PDA

View Full Version : Kilometerheffing verdeelt Kabinet


Pages : [1] 2

Stijn
13-11-2009, 08:54
(Bron: NOS)
Binnen het kabinet is een conflict ontstaan over de kilometerheffing. Volgens de plannen moet de heffing in 2012 ingaan. De ministers Bos en Eurlings zijn het niet eens over de financiële gevolgen.

Minister Eurlings wil de heffing eerst bij vrachtwagens invoeren en pas later bij automobilisten, waarschijnlijk in 2018. De wegenbelasting en de belasting die op de aankoop van een nieuwe auto wordt geheven, BPM, worden dan afgeschaft.


Bos vindt de plannen financieel niet verantwoord. Daardoor staat voorlopig niet vast wat de tarieven worden.

Minder inkomsten
De kans is groot dat mensen minder gaan autorijden door de heffing, waardoor de staat mogelijk geld misloopt. Bos vindt dat Eurlings dan maar moet bezuinigen op wegen, maar de CDA-minister wil dat niet.

Ook een hoger tarief per kilometer is voor Eurlings geen optie.


Bos valt dus over het feit dat er minder centen geharkt gaan worden omdat mensen waarschijnlijk gaan kiezen minder auto te rijden.
Nou val ik echt van mn kruk, dat is toch precies wat het kabinet al 20 jaar van ons verlangt? Dit is wel een heeeel naakte kijk op wat de echte agenda is van de hele milieufinancienmaffia: casssssh.

Area51
13-11-2009, 08:56
De groene leugen regeert !!
(maar ondertussen het geld -onder het mom van millieu- niet meer kunnen missen)

En nog eens wat, ik las vorige week dat bij afbouw van de wegenbelasting we én kilometerheffing gaan betalen én dat er een Co2 belasting gaat komen, maw we gaan straks gewoon nóg meer betalen !!

Vains
13-11-2009, 09:05
Ik vind dat hele 'groene' gedoe maar onzin. Het is gewoon weer een reden om weer extra geld mee te kunnen verdienen :screwy:
En dit verhaal is daar weer een bewijs van :)

martiepartie
13-11-2009, 09:08
Dit is wel heel doorzichtig idd..

Minder rijden = minder uitstoot = NIET GOED?

Richard
13-11-2009, 09:31
hoop hierdoor dat mensen nu eens echt gaan kijken op wie ze stemmen en niet omdat de buurman ook op mr X. stemt..of juist helemaal niet stemt, maar dan straks niet gaan piepen..

martiepartie
13-11-2009, 09:42
En de PvdA doet het al zo goed :D Meneer Bos zijn stoelpoten worden steeds korter.....

Jesse
13-11-2009, 20:15
meh, onzin allemaal


maar hoe zijn ze van plan dat te registreren dan?

met een kastje?

ik vind dat op zich best wel een grove inbreuk op mijn privacy, ik wil helemaal niet dat de overheid precies weet waar ik me bevind in mijn auto

niet dat ik wat te verbergen heb, maar gewoon om het principe

daarnaast kan zo'n kastje natuurlijk altijd 'toevallig' kapot gaan, dus een foolproof systeem is het absoluut niet

laat staan alle bezwaren die het gaat opleveren inzake de gereden kilometers...


gaat bijna meer geld kosten dan het oplevert

ik neem trouwens aan dat de automobilist dit zelf moet gaan betalen, dus dat komt er ook nog bovenop

en dan ben ik ook niet helemaal happy met die spitsheffing die ze plannen

het is niet alsof mensen voor de lol in de file gaan staan, ze moeten gewoon beginnen met werk op dat punt. Als je nou een leraar hebt in de randstad, en een leraar in bijvoorbeeld drenthe
ze moeten allebei om half 9 voor de klas staan, en krijgen allebei hetzelfde miezerloontje. Verschil is dat de leraar in de randstad de overheid kennende 1,5 tot 2 keer zoveel gaat betalen aan belasting

vind ik toch redelijk krom

stom idee, onuitvoerbaar, veel te duur, en stompzinnig

laat staan de inbreuk op de privacy

blegh

Marco
13-11-2009, 20:23
hoop hierdoor dat mensen nu eens echt gaan kijken op wie ze stemmen en niet omdat de buurman ook op mr X. stemt..of juist helemaal niet stemt, maar dan straks niet gaan piepen..

Waarschijnlijk gaat dat helaas nooit veranderen...

Richard
13-11-2009, 20:31
Waarschijnlijk gaat dat helaas nooit veranderen...


I know...... vaak moet er een moord aan te pas komen om sommige mensen naar een verkiezingsloketje te krijgen

Tjaap
14-11-2009, 21:19
http://www.breitbart.com/article.php?id=CNG.244057bd1b30448115575c2187e68681.141&show_article=1





Cars sit in traffic on a highway. The Dutch government said Friday it wants...

The Dutch government said Friday it wants to introduce a "green" road tax by the kilometre from 2012 aimed at cutting carbon dioxide emissions by 10 percent and halving congestion.
"Each vehicle will be equipped with a GPS device that tracks how many kilometres are driven and when and where. This data will be then be sent to a collection agency that will send out the bill," the transport ministry said in a statement.

Ownership and sales taxes, about a quarter of the cost of a new car, will be scrapped and replaced by the "price per kilometre" system aimed at cutting the Netherlands' carbon dioxide emissions by 10 percent.

"Traffic jams will be halved and it helps the environment," the ministry said.

Dutch motorists driving a standard family saloon will be charged 3 euro cents per kilometre (seven US cents per mile) in 2012. That would increase to 6.7 cents (16 US cents per mile) in 2018, according to the proposed law.

Every vehicle type will have a base rate, which depends on its size, weight and carbon dioxide emissions.

Taxis, vehicles for the disabled, buses, motorcycles and classic cars will all be exempt.

"An alternative payment will be introduced for foreign vehicles," the ministry statement added.

The Dutch cabinet approved the road tax bill on Friday. It will need the backing of parliament before it becomes law.




say WHAT????

breadfan83
14-11-2009, 21:34
Dat gat in de hand... errr... ozonlaag moet dicht. ;)

Ik klaag lekker in stilte verder over Den Haag.

Tjaap
14-11-2009, 21:37
3ct per km.. later naar 6.7 cent...

dan kost een ritje naar werk en terug me 3 euro... keer 20 per maand.... als je dat in een golfje 2 doet betaal je dus 60 ipv 20 euro... en dat is alleen nog maar woon werk verkeer. reken dus op een factor 4 duurder bij normaal gebruik..... en dat zou dan opgevangen worden door de BPM afschaffing. Wat dus neerkomt op dat alleen mensen met nieuwe auto's gematst worden en iedereen die een tweedehands koopt (67% van de verkopen) dus zwaar de lul is.

breadfan83
14-11-2009, 21:47
Voor oude auto's is de btw en bpm al betaald, en voor veel oude auto's hoeft geen wegenbelasting meer betaald worden. De oude auto's waar wel belasting voor moet worden betaald zijn zo licht dat de belasting per maand de moeite niet is.

Nieuwe auto's leveren nog btw en bpm op, en zijn meestal zo zwaar dat de wegenbelasting al snel in de drie cijfers per maand loopt. Voor diesels, waar de meeste auto's door worden aangestuurd, geldt dat die belasting nog hoger is. De inkomsten per nieuwe auto zijn dus behoorlijk!

Gedachte van Den Haag is dus dat die oudere auto's hun centen al hebben opgebracht, en weg moeten. Nieuwe auto's zijn een bron van inkomsten, en moeten dus zo veel mogelijk verkocht worden.

Oude auto's ontmoedigen, nieuwe auto's de strot in douwen! Jaap begrijpt het. ;)

Marco
14-11-2009, 22:27
3ct per km.. later naar 6.7 cent...

dan kost een ritje naar werk en terug me 3 euro... keer 20 per maand.... als je dat in een golfje 2 doet betaal je dus 60 ipv 20 euro... en dat is alleen nog maar woon werk verkeer. reken dus op een factor 4 duurder bij normaal gebruik..... en dat zou dan opgevangen worden door de BPM afschaffing. Wat dus neerkomt op dat alleen mensen met nieuwe auto's gematst worden en iedereen die een tweedehands koopt (67% van de verkopen) dus zwaar de lul is.

Dat is dus ook het punt van de ANWB nog, ze zijn er nog niet helemaal over uit wat ze daar nu van vinden.. Voor de rest zijn ze " voorzichtig positief" whatever that means

breadfan83
14-11-2009, 22:31
Dat is dus ook het punt van de ANWB nog, ze zijn er nog niet helemaal over uit wat ze daar nu van vinden.. Voor de rest zijn ze " voorzichtig positief" whatever that means

Waarschijnlijk meer centen = voorzichtig positief.
Meer centen = zeker positief.

Tjaap
14-11-2009, 22:33
ANWB staat aan "onze" kant.

breadfan83
14-11-2009, 22:35
ANWB staat aan "onze" kant.

Ah, dacht dat dat de gedachte van de overheid was, na beraad met de ANWB. :redface:

Melvin
15-11-2009, 09:45
1. Het invoeren van een nieuw systeem kost geld, en als het uiteindelijk klaar is, zal het nieuwe systeem MEER op moeten brengen dan het huidige, plus de kosten die het systeem met zich meebrengt moeten eruit gehaald worden, kortom, je gaat SOWIESO meer betalen (tenzij je niet rijd!)... Anders klagen ze over begrotingstekorten etc, er MOET meer binnenkomen...

2. Het gaat slecht in autoland, fabrieken sluiten etc. Laat die nou net veel politieke invloed hebben (iig, slecht in autoland is slecht met economie is slecht met heel het land).. Dus, autoland op z'n gat en overheid red dat op deze manier, nieuwe auto's worden zowaar NOG aantrekkelijker door geen BPM. Hiervan hebben alleen de welgesteldere mensen voordeel...

Als ze nou eens reeel zijn, er zijn nu genoeg auto's voor IEDEREEN om in te rijden, sommigen wat ouder en andere wat nieuwer, dan is het logisch dat er een keer minder autos afgezet worden, iedereen is een keer voorzien. Dat er af en toe nog een nieuwe verkocht wordt zal altijd blijven, maar de fabrieken kunnen idd op een lager pitje gaan draaien, dat was vantevoren te voorzien... En dat is gewoon niet anders, ook geen oplossing voor, tenzij overheden meehelpen en andere regels verzinnen...

Echt 'groen' zou het zijn als men tijd en geld besteedde om alle auto's rijdend te houden. Productie van nieuwe auto's kost teveel energie en je kunt ze beter oprijden. Kortom, alles rijdend houden en minder nieuwe auto's verkopen (het is nou eenmaal niet anders grote fabrikanten, een keer is het voorzien)...

Just my 2 cents, probeer me overigens niet te druk te maken, want helpt toch niet...

En voor de mensen die nu beginnen met ja, daar heb je zelf voor gekozen toen je ging stemmen... Rot toch op, alsof dat ook maar van enige invloed is. Alsof je dat vantevoren kon weten, alsof ze dat met verkiezingsperiodes gezegd hebben. Alsof ze uberhaupt iets doen wat ze tijdens verkiezingsperiodes roepen... Kom toch op, zeggen dat het de schuld van de kiezer is (en zelf heb je wss wel op de 'goede' gestemd) is gewoon de schuld buiten jezelf leggen, lekker makkelijk!

Ik zeg, niemand kan daar iets aan doen, waar je ook op gestemd hebt... Dit komt er toch, want het zal uiteindelijk veeeeeeeeel meer geld opbrengen, dat is puur de enige reden!

Jesse
16-11-2009, 20:27
trouwens, ik bedenk me net wat


no way dat ze dat ding gaan aansluiten op een vaste stroom aansluiting, want dat trekt de accu leeg, dus als de auto uit staat, staat het ding uit

ze mogen niet controleren of je er bent in principe, want het mag niet gebruikt worden om te bepalen dat je er bent onder de privacy-wetten

dit kan dan ook gebruikt worden om enige straffen aan te vechten in een rechtbank, laat ze maar eens bewijzen dat je gereden hebt dan, het enige wanneer ze het kunnen bewijzen is als je geflitst/bekeurd word, ze gaan heus niet elke auto checken die langs rijd, of elke foto die in trajectcontrole gefotografeerd word, dat is teveel werk, dus het enige waar ze je op kunnen pakken, en dat is áls ze het controleren, is op bekeuringen

ergo; zorg dat het ding kapot is, roep dat je auto thuis stond, protesteer als ze het op een constante spanningsbron aansluiten onder het mom van ja maar het ding staat heel vaak stil, en dan kan ik elke keer als ik weg moet de ANWB bellen. Kunnen ze je niets maken, hooguit het heen en weer rijden naar de plek waar je bekeurd bent, technisch gezien zelfs alleen het heen rijden


fuck dat, systeem verslagen

breadfan83
16-11-2009, 20:47
@Melvin: exact, dat hele schijnheilige gezeik over stemmen, en dat dat het had kunnen voorkomen, is de grootste onzin. Of je nou CDA, PvdA, D66, VVD, of een van die kleine prut-partijen stemt, zichzelf verrijken doen ze toch.

Misschien dat ze die miljarden die ze in defensie steken, denk eens aan de JSF waar een klein klotenlandje als Nederland er een kleine 100 van wil aanschaffen, beter in het wegennet steken, in onderwijs, politie, of het redden van de economie. Dat de overheid eens wat aandacht besteedt aan het immigratiebeleid, de criminaliteit en het vreselijk lage niveau van de scholen. Als dan alles geregeld is, en er wat in de kas overblijft, kijk dan hoe de prognoses voor de komende jaren er uit zien voor je een huis voor die prins met die dikke kop gaat bouwen ergens aan de andere kant van de wereld!

Neen, Den Haag koopt liever leuk speelgoed en vakantiehuisjes, en laat de rest van Nederland ervoor betalen. Volksvertegenwoordiging, vertegenwoordig ons eens!

Melvin
16-11-2009, 20:48
Mwoa, zo simpel zal het niet zijn... Ik doe een wild-guess en ze zetten overal kenteken-registrerende camera's nee... ja, klinkt belachelijk maar ik zie het ze doen...

Btw, die verkeerstellers die nu OVERAL staan ineens, zijn ook camera's met een computersysteem eronder. Nu staat erop: "verkeersteller, bekeurt niet." Maar ik vraag me af waarom je een camera en een computer nodig hebt om verkeer te tellen, vroeger gebeurde dat met een kabel die over de weg lag... Kortom, dat stickertje zal er nog wel afgaan en ineens een registratiesysteem worden ofzo... Helaas!

Pedaalemmer
16-11-2009, 21:06
Door dit soort dingen zomaar in te voeren zetten ze een hoop kwaad bloed, Nederland is van autoland veranderd naar anti auto land.

breadfan83
16-11-2009, 21:16
Mwoa, zo simpel zal het niet zijn... Ik doe een wild-guess en ze zetten overal kenteken-registrerende camera's nee... ja, klinkt belachelijk maar ik zie het ze doen...

Man, dat kost toch veel te veel geld!


Btw, die verkeerstellers die nu OVERAL staan ineens, zijn ook camera's met een computersysteem eronder. Nu staat erop: "verkeersteller, bekeurt niet." Maar ik vraag me af waarom je een camera en een computer nodig hebt om verkeer te tellen, vroeger gebeurde dat met een kabel die over de weg lag... Kortom, dat stickertje zal er nog wel afgaan en ineens een registratiesysteem worden ofzo... Helaas!

Dat is gewoon burgertje pesten!







Lijkt me dus waarschijnlijk dat 't alletwee gebeurt. :D

Marco
16-11-2009, 22:51
Ondanks dat ik het warschijnlijk niet zelf hoeft te betalen zie ik het inderdaad echt niet zitten dat "de overheid" kan zien waar ik overal uit hang. Snap ook echt niet dat ze nog steeds denken dat het verkeer zal afnemen.. We moeten nog steeds (ook dan) van A naar B en zo lang het OV alsmaar duurder wordt en verreweg van gratis is/wordt, zie ik het echt niet rustiger worden op de weg

breadfan83
16-11-2009, 22:57
Als ik laat van mijn werk afkom, kom ik niet eens meer thuis met de trein. Als ik vroeg moet werken, kom ik niet op tijd omdat òf de bussen niet zo vroeg rijden (bijvoorbeeld in 't weekend) òf dat de treinen gewoon niet op tijd rijden (zelfs niet als ik een trein te vroeg neem!). En probeer dat maar twee / drie keer in de week bij de baas te verantwoorden.
OV is dus voor het werk inderdaad totaal geen optie zolang het zoveel kost, en zo onbetrouwbaar is.

