View Full Version : lekkende uitlaat
GOLF II, 1.6, 1988
Hallo, mijn uitlaat lekt bij de flensaansluiting voor de eerste demper. Kan dat komen doordat de pakking verrot is of zit er geen pakking tussen?
nog een vraag: kan ik de katalysator vervangen zonder daar moeilijkheden mee te krijgen bij de APK? ik heb een Remus einddemper, maar maakt geen geluid.
en weet iemand hoe ik het beste aan zo'n katalysatorvervanger kan komen?
groenten
Pedaalemmer
29-11-2004, 16:22
een remus moet je kenlijk kunnen horen
niet lullig doen jullie twee.
ja die kat kan eronder uit. en nee er zit geen pakking voor zover ik weet
ik heb ook een remus (2x 76 rond) onder de golf 2 1.6 en je hoort hem echt wel hoor, maar ik wil hem ook harder hebben.
Ik heb toen ook een topicje er over gehad en je kan het beste je tussendemper vervangen door een rechte pijp. dan zal je meer geluid hebben
Oke, die tussendemper zit tussen de kat en de einddemper in? ik dacht dat je (als je standaard een kat hebt) een katalysator moest hebben voor de APK.
Maar dat 'ie nu lekt bij die flens komt dan door doorroesting waarschijnlijk? (ik kan het slecht zien namelijk).
ennuh ik begrijp dat een demper moet dempen :rolleyes: maar je mag verwachten dat als je een standaard dempertje vervangt door een dubbele Remus, dat er dan een mooier en harder geluid ontstaat.... ;)
fruit
kan idd door doorroesting komen.. zet em gewoon es bij een garage op de brug...
naar mijn weten moet je ook een kat hebben voor de keuring, omdat je anders geen "schone" verbranding hebt..
Pedaalemmer
29-11-2004, 16:36
kat is verplicht voor auto`s na 1993 voor zover ik weet.
begin 93. daarvoor moet je wel aan de Co voldoen, (als er een kat onderzat) maar dat was voor mijn rookbom geen probleem
oke dan!!! dan gaat onze kat er ook tussenuit!!! :p
hoeveel pk zal dat nou schelen voor een golf 2 1.6?
zal je het kunnen merken?
ow... ik hoorde geruchten dat zo`n kat wel 10pk tegenhoudt!! :eek:
Pedaalemmer
29-11-2004, 16:45
zou wel knap zijn als een uitlaat zoveel pk`s zou kunnen geven
ja, zou wel mooi zijn!! naja, waarom gooien mensen dan er een katvervanger tussen?? voor `t geluid?
ik omdat m'n kat rot was. maar heb er geen vermogenstoename van gemerkt.. misschien levert het wel een paar pk op, maar zeker geen 10 en die paar pk merk je echt niet
oke bedankt, ik ga hem idd maar ff ergens op een brug zetten (helaas kost dat altijd weer wat). ik hoorde ook dat dat vrij veel vermogen scheelde om die kat te vervangen.
toch ga ik hem wel vervangen denk ik.
Oh ja, en sinds ik vorige keer mn cilinderkoppakking heb vervangen, staat mijn ontsteking net te laat vermoed ik. is zo'n ontsteking te verstellen zonder verder aan de distributie te komen?
begin 93. daarvoor moet je wel aan de Co voldoen, (als er een kat onderzat) maar dat was voor mijn rookbom geen probleem
Joh, tsjaap. effe iets anders, heb jij dat vwgolf2-kitje al in elkaar? (van de DA)
In het Olving Golf/Jetta handboek staat dus niks over het uitlaatsysteem, of kijk ik met m'n neus??? of achten ze dat te makkelijk dat ze dat er niet in hebben gezet? :confused:
Dat komt omdat dat boekje van olving een vraagbaak is, er staan wat standaard dingetjes in, maar als je echt iets speciaals ergens over wilt weten kun je dat vergeten :):)
Wil je WEL alles terug kunnen vinden in je boek, dan moet je de Bentley nemen, dat is een service manual. Daar is echt alles in te vinden over alle bijv Golf 2 modellen, incl alle electrische schema's. Ook niet zo gek dat er zoveel in staat, zo'n olving past er namelijk wel 15 keer in :)
GOLF II, 1.6, 1988
Hallo, mijn uitlaat lekt bij de flensaansluiting voor de eerste demper. Kan dat komen doordat de pakking verrot is of zit er geen pakking tussen?
