Log in

View Full Version : Sigaretteaansteker aansluiten?

svennie
20-11-2009, 15:46
Hallo allemaal,

ik wil in mijn Golf 1 een sigaretteaansteker aansluiten. Nu heb ik onlangs een asbak met aansteker gekocht. Alleen nu weet ik niet hoe ik hem moet aansluiten.
Normaal zou ik ergens constante plus weg pakken en dat is bij mijn andere auto's altijd de sigaretteaansteker geweest. Maar die heb ik dus nog niet.
Dus waar kan ik het beste de stroom vanaf halen?
Alvast bedankt voor de hulp.

Arne
20-11-2009, 16:00
Vanaf de zekeringkast, zitten nog wat vrije pennen op, even de multimeter erop. Massa kun je ergens op de massastrips die achter het dash zitten.

Melvin
20-11-2009, 16:29
Wel even een zekering ertussen plaatsen dan he!

Je haalt je zekeringkast los (schroefje eronder), haalt hem naar je toe en dan zie je een aantal dikke rode stekkers... De lege plekken daarlangs zijn ook constante plussen, daar kan je de plus dus pakken. De min, zoals Arne ook al zegt, plaats je rechtsboven de zekeringkast, op het centrale massapunt! En klaar is Svennie, succes!

Sjoes 85
20-11-2009, 22:12
en zo is dat;)
maarre...als je in de ruimte kijkt daar waar je je asbak gaat bevestigen he...daar zit normaalgesproken (bij golfjes die geleverd zijn MET asbak) met twee bruine tie-rapjes een stekkerbundel vast, waaraan het uiteinde de stekker is die op de asbak moet. vandaaruit loopt dan weer een draadje naar de verlichting van het ventilator-instrumentenpaneeltje.. Op die stekker kun je je asbakstekker aansluiten!! of heb je die stekker er niet inzitten??