Log in

View Full Version : Vw golf mk2 '86

Quist
12-11-2009, 22:52
Hallo,

Even voorstellen, ben Pepijn Quist 20jaar oud en heb erg veel hobby's. Ooit kreeg ik het idee dat ik wel eens een golfje voor erbij wilde hebben, toen rustig 2 jaar rond gekeken en een voor mijn leuk exemplaar gevonden voor net geld :)

Info over de auto:
Golf mk2
Bouwjaar: 1986
Km stand: 126000
Transmissie: automaat

De auto is nieuw gekocht door een mevrouw hier uit de buurt, en heeft hem vorig jaar ingeruild bij de plaatselijke dealer ivm te hoge reparatiekosten. Daarvoor heeft mevrouw de auto van 1986 tot 2007 altijd in onderhoud gehad bij de vag dealer waar ze hem heeft gekocht dus alle stempels, boekjes zijn allemaal compleet :)
Enige nadeel was dat het een mevrouw was van de oude garde ofwel old skool en de wasstraat nog niet had ontdekt... wat resulteerde in een paar vervelende roestgaten/plekken :redface:

Maargoed, wat is/was er oa rot?
-Voorste subframe (gat van 10x10cm bij bevestiging rechter draagarm)
-Rechter draagarm (gat van 5x8cm bij bevestiging subframe)
-Linker dorpel (achterkant geheel open)
-Bodem (2 gaatjes van 2x8cm onder de stoelen)
Voor de rest wel een paar plekjes op de carrosserie zelf maar dit is gemakkelijk bij te werken :)

Wat zijn de + punten?
Interieur is op 1 plekje van 1x1cm na perfect in nieuwstaat, boekjes en stempels netjes aanwezig en bijgehouden, km stand, motorisch onderhoud en de prijs was erg leuk.

Zo kocht ik hem:
http://i37.tinypic.com/ele64o.jpg

En toen begon de operatie...

Moet de foto's van de verbouwing nog even opzoeken en uploaden.

Eindresultaat tot dusver met, schroefset, dakrek, gti lip, vervangen subframe en draagarmen, homokneetding hoezen, remleidingen etc etc
http://i33.tinypic.com/au82s2.jpg

http://i36.tinypic.com/2heh5ed.jpg

Heb ook andere wielen gekocht ook hiervan moet ik nog even de foto opzoeken, het zijn in ieder geval audi a3 gepolijste en omgeboorde 15inch wielen. Banden die er nu omliggen zet ik op mij andere auto en op de a3 wielen komen 165 50 15 bandjes :)

Nog te doen: roestplekjes bijwerken, banden scoren, uitlaatje beetje aanpassen enzo

Tevens gelijk een vraag, na het verlagen hoor ik een tik als ik rijd. Dit ongeveer op het moment dat de wielen 1 keer rond gaan, zelf denk ik aan een aandrijfas die ergens tegenaan loopt? iemand suggesties?

Mvg, Pepijn

tim_j
13-11-2009, 00:21
homokineet denk ik.

maarre leuke aanwinst!

Gertjan
13-11-2009, 00:26
God, nog meer van dat Puchforum tuig http://www.puchforum.com/images/smilies/OnzinCom_Smiley.gif

The Skinnmeister
13-11-2009, 08:31
Ziet er gaaf uit :thumbup:

stiem
13-11-2009, 11:00
Leuke wagen! Blijft mooi de oude type MK2, spijltje: :thumbup:

Gaat haar goed staan die A3 wieltjes!!

Quist
13-11-2009, 18:42
Haha ja ben doorgestroomd van puchforum.net naar scooterforum.net naar hier Gertjan :P

Ik ga morgen eens kijken en zoeken naar waar de tik vandaan komt :)

Gertjan
13-11-2009, 19:25
Als je nog een paar onderdelen wilt hebben, ik heb nog wel een beetje Golf 2 bende liggen ;)

Quist
13-11-2009, 19:27
Nou je het zegt :)

Het kapje rechts in mijn kofferbak waar de hoedenplank op ligt als het ware (waar je hem in klikt) is stuk, dus mocht je óf 1 rechtste blauw/grijze of 2 zwarte hebben liggen :)

Golf_84er
13-11-2009, 19:34
Nice dat er weer een oud type mk2 op dit forum actief is! Ziet er goed uit, ben benieuwd naar wat je er nog meer aan gaat doen. Hij ligt iedergeval al op een goeie hoogte. Goed begin is het halve werk zal ik maar zeggen!!

Quist
15-11-2009, 21:49
:)

Echt kut.. startmotor doet niets meer en zit natuurlijk op een erg gunstige plek gemonteerd... Nu even bedenken hoe ik dat ga oplossen :)

tim_j
16-11-2009, 17:15
is je accu niet gewoon érg leeg?

ScareMercy
16-11-2009, 17:25
Of is de motor niet toevallig nog warm? Is een kwaaltje van de automaatmotoren.. Omdat de startmotor bij het uitlaatspruitstuk zit gemonteerd word deze lekker heet. Door de dunne bedrading krijgt de startmotor dan niet meer genoeg stroom om rond te gaan.

Quist
16-11-2009, 17:37
Accu is niet leeg, doorgemeten en later ook nog met startkabels geprobeerd. Gaf geen resultaat.