nog een vraag: kan ik de katalysator vervangen zonder daar moeilijkheden mee te krijgen bij de APK? ik heb een Remus einddemper, maar maakt geen geluid.
groenten
het kan best zijn dat je pakking bij de flens verrot is geworden. die bladerd dan gewoon af. de katalysator kan je best vervangen zonder problemen bij apk TENZIJ het op de autopapieren staat U9 of iets. ze hebben een standaard norm voor CO uitstoot. als die daar maar niet boven komt. die zit ergens voor auto's zonder kat op de 0.8 geloof ik. je kunt bij NL Power of gelijkwaardige bedrijfen zo'n vervanger kopen. dat je eind demper geen geluid maakt kan best komen dat je misschien nog al je tussendempers er op hebt zitten. of hij is verstopt, kan ook nog
oplossing voor geluid: geheel open uitlaat systeem nemen, alles wat op een demper lijkt vervangen, klaar! Koop daarnaast wel ff een doossie paracetamol...
Johan-dtc
30-11-2004, 21:45
GOLF II, 1.6, 1988
groenten
kan ik leveren.......
Koen is sleeping
30-11-2004, 21:49
Vroegah mocht je bij auto's van voor 1992 gewoon de kat lozen mits hij aan de co2 meting voldeed. APK zal nog wel hetzelfde zijn?
Auto's van voor 1992 mogen nog steeds zonder kat over straat......je moet dan onder de 1.5% Co uitstoot zitten.......gelukkig draait mij golf ruim 4% ander loopt ie voor geen ene meter.
Koen is sleeping
30-11-2004, 21:54
niet lullig doen jullie twee.
ja die kat kan eronder uit. en nee er zit geen pakking voor zover ik weet
Niet zeggen tegen Sjampoo! Hij heeft wel ff hele vette skirts op zijn Polo zitten, en zelfs een booskiekert! Dus ook voor hem zal 1 dezer dagen wel een wat grotere einddemper op de lijst komen. En nou nie ouwehoeren Sjamp! Jouw principes zijn nog erger dan het tempo waarin ik aan de Audi bezig ben.
Allart-Ghetta
01-12-2004, 17:44
Auto's van voor 1992 mogen nog steeds zonder kat over straat......je moet dan onder de 1.5% Co uitstoot zitten.......gelukkig draait mij golf ruim 4% ander loopt ie voor geen ene meter.
U9 = 0.5% maar dat haalde mijn GTI motor ook nog zonder kat, daarna wel rijker zetten anders is het geen rijden natuurlijk.
Johan-dtc
01-12-2004, 18:19
@ sansan
al een katvervager gevonden?
ik kan ook uitlaten leveren
zeg maar wat voor type en ik kijk wat het kost, en of ik het zo heb liggen
U9 = 0.5% maar dat haalde mijn GTI motor ook nog zonder kat, daarna wel rijker zetten anders is het geen rijden natuurlijk.
sorry, 0.5% idd :)
@ sansan
al een katvervager gevonden?
ik kan ook uitlaten leveren
zeg maar wat voor type en ik kijk wat het kost, en of ik het zo heb liggen
Nee, eerlijk gezegd nog geen tijd gehad om te zoeken. Maar wat kost het bij jouw? Het is een golf2 1.6 53KW K6
Johan-dtc
02-12-2004, 14:04
Nee, eerlijk gezegd nog geen tijd gehad om te zoeken. Maar wat kost het bij jouw? Het is een golf2 1.6 53KW K6
bouwjaar?
