View Full Version : Zeg Nee Tegen De Kilometer Heffing!!!!!
Pewi Vwteam
25-11-2009, 22:49
Oproep
Ik wil alle forumlezers oproepen om te protesteren tegen de voorgenomen kilometerheffing.
Dit kun je heel makkelijk doen door te gaan naar:
http://www.kilometerheffing-nee.nl/
Besef: als je niets doet gaat het zeker door!
Hou DIT topic hoog alsjeblieft. :D
GEEN BIGBROTHER IN JE AUTO!!!!
Jurgen Santana
25-11-2009, 22:58
Ik heb drie auto's en maak geen kilometers. Ideaal voor mij, als ze die kilometers gaan heffen.
Als ik veel kilometers maak is dat vaak nog in het buitenland. Moet ik daar in NL dan ook nog voor betalen?
GerardMkIIVR6
25-11-2009, 23:00
Gedaan dit is al de zoveelste die ik doe ;)
Gedaan dit is al de zoveelste die ik doe ;)
voor mij ook :thumbup:
breadfan83
25-11-2009, 23:11
Ik heb drie auto's en maak geen kilometers. Ideaal voor mij, als ze die kilometers gaan heffen.
Als ik veel kilometers maak is dat vaak nog in het buitenland. Moet ik daar in NL dan ook nog voor betalen?
Als die rotzooi er in Nederland eenmaal komt, volgt de rest van Europa snel genoeg.
Buitenlanders moeten betalen om gebruik te mogen maken van ons wegennet, via vignetten en dergelijke, dus die zullen met ons hetzelfde gaan doen.
Enige reden dat het er in België nog niet is, is omdat andere EU-landen geprotesteerd hebben. Als het er in het ene land doorkomt zal de rest van de EU niet meer veel te protesteren hebben. Dus betalen ga je sowieso.
Daar komt bij dat je de schadeloosstellingsbelastingen aan je gemeente moet gaan betalen, bovenop de km-heffing. ;)
Pewi Vwteam
25-11-2009, 23:13
mensen lees gewoon ff wat op de site staat, nederland word 1 grote traject controle, ze kunnen straks precies zien waar je bent, hoelaat, wanneer, dus je hele prive leven gaat ook naar de klote!!! door deze domme verzonnen aktie.
Jan-Jelle
25-11-2009, 23:19
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/3/8/9/letsgetkapot.jpg
als iedereen deze nou uitprint en op zijn achterruit plakt...
nog even en dan kunnen ze ook zien hoe hard je rijd en dan maar boetes sparen
nog even en dan kunnen ze ook zien hoe hard je rijd en dan maar boetes sparen
Wat denk je zelf,als jij een x aantal kilometers hebt afgelegd binnen een korte tijd en ze weten ook waar je bent geweest krijg je gewoon netjes een bonnetje op de mat,handig toch :) hoef je niet meer op te letten op traject controles :(
Hoe zit het met de oldtimers? zijn die straks niet meer wegenbelasting/Km heffing vrij?
Dit wordt denk ik een groot vragen en gissen topic :)
Henk_Pigo
25-11-2009, 23:29
Das idd de volgende stap en GroenLinks heeft het al op de agenda staan!
DennieMeister
25-11-2009, 23:39
Heb ook getekend. Ben alleen bang dat dergelijke acties niets uithalen.
Pewi Vwteam
25-11-2009, 23:42
als wij nederlanders niks doen dan komt het er zowiezo!! dus stemmen met die hap!!
breadfan83
25-11-2009, 23:51
mensen lees gewoon ff wat op de site staat, nederland word 1 grote traject controle, ze kunnen straks precies zien waar je bent, hoelaat, wanneer, dus je hele prive leven gaat ook naar de klote!!! door deze domme verzonnen aktie.
Nee hoor, Den Haag belooft dat ze dat niet gaan doen hoor, echt! :rolleyes:
breadfan83
25-11-2009, 23:53
Wat denk je zelf,als jij een x aantal kilometers hebt afgelegd binnen een korte tijd en ze weten ook waar je bent geweest krijg je gewoon netjes een bonnetje op de mat,handig toch :) hoef je niet meer op te letten op traject controles :(
Hoe zit het met de oldtimers? zijn die straks niet meer wegenbelasting/Km heffing vrij?