En als je het zelf niet hoeft te betalen, betekent dat dat je een leasebak hebt. Je baas krijgt dus meer uitgaven in een sowieso al rampzalige tijd, en gaat weer een werknemertje hier moeten korten, daar moeten ontslaan, etc. Komt de koopkracht in Nederland niet ten goede, waardoor de belastinginkomsten voor de overheid weer verder dalen.

Ik weet niet waar die in Den Haag mee nadenken, maar in mijn linker kleine teen heb ik nog een betere vooruitziende blik dan die mafkezen. Nja, zij hoeven ook maar vier jaar mee te gaan, gouden handdruk en dik loon, en ze zijn binnen.

Marco
16-11-2009, 23:07
Of de bijtelling gaat omhoog... Maar daar hoor je dan weer niks over Ik heb ook nog geen zin gehad om het uit te zoeken :)

Zo simpel als jij het in je laatste alinea stelt zal het niet liggen, al ben ik met je eens dat het daar vaak wel verdomd veel op lijkt. Maar meer als voorlopig even afwachten kunnen we niet...

GerardMkIIVR6
16-11-2009, 23:14
hoop hierdoor dat mensen nu eens echt gaan kijken op wie ze stemmen en niet omdat de buurman ook op mr X. stemt..of juist helemaal niet stemt, maar dan straks niet gaan piepen..

Och Richard stemmen helpt ook niet noem eens een goede partij die zijn er niet. :shake:
En vindt eens een topic waar alle mensen het overeens zijn vindt je ook niet, mensen worden het nooit eens want als dat zo was kon er iets veranderen.
En zolang de grote man in de regering het goed heeft en niks minder krijgt moet de kleine man in het stof bijten en aanpassen. ;)

breadfan83
16-11-2009, 23:18
Gerard, daar komt bij dat er niet één persoon aan de macht is, niet eens één partij, maar meerdere partijen.

Die worden het nooit ergens over eens, tenzij ze er allemaal tegelijk beter van worden. En dat betekent inderdaad dat iedereen die geen blauw stoeltje in de kamer heeft genaaid is.

evilnyntje
17-11-2009, 08:12
Zag toevallig op het nieuws dat de groene maffia zich druk maakt om de oldtimers en de vervuiling die dit oplevert en omdat ze geen kilometerheffing krijgen waarschijnlijk. Men is bang voor een run op oldtimers.

zuivere311
17-11-2009, 08:39
Geen gekke gedachten, want ik zit ook al te denken aan een leuke 85-er op diesel.
Momenteel mag ik steeds voor mijn werk van Uden naar Den Haag en dit wordt straks een aardig dure grap die mijn werk gever niet gaat vergoeden. Waarschijnlijk krijg ik een ov-pas, helaas is de verbinding zeer slecht.

Area51
17-11-2009, 08:44
Zag toevallig op het nieuws dat de groene maffia zich druk maakt om de oldtimers en de vervuiling die dit oplevert en omdat ze geen kilometerheffing krijgen waarschijnlijk. Men is bang voor een run op oldtimers.

Tja, de groene maffia zal zich eens niet druk maken over de auto's (terwijl de komplete veestapel in nederland meer Co2 uitstoot dan al het gemotoriseerde vervoer bij elkaar)
E zijn een kleine 7.000.000 auto's in Nederlander en naar schatting een 120.000 klassieker die -gemiddeld- nog geen 3000km per jaar rijden.
En trouwens, wat is er nou millieuvriendelijker dan een oude auto oprijden, of kost het produceren van een nieuwe geen energie en Co2 uitstoot ??

martiepartie
17-11-2009, 08:52
een run op oldtimers, meer dan nu zijn er niet en gaan er ook niet komen. Daarbij wil 90% van de forenzen niet in een oldtimer rijden, omdat het wel eens stuk gaat, geen climate control heeft en vaak ook geen stuurbekrachtiging en airbags.

Storm in een glas water, wat er ws. wel weer op uit gaat lopen dat ik wel kilometerheffing moet gaan betalen voor mijn vrijgestelde klassieker. Ik plant wel een boompje, die heft mijn CO(2) uitstoot wel op en ben ik klimaatneutraal (bah, ook zo'n veel te vaak gehoorde misplaatste uitspraak).. :D

Arne
17-11-2009, 10:22
Toch zie ik het probleem niet helemaal hoor. Het huidige motorrijtuigenbelasting systeem slaat nergens op, kilometerheffing is beter, want je betaalt voor wat je rijdt, en niet puur op gewicht en brandstofsoort. Rij je niet, betaal je ook niet. Lijkt me toch juist mooi voor de hobbyisten onder ons met meerdere auto's.

Tjaap
17-11-2009, 10:49
Leg mij het maar uit dan hoe het millieu gestimuleerd word als het net zo goedkoop word om een 3 tons hummer te rijden als een Lupo?

Arne
17-11-2009, 10:51
Dat wordt het niet, de prijs per km hangt af van de auto, tijdstip, en plaats.

Heb mn vorige post wel wat verfijnd trouwens.

De kilometerprijs wordt variabel; op verschillende tijdstippen en plaatsen gelden andere tarieven. Het basistarief dat voor auto’s wordt berekend hangt af van de brandstof en de CO2-uitstoot. Diesels zonder roetfilter betalen bijvoorbeeld een boete van 2,5 cent per kilometer. De overheid zegt dat het gemiddelde basistarief in 2012 ligt op drie cent per kilometer; in 2018 groet dat tot 6,7 cent.

Melvin
17-11-2009, 10:55
een run op oldtimers, meer dan nu zijn er niet en gaan er ook niet komen.

Idd, goede uitspraak! Het lijkt af en toe wel alsof men denkt dat er dan superveel bijkomen! (ja, uit het buitenland een paar, maar die reden anders daar rond, en we hebben het over milieu, dat is global ;))

Maargoed, zet 1 katalysator of whatever op een fabriek en je bereikt meer als al die kleine verzinseltjes op de auto...

Het is wel slim om 'de auto' als vervuilend neer te zetten, daarvan zien we de schoorsteen iedere dag, en mensen gaan het nu bijna al geloven (trouwens, wie is er tegenwoordig niet mee gegaan in die groene waas)... Die schoorstenen van de superfabrieken zie ik bijna nooit!

Plus, grote industrieen aanpakken, kost geld voor die industrieen, is minder geld naar de overheid, is minder BNP of whatever, uiteindelijk levert ze dat gewoon minder op blijkbaar...

Melvin
17-11-2009, 10:56
Basistarief ook trouwens, 3 cent... geen roetfilter dan verdubbelen ze het maar, 5,5 cent al meteen terwijl je nu zuinig en goedkoper reed met je TDI'tje...

Kortom, IEDEREEN AAN DE NIEUWE AUTO! Crisis is dan opgelost, autofabrieken hoeven niet te sluiten, woehoew...

owja, en iets met het milieu!

Arne
17-11-2009, 10:58
Retrofit roetfilter is dan een optie, net als in Duitsland.

Melvin
17-11-2009, 11:01
Daar waren ze hier ook al van teruggekomen toch... Of gaat dat weer helemaal hip worden.

Je kon ze een tijd terug niet eens meer bestellen!

Arne
17-11-2009, 11:06
Roetfilter gaat idd niet op :(

Tjaap
17-11-2009, 11:06
3 cent x 15000km is 450 euro.... waar je nu voor een golf2 240 betaald... maar niemand gaat er op achteruit....

evilnyntje
17-11-2009, 11:11
Toch zie ik het probleem niet helemaal hoor. Het huidige motorrijtuigenbelasting systeem slaat nergens op, kilometerheffing is beter, want je betaalt voor wat je rijdt, en niet puur op gewicht en brandstofsoort. Rij je niet, betaal je ook niet. Lijkt me toch juist mooi voor de hobbyisten onder ons met meerdere auto's.
Oldtimers zijn wegenbelastingvrij toch? Dus daarvoor is het extra lappen als je uberhaupt rijdt. Dus duurder. Mits ze de oldtimer regeling gaan aanpakken, wat ik wel weer verwacht. Dus voorlopig is een oldtimer voordelig. Maar de milieu maffia zal wel weer winnen. Het gaat om de knikkers uiteindelijk.

Arne
17-11-2009, 11:12
http://www.qwer234.nl/

Rekenvoorbeelden. De klasse van een mk2 is nu net een klasse waar het omslagpunt bij een laag aantal km's per jaar ligt.

Tjaap
17-11-2009, 11:15
ja maar het wel de klasse waarin iedereen die geen berg geld te besteden heeft een auto heeft. Of het nu om Panda's, Clio's, Fiesta's etc gaat.. als je onder de 1000kg blijft ben je gewoon de lul. Dat die 20 jaar oude auto's net zo zuinig zijn als een nieuwe Polo die het dubbele weegt doet blijkbaar niet terzake.
En net zoals al eerder aangegeven, er is niks milleuvriendelijker dan een oude auto gewoon oprijden.

GerardMkIIVR6
17-11-2009, 11:24
ja maar het wel de klasse waarin iedereen die geen berg geld te besteden heeft een auto heeft. Of het nu om Panda's, Clio's, Fiesta's etc gaat.. als je onder de 1000kg blijft ben je gewoon de lul. Dat die 20 jaar oude auto's net zo zuinig zijn als een nieuwe Polo die het dubbele weegt doet blijkbaar niet terzake.
En net zoals al eerder aangegeven, er is niks milleuvriendelijker dan een oude auto gewoon oprijden.

:goodpost:
Dit probeer ik dus mensen ook te vertellen maar niemand gelooft het.
Alleen als je een superdikke bak hebt kan het uit.
De man met de kleine beurs gaat erop achteruit.
Maar dat zijn we wel gewend. :mad:

Arne
17-11-2009, 11:29
ja maar het wel de klasse waarin iedereen die geen berg geld te besteden heeft een auto heeft. Of het nu om Panda's, Clio's, Fiesta's etc gaat.. als je onder de 1000kg blijft ben je gewoon de lul. Dat die 20 jaar oude auto's net zo zuinig zijn als een nieuwe Polo die het dubbele weegt doet blijkbaar niet terzake.
En net zoals al eerder aangegeven, er is niks milleuvriendelijker dan een oude auto gewoon oprijden.

Daar heb je idd helemaal gelijk in.

Area51
17-11-2009, 12:11
Het lachen zal iedereen straks wel vergaan ...


Uit een wetsvoorstel van minister Eurlings (verkeer) blijkt dat een defect kilometerregistratie systeem riskeert de automobilist een celstraf, of een boete van duizenden euro's. De overheid ziet de automobilist met een defect systeem dus als een crimineel.

Strafblad
In het wetsvoorstel, dat de minister onlangs indiende, staat dat de werking van het gps-systeem de verantwoordelijkheid is van de automobilist. Als het systeem "ineens" geen signaal meer uitzend, kan de eigenaar worden veroordeeld tot een celstraf van maximaal 6 maanden en/of een boete tot € 18.500,-. Mocht iemand worden veroordeeld tot de geldboete, blijft het hier niet bij. Men zit dan ook nog eens 10 jaar vast aan een strafblad.

Misdrijf
Mocht de automobilist het systeem zelf onklaar hebben gemaakt, worden de straffen nog hoger. De celstraf loopt dan op tot 4 jaar en de geldboete tot € 74.000,-. Dit, aangezien Eurlings het onklaar maken van het systeem als misdrijf betiteld.

Eigen verantwoordelijkheid
Het wetsvoorstel stelt dat de automobilist zelf verantwoordelijk is voor de werking van het gps-systeem. Een defect aan het systeem dient binnen 8 uur gemeld te worden aan de Dienst Wegverkeer. Ook is de automobilist verplicht het defect binnen 3 weken te (laten) repareren.

Fabrikanten
Uit een reactie van potentiële leveranciers blijkt dat zij niet geloven dat de gps-kastjes kuren zullen gaan vertonen. "De kwaliteit is niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld een mobiele telefoon. Die wil nog wel eens uitvallen", zegt Maurice Geraets namens NXP, een van de fabrikanten die in de race zijn om de chip te leveren. "Onze chip moet het altijd doen. Vergelijk het met de kwaliteit van een remsysteem, waarin ook onze chips zitten. Remmen mogen ook niet falen en doen dat ook niet. De overheid komt met een uitgebreide praktijktest om alle kinderziektes eruit te filteren."

ANWB
Bij de ANWB zijn ondertussen al honderden e-mails binnengekomen over dit onderwerp. Ze geven aan de wet nog uitvoerig te gaan bestuderen, alvorens met een reactie te komen: "Die hoge geldboetes zijn ons team ook opgevallen. We gaan nu met de stofkam door de wet en komen later met een oordeel", zegt woordvoerder Ad Vonk.

Arne
17-11-2009, 12:13
Die straffen zijn wel extreem hoog.

Area51
17-11-2009, 12:18
'Reken' er straks ook maar op dat dat GPS kastje je automatisch een boete gaat sturen als je over een bepaald traject sneller hebt gedaan dan volgens Big Brother zou mogen ..

mooi verhaal op autoblog.nl (http://www.autoblog.nl/archive/2009/11/16/kilometerheffing-gps-systeem-kastje)

GerardMkIIVR6
17-11-2009, 12:46
Net gelezen en ben het er mee eens.
Je hele privacy is weg en ze kunnen maar rekeningen blijven sturen.
Ik zie het helemaal niet zonnig in.

evilnyntje
17-11-2009, 12:58
Grappig dat als er geld gehaald kan worden we ineens wel zelf verantwoordelijk zijn en verder alle verantwoordelijkheid op de meeste gebieden word afgenomen.

knarfmk1
17-11-2009, 13:16
ik reken er op dat hier nog wel een protest over komt, en dan ben ik er bij!

evilnyntje
17-11-2009, 13:18
ik reken er op dat hier nog wel een protest over komt, en dan ben ik er bij!
Protest is niet zo Nederlands ik denk dat dit ook gewoon weer doorgaat zonder enig protest. Maar we zullen zien.

Area51
17-11-2009, 13:21
Protest is niet zo Nederlands ik denk dat dit ook gewoon weer doorgaat zonder enig protest. Maar we zullen zien.

Het is me wel opgevallen dat op veel (auto)fora heftige discussies zijn, dus wie weet ...

GerardMkIIVR6
17-11-2009, 13:23
Protest is niet zo Nederlands ik denk dat dit ook gewoon weer doorgaat zonder enig protest. Maar we zullen zien.

In de jaren '70 ging men er wel voor met z'n allen tegenwoordig zijn er teveel mensen "tevreden" dus laten alles over hun kant gaan. :mad:

Pedaalemmer
17-11-2009, 13:32
Nou ik ben echt fel tegen het systeem, ze kunnen ons al volgen met mobieltjes nu willen ze ook nog de auto erbij hebben..tis mij allemaal teveel van het slechte.

dekilo
17-11-2009, 13:34
Tsja wat doe je eraan.

Melvin
17-11-2009, 13:35
Dat zou Nederland idd eens moeten doen, daarmee bereiken we meer als die 1x in de 4 jaar op een knopje drukken... Dan is eens duidelijk wat het volk echt wil...

Een foutloos gps systeem, ook mooi trouwens, wat mag dat wel niet kosten!


BTW net op het nieuws hoorde ik dat er door deze nieuwe regeling een tekort komt van 1,2 miljard, en dat ze aan het kijken zijn naar alternatieve manieren om dat tekort op te lossen... Is het nou een voorbode? Om op deze manier aan te geven dat ze ergens anders ook vast meer gaan vragen? Of is het om het volk wijs te maken dat we ECHT minder gaan betalen, om zo ons hart te winnen voor kilometerheffing?

1 ding weet ik wel, ze bepalen ook maar net wat er op het nieuws komt, er zit vast een reden achter, want een tekort komt er niet (iedereen gaat meer betalen, ja, iedereen!)

breadfan83
17-11-2009, 13:35
Oldtimers zijn wegenbelastingvrij toch? Dus daarvoor is het extra lappen als je uberhaupt rijdt. Dus duurder. Mits ze de oldtimer regeling gaan aanpakken, wat ik wel weer verwacht. Dus voorlopig is een oldtimer voordelig. Maar de milieu maffia zal wel weer winnen. Het gaat om de knikkers uiteindelijk.

Het is toch ook duidelijk dat het alleen om de centen gaat. Auto's tot '86 (correct me if I'm wrong) zijn oldimer / kunnen oldtimer worden, maar alles daarna niet meer.
Jaja, puur om milieu-redenen natuurlijk...

Den Haag: "Belastingvrij gaan we afschaffen zover dat mogelijk is, dan missen we tenminste niet meer de belasting over die auto's die eigenlijk nog oldtimer hadden kunnen worden. Voor die auto's die nu al onder de noemer oldtimer vallen, gaan we wel een andere achterlijke oplossing verzinnen, zoals de km-heffing, zodat we ook daar nog wat voor kunnen vangen."

En dan inderdaad ook nog iets met het milieu...

Zoals ik al zei, misschien dat de overheid eens moet gaan nadenken, en inzien wat die JSF gaat kosten (miljarden), en wat daarvan de uitstoot gaat worden. Ik denk dat als die dingen allemaal hun eerste testvluchtje hebben gehad, dat de vervuiling daarvan gelijk staat aan een hele maand autoverkeer-Nederland.

Melvin
17-11-2009, 13:37
Maand breadfan? Testen, productie, etc? Denk wel meer maar dat terzake... Weet je wel voor hoe weinig van de vervuiling (die is er wel hoor) de auto aansprakelijk is?

Waarom denk je dat het Ruhr gebied zo'n vervuilde lucht heeft? Juist ja, industrie... Die paar autootjes meer of minder, die paar roetfiltertjes, wat boeit het jongens...

breadfan83
17-11-2009, 13:43
Het lachen zal iedereen straks wel vergaan ...

Die Eurlings is de grootste criminele politicus die we sinds jaren hebben gehad. Smeerlap bedondert alles en iedereen zoveel ie wil, als ie er de staatskas en zijn eigen bankrekening mee kan spekken.

Gisteren nog een heel drama gezien over de hsl die veel meer kabaal zou maken dan de bedoeling was. Burgers in opstand vanwege valse en niet nagekomen beloftes, en Eurlings laat het afweten. Nu, maanden later, komt meneer opdraven om de rails te laten slijpen, en zo goede wil te tonen. De echte oplossing voor het probleem zal waarschijnlijk laten wachten tot na zijn ambtstermijn, maar die km-heffing drukt ie er voor die tijd nog rustig even doorheen.

Eén dingetje doen, goed doen, en afmaken, en dan pas aan het volgende beginnen. Zo is het mij altijd geleerd, en zo zou de politiek het ook misschien eens moeten doen. En verdomme, nogmaals, die kwasten zitten daar niet om zichzelf te verrijken, de overheid is geen organisatie met winstoogmerk, maar een vertegenwoordiging van het volk! Zo zou dat tenminste moeten in een ideale democratie... zou moeten...

Tjaap
17-11-2009, 13:46
En verdomme, nogmaals, die kwasten zitten daar niet om zichzelf te verrijken,
noem 1 manier waarop een politicus dat zou kunnen doen :screwy:

breadfan83
17-11-2009, 13:47
Dat zou Nederland idd eens moeten doen, daarmee bereiken we meer als die 1x in de 4 jaar op een knopje drukken... Dan is eens duidelijk wat het volk echt wil...

Een foutloos gps systeem, ook mooi trouwens, wat mag dat wel niet kosten!


BTW net op het nieuws hoorde ik dat er door deze nieuwe regeling een tekort komt van 1,2 miljard, en dat ze aan het kijken zijn naar alternatieve manieren om dat tekort op te lossen... Is het nou een voorbode? Om op deze manier aan te geven dat ze ergens anders ook vast meer gaan vragen? Of is het om het volk wijs te maken dat we ECHT minder gaan betalen, om zo ons hart te winnen voor kilometerheffing?

1 ding weet ik wel, ze bepalen ook maar net wat er op het nieuws komt, er zit vast een reden achter, want een tekort komt er niet (iedereen gaat meer betalen, ja, iedereen!)

Dan gaat de prijs per kilometer waarschijnlijk gewoon weer verder omhoog.

Nadenken en inzien dat er dan gewoon nog minder mensen een auto kunnen betalen, gaat daar in dat ivoren torentje van Balkenbrij niet. Gevolg, nog een groter tekort dan er nu al is en nu al voorspeld wordt.

Dalijk gaat iedereen lekker vervuilende tweetakt brommertjes rijden. Goedkoop en smerig, yay voor het milieu en de staatskas!

Melvin
17-11-2009, 13:48
noem 1 manier waarop een politicus dat zou kunnen doen :screwy:

Gaat er ook meer om dat die gasten 4 jaar hebben om zich te bewijzen... Niet alleen tegenover het volk, maar ook het bedrijfsleven waar ze later in terecht zullen komen en hun laatste jaren uit zitten...

breadfan83
17-11-2009, 13:50
noem 1 manier waarop een politicus dat zou kunnen doen :screwy:

Volgens mij is er afgelopen jaar nog een hele discussie geweest over het loon van politici. ;) Dat zou hoger moeten zijn dan de lonen van de toplui van bijvoorbeeld banken ed. Maandje of vier geleden is zelfs nog een discussie geweest over de lonen van politici in vergelijking met radiopresentatoren en tv-persoonlijkheden. Er is toen een lijstje gemaakt van een paar man die in de media meer mochten verdienen dan de politici, de rest moest daar onder blijven.

Logisch zou het zijn geweest die toplui in te korten, en in de media minder met geld te gaan smijten, maar Den Haag vond het makkelijker gewoon het loon van de ministers omhoog te draaien. Drie keer raden wie die lonen betaald. ;)

Arne
17-11-2009, 13:51
Hoe wil je in een kapitalistisch systeem topmensen van bedrijven gedwongen korten dan?

breadfan83
17-11-2009, 13:52
Gaat er ook meer om dat die gasten 4 jaar hebben om zich te bewijzen... Niet alleen tegenover het volk, maar ook het bedrijfsleven waar ze later in terecht zullen komen en hun laatste jaren uit zitten...

Doen ze toch ook!

In vier jaar tijd zoveel mogelijk rijke vriendjes maken, en zoveel mogelijk winstgevende connecties opbouwen, en dan aftreden met een gouden handdruk.

En rijke vrienden krijg je alleen door de kleine man te kloten en de lui met dikke bankrekeningen te matsen. En laat dat nou net zijn wat er ook gebeurt.

GerardMkIIVR6
17-11-2009, 13:53
Lonen van ministers moet zo worden aangepakt dat als de burger het slechter krijgt dan hun ook.
Dat is je inleven hoe het dan gaat en dat gebeurt niet dus ze gaan gewoon door hoe slecht een ander het ook heeft.

Tjaap
17-11-2009, 13:53
ministers verdienen nog steeds maar een kwart van wat ze in het bedrijfsleven zouden kunnen verdienen. Er zit in dit land echt helemaal niemand in de politiek voor het geld. Dat is 1 ding wat ik wel geloof van ze.

breadfan83
17-11-2009, 13:58
Hoe wil je in een kapitalistisch systeem topmensen van bedrijven gedwongen korten dan?

Lonen kun je korten, en gouden handdrukken kun je net zo goed naar een normaal niveau brengen. Ze zijn toch de overheid, of niet dan!

De overheid kan daarnaast prima met belastingen overweg, laten ze nu ook weer zien. dan laat ze eens de mensen treffen die het WEL kunnen missen! Dan maar een kleinere LED-tv op de derde badkamer, in plaats van de mensen met lage lonen die paar centen die ze verdienen uit de zak te trekken.

Dan gaat het zich ook weer lonen om te gaan werken, in plaats van het zelfde te verdienen met een uitkering door thuis op de bank te gaan zitten.

Tjaap
17-11-2009, 14:00
jij vliegt echt van rechts naar links en weer terug,.. Wat heb jij gestemd de afgelopen verkiezing?

breadfan83
17-11-2009, 14:03
ministers verdienen nog steeds maar een kwart van wat ze in het bedrijfsleven zouden kunnen verdienen. Er zit in dit land echt helemaal niemand in de politiek voor het geld. Dat is 1 ding wat ik wel geloof van ze.

Ze verdienen inderdaad niet veel, maar krijgen doen ze 't toch. ;)

M'n tante zit in 't CDA, al jaren, en die weet elke week wel weer te beschrijven hoe het gaat. Eentje klokt tien man in, en gaat na zijn 30 minuten powernap tijdens een bijeenkomst ook weer naar huis. De volgende dag klokt een ander zichzelf en zijn vriendjes weer in, etc.

Kijk eens naar die debatten, en hoe leeg de zaal is. Ministers die gewoon niet komen opdagen om agendepunten te bespreken waar ze zelf voor verantwoordelijk zijn. Balkenende, die nooit eens zijn waffel opendoet als hij ergens op wordt aangesproken, en nooit eens kan vertellen wat de uitkomst is geweest van een vergadering, zonder eerst met de anderen te overleggen. Dat heeft ie toch net gedaan, of ben ik nou gek?

Area51
17-11-2009, 14:04
jij vliegt echt van rechts naar links en weer terug,..

Precies .. dit topic gaat over de kilometerheffing Chris .. kweet ook wel dat dat in Den Haag wordt bedisseld, maar probeer een beetje on topic te blijven.

breadfan83
17-11-2009, 14:06
jij vliegt echt van rechts naar links en weer terug,.. Wat heb jij gestemd de afgelopen verkiezing?

Wilders. Al ben ik nog steeds van mening dat stemmen totaal geen zin heeft, gezien er telkens weer een kabinet komt met meerdere partijen die het nooit ergens over eens kunnen worden tenzij de rijken er op vooruit gaan.

Wat vlieg ik dan waarnaartoe? Waar het om gaat is dat de politici moeten fungeren als een spreekbuis voor het volk. Zo is het me op de basisschool al geleerd, en later op de middelbare school kreeg ik hetzelfde te horen.

Theorie is leuk, maar in de pratijk zie ik het toch echt niet terug.

breadfan83
17-11-2009, 14:07
Precies .. dit topic gaat over de kilometerheffing Chris .. kweet ook wel dat dat in Den Haag wordt bedisseld, maar probeer een beetje on topic te blijven.

Geld verdienen met milieu-geblaat, dat zeg ik.

De rijken paaien en de armeren naaien.

evilnyntje
17-11-2009, 14:07
Ok en nu weer over de kilometerheffing.

golfvr6
17-11-2009, 14:14
Ook iemand enig idee wat de kosten van z,n kastje zijn .
En wie er dan voor mag opdraaien .
Heb geen zin om bv eerst een paar 100 euro voor z,n kastje neer te tellen .

En de run op oude bakken tot bj 86 is al een tijdje aan de gang .
Sprak laatst een handelaar in duitsland ,die zei wat moeten jullie met al die 86er hokken.
Want het alleen maar nederlanders die ze wouden hebben zei die

Arne
17-11-2009, 14:18
Kosten zijn voor de overheid.

maartenunplukt
17-11-2009, 14:18
Dat rekeningrijden ok; maar dat provincies straks nieuwe belastingen mogen gaan heffen om de inkomsten die ze mislopen op wegenbelasting etc te compensen vind ik echt zwaar te ver gaan. Dan worden er mensen beboet omdat anderen auto willen rijden. Vooral zo door gaan regering.

Arne
17-11-2009, 14:20
Dat las ik ook pas later, en is idd echt schandalig, als ze dat doen. Laat de provincies dan gewoon meedelen uit de pot.

GerardMkIIVR6
17-11-2009, 14:20
We worden allemaal genaaid en het enige wat wij mogen doen is vragen is HOE DIEP!!!!!

breadfan83
17-11-2009, 14:23
Kosten zijn voor de overheid.

En waar halen die ook weer 't geld vandaan?
Dat vind ik gewoon prachtig, de overheid betaalt dat deel wel. :screwy:

Ik vraag de barman ook altijd om geld als ik een rondje geef...

Tjaap
17-11-2009, 14:23
Dat rekeningrijden ok; maar dat provincies straks nieuwe belastingen mogen gaan heffen om de inkomsten die ze mislopen op wegenbelasting etc te compensen vind ik echt zwaar te ver gaan. Dan worden er mensen beboet omdat anderen auto willen rijden. Vooral zo door gaan regering.
zo kan je het zien, maar het is een provinciale algemene belasting die nu niet betaald word door mensen zonder auto en dubbel door mensen met 2 auto's

Arne
17-11-2009, 14:24
Maar in de rekenvoorbeelden van VWS worden de provinciale opcenten op nul gesteld, wat dus feitelijk niet juist is, omdat er _misschien_ een andere belasting voor terugkomt.

breadfan83
17-11-2009, 14:26
Dat las ik ook pas later, en is idd echt schandalig, als ze dat doen. Laat de provincies dan gewoon meedelen uit de pot.

Welke POT!?

Ik gaf het in mijn vorige post al aan. Heb je enig idee wie die pot moet vullen? Of we het bou aan Den Haag of aan de gemeente betalen, betalen moeten we toch.

Arne
17-11-2009, 14:26
En waar halen die ook weer 't geld vandaan?
Dat vind ik gewoon prachtig, de overheid betaalt dat deel wel. :screwy:

Ik vraag de barman ook altijd om geld als ik een rondje geef...

Jajaja Chris, nu weten we t wel dat je belasting betalen haat.

Tjaap
17-11-2009, 14:26
maar die word in het voorbeeld ook niet meegenomen in de huidige kosten.

Melvin
17-11-2009, 14:26
Alsof ze iets mislopen... er komt meer binnen, verdeel dat net als nu een klaar....

OF OFOFOFOFOF, bespaar je alle onzin, vraag van iedereen een tientje per kwartaal meer, en hoppa, alle problemen opgelost... eenvoudig toch!

Ben het overigens wel met broodfanaat eens, maar de helft is helaas offtopic, hoewel het er zeker wel ergens mee te maken heeft...

Arne
17-11-2009, 14:27
Welke POT!?

Ik gaf het in mijn vorige post al aan. Heb je enig idee wie die pot moet vullen? Of we het bou aan Den Haag of aan de gemeente betalen, betalen moeten we toch.

De rekeningrijdenpot. En ik begrijp het prima hoor, maak je niet druk.

Arne
17-11-2009, 14:27
maar die word in het voorbeeld ook niet meegenomen in de huidige kosten.

Jawel; vb: http://www.qwer234.nl/J%20midi%20MPV%20klasse%20op%20benzine_whla.pdf

Tjaap
17-11-2009, 14:30
je hebt helemaal gelijk. Gister in het nieuws zei Eurlings dat die niet in de rekenvoorbeelden betrokken werden.

En waarom is de afschrijving ineens lager?

Arne
17-11-2009, 14:32
Lagere rente door wegvallen BPM = lagere aanschafprijs.

Tjaap
17-11-2009, 14:33
ohja.. ze zijn ervanuit gegaan dat iedereen zijn auto financiert natuurlijk.

Arne
17-11-2009, 14:34
Ook als je hem contant aftikt heb je rentederving he, je had het ook op een spaardeposito kunnen knallen ;)

Area51
17-11-2009, 14:35
PVV-Kamerlid Richard de Mos heeft een spoeddebat aangevraagd om de invoering van de kilometerheffing tegen te gaan.
"We willen geen spionagekastjes in onze auto’s. De kilometerheffing is pure diefstal en totaal ineffectief omdat de files er geen millimeter korter van worden. Tegen files moet je extra wegen bouwen en niet mensen van de weg af jagen. Dit autootje-pesten is de grootste fout in het ministerschap van Camiel Eurlings", aldus De Mos.


Gaat ze een hoop stemmen opleveren :thumbup:

evilnyntje
17-11-2009, 14:35
ohja.. ze zijn ervanuit gegaan dat iedereen zijn auto financiert natuurlijk.

Dat klopt ook vaak :)

Tjaap
17-11-2009, 14:36
Ook als je hem contant aftikt heb je rentederving he, je had het ook op een spaardeposito kunnen knallen ;)
das helemaal waar. :thumbup: niet bij nagedacht.

Arne
17-11-2009, 14:37
Gaat ze een hoop stemmen opleveren :thumbup:

Wie had wat anders verwacht van een populistische partij.

Tjaap
17-11-2009, 14:37
Gaat ze een hoop stemmen opleveren :thumbup:
benieuwd of ze bij dit debat ook daadwerkelijk op komen dagen en een heel debat blijven zitten.

breadfan83
17-11-2009, 14:39
Jajaja Chris, nu weten we t wel dat je belasting betalen haat.

Denk dat ik er ook maar gewoon mee stop. :D

Arne
17-11-2009, 14:39
Denk dat jij nu meer ontvangt dan dat je betaalt als student zijnde... :thumbup:

breadfan83
17-11-2009, 14:41
Gaat ze een hoop stemmen opleveren :thumbup:

De mijne hebben ze in ieder geval weer.

