PDA

View Full Version : golf 2 TD zuipt

Golf2_Gtd
24-11-2009, 21:13
IK zit met een probleem.. motorisch is er niks aan de de motor loopt supermooi..
auto verbruikt geen druppel olie.. km stand is 346.000 auto is voorzien van stuurbekrachtiging... extra poelie wat draait is dus extra verbruiken..maar niet zoveel ik heb hiervoor meerdere td gereden.. daar reed ik 1 op 20/21 het probleem is dat mijn verbruik met deze auto 1 op 12 1 op 13 zit dat is naar mijn weten veelste hoog maar dan rijd ik echt als een slak mocht ik 1 op 12 en 13 halen dieselpomp is nog niet geopend vanaf farbrieks af aan wat de zegelringen en het gele locktide spul zit er nog laaste waar ik aan denk is mijn verstuivers die moeten afgesteld kan het daaraan liggen? olie + oliefilter + luchtfilter is nieuw alle slangen die naar de verstuivers gaan is nieuw flotter is ook goed nergens lekkage het gaat om een 60 pk (eco motorcode 1v)

ik heb alles gecontroleerd waar het aan kan liggen...

jettaracing
24-11-2009, 21:30
Zo! ,ben hier ook wel benieuwd naar ! ik heb ook een 1V motor en die draait 1op18 , zelfs met een opgedraaide brandstofpomp ,en dikkere uitlaat , de top van de jetta ligt zelfs op `185 op de teller !

Misschien dat iemand je hier kan vertellen wat het is , want zoveel verbruikt m'n witte jetta GTD niet eens !

Golf2_Gtd
24-11-2009, 21:50
Zo! ,ben hier ook wel benieuwd naar ! ik heb ook een 1V motor en die draait 1op18 , zelfs met een opgedraaide brandstofpomp ,en dikkere uitlaat , de top van de jetta ligt zelfs op `185 op de teller !

Misschien dat iemand je hier kan vertellen wat het is , want zoveel verbruikt m'n witte jetta GTD niet eens !

ik snap het ook niet.. auto word gewoon goed warm.. alle slangen vervangen geen lekkage... de thermostaat is ook nieuw.. kan ik net zo goed een gti 16v rijden.. die zal wel wat meer verbruiken maar dan heb je we meer pk's

oettinger_18
25-11-2009, 15:05
iemand die het weet..?

casss
15-04-2011, 13:43
Ik zou toch wel vrij snel denken aan een dieselpomp die verkeerd staat afgesteld. Wat is je motorcode? In mijn topic heb ik de afstelwaarden opgeschreven, zie ook hier:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=84066

Wat een beetje een beunmanier is, maar misschien goed om te testen, is eens een tank leeg te rijden met de "choke/koudestartversneller" half uitgetrokken, omdat je daarmee het inspuitmoment tot 0,30 (bij totaal uitgetrokken) kunt vervroegen. Dus half is waarschijnlijk ongeveer 0,15..... Als ie daarmee stukken zuiniger rijd, is het handig om de pomp af te laten stellen. Is geen hele grote klus, maar er is wel specifiek gereedschap nodig.

Succes!

casss
22-05-2011, 15:36
Al verbetering in het verbruik voor elkaar gekregen?