Dit wordt denk ik een groot vragen en gissen topic :)
D'r is al een behoorlijk topic over.
De old timers komen vooralsnog niet in de problemen, maar ook daar willen ze wat aan gaan doen.
Er komen in ieder geval geen oldtimers meer bij, omdat alles van 87 en later niet meer onder die wet valt. Wanneer de km-heffings regeling wordt ingevoerd denken ze nauwelijks meer oldtimers in Nederland te hebben, dus die groep is financiëel niet meer interessant voor ze.
Pewi Vwteam
26-11-2009, 00:03
als dat zo is koop ik mijn derde oldtimer er bij. prop ik er gewoon moderne techniek in. ze kenne me wat.
breadfan83
26-11-2009, 00:10
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/3/8/9/letsgetkapot.jpg
als iedereen deze nou uitprint en op zijn achterruit plakt...
Doe maar, en dan ga ik heffingen op dat plaatje invoeren, zodat ik tenminste nog auto kan rijden. M'n "naam" staat er op. :D
Koop gewoon een wagen van voor 1987 als daily.
En voor het weekend een leuke bak :D
Voor mensen met auto's na 1987 is de km-heffing interessant als het bezit niet meer wordt belast hoor!
Er is geen eerlijker belasting dan KM-heffing. Over de concrete uitwerking ervan .. die moet aan enorm veel juridische eisen voldoen, dus enig vertrouwen heb ik er wel in.
Maar ja, mensen willen geen veranderingen van systemen he. Stel je voor: er was géén belasting op auto's. Als je dan zou moeten kiezen voor een KM-heffing, of een heffing op het bezit van een voertuig... wat zou je dan logisch vinden?
Psies.
Jens
Voor mensen met auto's na 1987 is de km-heffing interessant als het bezit niet meer wordt belast hoor!
Er is geen eerlijker belasting dan KM-heffing. Over de concrete uitwerking ervan .. die moet aan enorm veel juridische eisen voldoen, dus enig vertrouwen heb ik er wel in.
Maar ja, mensen willen geen veranderingen van systemen he. Stel je voor: er was géén belasting op auto's. Als je dan zou moeten kiezen voor een KM-heffing, of een heffing op het bezit van een voertuig... wat zou je dan logisch vinden?
Psies.
Jens
heb je uberhaubt de regels gelezen waaraan een bestuurder moet voldoen met een ingebouwd kastje.. stel je voor dat ie kapot gaat, dan riskeer je 4 jaar gevangenis straf en een boete van 74.000 euro. elke auto krijgt zo'n kastje.. de werking hiervan is die gegarandeerd foutloos? verdiep je er eens in Jens voordat je roept van mensen willen geen verandering..
Roy-16VT
26-11-2009, 12:00
Psies.
Jens
het kan voor sommige mensen gunstig uitpakken T.O.V. wegenbelasting ikzelf ben er een van toch ben ik tegen de kilometer heffing, dit komt niet omdat het nieuw is maar door het staartje wat erachter komt.
ten eerste wil ik geen hitech apparatuur in mijn ouwe golf.
ten tweede mogen de provincies straks het geld wat ze mislopen omdat er bij de wegenbelasting provinciale opcenten zitten ergens anders vandaan vorderen dus kom je waarschijnlijk weer op hetzelfde bedrag uit.
ten derde betalen we ons ook al scheel aan de brandstof vergelijk het eens met duitsland daar zit de wat ze noemen wegenbelasting er al bij in en we betalen ongeveer evenveel per liter.
nee laat ze die rommel maar mooi houden
Pedaalemmer
26-11-2009, 12:00
heb je uberhaubt de regels gelezen waaraan een bestuurder moet voldoen met een ingebouwd kastje.. stel je voor dat ie kapot gaat, dan riskeer je 4 jaar gevangenis straf en een boete van 74.000 euro. elke auto krijgt zo'n kastje.. de werking hiervan is die gegarandeerd foutloos? verdiep je er eens in Jens voordat je roept van mensen willen geen verandering..
Eigenlijk is het de reinste spionage!
