kant loopt wel helemaal vrij merkte ik...
(als ik de auto opkrik en het wiel ronddraai blijft ie wel draaien, maar komt ietsje eerder tot stilstand als in een situatie waarin ie helemaal vrij zou lopen (andere zijde dus))...
Dit wordt vanzelf gelijk getrokken of moet ik de stelwig verder omhoog duwen? Het lijkt mij dat het nu prima is zo, en dat het minieme aanlopen van de remschoen vanzelf wegtrekt...