PDA

View Full Version : Olie Probleem vw mk2 1.3 injectie.


RRGOLF2
23-11-2009, 13:26
waar het vandaan komt is mij een vraag, maar elke keer ligt er olie onder de auto en heb alles onderzitten.

waar het vandaan lijkt te komen is de plek bij de distributie riem. alleen aan de linker kant van het blok zit de olie.

Koppakking
kleppendekselpakking
nokenassen keerring

zijn reeds vervangen!

weet iemand waar de olie vandaan kan komen, want ik blijf nu bijvullen.

tieske_jetta
23-11-2009, 13:31
krukas keering misschien?

RRGOLF2
23-11-2009, 15:08
Bedankt,
kunnen het verder ook andere dingen zijn!?

golf mkII 16v
23-11-2009, 21:34
Rubberring van de vuldop
Vuldop zelf
Carterontluchtingsslang

Djinn_4fun
24-11-2009, 08:56
Carterontluchting denk ik ook, heb hetzelfde probleem, wordt eruitgegooit via de pijlstok.

RRGOLF2
24-11-2009, 10:10
bedankt.

ik zit zelf ook meer te denken aan de krukas keerring of de carterontluctings slang.

deze slang is namelijk niet origineel en wordt heel zacht met het rijden door de warmte. dan zal deze waarschijnlijk vaccuum trekken.

aan de andere kant alle olie ligt in de distributiekap. ik ga beide proberen te vervangen.

tim_j
24-11-2009, 11:43
bedankt.

ik zit zelf ook meer te denken aan de krukas keerring of de carterontluctings slang.

deze slang is namelijk niet origineel en wordt heel zacht met het rijden door de warmte. dan zal deze waarschijnlijk vaccuum trekken.

aan de andere kant alle olie ligt in de distributiekap. ik ga beide proberen te vervangen.

in de distributiekap, dan denk je toch gauw aan de krukaskeerring.
de carterontluchting zit t e ver van de kap af.

een voordeel is wel dat je er via de wielruimte wel goed bij kan komen.

RRGOLF2
24-11-2009, 11:46
daar denk ik ook aan ja.
ff een klein klusje.

Van de week meteen maken.

jetta91
10-12-2009, 20:49
gelukt?

maat van me heeft net zoiets gehad na het vervangen van de koppakking,
bleek een olie slang of iets dergelijks te zijn, zal het nog even navragen,

leek echt alsof de koppakking er weer uitlag, olie zeek er echt uit

RRGOLF2
05-01-2010, 15:59
Nou nee nog niet gemaakt.
als ik echt grote stukken ga rijden dan lekt die erg.
maar in me eigen woonplaats nergens last van.

als langs de garage geweest en die zegt nee het is niet de krukas keering maar ze weten het niet.

heb al ruzie met ze lopen maken omdat ik dondersgoed weet dat hij lekt en dat het daar vandaan komt.
kan elke keer de olie bijvullen.

Der Einzer
05-01-2010, 18:06
andere garage die het wél weet ;)

Psquare
05-01-2010, 19:14
toevallig over gestapt van olie?

Het wil vaak dat als je over stapt van mineraal olie naar synthetische olie dat het motortje gaat lekken. Synthetische lost vaak rotzooi en vuil op in je motorbok. alles wat door de jaren heen dichtgekoekt zat rond de pakkingen en keeringen verdwijnt dus :D .

uiteraard is met deze post je probleem nog niet opgelost :slap:

tim_j
05-01-2010, 20:51
in theorie is een keerring vervangen niet moeilijk,
krukas wiel eraf, en je bent er.
schroefje in de keerring draaien en voorzichtig trekken.

in de praktijk gaat de laatste stap vaak lastiger dan verwacht.

RRGOLF2
06-01-2010, 09:27
ik weet dat de auto van een oude man is geweest en nooit boven de 50 heeft gereden in zijn dorp.
ik heb toen een keer stil gestaan in Duitsland toen ineens alle olie weg was. reed daar gemiddeld 160.
toen werd me al verteld dat ik dat maar niet moest doen. en dat er waarschijnlijk vast gekoekte olie vrij kwam. paar dagen later zo'n reiniginsmiddel gehaald dat alles loskomt. dat gebruikt en nieuwe olie erin gedaan.
sinds dat die in duitsland stil heeft gestaan lekt tie nog steeds bij wat grotere afstanden!

Dirtbag
07-01-2010, 16:07
Dit probleem had ik dus ook, na lang zoeken en veel territoria afbakenen en een bult olie bijvullen kwam ik erachter dat het bij de elektrische aansluiting van een van de oliedruk sensoren vandaan kwam! Dat zijn diegenen links achter het blok bij de distributie.

Die had ik een paar weken eerder aangetikt.

Start de auto maar en trek dan even het dopje eraf. als het er doorheen lekt zie dit snel genoeg.

Ik heb toen op de sloop voor 2 euro twee sensoren opgepikt.

Succes ermee :)

mvg

db

RRGOLF2
08-01-2010, 09:52
Bedankt! ik zou het wel even checken straks en dan post ik het wel hier!

Dirtbag
13-01-2010, 14:45
Blijkbaar wilde de auto daar niet geholpen worden en heeft hij RRolf2 opgegeten ;)

Met andere woorden, Heeft het geholpen?
:D

mvg

db

RRGOLF2
13-01-2010, 16:10
Hahaha nee dat was het niet ;)
toch de krukaskeering !