Pedaalemmer
26-11-2009, 12:04
het kan voor sommige mensen gunstig uitpakken T.O.V. wegenbelasting ikzelf ben er een van toch ben ik tegen de kilometer heffing, dit komt niet omdat het nieuw is maar door het staartje wat erachter komt.
ten eerste wil ik geen hitech apparatuur in mijn ouwe golf.
ten tweede mogen de provincies straks het geld wat ze mislopen omdat er bij de wegenbelasting provinciale opcenten zitten ergens anders vandaan vorderen dus kom je waarschijnlijk weer op hetzelfde bedrag uit.
ten derde betalen we ons ook al scheel aan de brandstof vergelijk het eens met duitsland daar zit de wat ze noemen wegenbelasting er al bij in en we betalen ongeveer evenveel per liter.
nee laat ze die rommel maar mooi houden
Het is en en....dus en je betaalt meer door de kilometeheffing en je mag extra gaan betalen om de provinicale opcenten op peil te houden.
Zoals in andere topic al genoemd je gaat er alleen op voorruit als je een hele dure auto nieuw koopt en er bijna niet mee rijdt.
en het erge is dat we meer gaan betalen en nog steeds vaststaan in de file... :eek:
corrado-usa
26-11-2009, 12:11
als ze het al invoeren ben ik bang dat ze ook de wegenbelasingvrije auto,s aan pakken.
zo zijn ze hier wel in nederland.
Roy-16VT
26-11-2009, 12:16
als ze het al invoeren ben ik bang dat ze ook de wegenbelasingvrije auto,s aan pakken.
geloof me dat komt dan ook met de tijd want er zullen dan nog meer mensen uitwijken naar belastingvrije auto`s
@ pedaalemmer dat bedoel ik dus met het staartje dat het en en word
corrado-usa
26-11-2009, 12:17
geloof me dat komt dan ook met de tijd want er zullen dan nog meer mensen uitwijken naar belastingvrije auto`s
@ pedaalemmer dat bedoel ik dus met het staartje dat het en en word
daar was ik ook al bang voor roy ;)
breadfan83
26-11-2009, 13:08
Psies.
Jens
Eerlijk hè. ;)
De mensen zonder auto moeten ook gewoon lekker belasting betalen voor de auto's van anderen. Eerlijk hè! ;)
Eerlijk hè. ;)
De mensen zonder auto moeten ook gewoon lekker belasting betalen voor de auto's van anderen. Eerlijk hè! ;)
De dingen die je zeker weet in het leven:
- je gaat doet
- je kever verrot waar je bijstaat
- je moet belasting betalen.
Wordt er geen belasting geheven op autorijden, dan wel op iets anders. Een georganiseerde overheid is een teken van beschaving; er wordt geinvesteer"d in een leefbaar land.
Zelf rijd ik trouwens belastingvrij. Dat is niet bewust. Mijn favoriete automodel is gewoon zo oud..... Ik zou er geen bezwaar tegen hebben KM-heffing te moeten betalen: ik gebruik de wegen immers ook, en veroorzaak geluidsoverlast etcetera.
Jens
The Skinnmeister
26-11-2009, 14:00
Daar kunnen we idd op w8en, maar ik hoorde dat 2012 al niet meer haalbaar was/is......
ben zine
26-11-2009, 14:17
Kastjes zijn volgens mij niet nodig. Eén keer per jaar de (verzegelde) kilometerstand aflezen en aan de hand van de gereden kilometers de wegenbelasting afrekenen is ook een mogelijkheid. En als dit in Europees verband gebeurt maakt het niet uit waar de kilometers gemaakt zijn.
Dan knip ik m'n km kabel door... ;)
breadfan83
26-11-2009, 16:37
De dingen die je zeker weet in het leven:
- je gaat doet
- je kever verrot waar je bijstaat
- je moet belasting betalen.
Wordt er geen belasting geheven op autorijden, dan wel op iets anders. Een georganiseerde overheid is een teken van beschaving; er wordt geinvesteer"d in een leefbaar land.
Zelf rijd ik trouwens belastingvrij. Dat is niet bewust. Mijn favoriete automodel is gewoon zo oud..... Ik zou er geen bezwaar tegen hebben KM-heffing te moeten betalen: ik gebruik de wegen immers ook, en veroorzaak geluidsoverlast etcetera.
Jens
En als het kastje het begeeft moet jij zitten en tienduizenden euro's betalen. ;)
Fijn systeempje. Om het over de privacy nog maar niet te hebben. Daarnaast voorspellen ze NU al dat de prijzen per km minimaal gaan verdubbelen, nog voor het systeem is ingevoerd.