Dat de motor warm is lijkt me zeer onwaarschijnlijk als ik hem niet kan starten ;)

Beide start relais hoor ik wel klikken, waarschijnlijk dat de punten van het relais op de startmotor een beetje zijn ingebrand. Van de week de auto naar een vriend van me slepen om hem op de brug te gooien :)

Thijs.
16-11-2009, 19:34
Erg vette wagen natuurlijk ! Alleen beetje jammer dat het een automaat is, maja je kan niet alles hebben he, vooral niet voor die prijs :D

VW Johs
16-11-2009, 21:55
welkom . nette golf en lekker plat op zen bekkie

Quist
17-11-2009, 23:41
Danke danke! :)

Hier mijn nieuwe wieltjes:
http://i47.tinypic.com/mw5xlz.jpg

Op de foto glimmen ze erg, in het echt zijn ze een beetje dof en zitten er nog wat mini schuurkrasjes in.
Mooi project voor van de winter (nu dus) om ze opnieuw te polijsten, krijg deze week ook schuurpapier binnen van 600 tot 12000 dus dan kan het werk beginnen. Tevens een liter Unipol besteld wat beter zou moeten werken als belgom.
Banden zijn er inmiddels ook af die gaan naar mijn andere auto.

Van het weekend eens even kijken naar de startmotor.

RRGOLF2
18-11-2009, 16:00
nette wieletjes ;)!

stiem
18-11-2009, 16:43
Danke danke! :)

krijg deze week ook schuurpapier binnen van 600 tot 12000 dus dan kan het werk beginnen.

Ziet er goed uit ;)!

Heb je dit schuurpapier ergens op het net besteld? o.i.d..?

Renegade
18-11-2009, 18:37
Hee Pepijn :D nette wagen man :thumbup:

wanneer komen de wielen eronder ? Hoe zijn die eigenlijk omgeboord ? Eerst dicht gepropt en daarna de nieuwe steek erin gemaakt ?

Gertjan
18-11-2009, 18:45
Zo te zien wel, ziet er netjes uit.

Quist
18-11-2009, 19:07
Thanx voor de positieve reacties!

Zijn inderdaad eerst dichtgemaakt en toen opnieuw geboord, het enige is dat ik de vorige eigenaar op zijn vingers heb getikt omdat hij met verkeerde wielbouten reed. Het conische gedeelte klopte niet met het conische gedeelte in de wielen dus waren iets beschadigd, gelukkig heb ik de nodige gereedschappen en is het inmiddels netjes opgelost.

Schuurpapier inderdaad op het net besteld, voor info pm maar even ;)

Zoals het er nu naar uit ziet komen van het voorjaar pas de wielen eronder, dit ivm pekel/kutweer buiten en omdat ik zowiezo nog banden moet hebben.
Liefts zou ik vrij platte en getrokken banden willen monteren maar iets smallers en platters als 165-50-15 en 165-45-15 kan ik niet vinden.

Blijf voorlopig nog met het 13inch staal rijden aangezien daar nog nette banden omliggen, alleen moet hij zwaar uitgelijnd worden want mijn wiel rechtsvoor staat meer naar buiten 8)

Prioriteit nummer 1 is om de startmotor te reviseren, maar die moet er nog af en dat ik best een kutwerk heb ik het idee.
Dan zijn er nog een paar plekjes die ik wil lassen, niet voor apk maar omdat het gewoon moet vind ik. Tevens de kat er nog onder vandaan halen aangezien dat 1 brok roest is en een buis tussen maken.

Dan apk, verzekeren en cruizen maar :)

gooigolf
19-11-2009, 21:58
hallo supper nette golf 2 ,, en mooie kleur ,,

succes ,

staat nog zo,n 1 op marktplaats zag ik ,,
vrgr gooigolf

Quist
22-11-2009, 19:04
Dankjewel gooigolf! :)

Yeah startmotor even ingestraald met yomanda en het apparaat is weer tot leven gekomen :cool: :D

Quist
29-11-2009, 19:40
Et voila :)

http://i50.tinypic.com/2eocf3m.jpg

http://i47.tinypic.com/2ibcgsw.jpg

Nu verzekeren, plaatje lassen en apk :)

De Pul
29-11-2009, 20:03
gaaf:cool:

tim_j
29-11-2009, 21:27
mooi!
Geen problemen met insturen?

Quist
29-11-2009, 22:02
Heb alleen problemen aan de rechterkant, heb niet veel gereden aangezien hij nog geschorst is maar de band is redelijk naar de klote aan de zijkant.
Links heb ik geen problemen met aanlopen gelukkig.

Blijkt ook dat er minder ruimte zit tussen band/velg en spatscherm rechts als aan de linkerkant, beetje vaag maar is wel op te lossen. Waarschijnlijk even randje omvouwen naar binnen of even rollen.

Maar eeerst verzekeren en apk :) Want mijn normale dagelijkse auto moet onder het mes.

jetta1600gti
29-11-2009, 23:11
heey

bekende onderlip :D ziet er goed uit zo laag en de wielen zullen een groot verschil maken.

Quist
30-11-2009, 22:46
Dank u Jeroen! :)

Vandaag even onderhandeld met de verzekering en mag niet klagen.... 90E voor een jaar verzekeren en dat terwijl ik net 21 ben en nog maar sinds 3 maanden mijn eerste auto op naam heb ;)

Morgen even definitief verzekeren en dan de rest nog aanpakken.

EelcoB
30-11-2009, 23:05
Gaaf ding! En leuk verzekerd! :thumbup: