View Full Version : Is dit duur??
Hallo,
Gister een beginnetje gemaakt aan mijn cabrio. Heb het dak inmiddels verwijderd want dat was echt in hele slechte staat. Interieur ben ik ook aan begonnen en het gaat er nu echt een beetje op lijken.
Maar ik ben vandaag even op pad geweest en heb een paar offertes aangevraagd om de auto te laten spuiten.
Ik heb zelf helaas niet de ruimte om de auto te stallen en kaal te schuren etc. Dus dat moet de spuiter doen. Maar ben bij 2 bedrijven geweest en kwam bij beide op een bedrag van rond de 2000 € uit!
Dat is dus all-in. Ikzelf schrok nogal van deze prijs en wilde van jullie weten of het een redelijke prijs is of dat ik verder moet zoeken?
De auto is nu heliosblauw (LA5Y) en vind het een mooie kleur maar wel erg somber voor een cabrio.
Nu zit ik aan een uni kleur te denken en dan aan rood. Weet iemand welke kleuren rood er orgineel zijn geleverd op een cabrio? Kan het nergens vinden, ook niet op Doppel-Wobber.de
Thanx alvast voor het meedenken!!:thumbup:
2000 euro is een redelijk normale prijs als zij ook de voorbewerking enzo doen
2000€ is een normale prijs voor alleen de buitenkant over te spuiten in de originele kleur.
Als je hem rood wilt hebben,moeten ook de binnenkanten gespoten worden,en dat maakt het weer duurder.
Originele uni rode kleuren zijn oa Marsrood LA3A en Paprikarood LK3A
whoa!
Das snel geantwoord zeg!
Weet wel dat bij het ene bedrijf de deuren,achterklep en motorkap blijft zitten en bij de andere wordt alles netjes gedemonteerd en wordt ook de binnenkant (dorpels etc) meegespoten. En die kerel had het over een 2 schichten lackierung (weet niet hoe je dat op z'n Hollands zegt) Kwam erop neer dat er een extra laag blanke lak overheen kwam om hem extra te laten glimmen....
Ik fantaseer nog wel verder over wat ik ga doen qua kleur.....Rood is wel erg mooi moet ik zeggen.......twijfel!
whoa!
Das snel geantwoord zeg!
Weet wel dat bij het ene bedrijf de deuren,achterklep en motorkap blijft zitten en bij de andere wordt alles netjes gedemonteerd en wordt ook de binnenkant (dorpels etc) meegespoten. En die kerel had het over een 2 schichten lackierung (weet niet hoe je dat op z'n Hollands zegt) Kwam erop neer dat er een extra laag blanke lak overheen kwam om hem extra te laten glimmen....
Ik fantaseer nog wel verder over wat ik ga doen qua kleur.....Rood is wel erg mooi moet ik zeggen.......twijfel!
Zo hoort het ook. De eerste valt dus af.
ben zine
19-11-2009, 19:15
Als je ervoor kiest om een blauwe auto rood te laten spuiten moet ook echt alles gespoten (en voorbewerkt) worden. Dan is €2000,- zeker niet duur.
Als niet alles meegespoten wordt zou ik het bij de originele kleur houden of een kleur uitzoeken die niet al te veel afwijkt van de originele kleur.
jeroenmk1
19-11-2009, 19:16
idd alles spuiten of niet spuiten :thumbup:
Ga voor de gein es vragen wat de lak per liter kost die je wilt hebben ... ;)
LA5Y rood maken, echt zonde, koop dan een rooie man...
Denk toch dat het bij Heliosblauw blijft. Anders loont het de moeite niet het geld uit te geven als dan toch de helft blauw blijft en de andere helft rood. Is ook geen porum....
Blijft natuurlijk wel een hoop pegels! En volgens mij verdient de spuiterij er genoeg mee. Maar zal eens vragen wat het p liter kost....
Je doet een auto spuiten 1x en dan moet het goed gebeuren. Maar zover ben ik nog niet. Eerst komt er nog genoeg ander werk om de hoek kijken op motorisch gebied. Het is een EX motor met 90 pk. En geloof niet dat die er nog allemaal zijn....Komt met moeite boven de 130.