Arne
17-11-2009, 14:42
Dat bedoel ik :D, ik zou je toch eens aanraden je te verdiepen in politiek, ipv op die lachwekkende volksmenner te stemmen. Sowieso zou ik me niet graag aansluiten bij een partij waar de sympathisanten massaal mensen die wat over hun 'grote leider' durven te zeggen meteen gaan lopen bedreigen, krijg ik een beetje een zwarthemden gevoel bij.

breadfan83
17-11-2009, 14:43
Denk dat jij nu meer ontvangt dan dat je betaalt als student zijnde... :thumbup:

Ik krijg niks meer. Om uit te leggen hoe dat komt duurt te lang, en is nog verder off topic dan ik al gegaan ben, maar laten we het er op houden dat IB-groep een foutje heeft gemaakt. Om hun commentaar hierop te citeren: "oeps..."

breadfan83
17-11-2009, 14:50
Dat bedoel ik :D, ik zou je toch eens aanraden je te verdiepen in politiek, ipv op die volksmenner te stemmen.

Ik stem alleen maar Wilders vanwege zijn haar. :D

Maar nee, ik hou me er wel degelijk mee bezig, en de PVV heeft ook wel wat onzin er tussen zitten, en Wilders draaft af en toe nog verder door dan ikzelf doe, maar met die andere pisnichten in Den Haag ben ik het echt op geen enkel vlak eens.

Wat moet Nederland in vredesnaam met een kleine 100 straaljagers die miljarden gaan kosten in aanschaf (om van het onderhoud, de stalling en de gebruikskosten nog maar niet te spreken, en vreselijk vervuilen, als we constant met te weinig geld en te veel CO2 zitten.

Zorg dat het wegennet verbetert, en het de automobilisten nog maar 10 minuten kost om een stuk snelweg van 15km af te leggen, in plaats van anderhalf uur vanwege file hier, langzaamrijdend daar. Loopt de motor van honderduizenden automobilisten uren minder in de week, en zorgt dat voor veel minder vervuiling.

breadfan83
17-11-2009, 14:53
Sowieso zou ik me niet graag aansluiten bij een partij waar de sympathisanten massaal mensen die wat over hun 'grote leider' durven te zeggen meteen gaan lopen bedreigen, krijg ik een beetje een zwarthemden gevoel bij.

Werkt dat andersom niet ook zo?

Fortuijn zei wat anders dan de rest, en die is vermoord.
Van Gogh was het niet eens met hou het ging, en die is vermoord.
Wilders is het niet eens met de rest van Den Haag, en is de zwaarst beveiligde Nederlander.

Dat laatste lijkt me niet omdat ie het moe is knuffelberen van kleine meisjes met strikjes in het haar te moeten signeren.

evilnyntje
17-11-2009, 15:01
Graag ontopic of wil je je eigen politieke hoekje? :)

Tiki Madness
17-11-2009, 15:05
Ik zeg met zijn allen tegelijk dat kastje eruit slopen.

Michael

Tjaap
17-11-2009, 15:08
ik zeg, zorgen dat dat kastje er niet eens komt. die kastjes worden geleverd door IBM en Siemens en het gaat om een contract van ruim 2 miljard.

Area51
17-11-2009, 15:12
Ze kunnen je toch niet gaan verplichten het kastje aan te schaffen, of wel soms ??
Er zal vast een manier blijven (voor de 'digibeten' onder ons) om je via een internetsite aan te melden dat je gaat rijden.
Als we dat nou allemaal doen, om het systeem dwars te bomen ..

Tiki Madness
17-11-2009, 15:13
ik zeg, zorgen dat dat kastje er niet eens komt. die kastjes worden geleverd door IBM en Siemens en het gaat om een contract van ruim 2 miljard.


Heb je helemaal glijk in Jaap maar denk toch echt dat er dan acties voor nodig zijn en geen zielig geklaag maar echt wegen afzetten of het binnnhof volzetten .
Zo als het er nu uit ziet komt ook dit weer en accpteren we dat met zijn allen.

Michael

maartenunplukt
17-11-2009, 15:20
ik zeg, zorgen dat dat kastje er niet eens komt. die kastjes worden geleverd door IBM en Siemens en het gaat om een contract van ruim 2 miljard.

Daarom kreeg Neelie Kroes dus geen 2de termijn,... kan ze het niet tegenhouden vanwege oneerlijke concurrentie... 1 groot complot van de linkse partijen zeg ik je!!!

</sarcasme>

maartenunplukt
17-11-2009, 15:22
zo kan je het zien, maar het is een provinciale algemene belasting die nu niet betaald word door mensen zonder auto en dubbel door mensen met 2 auto's

Kortom het was al zo scheef als de pleuris, trek dat dan recht met rekeningrijden en ga dan de mensen zonder auto maar uitleggen dat ze plotseling moeten betalen.... net zoals aan de mensen met auto die dan dubbel gepakt gaan worden.

Area51
17-11-2009, 15:23
Omdat ze na invoering van de kilometerheffing 1,4 miljard euro aan opcenten zullen missen, overwegen de provincies een bewonersbelasting of 'koppentaks' te gaan instellen.

Provincies overleggen over nieuwe belasting


Dat meldt het Financieele Dagblad vandaag, op basis van bronnen rond het overleg tussen Rijksoverheid en provincies.

Afgelopen vrijdag maakte verkeersminister Camiel Eurlings (CDA) bekend dat er in het kabinet overeenstemming is over de invoering van de kilometerheffing tussen 2012 en 2018.

1,4 miljard
Onderdeel van de plannen is het afschaffen van de provinciale opcenten, waarmee de provincies vorig jaar 1,4 miljard euro wisten binnen te halen.

Afgesproken is dat de provincies ter compensatie een nieuwe belasting mogen invoeren. Volgens de krant wordt dat waarschijnlijk een belasting die elke inwoner van de provincie moet gaan betalen, een zogeheten koppentaks.

Dezelfde opbrengst
'We moeten iets vinden dat nominaal dezelfde opbrengst heeft,' zegt een woordvoerder van de Provincie Noord-Brabant tegen het Financieele Dagblad.

Huishoudens die de nieuwe belasting niet kunnen betalen, worden mogelijk vrijgesteld van de koppentaks.

Bron; www.elsevier.nl

Tja, ik denk dat ik wel weet wie er straks vrijgesteld gaat worden ...

maartenunplukt
17-11-2009, 15:24
Die arme mensen met die Mercedessen (meestal SEC's) voor de deur toch?

Area51
17-11-2009, 15:27
Tegenwoordig (hier in Den Haag tenminste) rijden ze in een T4 met roofwreck Maarten :tongue:

maartenunplukt
17-11-2009, 15:28
volgens mij hebben we die discussie al eens gehad :P Bij mij in de buurt is het iig minimaal een W124 of een E46 coupe

Area51
17-11-2009, 15:36
Nog eens wat, de 3 ct p/km waar ze in 2012 mee gaan starten is gebaseerd op een auto die aan de laatste millieu(uitstoot)waarden voldoet.
Voor mijn vrouw's 1995 Golf TDi (zonder roetfilter) geldt natuurlijk een 'strafkorting' van 2,5 ct p/km, dus in totaal 5,5ct p/km om mee te beginnen en ik vraag me af waar dat gaat eindigen ...

maartenunplukt
17-11-2009, 15:43
het eindigt bij faillissement...

Ben ook benieuwd naar de betrouwbaarheid en nauwkeurigheid van de techniek... Met de ov chipkaart gaat al niks zoals het zou moeten, dus ik durft te wedden dat als ik straks op een ventweggetje naast de snelweg rijd ik dik mag betalen voor de snelweg + toeslagen voor het tijdstip waarop ik daar rijd, voor de hoeveelheid bomen die langs de weg staan die hinder vinden van de uitstoot, voor het nestje met meerkoeten dat last heeft van het verkeer, etc etc etc

Pedaalemmer
17-11-2009, 15:55
Wat een rukplan met eveneens ruktechniek erachter!

Dus mensen die geen nieuwe auto kopen zijn de lul
Mensen die veel kilometers maken zijn de lul

Dus de rijkere groep word hiermee bevoordeeld? Die Eurlings zegt dat je de bpm wegvalt dus je lease bedrag word kleiner maar om een voorbeeld te noemen je hebt een auto van de zaak en de zaak betaalt de auto en dus die kilometerheffing gaan die den haag harries dat ook als een soort van onkostenvergoeding zien (lees: belastbaar inkomen) ??

breadfan83
17-11-2009, 15:56
Wat een rukplan met eveneens ruktechniek erachter!


:iamwithst

starsky
17-11-2009, 15:57
We gaan lekker allemaal vanuit huis dingen doen, en als we buitens huis gaan met de fiets of de benenwagen..

Moet nu voor het werk 130 km per dag rijden, als de kmheffing erdoor komt zal ik wel dichterbij moeten gaan wonen of carpoolen oid...

Pedaalemmer
17-11-2009, 15:59
Ik ga een slaapkamer verhuren voor forenzen die hier in de buurt werken maar ver weg wonen :D

Miata
17-11-2009, 16:21
Heb nog even wat vraagjes over dit gedoe :D
-Hoe zit het met rijden in het buitenland?
-en hoe zit het met buitenlanders die hier rijden?
-Kastje zelf uitzetten kost je 4 jaar + 74.000 euro...
Wat nou als je gaat sleutelen, en accu enzo eruit haalt, moet je dan direct de gevangenis in? dus naar de spuiter voor volledige herspuit gaan moet persee binnen 8uur gebeuren?

de belangrijkste vraag eigenlijk:
Hoe zit het nou in duitsland? want ik hoorde dat ze dit daar eigenlijk al hebben, geen belastingen e.d. maar het zit daar gewoon bij de benzineprijs in. De benzine is daar goedkoper dan hier... WTF?
Is de nederlandse economie dus ZO waardeloos?

En iemand zei wat over een eigen politieke partije maken :tongue: PvdW dan ofzo :P? Partij voor de Weggebruiker :D

Melvin
17-11-2009, 16:25
Heb nog even wat vraagjes over dit gedoe :D
-Hoe zit het met rijden in het buitenland?

Dan betaal je niks...

-en hoe zit het met buitenlanders die hier rijden?

Betalen ook niks...

-Kastje zelf uitzetten kost je 4 jaar + 74.000 euro...
Wat nou als je gaat sleutelen, en accu enzo eruit haalt, moet je dan direct de gevangenis in? dus naar de spuiter voor volledige herspuit gaan moet persee binnen 8uur gebeuren?


Welke 8 uur? Waar haal je die vandaan :D?

Nee, als je gaat sleutelen rijd je toch ook niet? als je hem uit elkaar hebt liggen op een aanhanger hoef je geen km-heffing te betalen... Als je zelf naar de spuiter rijdt, dan wel... Joh!




de belangrijkste vraag eigenlijk:
Hoe zit het nou in duitsland? want ik hoorde dat ze dit daar eigenlijk al hebben, geen belastingen e.d. maar het zit daar gewoon bij de benzineprijs in. De benzine is daar goedkoper dan hier... WTF?
Is de nederlandse economie dus ZO waardeloos?


Daar is de auto nog niet de melkkoe... En ja, daar is de brandstof goedkoper en zit de belasting er bij in...

Miata
17-11-2009, 16:30
Eigen verantwoordelijkheid
Het wetsvoorstel stelt dat de automobilist zelf verantwoordelijk is voor de werking van het gps-systeem. Een defect aan het systeem dient binnen 8 uur gemeld te worden aan de Dienst Wegverkeer. Ook is de automobilist verplicht het defect binnen 3 weken te (laten) repareren.

Daar haal ik de 8uur vandaan.
Maar ik woont gelukkig dicht bij duitsland dus verhuizen is een makkelijke optie :redface:
Natuurlijk als er een protest komt ben ik dabei :rolleyes:

Arne
17-11-2009, 16:31
In Duitsland moet je KFZ-Steuer betalen hoor;

* Hubraum:

Pro angefangene 100 Kubikmeter muss ein Benzinfahrer 2 Euro zahlen. Dagegen müssen Dieselfahren stattliche 9,50 Euro zahlen. Zum Vergleich: Vorher waren es 6,75 Euro für einen Benziner und 15,44 Euro für einen Diesel pro 100 Kubikmeter.

* CO2-Ausstoß/Verbrauch:

Hinzu kommt die Besteuerung des CO2-Ausstoßes. Dabei hängt der Ausstoß letztlich einfach nur vom Verbrauch des Wagens ab. 1 Liter Benzin hat einen Gehalt von 2370g CO2, 1 Liter Diesel dagegen 2650g. Üblich ist jedoch der CO2-Ausstoß pro gefahrenen Kilometer, als g/km.

Wenn ein Auto lediglich 120 g/km verbaucht – das sind rund 4,5l Benzin oder bis zu 5l Diesel pro 100 km – wird dieses Sprit-Sparauto „belohnt“, denn es muss keine CO2-Steuer bezahlt werden. Wer darüber liegt, muss für jedes zusätzliche Gramm 2 Euro bezahlen. Ab 2012 wird die „Frei-Grenze“ auf 110 g/km, ab 2014 auf 95 g/km heruntergesetzt. Letztlich ist dabei zu beachten, dass nicht gilt, wie viel der Fahrer tatsächlich verbraucht, sondern was in den Fahrzeugpapieren des Herstellers steht (die so genannte EU-Normverbrauchsangabe in Fahrzeugpapieren und Prospekten)

Wel even bij de feiten blijven.

zuivere311
17-11-2009, 16:38
Even over de buitenlanders die naar Nederland willen komen, die gaan ook een verrassing krijgen.

Ja, ook buitenlandse auto gaan in Nederland per kilometer betalen. Hoe het precies gaat werken, is nog niet bekend. Als de kosten om dit te regelen te hoog blijken, wordt uitgekeken naar andere oplossingen.

Bron http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/veelgesteldevragen (http://http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/veelgesteldevragen)

Arne
17-11-2009, 16:41
Ik zeg tolvignet, wij moeten in andere landen ook betalen.

Tiki Madness
17-11-2009, 16:45
Kilometerprijs
Bestelauto ondernemer



Voertuiggegevens

Kenteken: Massa leeg voertuig: 1.950 kg
Merk: VOLKSWAGEN Handelsbenaming (type): CRAFTER 32 BESTEL L2 H1 2.5 TDI 80 KW


Ingevoerde gegevens
Kilometers per jaar in Nederland: 40.000

Indicatie
Hieronder wordt een indicatie gegeven van de kosten van dit voertuig als u kilometerprijs gaat betalen. De kosten per maand zijn gebaseerd op het door u opgegeven aantal gereden kilometers in Nederland. Ter vergelijking worden tevens de kosten getoond voor dit voertuig in de huidige situatie.


Huidige situatie Na invoering kilometerprijs
Motorrijtuigenbelasting (MRB): € 35,10 per maand Basistarief kilometerprijs: 1,9 ct/km € 63,33 per maand
Let op. Op drukke trajecten kan in de spits een toeslag gelden. De hoogte van dit spitstarief – dat voor alle voertuigen hetzelfde is – staat nog niet vast. Op welke trajecten het spitstarief precies gaat gelden, en voor hoe lang, wordt ook pas later bepaald. In deze rekenhulp is het spitstarief daarom buiten beschouwing gelaten.



Deze rekenhulp is totstandgekomen in samenwerking met de volgende partijen:
ANWB, BOVAG, EVO, KNV, Ministerie van Verkeer en Waterstaat, MKB Nederland, RAI Vereniging, Transport en Logistiek Nederland, VNA en VNO-NCW Hoofdmenu

Ik heb even mijn auto ingevuld en zoals je ziet rekenen ze nu 1,6 ct per kilometer terwijl het minimaal 3 ct is
Bij 1,6 cent betaal ik al ht dubbele per maand en als je uitgaat van 3 cent ht virvoudige

Michael

Miata
17-11-2009, 16:48
Op ANWB site:
De kosten voor het eerste kastje worden (deels) door de overheid vergoed.
deels? :wow:
En lol @ tolheffing dan? Grenzen dus weer halfjes dicht :screwy:

En ze zeggen dat ze enkel de kilometers doorsturen, hoe kunnen wij dat controleren? Hoe kunnen wij zien dat ze ook niet gewoon bekijken waar we rijden? Want dit gaat zo ook al met de ov-chipkaart, daarvan weten ze ook precies waar jij instapte en waar jij uitstapte. Privacy van de Nederlander gaat fors achteruit en men doet er weinig aan. Iedereen vind het allemaal wel best :confused:

Area51
17-11-2009, 16:51
En voor de fietsers onder ons, vroeg of laat krijgen ze jouw ook 'te pakken' :tongue:

http://static.tmg.nl/wuz/c/8/0/1258451529180.jpg

jeroenmk1
17-11-2009, 17:36
Heb nog even wat vraagjes over dit gedoe :D
-Hoe zit het met rijden in het buitenland?
-en hoe zit het met buitenlanders die hier rijden?
-Kastje zelf uitzetten kost je 4 jaar + 74.000 euro...
Wat nou als je gaat sleutelen, en accu enzo eruit haalt, moet je dan direct de gevangenis in? dus naar de spuiter voor volledige herspuit gaan moet persee binnen 8uur gebeuren?

de belangrijkste vraag eigenlijk:
Hoe zit het nou in duitsland? want ik hoorde dat ze dit daar eigenlijk al hebben, geen belastingen e.d. maar het zit daar gewoon bij de benzineprijs in. De benzine is daar goedkoper dan hier... WTF?
Is de nederlandse economie dus ZO waardeloos?

En iemand zei wat over een eigen politieke partije maken :tongue: PvdW dan ofzo :P? Partij voor de Weggebruiker :D


ik denk wanneer je de met de auto gaat sleutelen dat je dan een soort schorsing moet hebben ?

Tjaap
17-11-2009, 17:41
hoezo? hij beweegt dan toch niet?

jeroenmk1
17-11-2009, 17:43
nee het moment dat de stroom van het kastje of is en dus geen registratie hebt

Djinn_4fun
17-11-2009, 17:56
Dat betekend dan dat ze kunnen zien wanneer je de auto op en van contact haalt...
Het gaat steeds verder, nog even en er hangt een camera in elke kamer van je huis...

Stefan2
17-11-2009, 18:09
Als ze de kilometer heffing gaan invoeren gaan dan ook de brandstof accijns eraf?
Of vergeten ze dat?

Ik denk dat Nederland zich zelf in de vingers snijd met hun "groene"gedachte

Zie het anti rook beleid. men mag nergens meer roken en de tabaksprijzen stegen de pan uit, wat doen nu veel Nederlanders? Ze stopten met roken, en dat wou de regering toch???
Ja en nee! nu hebben ze een gat in hun staats kas.
Hoe zullen ze dat nu eens oplossen? Via de andere melkkoe in Nederland!
Auto's

Tja zie deze discussie hierboven waar ik me helemaal in kan vinden.


Nou laat ons maar werken tot onze 67.
En werkdagen maken van 7 tot 19.00
En gezond wezen door onze hoge zorgpremie.

meijer1972
17-11-2009, 18:18
Betaal je ook dubbel als je je eigen auto op de ambulance hebt? (2x gps signaal toch?) En dat terwijl de auto zelf geen meter rijdt.

Melvin
17-11-2009, 19:03
Als je auto niet op contact staat wordt er ook niks geregistreerd! Daarom zijn er ook boetes bij controle, als je rijd maar je kastje staat niet aan heb je een probleem...

EelcoB
17-11-2009, 19:05
Ik moet maar niet te vaak dit topic doorlezen, word ik alleen maar opstandig van :redface: ....

Jesse
17-11-2009, 20:23
eventjes een heel ander idee

beter gaan we gewoon met een hele bak auto's richting den haag, en lekker daar op dat binnenplein staan met een spandoeken en weet ik het wat

want ik ben verdomme nog helemaal niemand tegengekomen die het er mee eens is, die het uberhaupt maar een klein beetje een goed idee vind

kilometerheffing kan ik me nog best in vinden, dat tot daar aan toe, maar de manier waarop is echt achterlijk

sowieso, als je alle achterlijke kleine regeltjes bekijkt

-ze hebben de horeca gesloopt
-ze pesten rokers
-ze pakken automobilisten
-ze pakken studenten
-ze pakken de lagere klassen, die het juist al zo zwaar hebben, nog even wat harder (niet dat ze de rijken moeten pakken)

lasten zijn alleen maar omhoog gegaan, maar ondertussen is het OV achteruit, de zorg is achteruit

nu ben ik taxichauffeur, en moet ik wel eens mensen naar de eerste hulp brengen omdat het net niet dringend genoeg is voor een ambulance, zijn ze daar nog een half uur bezig met allerlei administratie voordat ze uberhaupt in de wachtkamer gaan mogen zitten

het slaat allemaal eigenlijk helemaal nergens op, wat hebben we terug gezien?

fucking bullshit

ik denk, dat er eens een flink protest moet zijn, goed voorbeeld doet volgen

mijn idee is dan ook dat we eens met flink wat wagens richting den haag gaan, en lekker burgelijk ongehoorzaam die krengen illegaal bij het binnenhof neerpleuren, fuck die boete, die 60 euro heb IK wel over voor die boodschap

met zijn allen komt het wel over, goed voorbeeld doet volgen, laten we naar den haag gaan

wie doet er mee? dan gaan we dat eens plannen

Boeie
17-11-2009, 21:34
Het is wel mooi dat men voor zulke techniek bouwt op een systeem wat ontworpen is en onderhouden wordt door Amerika. Als die de knop omzetten...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_System

Of gaan we toch over op Galileo? Is het je al eens opgevallen dat in elke op- en afrit van de snelwegen de afgelopen jaren 8-kantige lussen zijn geplaatst? :)

Area51
17-11-2009, 21:59
@Boeie;

Het systeem van rekeningrijden maakt gebruik van GPS satelieten en 3x raden wie die in bezit heeft ...


NRC Handelsblad;

dinsdag 17 november 2009 door Marc Chavannes

Rekeningrijden via het Pentagon.
Een zelden beschreven sleutelelement van het systeem van rekeningrijden dat het kabinet vrijdag aankondigde is de afhankelijkheid van GPS, het satelliet-stelsel dat door het Amerikaanse leger in de lucht wordt gehouden.

Hieronder een brief van internetkundige lezer Friso Gosliga. Hij beschrijft wat er gebeurt als het Pentagon de stekker er uit trekt. Een zo kort mogelijke uitleg en argumentatie:


“Het NL systeem voor rekeningrijden zal zijn gebaseerd op een kastje dat voor zijn positiebepaling afhankelijk is van GPS. Het gebruik van GPS (Global Positioning System) signalen is gemeengoed geworden in navigatiesystemen, mobiele telefoons en allerlei andere toepassingen. Het GPS bestaat uit een netwerk van 24 tot 32 satellieten en bijbehorende voorzieningen op aarde.

Wat veel mensen zich niet realiseren is dat dit systeem volledig wordt gerund door het Amerikaanse leger. Tot 2000 was het zelfs zo dat de plaatsbepaling voor het leger nauwkeuriger was dan de plaatsbepaling voor burgers. Door een politiek besluit werd dit verschil opgeheven.

Het onderhoud van GPS kost klauwen met geld. Ook de Amerikaanse overheid voelt de crisis. Het vervangingsprogramma voor satellieten heeft nu al meerdere jaren vertraging opgelopen.

Onlangs heeft de Amerikaanse rekenkamer (Accountability Office) zijn zorgen uitgesproken over het onderhoud van GPS en gewaarschuwd dat het systeem al in 2010 de eerste haperingen zou kunnen vertonen als er niet tijdig meer satellieten worden gelanceerd. Het leger heeft uiteraard met sussende woorden geprobeerd die zorgen weg te nemen.

(Links naar relevante artikelen onderaan dit bericht.)

Ongetwijfeld ziet u het gevaar: als het GPS hapert of uitvalt, werken niet alleen navigatiesystemen niet meer – ook systemen als het Nederlandse rekeningrijden vallen dan uit. En omdat het bij rekeningrijden om enorme bedragen gaat, is dat een groot risico voor de Nederlandse overheid. Een risico waarop we zelf geen invloed hebben.

Bij mijn weten is er geen vergelijkbare situatie waarbij de Nederlandse overheid zo’n groot deel van haar maandelijkse inkomsten volledig afhankelijk heeft maakt van het beleid van een ander land, in dit geval de Amerikaanse overheid en het onderhoud van GPS. Je zou je kunnen afvragen of dat wel verantwoord is.

Als Amerika ooit zou besluiten om het GPS systeem te laten vallen, of het door mismanagement onbetrouwbaar te laten worden, of vanwege zwaarwegende militaire belangen tijdelijk weer minder nauwkeurig te maken voor burgers – dan heeft Nederland direct een acuut geldprobleem. En dat niet alleen, vele Nederlandse burgers zijn op dat moment zelfs strafbaar. Moeten we dan papieren rittenstaten gaan invullen?

Het meest voor de hand liggende tegenargument is dat GPS ook voor Amerika zelf van levensbelang is. Natuurlijk is dat zo. Het systeem zal niet zomaar omvallen, het wordt op dit moment zelfs (met de nodige problemen) gemoderniseerd.

Neemt niet weg dat al deze ontwikkelingen een Amerikaanse aangelegenheid zijn. Nederland heeft daar geen enkele zeggenschap in. Het principiële punt blijft dat een deel van de inkomsten van de Nederlandse overheid afhankelijk wordt van een systeem dat volledig buiten de eigen invloedssfeer valt. En dat is gevaarlijk. Het maakt ons chantabel.

Alternatieven dan? Het alternatieve Europese Galileo-systeem moet nog worden uitgerold. En ook de Europese landen voelen de crisis in de portemonnee dus de vraag is hoe snel dit zal gaan. En de vraag is of het kastje in onze auto’s geschikt is voor beide systemen. Galileo bestaat nog niet en zal kinderziektes bevatten. Kun je kastjes maken die al op de nog niet bestaande techniek vooruitlopen? De ervaringen daarmee zijn niet gunstig.”

PS: De relevante URL’s:

Het rapport van de Amerikaanse rekenkamer: http://www.gao.gov/highlights/d09670thigh.pdf

Een artikel daarover in de Guardian: http://www.guardian.co.uk/technology/2009/may/19/gps-close-to-breakdown

En de sussende woorden van Space Command: http://abcnews.go.com/Technology/AheadoftheCurve/story?id=7647002&page=1

Area51
17-11-2009, 22:01
wie doet er mee? dan gaan we dat eens plannen

Er is -las ik op een ander autoforum- een protestsite in de maak ..

De Pul
17-11-2009, 22:04
volgend jaar word o.a. de lupo 3L ook belastingvrij,lijkt me niet dat ze het hard kunnen maken om dan 2 jaar later ineens kmheffing te laten betalen?

Area51
17-11-2009, 22:08
volgend jaar word o.a. de lupo 3L ook belastingvrij,lijkt me niet dat ze het hard kunnen maken om dan 2 jaar later ineens kmheffing te laten betalen?

Daar zullen ze echt schijt aan hebben !!

Jesse
17-11-2009, 22:32
joh, ze hebben sowieso schijt aan de burger, ze zijn zelf binnen, vinden het allemaal wel prima zo, lekker klieren en puur en alleen christelijke normen en waarden op leggen, veel meer doen ze niet qua regelgeving, de rest word uitgesteld.

Doe trouwens als het zover is die link eens posten?

breadfan83
18-11-2009, 00:03
Een omvraag door msn.com had als uitslag dat meer dan 80% van de 3000 ondervraagden tegen het nieuw systeem is.

Volgens mij is 80% een meerderheid, en volgens mij wordt in een democratie gedaan wat de meerderheid wil. Beetje Sesamstraat-manier van denken, maar daar moet toch wel IETS mee gedaan worden in Den Haag.

Nog wat krantjes gelezen net in de trein, en ook daar werd behoorlijk wat geschreven over het nieuwe beleid. Heb effe geen zin met voor de slaap nog hierover te gaan opwinden, dus dat houden we maar lekker voor morgen. ;)

jeroenmk1
18-11-2009, 09:15
waarom? laat ze dan gewoon de accijns op brandstof verhogen en wie meer rijd betaald meer en wie een zuinige auto heeft {nieuwe} betaald uiteraad minder en word dus ook beloond de mensen die dan old scool naar het werk gaan brengen daar dan waarschijnlijk verandering in word het probleem met de uitstoot ook weer minder alleen waneer ze hier dus de belasting in de brandstof gaan verekeren moeten ze dat allemaal doen anders krijg je dus weer dat we over de grens gaan tanken :screwy:

Edward
18-11-2009, 09:31
goed plan: brandstof naar €2,50

Melvin
18-11-2009, 09:56
@jeroenmk1:

Klopt, met de accijnsen verhogen bereik je EXACT hetzelfde als met de km-heffing, het is alleen jammer dat je de oldtimers ook treft!

Verder zou het een hoop invoer/geregel/elektronica/onzin schelen... Wie meer rijd, betaalt meer, wie meer verbruikt, betaalt meer, klaar..

Tjaap
18-11-2009, 10:00
bijna, want dan krijg je dus weer dat het niet uit maakt of je in de spits op de A12 staat of om middernacht over de A7 rijd. enige voordeel van de kilometerheffing is dat je dat apart kunt belasten....
Maar maak dan alles buiten de spits extreem goedkoop en in de spits een stuk duurder.

Melvin
18-11-2009, 10:08
Sja, het maakt natuurlijk nogal uit of je in de spits rijd of niet... :screwy:

Ze denken mensen dan meer buiten spitstijden om te sturen... HALLO NL, wordt eens wakker, mensen die in de spits rijden doen dat niet voor de lol, maar die MOETEN om naar hun werk te komen! Die kunnen niet om 10 uur aanrijden, half 11 beginnen en 's avonds om half 8 stoppen en naar huis rijden... Dan heb je alsnog geen leven...

Tjaap
18-11-2009, 10:11
Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, maar dat is de hele insteek van het systeem.

evilnyntje
18-11-2009, 10:54
Sja, het maakt natuurlijk nogal uit of je in de spits rijd of niet... :screwy:

Ze denken mensen dan meer buiten spitstijden om te sturen... HALLO NL, wordt eens wakker, mensen die in de spits rijden doen dat niet voor de lol, maar die MOETEN om naar hun werk te komen! Die kunnen niet om 10 uur aanrijden, half 11 beginnen en 's avonds om half 8 stoppen en naar huis rijden... Dan heb je alsnog geen leven...

Dit vergt idd ook weer een andere aanpak vanuit de werkgevers, flexibele werktijden, wel of niet vergoeden van de kilometerheffing woon werk verkeer, verhuis vergoedingen etc etc.

Pedaalemmer
18-11-2009, 11:01
Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, maar dat is de hele insteek van het systeem.

Dat is wat ervan word gezegd, ze gebruik als motivatie files en millieu maar het gaat uiteindelijk om maar 1 ding en dat is meer belating innen op de heilige koe.

Domi
18-11-2009, 11:48
Sloop het kastje wel uit de auto en zet hem wel aan een losse accu in het hok. :D
Dan staat er altijd stroom op.

Arne
18-11-2009, 11:50
Heeft weinig nut.

Domi
18-11-2009, 11:51
Vind het allemaal dikke onzin. Heel nederland denkt er zo over.
Waar werken we eigenlijk voor :mad:

Area51
18-11-2009, 12:01
Waar werken we eigenlijk voor :mad:

Deze stond net op driving-fun ..


Geachte heer Eurlings,

Het spijt me u te moeten berichten, dat het voor mij onmogelijk is te bekijken of ik deze kilometerheffing nog kan betalen.

Mijn financiële positie is zeer onoverzichtelijk geworden dankzij de toepassing van:
De Arbeidswet, de Auteurswet, de Horecawet, de Beurswet, de Loterijwet, de Motorrijtuigenwet, de Warenwet, de Woningwet, de Drankwet, de Gezondheidswet, de Winkelsluitingswet, de Invalidewet, de Vestigingswet t/m de Ziekenwet enz. enz.
Die op een weerloos publiek wordt losgelaten.
Door al deze verschillende wetten, ben ik zo terneergeslagen, uitgeput, uitgebuit, uitgewonnen, uitgetrokken en uitgeperst, dat ik niet meer weet waar ik aan toe ben, hoe ik moet zijn en of ik er nog wel ben.

Men heeft mij genoodzaakt te betalen voor:
Milieubelasting, Inkomstenbelasting, Vennootschapsbelasting, Precariobelasting, Loonbelasting, Onroerendgoedbelasting, Overdrachtsbelasting, Staatsbelasting, Straatbelasting, Rioolbelasting, Grondbelasting, Wegenbelasting, Verzekeringsbelasting, Beursbelasting, Weeldebelasting, Gemeentebelasting, Dividendbelasting, Successiebelasting, Hondenbelasting, Vermakelijkheidsbelasting.

