View Full Version : uitlaatspruitstuk 2H motor
Het uitlaatspruitstuk van mijn vader zijn cabrio is gescheurd. Nu zijn we op zoek naar een ander, nu is mijn vraag echter welke spruitstukken passen hier allemaal op.
Het gaat om het volgende motorblok: 1800cc 2H motor, 98 pk, injectie met katalysator, (verplicht, bouwjaar 1993 dus een spaghettispruitstuk is ook geen optie).
Ik heb een uitlaatspruitstuk van een 1800cc EX motor op het oog, maar ik weet niet of deze past?
Alvast bedankt,
Het spruitstuk van de 2H is een heel zwak punt. Ze gaan allemaal scheuren. Bij een gebruikte is die waarschijnlijk al gescheurd of het gebeurd nadat die net gemonteerd is.
De meeste 2H rijders laten dan ook gelijk een spaghetti-spruitstuk monteren. Maar dat heeft als nadeel dat de kat niet meer past en het uitlaat systeem op maat gemaakt moet worden.
Naar mijn weten past een EX niet.
jorg-maashees
17-11-2009, 20:50
Waarom zou de kat met een spaghettie een probleem zijn? met een beetje handigheid maak je die er zelf weer onder, zodat je de rest van je orginele uitlaatsysteem ook kan behouden.
Als je een spaghettie pakt ben je wel meteen van het gezeik af. En een spaghettie voor een cabrio kost de kop ook niet.
succes ;)
Laat ik het zo zeggen. Met de spaghetti die ik er onder heb moest de kat wijken. Dat komt door de lengte van de spaghetti die Bolku al jaren levert. Die eindigt ergens halverwege de ruikte waar de kat zit. In principe kan de 2H zonder de kat rijden. Bij heel veel 2H's blijft de CO keurig onder de 0,5%.
Er zullen heus wel spruitstukken waarbij het wel kan. Ik weet ze niet.
http://www.xs4all.nl/~eygauto/Jeffcabrio/middendemper.JPG
Tegenwoordig is het zoiezo geen probleem meer voor auto van voor 1995....als er geen kat en lambdasonde aanwezig is mag je 3,5% CO hebben ongeacht hetgeen op je kenteken staat......
Ja, inderdaad dat is weer nieuw en nee dat slaat nergens op, maar het is nou eenmaal zo.....
Een 94er met webers is dus geen probleem meer....
Je kan nu dus eigenlijk alle spruitstukken en voorpijpen van de Golf 1 of cabrio monteren of een spagettie spruitstuk, je moet deze dan alleen wel weer aan je middendemper maken.
Wij leveren spagettie spruitstukken met een verloop zodat deze zo weer op de middendemper van de 2H past.
Bedankt voor de reacties,
We hebben een nieuw origineel spruitstuk besteld, wordt dit weekend gemonteerd. Nu hopen dat deze het weer een aantal jaren vol houdt.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.