PDA

View Full Version : Spiegelglaasje mk2 links

breadfan83
23-11-2009, 22:22
Ik ben voor de Golf nog op zoek naar het spiegelglaasje van de linker buitenspiegel. Maar....

dan wel voor verwarmde en elektrisch verstelbare spiegels. ;)

De prijs van de dealer vind ik een beetje achterlijk voor enkel het glaasje, dus ik probeer het hier even.

Onderdeelnummer: 191857521L
Omschrijving: Spiegelglas (alleen het glaasje met de plastic achterkant!)
Prijs incl. BTW: € 51,65 :screwy:

Henk Timmer
24-11-2009, 11:53
Zijn de glaasjes anders dan als het electrisch en verwarmd is?

breadfan83
24-11-2009, 12:19
Ja, d'r zit een verwarmingselement achterop het glaasje met aansluitingen voor twee kabeltjes.

Als ik er geen vind zet ik er een gewoon normaal glaasje op. De verwarming doet dan niks, maar dan zijn ze tenminste elektrisch verstelbaar. ;)

In de prijs scheelt het bij de dealer ook nogal. Een gewoon glaasje kost een euro of 15-20 namelijk, dit glaasje kost dikke 50 euro.

Henk Timmer
24-11-2009, 19:11
Ja, d'r zit een verwarmingselement achterop het glaasje met aansluitingen voor twee kabeltjes.

Als ik er geen vind zet ik er een gewoon normaal glaasje op. De verwarming doet dan niks, maar dan zijn ze tenminste elektrisch verstelbaar. ;)

In de prijs scheelt het bij de dealer ook nogal. Een gewoon glaasje kost een euro of 15-20 namelijk, dit glaasje kost dikke 50 euro.

Helaas kan ik je met het verwarmde glaasje niet helpen, maar zodra ik wat heb en je bent nog niet geholpen laat ik het je weten!

breadfan83
24-11-2009, 19:18
Mijn dank is groot.
Moest het niet anders gaan, ga ik eens kijken of ik het verwarmingselementje kan omsolderen. Kapot is 't toch al, dus ik kan eens niks slopen. :D

tdiwolf
24-11-2009, 19:27
winparts dit niet te koop, is miss imitatie, maar dan moet niks uitmaken

breadfan83
24-11-2009, 20:09
winparts dit niet te koop, is miss imitatie, maar dan moet niks uitmaken

Dat had me inderdaad niet veel uitgemaakt, zolang het maar goed past.
Ik kan op de site echter alleen de onverwarmde versie vinden helaas...

Toch bedankt voor 't meedenken, is een leuke site!

Vains
24-11-2009, 20:57
Hey Chris,

Kun je het element van een corradospiegel niet overzetten? Die zijn een stuk makkelijker uit te halen...

breadfan83
24-11-2009, 23:37
Hey Chris,

Kun je het element van een corradospiegel niet overzetten? Die zijn een stuk makkelijker uit te halen...

Nog niet eens aan gedacht.

Zal morgen eens nazoeken hoe die in elkaar zitten... of heb je er een foto van bij de hand?

golf mkII 16v
24-11-2009, 23:41
Over zetten heb ik ook al aan gedacht[zoek ze zelf nl ook]
Denk alleen niet dat het gaat lukken,zit nl gelijmd

breadfan83
24-11-2009, 23:44
Over zetten heb ik ook al aan gedacht[zoek ze zelf nl ook]
Denk alleen niet dat het gaat lukken,zit nl gelijmd

Dat element zit op twee plaatsen gesoldeerd, met daarnaast een ronde plakker. Die plakker krijg je makkelijk los, dus als je dat bedoelt moet 't geen probleem zijn.

Is dat element bij een Corrado ook zo'n bijna half rondje met daarin een heel rondje?

Vains
25-11-2009, 00:02
Dat element zit op twee plaatsen gesoldeerd, met daarnaast een ronde plakker. Die plakker krijg je makkelijk los, dus als je dat bedoelt moet 't geen probleem zijn.

Is dat element bij een Corrado ook zo'n bijna half rondje met daarin een heel rondje?

Volgens mij wel :thumbup:

breadfan83
25-11-2009, 13:32
Vanaf heden dan dus ook op zoek naar een Corrado-spiegel. :D

golf mkII 16v
25-11-2009, 23:34
Aan dat gesoldeerde stuk zit een strip die over je spiegelglas loopt,dit krijg je niet heel los
Aan een gewoon spiegelglas kan je niets solderen

breadfan83
25-11-2009, 23:55
Aan dat gesoldeerde stuk zit een strip die over je spiegelglas loopt,dit krijg je niet heel los
Aan een gewoon spiegelglas kan je niets solderen

Die plakstrip die achterop het glas zit heb ik, daar is het glas vanaf. Als ik daar dus een heel glas op plak zou het moeten werken, niet?

golf mkII 16v
26-11-2009, 23:48
Die plakstrip die achterop het glas zit heb ik, daar is het glas vanaf. Als ik daar dus een heel glas op plak zou het moeten werken, niet?
In principe wel
Als de strip niet gebroken is