En verder voor:
Tabaksaccijns, Benzineaccijns, Gedistilleerdaccijns, Zegelrecht, Registratierecht, Invoerrecht, Statistiekrecht, Reinigingsrecht en wat er nog meer aan rechten zijn.
Ik ben verplicht bij te dragen aan:
WAO, AOW, AWW, WW, WWV, BTW en tal van andere weeën; Alsook aan Ziektegeldverzekering, Zorgverzekering en Autoverzekering..

Ik betaal:
Liggeld, Staangeld, Parkeergeld, Tolgeld, Sluisgeld, Schoolgeld, Inschrijfgeld, Lesgeld, Kijkgeld en Luistergeld.

Ik ben aangezocht of verplicht bij te dragen voor:
Dierenbescherming, Vrijheidsbond, ******bestrijding, Astmafonds, Nierfonds, Leprafonds, Kinderbescherming, Geheelonthoudersbond, Rampenfonds en het Begrafenisfonds enz. enz.

Er wordt druk op mij uitgeoefend om als steun te dienen voor:
het Rode Kruis, het Groene Kruis, Het Wit-Gele Kruis, Het Oranje Kruis.

De regering en anderen die mij in haar naam regeren, hebben mij zo geregeerd, dat ik niet meer weet wiens eigendom ik ben.
Ik ben verplicht, verdacht, verhoord, ondervraagd, berispt, beboet, bekeurd, bestraft, bekeken, onderzocht, nagegaan, gecontroleerd, gezuiverd, ingesloten, uitgesloten, verwisseld, ontbonden, gecommandeerd, ingeschreven, uitgeschreven, doorgelicht, ingelicht, voorgelicht, opgelicht en heen en weer geschoven.
Ik heb tot nu toe mijn leven doorgebracht met het invullen, uitschrijven, overschrijven, halen en bekrachtigen en tekenen van formulieren.
Ik heb reeds honderden malen verklaard, dat ik ben geboren en waar en wanneer. Maar men schijnt mij slecht te geloven, omdat men mij voor allerlei folteringen nodig heeft.
Voor actiecomités, bonden, fondsen, verenigingen, clubs, instellingen, instituten, organisaties en stichtingen schijn ik een onuitputtelijke bron te vormen voor het verschaffen van G E L D en het bevredigen van iemands tegenwoordige en toekomstige wensen en behoeften van het menselijk ras.
Ik ben verplicht voor een Energie Keurmerk te betalen voor ik mijn huis mag verkopen.
Het enige wat mij nog aan het leven bindt, is mijn nieuwsgierigheid:

WAT KOMT ER NOG MEER ??

Dat is dan misschien het betalen van milieuheffing op een biefstuk.
Omdat het milieu vervuild wordt door de uitstoot van gassen door het rund.
Dan voel ik door mijn klompen heen, dat de volgende stap zal zijn, dat ik straks verplicht ben een snuffelpaal aan te schaffen voor in mijn huis.
Om mijn eigen uitstoot te meten en daarover ook milieubelasting te betalen.
Meneer Eurlings, zoals u ziet, kan ik tot mijn spijt mij nauwelijks nog veroorloven om te leven, laat staan om nog meer te betalen.

Hoogachtend,
Een uitgeputte en uitgeperste belastingbetaler



We lachen erom maar triest is het natuurlijk wel ...

:(

Edward
18-11-2009, 12:13
ja beetje wel ja........

EelcoB
18-11-2009, 12:49
Is hier geen algemeen meldpunt voor?

Domi
18-11-2009, 12:50
Heel triest verhaal. Maar voor velen zal dit de waarheid zijn en overkomt het hun.
Ik denk trouwens dat heel veel mensen hier last van krijgen.

Het kabinet zeker weer niet :rolleyes: Wij betalen toch voor hun km/s.

Area51
18-11-2009, 13:07
http://www.berekenkilometerprijs.nl/


Bereken de kilometerheffing
De kilometerheffing is een feit. AutoDisk heeft zich ingezet om zo snel en zo goed mogelijk een inschatting te maken van de kilometerprijs zoals die ingevoerd gaat worden in 2014. Niets is zeker en de waarden die u uitrekent zijn gebaseerd op een aantal aannames:

Aanname 1. De kilometerheffing wordt een feit.
Aanname 2. De berekening van de heffing wordt overgenomen uit het huidige wetsvoorstel door de tweede kamer.
Aanname 3. De kilometerprijs is naar verwachting in 2018 ca. 220% hoger dan in 2014.
Aanname 4. De spitsheffing in 2018 wordt 11 cent per kilometer.

U kunt de berekeningen op deze site beschouwen als een goede indicatie van wat er in de toekomst gaat gebeuren. Rechten kunt u er natuurlijk niet aan ontlenen, daarvoor is de situatie nog te onzeker. U zult zien dat nagenoeg altijd de kilometerprijs hoger uit zal vallen dan wat u nu betaalt aan motorrijtuigenbelasting. U moet echter zelf in gedachte houden dat u op termijn minder kosten kwijt bent aan de aanschaf van een auto. Hoe nieuwer u auto’s koopt, hoe groter uw voordeel zal worden. Hoe ouder u auto’s koopt, hoe groter uw nadeel zal zijn.

Het wordt nog erger dan ik al dacht ...

Domi
18-11-2009, 13:09
Hoe ouder u auto’s koopt, hoe groter uw nadeel zal zijn.

:eek: :screwy:

Dirk
18-11-2009, 13:10
Het gaat allemaal om centjes (tekort) aanvullen in de staatskas, dus of ze de kilometerbelasting nu wel of niet doorvoeren betalen gaan we allemaal toch, of het nu links of rechtsom is.
Als je je daar druk om maakt moet je die energie gebruiken (=duurzaam) om er iets mee te doen.....
Ga bijv. een verzoek voor een volksstemming indienen en genoeg zieltjes/stemmen bijelkaar krijgen om de kilometerheffing weg te stemmen! Leuk een referendum!

Dan sta je waarschijnlijk wel bij een volgende GEKOZEN volksvertegenwoordiging (kabinet) weer te protesteren tegen iets anders waarvoor je extra voor gaat betalen.

Allemaal lekker emigreren naar een ander land want daar is het gras natuurlijk altijd groener!

---------------------------------------------------------------------------------
Stel:
dit systeem komt er en ik moet van Breda naar Maastricht dan ga ik met mijn enorm zwaar vervuilende LPG G3 voertuig nu dus meer betalen.
Maar dan kan ik toch gewoon over België rijden en daar goedkoper tanken wat wel langer duurt en dus milieuverontreinigender is maar aangezien we daar in NL dan geen last van hebben is het een stuk goedkoper! Krom eigenlijk maar ik ga het straks graag doen de frieten in Bels zijn zooo lekker en dan kan ik gelijk wat illegaal vuurwerk voor een spotprijs meenemen. :screwy:

evilnyntje
18-11-2009, 13:50
Klinkt wel struisvogelpolitiek achtig Dirk, kort samengevat dus niks doen en het maar laten gebeuren?

VWJYI
18-11-2009, 13:59
leuk die heffing... Net even gekeken wat de auto van mijn vrouw moest gaan kosten mocht ze er dan nog in rijden... We gaan dus van 31 euro wegenbelasting nu naar 112 euro per maand voor de km heffing.... gelukkig word het maar een beetje duurder :screwy: :screwy: :mad: :eek:

Van hier naar mijn werk is 20 km... Wij wonen gelukkig aan de grens dus dan word het 10km in nl en 10km via belgie. Dan kom ik met mijn eigen auto gelukkig net zo duur uit als de wegenbelasting per maand.

Melvin
18-11-2009, 14:01
Dan sta je waarschijnlijk wel bij een volgende GEKOZEN volksvertegenwoordiging (kabinet) weer te protesteren tegen iets anders waarvoor je extra voor gaat betalen.



Niet doen alsof iedereen hier zelf voor gekozen heeft met de vorige verkiezingen... Dat is echt zo'n onzin!

starsky
18-11-2009, 14:11
Ik moet maar niet te vaak dit topic doorlezen, word ik alleen maar opstandig van :redface: ....

Ik ook.. :rolleyes:

Dirk
18-11-2009, 15:42
Klinkt wel struisvogelpolitiek achtig Dirk, kort samengevat dus niks doen en het maar laten gebeuren?

Juist niet je kop in het zand steken maar er wat mee doen als je er nu heel erg mee zit en dit niet laten gebeuren, dus niet alleen boe-roepen maar daadwerkelijk actie!

Even een tenentrapper dan, we zijn in NL altijd heel goed in dingen afzeiken en hard boe-roepen maar een stap maken naar daadwerkelijk grootschalige actie blijft jammergenoeg meestal uit. (ik sluit mijzelf zeker niet uit)



Niet doen alsof iedereen hier zelf voor gekozen heeft met de vorige verkiezingen... Dat is echt zo'n onzin!

Net zoals je reactie inderdaad!
Ik zeg dus niets over "iedereen hier" en de "vorige verkiezingen".
Niet aan stemmingmakerij doen want daar heb ik geen hulp bij nodig. :)

Melvin
18-11-2009, 16:03
Ik snap niet wat je bedoelt maar als je wil zeggen dat we hier zelf voor gekozen hebben (omdat ze het officieel nou eenmaal democratie noemen) dan heb je het goed mis...

Dirk
18-11-2009, 16:51
Als je mij niet snapt moet je het ook niet proberen te snappen en zeggen dat ik het mis heb........ Want misschien bedoel ik wel wat anders dan dat jij denkt te begrijpen, snap je?! :screwy:

breadfan83
18-11-2009, 17:25
Als ik op mijn bankrekening kijk en ik zie dat er niks meer op staat, kan ik twee dingen doen:
meer verdienen
minder uitgeven

Als de overheid in haar kas kijkt en ze ziet dat er niks meer in zit, kunnen ze één ding doen:
meer verdienen

De optie van "minder uitgeven" lijkt in dat verdomde vocabulair van Den Haag niet te bestaan. Minder onzinnige rommel kopen met de centen van de belastingbetaler die je vertegenwoordigd wil ook wel eens helpen.

Het Financiëel Dagblad van afgelopen dinsdag schrijft het volgende:

"Minder files, minder verkeersdoden en lagere lasten voor de meeste automobilisten. De invoering van de kilometerprijs moet legio voordelen geven voor iedereen. Maar wat betekent de invoering concreet voor de automobilist?"

Minder files? Mensen zullen toch naar hun werk moeten lijkt me. Nja, met die stijgende werkeloosheid zijn de files dalijk vanzelf opgelost.
Minder verkeersdoden? Hoe moet ik dat zien? Moet je voor je gaat rijden effe de schakelaar omzetten naar "rijden onder invloed" als je wat gedronken hebt, waardoor de kosten per kilometer twee keer zo hoog worden? Minder verkeersdoden, yeah right.
Lagere lasten voor de meeste automobilisten? Er komen belastingen voor de niet-automobilisten, waardoor zelfs de mensen zonder auto voor de deur meer moeten gaan betalen. De bestuurders van oldtimers worden genaaid omdat hun belastingvrijstelling weg valt, en de eigenaren van andere op leeftijd gekomen auto's gaan ook meer betalen. We hebben daarnaast al aardig wat rekenvoorbeelden gezien van zelfs nieuwe auto's die per km genaaid worden, zelfs nu met de lagere km-kosten bij de invoering van het systeem! Dus wie gaat er ook weer op vooruit??

Volgende punt dat wordt aangehaald is, wanneer iedereen zijn kastje krijgt. Het gaat namelijk niet lukken alle miljoenen auto's in Nederland tegelijkertijd van zo'n kastje te voorzien. Dus "wie bepaalt wanneer een automobilist aan de beurt is...? Het lot!"

"Het ministerie van Verkeer en Waterstaat gaat op basis van de cijfers in het kenteken loten (LOTEN!!!!) welke automobilisten een kastje moeten inbouwen. Dat zal gaan met een groep van onveveer 100.000 automobilisten per keer, en de bedoeling is dat iedere keer geen oververtegenwoordiging is van een bepaalde groep. Het kan dus zijn dat iemand al snel een kastje krijgt, terwijl zijn buurman pas twee jaar later aan de beurt is."

De auto-industrie ligt al keihard op z'n gat, en door het afschaffen van de BPM gaan waarschijnlijk veel burgers de koop van een nieuwe auto uitstellen om die BPM zo te besparen. Ongeveer een kwart van de aankoopprijs van een nieuwe auto bestaat immers uit BPM. Voor een auto van 30.000 euro zit je dan toch al op 7.500 euro besparing. Gevolg is dat de auto-industrie dalijk in Nederland een jaar of twee / drie nagenoeg geen omzet meer kent.

Nog een punt dat volgens mij niet eerder voorbij is gekomen, is dat ook buitenlanders hier in Nederland moeten betalen voor het gebruik van 't wegennet. Hoe de overheid dat precies wil gaan realiseren is nog niet bekend, maar dat het er gaat komen staat nu al vast. Oldtimers daarentegen komen waarschijnlijk toch buiten het systeem te vallen, en hoeven toch geen belasting te betalen. Vind ik het wel heel toevallig dat er onlangs is besloten auto's van rond '87 niet meer onder de noemer oldtimer door te laten gaan, zodat die alsnog binnen het nog in te voeren systeem komen te vallen.

Melvin
18-11-2009, 17:48
Als je mij niet snapt moet je het ook niet proberen te snappen en zeggen dat ik het mis heb........ Want misschien bedoel ik wel wat anders dan dat jij denkt te begrijpen, snap je?! :screwy:

Of je legt uit wat je wel bedoelt en reageert op mijn reactie ipv alleen op de zinsnede 'ik snap niet wat je bedoelt'....

Maar er hoeft hier niemand persoonlijk te worden aangevallen...

jeroenmk1
18-11-2009, 20:21
wat nog leuker is ze zien straks ook of jij daadwerkelijk degene was die daar door rood is gereden of die elke avond naar de hoeren gaat want dat kunnen ze lekker allemaal checke daar :screwy:

en dan nog wat voor de mensen die weinig auto rijden is het straks heel aantrekelijk om er een auto bij te kopen want wat kost dat nou straks en hoe zit het dan met de wijken die hellemaal niet op gebouwd zijn op 2 auto's per gezin krijg je dat weer


en hoe zit het als je nou in het buitenland rijdt ik wist het dan wel als ik in venlo woonde en ik moest naar groningen dan gaat toch iedereen ff over duitsland

breadfan83
18-11-2009, 21:01
@Jeroen: Duitsland gaat waarschijnlijk ook zoiets invoeren. België's voorstel voor een dergelijk systeem is pas geleden nog afgewezen omdat het niet binnen de Europese regels past.

Een Nederlander betaalt dalijk geen aanschafbelasting meer, en moet dus op de Nederlandse wegen die km-heffing gaan betalen. Als er echter een buitenlander hierheen komt vanuit een land waar ze WEL nog die aanschafbelasting hebebn, moet die dus dubbel betalen als ie op ons wegennet zo'n km-heffing vignet moet betalen.

Volgens de Europese commisie kreeg je zo dus discriminatie van EU-landen onderling, en is daardoor een streep door hetzelfde voorstel van de Belgen gegaan. Hopelijk gaat dat met Nederland dalijk net zo, maar als Balkenellende dalijk in Brussel zit, wat ik ook nog wel zie gebeuren, denk ik dat ie daar wel zijn bek gaat opentrekken om ervoor te zorgen dat we dit door de strot gedrukt krijgen.

Probleem wordt dalijk dus dat opeens alle EU-landen mee gaan doen, en we tig van die kastjes op en onder ons dashboard krijgen, die we allemaal in de gaten moeten houden, en die ons allemaal bakken met geld kosten, om in elk land getraceerd te kunnen worden.
De afzonderlijke landen willen namelijk niet eens er over nadenken het systeem van de buren over te nemen. Ieder land is er van overtuigd dat zij het beste systeem hebben, en dat de rest zich maar moet aanpassen. Gevolg, niemand past zich aan, behalve de burgers.