Zoals al eerder werd gezegd is autorijden dalijk alleen nog mogelijk voor mensen met dure nieuwe auto's die er niet mee rijden. :rolleyes:
92,6% is tegen ...
http://rtlnieuws.hyves.nl/polls/6477615/Hoe_denkt_u_over_de_invoering_van_de_kilometerheffing/
breadfan83
26-11-2009, 16:53
92,6% is tegen ...
http://rtlnieuws.hyves.nl/polls/6477615/Hoe_denkt_u_over_de_invoering_van_de_kilometerheffing/
Als onze volksvertegenwoordiging nu ook eens het volk, ons dus, gaat vertegenwoordigen, zien ze in dat dit niet de juiste weg is, en hoeft er niet eens meer over gedebateerd te worden.
Dit is al de zoveelste peiling waaruit blijkt dat Nederland dit gewoon niet wil. En de redenen die de overheid er tegenover zet om het er wel door te stampen zijn complete onzin!
ik snap echt niet dat ze het nog door willen zetten als bijna alle nederlanders er tegen zijn :confused:
Dat ik belasting moet betalen zal oxidatie aan mijn achterste geven oftewel aan mijn reet roesten.. dat interesseert me weinig en heb ik geen moeite mee..De 1700 kilo audi zal in de nieuwe situatie zelfs een stuk goedkoper worden gezien de kilometers die de vrouw ermee rijd. Maar dat er op mijn privacy schending gemaakt word dmv een kastje te plaatsen en hier mij overal op kunnen controleren.. nee dank je.
Ik betaal liever nog 5 a 10% meer wegenbelasting dan dat ik een kastje in mijn auto krijg en big brother mij overal op kan controleren.
breadfan83
26-11-2009, 17:36
ik snap echt niet dat ze het nog door willen zetten als bijna alle nederlanders er tegen zijn :confused:
Bijna alle Nederlanders zijn "gemiddeld". Degenen die het voor 't zeggen hebben zitten daar "ietjes" boven, op de bankrekening gelet, dus die boeit dat niet.
Wat denk je, dat als de BPM wegvalt, je kunt besparen op een Mercedes van 't ton of twee! ;)
Op die Deawoo Nexia van 18,50 bij de Gamma in de aanbieding spaar je niet veel BPM, dus voor de kopers daarvan is de afschaffing van de BPM niet echt interessant.
Pedaalemmer
26-11-2009, 17:47
Dat ik belasting moet betalen zal oxidatie aan mijn achterste geven oftewel aan mijn reet roesten.. dat interesseert me weinig en heb ik geen moeite mee..De 1700 kilo audi zal in de nieuwe situatie zelfs een stuk goedkoper worden gezien de kilometers die de vrouw ermee rijd. Maar dat er op mijn privacy schending gemaakt word dmv een kastje te plaatsen en hier mij overal op kunnen controleren.. nee dank je.
Ik betaal liever nog 5 a 10% meer wegenbelasting dan dat ik een kastje in mijn auto krijg en big brother mij overal op kan controleren.
In princiepe kunnen ze dat nu ook al...of dacht je dat je mobieltje anoniem was :D
Die kan je thuis laten ;)
Ik heb de poster al voor het raam.
In princiepe kunnen ze dat nu ook al...of dacht je dat je mobieltje anoniem was :D
daar heb ik geen moeite mee... laat ik dan thuis
breadfan83
26-11-2009, 18:01
Pre-paid. ;)
BPM (past niet in EU verband) wordt omgezet in een Co2 tax, maw de auto's blijven even duur, het beestje krijgt alleen een andere naam.
ik kan me nog herinneren dat petities zonder handtekeningen totaal niet geldig zijn...
enige wat je op die website plaatst is je naam en adres, word dan meer gezien als: "die is het er ook niet mee eens"
ze kunnen ze wel overhandigen, maar ze hebben er niks aan, gaat gelijk weer in de oud papier-bak...
knedel16vweber
26-11-2009, 18:54
Laatste nieuws
26-11-2009 12:20 URGENT: BESTE MENSEN, SBS HART VAN NEDERLAND IS NET GEWEEST OM EEN INTERVIEW OP TE NEMEN. HET WAS EEN BIJZONDER PRETTIGE ONTMOETING. VANAVOND WORDT HET UITGEZONDEN! -
ben beniewd...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.