PDA

View Full Version : slecht lopende motor

AZRAIL
29-11-2004, 17:36
hallo forumers,

ik heb een aantal maanden geleden m'n pf motor waar de zuigers van kapot waren vervangen door een zelfde pf motor. nu heb ik sinds een paar dagen het probleem dat ie niet lekker loopt. als hij koud is en hij geeft nog geen olie temperatuur aan dan lijkt het net alsof hij op 3 cilinders loopt en na een tijd als de olie zo ongeveer tussen de 60-70 graden is dan loopt ie al een stuk beter maar nog steeds beroerd. ik heb de bougie kabels nagelopen en ze zijn allemaal goed. de verdeel kap ook en de boegies ook (nieuw). alle 4 de bougies zijn zwart van onder, wat mij doet denken dat de mengsel te rijk is.

ik denk dat het de lambda sonde kan zijn maar effe een nieuwe proberen is ook weer zo 99 euro dus ik wil het zeker weten. ik dacht ook nog aan de thermosensor want hij loopt pas een stuk beter als de olietemperatuur een beetje begint op te lopen.

heeft iemand hier ervaring mee? graag uw reacties

Allart-Ghetta
01-12-2004, 17:50
Ligt het niet aan je diesel nokkenas? Met dat soort verhalen en dan ook nog zeggen dat hier geen mensen zitten met verstand krijg je natuurlijk niet zo snel nuttige informatie.

Ik denk dat je het moet zoeken in de richting van de ontstekingsinstallatie. Omdat de bougies zwart zijn kan het haast niet dat hij te arm loopt bij koude motor (dit veroorzaakt ook erg stotteren). Dus probeer eens een andere onstekingsunit (hall sensor stuk?) en een andere transistor (7-polige kastje).

AZRAIL
01-12-2004, 23:19
Ligt het niet aan je diesel nokkenas? Met dat soort verhalen en dan ook nog zeggen dat hier geen mensen zitten met verstand krijg je natuurlijk niet zo snel nuttige informatie.

Ik denk dat je het moet zoeken in de richting van de ontstekingsinstallatie. Omdat de bougies zwart zijn kan het haast niet dat hij te arm loopt bij koude motor (dit veroorzaakt ook erg stotteren). Dus probeer eens een andere onstekingsunit (hall sensor stuk?) en een andere transistor (7-polige kastje).

dank je wel voor je reactie maar waar haal je die diesel nokkenas vandaan dat begrijp ik niet. plus ik heb niet gezegd dat er hier geen mensen zitten met verstand plussssss dat bericht stond er later dan mijn probleem. wil geen discussie ofzo.

het is dat ik net ben geopereerd en niet zelf kan nakijken wat het is. heb al een afspraak bij de vw dealer. kijke wat zij zeggen. bedankt voor uw reactie alsnog