Bedankt in iedergeval !

RRGOLF2
04-02-2010, 16:03
Krukas keering is vervangen, nieuwe bougies erin. alles is weer optijd gezet.
alles weer ontvet van motorblok,onder de auto en de achterklep.

was weer een klein beurtje! maar de auto is weer goed.:)

RRGOLF2
08-02-2010, 09:19
Teminste dat dacht ik! niet dus.

van het weekend even stukje over de snelweg heen met de Golf en het gesodemieter begon weer en na een 50km is de hele olie eruit.
na het vervangen van:
Kleppendeksel pakking
Kop pakking
Nokassen keerring
Krukas keerring

is het mij nu een raadsel!
wie weet wat het nog meer kan zijn?

RRGOLF2
09-02-2010, 15:23
Niemand die het weet? :confused:

breadfan83
09-02-2010, 15:48
Of er dan toch ergens een scheurtje in het blok zit, waardoor ie druk opbouwt in het oliesysteem...

Heb je al eens een oliedrukmetertje aangesloten?

DragonGr Dragon
09-02-2010, 15:51
Keerring van de ontstekingstandwiel??
Maak hem eens netjes schoon en laat hem dan draaien tot hij gaat lekker, dan kan je beter zien waar het vandaan komt.

Zit je distributie riem onder de olie, vervang hem dan!!

RRGOLF2
09-02-2010, 15:57
Of er dan toch ergens een scheurtje in het blok zit, waardoor ie druk opbouwt in het oliesysteem...

Heb je al eens een oliedrukmetertje aangesloten?


Nee dat nog nooit aangesloten!
de auto moet wel druk opbouwen ergens en het eruit gooien!

RRGOLF2
09-02-2010, 15:58
Keerring van de ontstekingstandwiel??
Maak hem eens netjes schoon en laat hem dan draaien tot hij gaat lekker, dan kan je beter zien waar het vandaan komt.

Zit je distributie riem onder de olie, vervang hem dan!!


daar kan ik wel naar kijken ja! maar de distributieriem zit alweer onder de olie ja!

Turbo-Variant
09-02-2010, 15:59
Carterontluchting gecheckt zoals al eerder werd aangegeven?

Heb deze onlangs ook losgekoppeld bij een 1.3 omdat deze alle olie eruit gooide via de peilstok. (over distributie enz.) Daarna niks meer aan de hand.

DragonGr Dragon
09-02-2010, 16:02
Stap 1 lijkt me om eens goed te kijken waar het nu vandaan komt. Dus helaas weer alles schoonmaken en laten lopen en overal kijken. Distr kappen even loslaten...

RRGOLF2
09-02-2010, 16:03
Carterontluchting gecheckt zoals al eerder werd aangegeven?

Heb deze onlangs ook losgekoppeld bij een 1.3 omdat deze alle olie eruit gooide via de peilstok. (over distributie enz.) Daarna niks meer aan de hand.

hee, jaa deze was nagekeken want dachten eerst dat het daaraan lag vanwege een slang die vacuum trok. daarna slang vervangen en ik dacht dat het over was.
maar loskoppelen bij kleppendeksel? of??


kan ook proberen om een doekje om de oliepijlstok te binden en een rondje te rijden en als deze nat is weet ik het zeker dat de olie daarvan daan komt !

Turbo-Variant
09-02-2010, 16:26
Ik heb weinig ervaring met 1.3 motoren, en aangezien ik weinig zin had om tijdens een flinke sneeuwbui, buiten in een halve meter sneeuw te klussen heb ik niet echt opgelet wat ik los heb gehaald.

Ik heb volgens mij alle slangen die op dat potje aan de achterkant van het blok zitten, losgehaald. Sindsdien geen probleem meer.

RRGOLF2
09-02-2010, 16:43
ja klopt zit een potje aan de achterkant van het blok.
1 slang loopt naar de kleppendeksel boven op bij 1.3i
in principe zou k deze gewoon kunnen afdoppen en bovenop de kleppendeksel een klein filtertje plaatsen.

of gewoon de slang eraf trekken en maar kijken of die nog steeds lekt?

Djinn_4fun
09-02-2010, 16:55
Trek het slangetje bovenop het blok maar niet los, heb ik ook geprobeerd.
Liet een heel spoor achter en kon mijn blokkie schoonmaken en bijvullen.

Turbo-Variant
09-02-2010, 17:44
Ik heb bij het potje gewoon de boel losgetrokken en niks afgedopt of filtertjes geplaatst.

Blijft redelijk droog volgens mij.

RRGOLF2
10-02-2010, 10:05
Is het dan niet mogelijk om zoiets op de auto te maken zodat het probleem van carterdruk weg is?
Dan bedoel ik het filter op de kleppendeksel

http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0709.JPG

Turbo-Variant
10-02-2010, 10:16
Jazeker, maar zo worden carterdampen de motorruimte in geblazen. Even de aanjager uit dus als je voor een stoplicht staat, anders gaat het zo stinken in de auto.

RRGOLF2
10-02-2010, 10:19
hmmm.. dat schiet ook niet echt op! :screwy: