zuivere311
24-11-2009, 12:36
Hallo
Mijn vrouw is slachtoffer geworden van een leuke deal. Wij zijn een 1.9 SDI golfje rijker met veel toeters en bellen. De auto komt uit de familie dus verleden van de auto is bekend. De auto heeft 4 jaar stil gestaan. Nu rijden we al een paar weken in de auto en alles werkte naar behoren. Tot we een bochtje naar rechts maakte en het olie lampje begon heel even te knipperen en piepen. Gelijk olie erbij gedaan want het was voor de deur van ons huis. Natuurlijk de km stand opgeschreven.
De volgende dag expres achter haar golfje gereden met de mk2 die we al een tijdje hebben. En nee ik zie geen blauwe/zwarte rook als er opgetrokken of geschakeld wordt. Ook het karton wat ik onder de mk3 gedaan heb is na 2 weken geen druppel op gekomen.
Ik heb het probleem ook aan wat vrienden verteld en die komen tot de conclusie dat de rubbers van de klepstoters wel eens heel hard geworden kunnen zijn, ivm het lange stil staan.
Natuurlijk heb ik aan mijn oom gevraagd of hun last hebben gehad van olie verbruik. Hij gaf aan dat hij altijd van beurt naar beurt ging zonder veel olie verbruik. Hij controleerde het olie verbruik om de 5000km en ja het was altijd iets minder. meestal van boven aan de knik tot 1/4 van boven. Dus bijna geen verbruik van wat wij nu mee maken. Momenteel moet ik een liter per 2500Km erin gooien.
Kan het verhaal kloppen van uitgedroogde klepstoot rubbers? En is dit makkelijk te vervangen? Ze hebben me verteld te wachten tot de distributieriem vervangen moet worden over 30.000 Km. Wat voor haar een 14 maanden na nu zou betekenen.
Mijn vrouw is slachtoffer geworden van een leuke deal. Wij zijn een 1.9 SDI golfje rijker met veel toeters en bellen. De auto komt uit de familie dus verleden van de auto is bekend. De auto heeft 4 jaar stil gestaan. Nu rijden we al een paar weken in de auto en alles werkte naar behoren. Tot we een bochtje naar rechts maakte en het olie lampje begon heel even te knipperen en piepen. Gelijk olie erbij gedaan want het was voor de deur van ons huis. Natuurlijk de km stand opgeschreven.
De volgende dag expres achter haar golfje gereden met de mk2 die we al een tijdje hebben. En nee ik zie geen blauwe/zwarte rook als er opgetrokken of geschakeld wordt. Ook het karton wat ik onder de mk3 gedaan heb is na 2 weken geen druppel op gekomen.
Ik heb het probleem ook aan wat vrienden verteld en die komen tot de conclusie dat de rubbers van de klepstoters wel eens heel hard geworden kunnen zijn, ivm het lange stil staan.
Natuurlijk heb ik aan mijn oom gevraagd of hun last hebben gehad van olie verbruik. Hij gaf aan dat hij altijd van beurt naar beurt ging zonder veel olie verbruik. Hij controleerde het olie verbruik om de 5000km en ja het was altijd iets minder. meestal van boven aan de knik tot 1/4 van boven. Dus bijna geen verbruik van wat wij nu mee maken. Momenteel moet ik een liter per 2500Km erin gooien.
Kan het verhaal kloppen van uitgedroogde klepstoot rubbers? En is dit makkelijk te vervangen? Ze hebben me verteld te wachten tot de distributieriem vervangen moet worden over 30.000 Km. Wat voor haar een 14 maanden na nu zou betekenen.