Geweldig, die samenhorigheid in de EU.
Dalijk al helemaal als we weer gedeeltelijk gesloten grenzen krijgen door dit geweldige systeem. ;)

Jesse
18-11-2009, 21:02
en dat gaan ze trouwens ook gebruiken, was vandaag een nieuwsitem

daarnaast word er ook nog eens gebruik gemaakt van een buitenlands systeem, besluit de amerikaanse overheid het signaal even terug te schroeven of sowieso uit te zetten, is heel nederland plotseling crimineel, met strafbladen, celstraffen en extreem hoge boetes :screwy:


tijd om die grote bek eens in daden om te zetten, op naar het binnenhof

jeroenmk1
18-11-2009, 21:40
mooi is dat :shake: idd op naar het binnenhof

Jesse
18-11-2009, 21:45
http://www.kilometerheffing-nee.nl/

hier is alvast een petitie

voor een demonstratie zijn er toch wel tegen de 100 mensen nodig

starsky
18-11-2009, 22:09
voor een demonstratie zijn er toch wel tegen de 100 mensen nodig

Lijkt me niet zo moeilijk toch? :rolleyes:

Jesse
18-11-2009, 22:23
ja, makkelijker praten dan doen zeg maar

edit:

linkje met het burgerinitiatief


http://www.kilometerheffing-nee.nl/

Area51
19-11-2009, 08:20
Klassieker vrijstelling gaat waarschijnlijk de bult op :(

en heb je een hybride auto mag je ook gewoon km heffing gaan betalen.

"Nee hoor, groene auto's blijven goedkoop hoor" ... zei de regering ..

Hoppa drie jaar later moet je gewoon weer Bukken :ass:




linkje met het burgerinitiatief
http://www.kilometerheffing-nee.nl/

Thanks, ga hem zo ff invullen :thumbup:

zuivere311
19-11-2009, 09:27
Hopelijk gaan ze nog wat meer druk uitoefenen.

Duitsers__Doe_km-heffing_niet (http://www.telegraaf.nl/binnenland/5363868/__Duitsers__Doe_km-heffing_niet__.html?p=10,2)

Renegade
19-11-2009, 10:37
:D ik ben nummer 1650

Area51
19-11-2009, 11:11
Mooi stuk tekst ...

http://www.vrijspreker.nl/wp/2009/11/kilometerheffing-de-antwoorden/

Melvin
19-11-2009, 11:22
Waar staat dat klassiekervrijstelling verdwijnt? Ik heb dat nog nergens definitief gezien!

Area51
19-11-2009, 11:29
Is nog niet definitief Melly, maar hou er maar vast rekening mee ...

De Milieubeweging schijnt te willen dat Oldtimers ook gaan betalen omdat die natuurlijk allemaal energielabel G hebben, maar alsnog:
"Het ministerie van Verkeer en Waterstaat wil geen heffing voor oldtimers omdat het denkt dat in 2018 - als de kilometerheffing geheel moet zijn ingevoerd - er niet zo meer veel auto's van voor 1987 op de weg zijn. Die wagens zijn dan 30 jaar oud. Bovendien is het lastig de moderne apparatuur in te bouwen, zegt het ministerie." (RTL nieuws)

Reken maar dat de millieu beweging alles op alles gaat zetten om vóór de verkiezingen van 2011 (maar ik hoop op eerder) hun zin door te drijven. Nu hebben ze nog enigzins 'grip' op dit kabinet, als de 'millieumaffia/Groen linksen' straks op moeten zouten gaat het ze niet meer lukken.

Area51
19-11-2009, 13:16
Timing van Geert is perfect !!


Geert Wilders opent meldpunt tegen kilometerheffing
woensdag 18 november 2009
De Partij voor de Vrijheid is fel tegenstander van de invoering van de kilometerheffing.

Dit onzalige plan van CDA-Minister Eurlings is de zoveelste manier van het kabinet om de hardwerkende burger geld uit de zak te kloppen. Daarom opent de PVV nu een meldpunt tegen de kilometerheffing. Wij willen weten wat u vindt van deze zoveelste lastenverzwaring.

Mail uw reactie daarom naar: geenkilometerheffing@pvv.nl
Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken.

PVV-Kamerlid Richard de Mos zal Minister Eurlings volgende week tijdens het debat hierover in de Tweede Kamer met de ingezonden reacties confronteren.

PVV-leider Wilders vindt plan onzinnig en niet haalbaar

AMSTERDAM – De PVV start vandaag op haar site een meldpunt tegen de kilometerheffing. Partijleider Geert Wilders wil de zorgen en klachten die daarop gemeld worden, bundelen en volgende week aan minister Eurlings (Verkeer) aanbieden.

„Het laten doorgaan van de kilometerheffing is de slechtste beslissing die Eurlings in zijn carrière genomen heeft’’, aldus Wilders. De PVV is dan ook een van de partijen die het voorstel van tafel wil.

Er is volgens de PVV-voorman geen draagvlak voor de heffing. ,,Dat zie je terug in de reacties en enquêtes.’’ Daarnaast kost de invoering miljoenen. ,,We kunnen dat geld nu wel beter gebruiken.’’ Bovendien lost het de files niet op. ,,Het kabinet wil in 2020 terug naar het aantal auto’s dat we in 1992 hadden. Datis onhaalbaar en onzinnig.” Alleen het aanleggen van nieuwe wegen is een echte oplossing, vindt hij. ,,Mensen staan niet voor hun plezier in de file, maar gaan naar hun werk om hun brood te verdienen. Je moet ze daarom faciliteren en niet pesten.’’

Ook kan de auto zo makkelijk een nieuwe melkkoe worden. Dat de prijs, eerst 3 cent, oplopend tot gemiddeld 6,7 per kilometer, in een wet wordt vastgelegd, maakt op Wilders weinig indruk. ,,De overheid kun je met dit soort dingen niet vertrouwen. Als er straks ineens 35 miljard euro per jaar nodig is, heb je kans dat een volgend kabinet de kilometerprijs laat oplopen tot 15 of 20 cent.’’

Oneerlijk vindt hij het ook dat alle belastingen straks in de kilometerprijs verwerkt zitten. Mensen met weinig geld die tweedehandsauto’s kopen, krijgen zo te maken met de aankoopbelasting BPM die nu alleen op nieuwe auto’s zit. Om nog maar te zwijgen over het ’spionagekastje’ dat iedereen in zijn auto krijgt, somt hij op. ,,Mensen willen niet dat het politbureau in de Trêveszaal kan weten waar ze heengaan.’’

Bron: Spits, 19 november 2009

Klik hier om het bericht te lezen op ElsevierFiscaal.nl
Klik hier om her bericht te lezen op Refdag.nl

Melvin
19-11-2009, 13:20
Woehoew, Wilders for president (op basis van wat hierboven staat iig!)

breadfan83
19-11-2009, 13:20
Toch op de juiste gestemd. :D


Woehoew, Wilders for president (op basis van wat hierboven staat iig!)

Op basis van heel veel zaken. De enige die in Den Haag zijn mond eens durft open te trekken. Dat niet alles even diplomatisch er uit komt is een tweede, maar hij verschuilt zich niet net als Mister Potter achter zijn partijgenoten.

martiepartie
19-11-2009, 13:53
Juist, heel veel roepen en vooral heel veel roepen over ' oplossingen' die toch nooit doorgevoerd gaan worden is nuttig. :rolleyes:

Ik geloof dat Wilders flink wat kostbare vergadertijd heeft opgeeist met zijn dubieuze plannen/stellingen. :shake:

Dat Wilders nu volledig op de kilometerheffing hamert is naar mijn mening weer een bevestiging van zijn strategie. Ik ben erg benieuwd als deze man in het kabinet komt, of hij ook zijn woorden omzet in daden. ;) Als je al voor een plaats als Venlo geen geschikte kandidaten kan vinden, geeft al aan dat dat niet al te soepel gaat.

Arne
19-11-2009, 13:59
Laat hem maar regeren de volgende termijn, valt ie snel genoeg door de mand. Hij trapt overal tegen aan maar heeft zelf ook geen oplossing.

breadfan83
19-11-2009, 14:01
Och, niemand in de regering durft zijn bek toch meer open te trekken, omdat iedereen die een beetje anders denkt dan de algehele-knuffelgedachte, en het gedogen van alles en iedereen, van alle kanten wordt bedreigd.

Niemand durft het woord neger, moslim, turk, marokkaan, zwart, allochtoon, etc meer in de mond te nemen, omdat ie dan met Hitler vergeleken wordt. Iedere echte Nederlander moet zijn mond houden omdat we anders die "nieuwe Nederlanders" op hun te lange tenen trappen. Als ze hun best doen, een baan zoeken, zich aan de regels en wetten houden, en gewoon de taal leren, zijn ze van harte welkom. Je komt hier vrijwillig heen, pas je dan ook gewoon aan aub. Dat moet ik ook als ik ergens op bezoek ga.

De politici zijn onderhand zo doodsbang dat ze overal maar in mee gaan, en dan met zulke ideeën komen om nog een beetje wat te regeren te hebben. Ze roepen nog net niet naar hun mammie, maar ruggengraat tonen ze ook niet bepaald!

Arne
19-11-2009, 14:03
Het ging over de kmheffing, niet over buitenlanders. Of krijgen die daar óók al de schuld van? :D

breadfan83
19-11-2009, 14:06
Als de buitenlanders die zich weigeren aan te passen, terug worden gestuurd naar hun eigen land, spaart dat heel wat geld aan uitkeringen, en zijn er heel wat minder dikke Mercedessen en vervuilende tweedehands auto's op de weg. Het lost dus wel degelijk wat op lijkt me.

Ik heb het dus niet over immigranten die hier komen werken, een leven opbouwen en zich aanpassen aan hun nieuwe thuisland, maar puur over die lui die hierheen komen vanwege de fijne verzorgingsstaat, waarin je met niks-doen ook nog wel redelijk kunt rondkomen!

Kijk maar eens hoeveel werkeloze niet geïntegreerde immigranten we hier hebben, en hoeveel daarvan een auto hebben.

Area51
19-11-2009, 14:08
Laat hem maar regeren de volgende termijn,

Precies, van mij mag hij het gaan proberen ..
Het huidige cluppie doofpotstoppers/zakkenvullers/links-lullen-rechts-vullen/lak-aan-regeerakkoord/bankwarmhouders bakt er tenslotte ook niks van.

Arne
19-11-2009, 14:24
Ik verheug me er nu al op.

Melvin
19-11-2009, 17:00
@Arne, hoezo heeft hij zelf geen oplossing? Meer wegen, is al eens onderzoek naar geweest en dat is de oplossing... meer asfalt, en dat hoeft geloof ik maar 0,3% meer te zijn of was het nou 0,03% van de nederlandse grond die geasfalteerd moest worden om wegen te verbreden en aan te leggen zodat het fileprobleem opgelost wordt!?

Kortom, hij heeft wel de oplossing, alleen de overheid verdient daar niks mee... Ondertussen hebben ze het zover dat iedereen naar moeilijke oplossingen zoekt en de simpele (meer asfalt) compleet over het hoofd ziet! Goed gespeeld!

Pedaalemmer
19-11-2009, 17:10
... Als je al voor een plaats als Venlo geen geschikte kandidaten kan vinden, geeft al aan dat dat niet al te soepel gaat.

Dus een nieuwe partij moet het maar kunnen gelijk in elke gemeenteraad te stappen?? beetje onlogisch.
Tot nu toe heeft zijn schreeuwen meer bereikt dan jouw stem in de stembus.

Niet dat ik voor Wilders ben maar ik ben wel tegen lastenverzwaring op de verkeerde fronten.

Ik begrijp trouwens niet dat ze niet eerst met de vrachtwagens beginnen dan het auto park aan te pakken.

Melvin
19-11-2009, 17:14
Ze beginnen ook eerst met de vrachtwagens, alwaar het door technische problemen drastisch is uitgesteld! Hoe het er nu mee zit bij vrachtwagens weet ik niet eerlijk gezegd, volgens mij alsnog niet ingevoerd!

breadfan83
19-11-2009, 17:32
@Arne, hoezo heeft hij zelf geen oplossing? Meer wegen, is al eens onderzoek naar geweest en dat is de oplossing... meer asfalt, en dat hoeft geloof ik maar 0,3% meer te zijn of was het nou 0,03% van de nederlandse grond die geasfalteerd moest worden om wegen te verbreden en aan te leggen zodat het fileprobleem opgelost wordt!?

Kortom, hij heeft wel de oplossing, alleen de overheid verdient daar niks mee... Ondertussen hebben ze het zover dat iedereen naar moeilijke oplossingen zoekt en de simpele (meer asfalt) compleet over het hoofd ziet! Goed gespeeld!

Daar is het kwartje van Kok voor, de wegenbelasting en de belastingen op de brandstof, maar die bestaan hier in Nederland gelukkig niet, toch?

starsky
20-11-2009, 07:40
ja, makkelijker praten dan doen zeg maar

Gewoon op paar fora oproepen doen ;)

Pedaalemmer
20-11-2009, 08:03
als protest iedereen de auto 1 dag laten staan...

breadfan83
20-11-2009, 08:12
Zal de baas waarderen...

Edward
20-11-2009, 08:35
taliban ff huren voor bommetje op kabinet


rrrrrrrrrrrai ai ai ai.....BAM!

breadfan83
20-11-2009, 08:57
Net op het journaal: leasemaatschappijen en werkgevers willen graag de gegevens inzien die het kastje verzamelt, om zo tot een beter beeld van de klant te komen, en zo samen met de klant aan een optimalisering van het leasecontract en het autogebruik te komen.

Dure woorden voor: als je één kilometer rijdt die de werkgever geen inkomsten oplevert, kan ie dat natrekken en je de rekening sturen. Hoe dan ook, het gaat je NOG meer geld kosten...

Het begint al voor het überhaupt begonnen is. :(

Pedaalemmer
20-11-2009, 09:33
Net op het journaal: leasemaatschappijen en werkgevers willen graag de gegevens inzien die het kastje verzamelt, om zo tot een beter beeld van de klant te komen, en zo samen met de klant aan een optimalisering van het leasecontract en het autogebruik te komen.

Dure woorden voor: als je één kilometer rijdt die de werkgever geen inkomsten oplevert, kan ie dat natrekken en je de rekening sturen. Hoe dan ook, het gaat je NOG meer geld kosten...

Het begint al voor het überhaupt begonnen is. :(

Kijk jij naar het journaal :confused: :D

Arne
20-11-2009, 09:56
Net op het journaal: leasemaatschappijen en werkgevers willen graag de gegevens inzien die het kastje verzamelt, om zo tot een beter beeld van de klant te komen, en zo samen met de klant aan een optimalisering van het leasecontract en het autogebruik te komen.

Dure woorden voor: als je één kilometer rijdt die de werkgever geen inkomsten oplevert, kan ie dat natrekken en je de rekening sturen. Hoe dan ook, het gaat je NOG meer geld kosten...

Het begint al voor het überhaupt begonnen is. :(

Ik vind het prima, hoef ik die k u t administratie niet meer bij te houden.

Pedaalemmer
20-11-2009, 10:05
Ik vind het prima, hoef ik die k u t administratie niet meer bij te houden.

Maar als jij die kilomterheffing vergoed krijgt omdat je een auto van de zaak hebt, gaat de overheid dit zien als inkomen en deze ook weer belasten?

Is natuurlijk weer een uitgelezen kans om er weer een heffinkje bij in te voeren.

Arne
20-11-2009, 12:15
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb een auto van de zaak, waar ik niet prive mee rijdt. Dan moet je elke rit bijhouden. Als er zo'n kastje inzit, kunnen ze het zo uitlezen en zien of ik alleen zakelijk rijd, en hoef ik die zooi niet bij te houden, soort blackbox idee dus.

Melvin
20-11-2009, 12:17
Die kastjes zijn er toch al, om jou de administratie uit handen te nemen?

jetta mk1 '82
20-11-2009, 12:24
nu kan arne nog een beetje sjoemelen en straks niet meer :D


gr. martijn

Arne
20-11-2009, 12:25
Die kastjes zijn er toch al, om jou de administratie uit handen te nemen?

Ja, komt er denk ik sowieso in in mn volgende leaser.

breadfan83
20-11-2009, 12:29
Kijk jij naar het journaal :confused: :D

't Ging per ongeluk... :(

En nee, dat hoort mijn vriendin niet vaker. ;)

breadfan83
20-11-2009, 12:32
Ik vind het prima, hoef ik die k u t administratie niet meer bij te houden.

Ah leuk, als je werkgever dalijk ziet dat je auto anderhalf uur bij de concurrent heeft gestaan.

Mag jij gaan uitleggen dat het niet om een solliciatie of het doorgeven van jaarcijfers oid. ging.

Pedaalemmer
20-11-2009, 12:34
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb een auto van de zaak, waar ik niet prive mee rijdt. Dan moet je elke rit bijhouden. Als er zo'n kastje inzit, kunnen ze het zo uitlezen en zien of ik alleen zakelijk rijd, en hoef ik die zooi niet bij te houden, soort blackbox idee dus.

Aaah dat is iets anders, je hebt wel mensen die hem ook prive rijden.
Blackboxen zijn er inderdaad al (http://www.itmobile.nl/producten_fieldlog.php?gclid=CO3z4Oe9mZ4CFQaF3godGUi0kg).

Edward
20-11-2009, 13:21
Aaah dat is iets anders, je hebt wel mensen die hem ook prive rijden.
Blackboxen zijn er inderdaad al (http://www.itmobile.nl/producten_fieldlog.php?gclid=CO3z4Oe9mZ4CFQaF3godGUi0kg).

Big Brother is watching you!!

- Realtime overzicht van uw medewerkers op de ‘Google Map’
niet meer ff wippen in de baas zijn tijd dus :shake:

Ik zeg: privacy-wet!

Area51
21-11-2009, 09:13
Ik zeg: privacy-wet!


En daarom hebben ze nu deze site in de lucht gebracht :thumbup:


http://www.redonzeprivacy.nl/

http://i48.tinypic.com/o8x6ys.jpg

Wij-be
21-11-2009, 12:33
goede site heb de petitie ook gelijk maar ff getekend :thumbup:

Domi
21-11-2009, 12:52
Bedankt!

Je bent de 295e persoon die deze petitie ondertekend heeft



Getekend :thumbup:

Op naar de 17milj. :D

Miata
21-11-2009, 13:21
Bedankt!

Je bent de 315e persoon die deze petitie ondertekend heeft.

20 mensen in een half uurtje, gaat goed :D

Arne
21-11-2009, 14:36
Ah leuk, als je werkgever dalijk ziet dat je auto anderhalf uur bij de concurrent heeft gestaan.

Mag jij gaan uitleggen dat het niet om een solliciatie of het doorgeven van jaarcijfers oid. ging.

Jij kent mn baas niet :P

Sethenor
21-11-2009, 16:16
Je bent de 427e persoon die deze petitie ondertekend heeft.

Edward
21-11-2009, 17:02
Je bent de 452e persoon die deze petitie ondertekend heeft

Melvin
21-11-2009, 17:35
Wow vanochtend was ik nog 174... Gaat snel zat!

Oudelut
21-11-2009, 21:12
Hieronder een brief van internetkundige lezer Friso Gosliga.

Haha, laat dat nou mijn buurman zijn?! ;)

Hij hing vanmiddag nog uit het raam: "Hee buurman, is die Passat van jou van vóór 1 januari 1987?"

"Ja, buurman, net als mijn andere Passat, mijn 2 Polo's en 2 Derby's..." :D


Overigens, je kunt het eens zijn of niet, maar ik proef hier wel een erg hoog "wij/zij"-gehalte... Het moge duidelijk zijn dat de huidige situatie niet vol te houden is, en in mijn ogen gaat elke maatregel wel bij iemand pijn doen.
Dat er beleid wordt gevoerd om meer auto's van de weg áf te krijgen is volgens mij ook voor niemand een verrassing, en laten we eerlijk zijn: in iedere file foeteren we wel eens op iemand die daar op dat moment niet had hoeven of mogen zijn?! :rolleyes:

Oudelut
21-11-2009, 21:27
Niemand durft het woord neger, moslim, turk, marokkaan, zwart, allochtoon, etc meer in de mond te nemen, omdat ie dan met Hitler vergeleken wordt.

Ach, ik mag al jaren en jaren niet roepen dat Limburgers luie domme papzakken zijn met een groot Calimero-complex, omdat er onvoldoende voor ze gezorgd wordt. Of dat Noord-Hollanders het ware boeren-achterland vormen en dat niet zien vanwege de arrogante plank voor hun kop. Wat is het verschil?

Oudelut
21-11-2009, 21:30
Dat Wilders nu volledig op de kilometerheffing hamert is naar mijn mening weer een bevestiging van zijn strategie. Ik ben erg benieuwd als deze man in het kabinet komt, of hij ook zijn woorden omzet in daden. ;) Als je al voor een plaats als Venlo geen geschikte kandidaten kan vinden, geeft al aan dat dat niet al te soepel gaat.

:iamwithst
Net zoals je kon voelen aankomen dat-ie zou zeggen dat Balkenende maar meteen moest aftreden en nieuwe verkiezingen uit moest schrijven toen hij geen President van Europa werd... Zo doorzichtig, kortzichtig, en vooral precies datgene wat in iedere kroeg wordt gezegd en wat dus stemmen oplevert. Vandaar dus het predikaat populistisch, maar het lukt 'm wel?! :screwy: Zegt iets over het gemiddelde intelligentieniveau van onze samenleving, ben ik bang? :redface:

breadfan83
22-11-2009, 00:10
Ach, ik mag al jaren en jaren niet roepen dat Limburgers luie domme papzakken zijn met een groot Calimero-complex, omdat er onvoldoende voor ze gezorgd wordt. Of dat Noord-Hollanders het ware boeren-achterland vormen en dat niet zien vanwege de arrogante plank voor hun kop. Wat is het verschil?

Ik ken geen enkele Limburger die je op je bek slaat als je "hey, Limbo!" naar hem roept. Andere groepen daarentegen... ;)

Volgens mij kan ik nog steeds Zeeuwse bolussen kopen bij de bakker, of Limburgse vlaai. Negerzoenen zijn echter nergens meer te krijgen.

Domme papzak, of boeren achterlander met een plank voor je kop, zal bij niemand echt goed vallen, Limburger / Hollander of wat anders.

Maar dat is helemaal niet waar het om gaat. D'r wordt gezegd dat Wilders maar overal tegen is, maar nooit eens met een oplossing komt. Door twee standpunten van hem te combineren kun je tot een oplossing voor een deel van het probleem komen.

Of het nou een Turk, Zuid-Afrikaan, Belg of Wit-Rus is, maakt niet uit... als je hierheen komt, pas je je aan aan onze wetgeving, zoek je een baan en leer je de taal. Doe je dat, ben je welkom, doe je dat niet, ga je maar weer terug naar huis. Dat scheelt Nederland en de Nederlander heel wat geld aan uitkeringen, en d'r zullen ook heel wat auto's van de weg gaan.

En dat heeft m.i. met racisme totaal niks te maken, en lost wel al een (klein of groot) deel van het probleem op.

De Pul
22-11-2009, 04:20
nr 905:thumbup:

@chris,:goodpost:

Miata
22-11-2009, 11:49
Ik zag deze laatst op geenstijl voorbij komen, en vond m op zich wel goed bedacht :D
Goedemorgen chief, met Gerrit, ik kom een paar weken niet.

Gerrit, jongen, wat is er aan de hand, ben je ziek?

Nee, Hij doet ‘t niet.

Wat een ramp Gerrit, je weet hoe de procedure is?

Ja, ik heb Ze al gebeld maar alle Medewerkers waren in gesprek en de wachttijd bedroeg meer dan 5 minuten. En melden via internet gaat nu ook niet, ik denk dat de server er uit ligt.

Ja, dan zit er nog maar één ding op, en dat is niet zo best.

Ik weet het. Ik heb het electronische enkelbandje al omgedaan en geactiveerd. We wachten nu maar op de bevestiging. Soms bellen ze maar ik hoor dat zo’n telefoontje niet rechtsgeldig is dus ik hoop dat ze een mailtje sturen en dan de bevestiging per post.

Dus je hebt de kinderen ook niet naar school kunnen brengen?

Nee, ik heb de school al proberen te bellen maar daar was ook een wachttijd van meer dan 10 minuten. Ik denk dat er vandaag meer mensen een probleem hebben.

Hoe houden de kinderen zich bij dit drama?

We doen al het mogelijke om ze gerust te stellen. Maar ze kennen natuurlijk het verhaal van de buurman die door het kapotte kastje nu zes jaar moet brommen en waarvan het huis is verkocht voor de boete. Zijn vrouw zit ook al een half jaar in voorarrest omdat zij namens haar man het enkelbandje had omgedaan en de kinderen zitten nu tijdelijk in een opvangcentrum. Gelukkig hadden ze daar die lege gevangenissen nog voor. En dat allemaal net voor Sinterklaas, dus de blagen zijn er niet blij mee. Ze zitten nu angstig te sidderen op hun kamertje. Het positieve is dat ze nu een keer stil zijn.

Hoe is het met je vrouw?

Nou, die had vorige week hetzelfde probleem en ze is nu dus al bijna een week met een enkelbandje aan huis gekluisterd. Dat mens is werkelijk chagrijnig. Ze vertelde dat die hele vrouwenemancipatie weer terug bij af is. Vroeger werden ze met een ketting aan het keukenblok of aan het bed, naar keuze, vastgemaakt en nu zitten ze geketend aan een electronisch enkelbandje.

Ja, wat een gedoe allemaal, maar ja, het is voor het milieu of tegen de files of zo, dus zal het wel ergens goed voor zijn. Wat denk je, ben je er volgende week weer?

Nou, dat weet ik niet. De overbuurman zit al 2 maanden thuis aan het bandje, want je moet wachten op een bevestiging. En Ze hebben het erg druk. dus reken er maar niet op.

Jammer, Gerrit, je was altijd zo’n toegewijde vent. We zullen je missen. Ik zal nog een weekje wachten en als het dan nog niet beter is zullen we je ontslaan wegens onrechtmatig verzuim, dat begrijp je. Je moet je dan wel aansluiten bij zo’n stichting, kastjesleed.nl dacht ik, die namens jou een claim kan indienen. Succes verder en sterkte.

Bedankt chief en tot ziens.

Heb m al aan 2 lui laten zien maar die snapten het helaas niet helemaal :redface:

cees 2.0
22-11-2009, 12:46
Ook even getekend nummer: 1149

Melvin
22-11-2009, 16:32
Haha, absurdistisch, maar grappig :D

breadfan83
22-11-2009, 19:48
Die nieuwe film, 2012, had het geloof ik wel bij het rechte end: de wereld vergaat in 2012, alleen niet door natuurrampen, maar door dat kastje.

Goed stukje hierboven!

Oudelut
22-11-2009, 20:59
Of het nou een Turk, Zuid-Afrikaan, Belg of Wit-Rus is, maakt niet uit... als je hierheen komt, pas je je aan aan onze wetgeving, zoek je een baan en leer je de taal. Doe je dat, ben je welkom, doe je dat niet, ga je maar weer terug naar huis. Dat scheelt Nederland en de Nederlander heel wat geld aan uitkeringen, en d'r zullen ook heel wat auto's van de weg gaan.

Hiermee beweer je dat het merendeel van de uitkeringstrekkers van buitenlandse afkomst is? Kun je dat statistisch onderbouwen? Want ik denk dat je je wel eens behoorlijk kunt vergissen...

Tiki Madness
22-11-2009, 21:08
Hiermee beweer je dat het merendeel van de uitkeringstrekkers van buitenlandse afkomst is? Kun je dat statistisch onderbouwen? Want ik denk dat je je wel eens behoorlijk kunt vergissen...
Nee dat beweert hij niet(kan het niet vinden in zijn post)maar is waarschijnlijk wel zo ja.

Ze hadden hier het zelfde moeten doen als in zwitserland 2 maanden geen werk en je kunt vertrekken.

Back on topic

Michael

breadfan83
22-11-2009, 23:02
Hiermee beweer je dat het merendeel van de uitkeringstrekkers van buitenlandse afkomst is? Kun je dat statistisch onderbouwen? Want ik denk dat je je wel eens behoorlijk kunt vergissen...

Waar zeg ik dat dan?

Ik zeg dat als je hierheen komt, vrijwillig, en weigert je aan te passen, weigert je aan de regels te houden, een baan te zoeken en de taal te leren, dit blijkbaar niet jouw land is. Nederland is in dat geval beter af zonder jou.

Integreer je, ben je van harte welkom.

Doe je dat niet, bespaar je Nederland en de Nederlander weer een uitkering. En gezien toch bijna iedereen met een uitkering geld genoeg heeft voor een auto, bespaar je de welwillende Nederlanders ook weer een plekje op de weg.

Belastingbetaler blij, staatskas blij, automobilist blij, milieu blij, welwillende emigrant blij.
Daarnaast, Wilders blij, Bos blij, Balkenende blij, Eurlings blij.

Verschil tussen allochtone werkeloze en autochtone, is dat die allochtoon vrijwillig gekozen heeft voor Nederland. Hij laat alles bewust achter, en kiest bewust voor Nederland, en kiest er vervolgens bewust voor zich niet aan te passen aan het land waar ie bewust voor gekozen heeft.

En statistieken... 93% van de mannelijke emigranten is na 4 jaar in Nederland nog steeds werkeloos. Voor de vrouwen geldt een percentage van 96%. Dat zei tenminste het CBS vorig jaar, maar wat weten die ook van statistieken hè. ;)

Area51
23-11-2009, 13:19
Goed, dit gaat weer lekker off topic :( :mad:

Voor degene die serieus op de hoogte willen blijven raad ik het volgende forum aan;

driving-fun.nl (http://www.driving-fun.com/forum/index.php) > REDONZEPRIVACY.NL (driving-fun.com/forum/viewforum.php?f=41)

breadfan83
23-11-2009, 13:30
Goed, dit gaat weer lekker off topic :( :mad:

Voor degene die serieus op de hoogte willen blijven raad ik het volgende forum aan;

driving-fun.nl (http://www.driving-fun.com/forum/index.php) > REDONZEPRIVACY.NL (driving-fun.com/forum/viewforum.php?f=41)

Daar gaat het tenminste wel on-topic. Een chip die wordt toegedient bij de griepprik... :rolleyes:

Ik combineer twee standpunten van Wilders, om een deel van het file-probleem op te lossen en extra uitgaven voor de burger en Den Haag te voorkomen. Daar ging het toch om? Files en centen.

Tjaap
25-11-2009, 10:26
wilders is zowieso al OT

Pedaalemmer
25-11-2009, 10:42
Vavochtend was bij radio 1 ook een stuk over de kilometerheffing. De PVDA is nog niet om en de alle oppositiepartijen zien het niet zitten. De VVD had het over VEEL verborgen kosten, zoals bpm, provinciale opcenten, enz enz.

Het kwam erop neer dat diegene die er niet op achteruit gaat de persoon is met een hele dure auto en daarmee heel weinig rijd.
dus 99% van de mensen gaan er van een beetje tot heel veel op achteruit.

Melvin
25-11-2009, 11:13
Luister jij radio 1 :D?

breadfan83
25-11-2009, 13:11
wilders is zowieso al OT

En poep stinkt. Om maar even op hetzelfde niveau te blijven.

Is d'r eindelijk eens eentje die niet constant ja en amen zegt als de minister president wat voorstelt, en niet voortdurend tot zijn schouders in Balkenende's reet zit.

Iedereen staat achter die knakker als ie voor de EU-president in de running is, en als dan de keus valt op een minister van een klein land als België, die pas een jaartje in de politiek zit, vindt iedereen weer dat dàt juist weer het goede besluit van hem is. Wat wil ie nou, Nederland besturen, of Europa? Alletwee tegelijk gaat namelijk niet, en na het vierde kabinet Balkenende moge ook wel duidelijk zijn dat één van de twee ook niet echt soepel loopt.

Het werd eens tijd dat, na Fortuijn, iemand in Den Haag kwam die het eens oneens is, en die wel ergens vraagtekens bij stelt. We zitten te mekkeren over dat we erop achteruit gaan, en onze privacy in het gedrang komt, maar als Wilders precies voor diezelfde punten opstaat is ie nog steeds fout?

Tjaap
25-11-2009, 14:28
ja

Melvin
25-11-2009, 14:56
Ik snap je kortzichtigheid niet echt Tjaap...

Sure, hij heeft ook mindere kanten, maar dat hebben ze allemaal...

Tjaap
25-11-2009, 15:00
http://www.tshirthell.com/shirts/products/a192/a192.gif

niet zozeer kortzichtig als meer kortaf.
Wilders en allochtonen (nieuwe nederlanders) hebben geen aars met de discussie over de km heffing te maken.

Melvin
25-11-2009, 15:06
Wilders bied een oplossing en gaat er tegenin, dus heeft er ALLES mee te maken...

Hitler hoef je er niet bij te halen om je punt duidelijk te maken, dat is OT

Tjaap
25-11-2009, 15:20
files oplossen door de buitenlanders eruit te gooien.... Sorry, als dat je oplossing is neem ik je niet serieus.

Melvin
25-11-2009, 15:30
Waar zegt ie dat dan?

En dat haalt breadfan er af en toe bij, maar dat boeit er niet toe, die jongen is gewoon ziedend van woede, en laat zich af en toe over koken! :)