PDA

View Full Version : motorgeluid


Rico
29-11-2004, 19:19
Beste Mensen,
boven de motor, in het vrachtappartement zit een "lucht rooster". nu vind ik dat er heel veel geluid door dat rooster de cabine in komt. kan iemand mij vertellen waarvoor dat rooster er zit?

Groet
Rico
www.fam.mijsen.nl/T2a.htm

molenari
29-11-2004, 22:28
Beste Mensen,
boven de motor, in het vrachtappartement zit een "lucht rooster". nu vind ik dat er heel veel geluid door dat rooster de cabine in komt. kan iemand mij vertellen waarvoor dat rooster er zit?
www.fam.mijsen.nl/T2a.htm

Is dat het rooster links achter? Dat is voor de Eberspächer BN4 benzinekachel. En dan de uitvoering met de optie 'luchtcirculatie', dus die zuigt de lucht aan uit de binnenkant van de wagen. Zonder die optie zuigt hij zijn lucht uit de motorruimte.

Maar ja, als de kachel er uit is gesloopt dan zit er een gat die rechtstreeks naar de motorruimte leidt. Ik zie trouwens ook dat de tussenwand tussen motor en tank ontbreekt. Dat zal ook wel schelen in lawaai denk ik.

groeten,


Vincent

Rico
30-11-2004, 08:49
Ok, bedankt, goed om te weten.
er zat een plastic zak in toen ik de bus kocht, dat vond ik wat vreemd dus heb hem weggehaald. maar het motorgeluid nam behoorlijk toe.

dat van die tussenwand weet ik maar dat is origineel. vanaf '73 heeft vw daar een tussenwand tussen gezet en de mijne is van '69, vandaar.

Groet
Rico

molenari
30-11-2004, 19:51
dat van die tussenwand weet ik maar dat is origineel. vanaf '73 heeft vw daar een tussenwand tussen gezet en de mijne is van '69, vandaar.

Nee, dat klopt niet. De tussenwand is geintroduceerd bij chassisnr:

218 160 611 (mei 1968)

Je kunt ook wel zien dat er een tussenwand heeft gezeten aangezien er schroefdraden zit rond de plek waar de tussenwand hoort. Bij de bussen van voor chassisnr 218 160 611 is geen spoor daarvan te bekennen.

groeten,

Vincent

Rico
30-11-2004, 22:14
Nee, dat klopt niet. De tussenwand is geintroduceerd bij chassisnr:

218 160 611 (mei 1968)

Je kunt ook wel zien dat er een tussenwand heeft gezeten aangezien er schroefdraden zit rond de plek waar de tussenwand hoort. Bij de bussen van voor chassisnr 218 160 611 is geen spoor daarvan te bekennen.

groeten,

Vincent

Ok, dat wist ik niet, maar vandaar dat ik het ook vraag op het forum.
Er zijn altijd lui die het wel weten.

Bedankt Vincent, ik ga op zoek naar een tussenschot maar weet jij ook of die te installeren is zonder dat je daarvoor de motor moet verwijderen?

Groet,
Rico

molenari
30-11-2004, 22:40
Bedankt Vincent, ik ga op zoek naar een tussenschot maar weet jij ook of die te installeren is zonder dat je daarvoor de motor moet verwijderen?

Graag gedaan, ik heb gewoon een afwijking :rolleyes:

Ik denk dat het monteren van de firewall moeilijk zal gaan zonder de motor eruit te halen. Misschien dat het bij een enkelpoorts motor net gaat, maar zo te zien heb je een dubbelpoorts. Dan zit de oliekoeler hoe dan ook in de weg.

http://www.fam.mijsen.nl/GFX/foto%27s/2004_11_november/images/DSCN0242_JPG.jpg

De wand zit links en rechts met bouten vast, onderlangs zit deze met zelftappers die je van onderaf er in draait. Die zelftappers zie je makkelijk over het hoofd. Mocht je ze nodig hebben: ik denk dat VW ze nog wel levert :)

Groeten,


Vincent

Rico
01-12-2004, 08:46
Graag gedaan, ik heb gewoon een afwijking

Nou ook hiervoor weer bedankt, tja wat die afwijking betreft.... ik heb daar in dit geval geen probleem mee, mare.... heb jij er zelf last van??? :)

Groet
Rico

molenari
01-12-2004, 23:15
Nou ook hiervoor weer bedankt, tja wat die afwijking betreft.... ik heb daar in dit geval geen probleem mee, mare.... heb jij er zelf last van??? :)

Ach, ik weet niet beter :tongue:

groet,

Vincenzo

denhaute
28-12-2004, 16:21
hey

ja ik heb ook een busje van 1969 en jaja die tussen want zit er bij mij standaart in

groeten bart

molenari
29-12-2004, 15:04
hey

ja ik heb ook een busje van 1969 en jaja die tussen want zit er bij mij standaart in

groeten bart

Wat voor een bus heb je? Heb je ook foto's?


groeten,

Vincenzo

Rico
29-12-2004, 22:14
hey

ja ik heb ook een busje van 1969 en jaja die tussen want zit er bij mij standaart in

groeten bart

Ja ik weet het, hij is er inderdaad uitgehaald. nu de motor er in zit heb ik geen zin om mij in bochten te gaan wringen om er een schot in te zetten. Ik wil eerst de Eberspacher standverwarming inbouwen en dan verder kijken.

Groet,
Rico