View Full Version : massa binnenboordverlichting / 16 v cilkop / lichten cabrio 1800 digifant
sponzenbroekske
23-11-2009, 14:34
vw golf cabrio 1800 naft injectie (digi)
1) mijn binnenboordverlichting heeft het weer maar eens begeven. volgens mij is het een slechte massa. Dus ik heb geen licht achter mijn teller en knopjes in het dashbord.
Dus mijn vraag:
Weet iemand waar die massa is verbonden aan de kas, want ik zou niet weten waar ik moet beginnen zoeken (achter die zekeringskast)?
2) Zou een 16v kop van een gti op deze motor passen, of is dat onbegonnen werk?
3) ik heb 4 lampen vooraan, kan ik die verstralers weglaten en toch nog grootlichten hebben?
golf mkII 16v
23-11-2009, 21:54
Kop past wel maar dan moet je de zuigers ook over zetten[kleppen komen anders tegen de zuiger]
Verstralers weg laten dan heb je nog steeds grootlicht
sponzenbroekske
25-11-2009, 12:39
ik zit nog steeds met dat massa vraagje, waar is de massa van de binnenboordverlichting aangesloten, wat er naar beginnen zoeken is onbegonnen werk.
Als je verlichting in je teller en in de knoppen niet werken dan heb je geen massa probleem. Ik zoe het eerder zoeken in de dimmer of in de zekering.
Verstralers kan je gewoon weglaten.
sponzenbroekske
25-11-2009, 14:08
Als je verlichting in je teller en in de knoppen niet werken dan heb je geen massa probleem. Ik zoe het eerder zoeken in de dimmer of in de zekering.
Verstralers kan je gewoon weglaten.
ik denk juist wel een massaprobleem :p, want het heeft soms gewerkt, door een grote put gereden en dan weer niet, het is dus niet de eerste keer dat het uitvalt. Maar het blijkt nu niet meer terug te komen.
Ik zal de dimmer anders eens overbruggen.
De verlichting in de teller zit aan de massa van de teller. En ik neem aan dat de LCD, benzinemeter e.d. gewoon werken. De massa van de verlichting in de schakelaars zit weer ergens anders aan. Dus 2 massa punten die heel ergens anders aan elkaar zitten.
Daarom denk ik dat de voeding van de verlichting niet lekker werkt.
sponzenbroekske
25-11-2009, 19:48
De verlichting in de teller zit aan de massa van de teller. En ik neem aan dat de LCD, benzinemeter e.d. gewoon werken. De massa van de verlichting in de schakelaars zit weer ergens anders aan. Dus 2 massa punten die heel ergens anders aan elkaar zitten.
Daarom denk ik dat de voeding van de verlichting niet lekker werkt.
aaaah, de knoppen en de tellerverlichting hebben een andere mass.
Maar dan denk jij dat mij dimmer kapot is.
ik zeg het ik zal hem is overbruggen, maar ik moet tijd hebben, dus dit zal wsn voor in het weekend zijn. Ik laat dan nog wel iets weten.
Alvast bedankt Jeff.
golf mkII 16v
25-11-2009, 23:24
Zit de stekker aan de teller nog goed?
sponzenbroekske
29-11-2009, 20:04
ja de stekker zat nog goed.
Nu heb ik een groter probleem.
paar draadjes op die print vanachter doorgebrand. Toerenteller, en MFA werken niet meer naar behoren :s
Kan je die print apart verkrijgen, of weet iemand een goedkoop tellertje (met MFA) liggen?
PS: ik heb geen gedacht hoe ik die dimmer eigelijk moet overbruggen
PS2: zou een digitale teller van een golf 2 er plug and play in passen?
http://images.kapaza.com/photoslarge/20500000/20529595.jpg
Print kan je denk ik niet meer los krijgen. Dat zou een wonder zijn.
Digifizz is niet plug en play. Je moet een nieuw ophangbeugeltje maken voor je Golf 1 dash en vervolgens de draden uitzoeken e.d. En dan hopen dat de digifizz goed werkt.
sponzenbroekske
29-11-2009, 20:25
Print kan je denk ik niet meer los krijgen. Dat zou een wonder zijn.
Digifizz is niet plug en play. Je moet een nieuw ophangbeugeltje maken voor je Golf 1 dash en vervolgens de draden uitzoeken e.d. En dan hopen dat de digifizz goed werkt.
beugeltje opbouwen is niets, maar die kabels uitzoeken :s
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.