Alles blijft wel orgineel op een paar kleine details na (verlaging en sportuitlaat). En hoop er -misschien- van de zomer mee te kunnen rijden.
Gemiddeld uur tarief bij een schadeherstelbedrijf is toch wel 65€ ex btw..Een auto netjes strakmaken,voorbewerken,spuiten enz is niet in een dag gedaan....doe gemiddeld 65€ x 20 uur=1300€
Filler en andere materialen...de basislak (kleur) isongeveer 100€ per liter.Zal een liter of 2 op je auto gaan,dan nog 2 liter blanke lak+ verharder en verdunners.700€ materiaal zit je zo aan.
Dus van die 2000€ kunnen ze heus niet met zn allen op vakantie hoor:D
Woon in Duitsland en weet dat het uurtarief hier gemiddeld een kwart lager ligt dan in NL. Maar goed, als het netjes gedaan wordt voor dat geld heb ik het er wel voor over.
Heb hier totaal geen ervaring mee qua prijzen en ben wat dat betreft echt een noob. Dus vandaar dat die 2000 een hoop geld is in mijn ogen. Maar zoals jij dat rekensommetje maakt Chris lijkt het idd een rechtvaardige prijs.
En ik denk dat wanneer de auto zijn orginele kleur houdt het voor de waarde van de auto ook beter is of heb ik het mis?
breadfan83
20-11-2009, 07:50
Heb er ook al voor rondgekeken, en je kunt het best goedkoper laten doen.
Geld dat je je dan spaart is zo'n 500 - 1000 euro, geld dat je weggooit is zo'n 500-1000 euro. Voor minder dan 2000 euro laat zich een auto gewoon niet echt netjes spuiten, en iets minder dan netjes kost je net zo goed nog klauwen met geld.
Dus beter in één keer goed doen, en die 2000 euro betalen, dan heb je er achteraf alleen maar profijt van in plaats van spijt.
Ik vind 2000 € nog meevallen eigenlijk!
bjuriaan
20-11-2009, 12:14
Ik vind 2000 € nog meevallen eigenlijk!
Is een cabrio he, scheelt een paar m2 met een gewone dichte.
Vind de prijs zeker netjes, mits het goed gebeurt natuurlijk (daar gaan we vanuit).
OK...ben overtuigd!
De man van de spuiterij komt waarschijnlijk zaterdag voorbij en bekijkt dan de auto. Dan kan hij ook een eerlijke en duidelijke prijsopgaaf maken. Er moet gewoon het een en ander aan gedaan worden. Want hij is allesbehalve strak (auto komt uit Berlijn) maar zover ik heb kunnen zien is ie nergens rot.
Hij blijft in de orginele kleur iig. En het is een erkende spuiterij dus dat het goed gebeurt ben ik wel van overtuigd!
Nog ff een ander vraagje. Als ik een andere kap koop, wordt dan de ''isolatielaag'' van de huidige kap weer gebruikt of moet daar ook een nieuwe voor komen?
Binnenhemel moet wel nieuw want die zat vol vlekken en was op meerdere plaatsen kapot.
ben zine
20-11-2009, 21:01
Binnenhemel moet wel nieuw want die zat vol vlekken
Over spuiterij gesproken..
.
Rooney GTI 83
20-11-2009, 21:43
2000 euro is absoluut niet duur,als het maar goed gebeurt.....en mocht jij je nog bedenken om toch voor de kleur rood te gaan,doe dan alles.Dus ook motorruimte,koffer ect. want er is niets lelijker dan de auto alleen van de buitenkant te spuiten,komt goedkoop en wappiewappie over.
@ ben zine; hahahahaha!!! over kromme formulering gesproken van mijn kant! Hahaha!!!
@Rooney;
De auto blijft in de orginele kleur. Mede om de redenen die jij noemt. Je doet het 1x en dan moet het goed gebeuren.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.