Johan-dtc
02-12-2004, 14:35
het wordt dan deze!
merk csc
prijs 125 euro bruto ecxlusief btw
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9602&mode=normal
andere kan ik zo niet vinden, maar volgens mij bedoel jij alleen een buis
het wordt dan deze!
merk csc
prijs 125 euro bruto ecxlusief btw
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9602&mode=normal
andere kan ik zo niet vinden, maar volgens mij bedoel jij alleen een buis
Ja ik bedoelde idd eigenlijk alleen zo'n buis. Ik vind 150 incl. wel veel. ik denk dat ik tweedehands iets ga zoeken of iets verzinnen voor een buis ofzo.
wel heel erg bedankt.
groets.
Ken je niet iemand die er een pijp tussen last? Dan ben je in een keer klaar.
Overigens heb je K6 op je papieren staan wat inhoud dat je CO onder 1,5% moet blijven, wat geen enkel probleem is zonder kat.
Ken je niet iemand die er een pijp tussen last? Dan ben je in een keer klaar.
Overigens heb je K6 op je papieren staan wat inhoud dat je CO onder 1,5% moet blijven, wat geen enkel probleem is zonder kat.
Nee, ik ken geen lasser of handig iemand die kan lassen :confused:
maar dat is wel een goed idee om dat effe te proberen. en dat van K6=>1,5% dat wist ik niet, das wel beter dan. :D
Je kunt je kat ook leeghalen door er met een stalen pijp in te beuken. De inhoud kun je er dan zo uitschudden en hou je een mooie katvervanger over.
heb ook gehoord dat je kat dan gaat werken als een trommel/klankkast??? dat je dan een heel blikkerig geluid krijgt ofzo, omdat hij zo hol is....
tenminste, dat zei iemand, maar toen een kennis van me de kat van z`n golf 3 vr6 had leeggeramd, klonk het helemaal niet hol...
had onder de passat ook een holle kat.. hoor je niets van..
Doe wel een goede stofmasker voor als je hem zelf leeghaalt!!!!!!!!!!
K3 ken ik .. zelfs K6 of U9
Wanneer is nou wat ?
Moet je bij allebei wel een kat eronder hebben zitten voor het zicht ?
Dat beschermplaatje schraapt soms over de grond .. zwaar waardeloos :(
Liefst ervanaf als het kan
dan ga ik fijn dat ding proberen leeg te halen met een stok. desnoods een beetje blikkerig, maakt mij nie uit. Bedankt voor de tips jongens (en meisjes?, denk het niet helaas). Maar weet nou eigenlijk iemand of er een pakking tussen die flensen zit bij het begin (dicht bij het spruitstuk) van de uitlaat?
K3 ken ik .. zelfs K6 of U9
Wanneer is nou wat ?
Moet je bij allebei wel een kat eronder hebben zitten voor het zicht ?
Dat beschermplaatje schraapt soms over de grond .. zwaar waardeloos :(
Liefst ervanaf als het kan
http://www.uitlaten.com/uitlaten/kat.html
@Sansan, klopt, daar hoort zo'n conische pakking tussen
dan ga ik fijn dat ding proberen leeg te halen met een stok. desnoods een beetje blikkerig, maakt mij nie uit. Bedankt voor de tips jongens (en meisjes?, denk het niet helaas). Maar weet nou eigenlijk iemand of er een pakking tussen die flensen zit bij het begin (dicht bij het spruitstuk) van de uitlaat?
bij de flensaansluiting voor de kat zit een pakking. een ring of zo'n platte. een van de twee
Bedankt jongens,
ik ga als eerst effe die pakking vervangen (als het daar aan ligt tenminste), en dan gelijk maar die kat doen denk ik.
Thnx again!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.