PDA

View Full Version : Probleem G40


Rens*G40
25-11-2009, 23:32
hee,

Ik heb en probleem met mijn Polo G40.
Als ik laag in zijn toeren rij dan gaat die hikken, egt super vervelend.
bijvoorbeeld als ik op mijn werk rij, waar ik maar 30 mag en ik rij gewoon in zijn 2 dan hikt die heel erg. Als die stationair loopt dan daalt het toerental ook soms opeens en dan weer omhoog, alsof die uit wil vallen? (dit doet die misschien 1 keer in de minuut, niet vaak dus)

Als de auto koud is heb ik nergens last van!

ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat het probleem is.

Gr. rens

Dennis@polo86c.nl
26-11-2009, 14:13
Probeer eens rijden met de lambdasonde losgekoppeld.
Gewoon kabel vanaf de sonde volgen, dan kom je de stekkerverbinding rechts aan het inlaatspruitstuk wel tegen.
Is het dan weg/beter, dan is waarschijnlijk de sonde overleden.
Lambdasonde doet de eerste tijd na koude start ook niks, dat komt overeen met jouw beschrijving.

Alhoewel het nog genoeg andere oorzaken kan hebben :D

Rens*G40
26-11-2009, 18:51
thnx voor de tip, ga het morgen proberen:)

neoninside
26-11-2009, 21:25
Lambda kan je ook meten en moet tijdens het lopen van de motor ergenstussen de 0 en de 1 volt fluktueren
Weet even niet op welke draden maar dat weten de jongens hier wel

Rens*G40
27-11-2009, 19:20
Helaas de lambdasonde is het niet.

bougies zijn ook nog goed en kabels ook.
Miss. wel de G-lader?

PatrickG40
27-11-2009, 19:22
Kijk eens naar de sensors van de koelvloeistoftemp, kosten maar een paar euro en veroorzaakten bij mij precies hetzelfde probleem!

Dennis@polo86c.nl
27-11-2009, 23:05
Dat zou idd mijn 2e "gok" zijn, de blauwe koelvloeistofsensor vervangen...
Ik zou ook alle (massa)verbindingen nalopen.

Rens*G40
28-11-2009, 13:51
Oke ga ik gelijk proberen, bedankt voor de tip.

PatrickG40
28-11-2009, 18:39
Geen probleem, ik hoop dat je probleem inmiddels is opgelost?

Rens*G40
28-11-2009, 20:28
Bij de autozaak hadden ze die sensor niet dus moet naar de dealer maar die is op zaterdag natuurlijk dicht. maandag ga ik naar de dealer.
Als ik hem vervangen heb laat ik weten of het gelukt is.

Jurgen Santana
28-11-2009, 20:31
Bij de autozaak hadden ze die sensor niet dus moet naar de dealer maar die is op zaterdag natuurlijk dicht. maandag ga ik naar de dealer.
Als ik hem vervangen heb laat ik weten of het gelukt is.

Dan ben je bij de verkeerde dealer geweest, ik was er vandaag van 8:00 - 14:30 :D

Ben benieuwd naar de uitkomst heb een soortgelijk probleem met een 2.0

Rens*G40
30-11-2009, 15:53
de sensor van de kvs temperatuur is het ook niet:S

neoninside
30-11-2009, 21:36
Zit er een vervroeging in de onsteking bij dit soort type blokken
En hoe word dit bewerkstelligd

Als je vervroeging op je onsteking niet goed werkt dan kan dit in het lage toeren gebied ook vervelend gaan doen
Misschien word je daar wat wijzer van

Jurgen Santana
30-11-2009, 22:01
Zit er een vervroeging in de onsteking bij dit soort type blokken
En hoe word dit bewerkstelligd

Als je vervroeging op je onsteking niet goed werkt dan kan dit in het lage toeren gebied ook vervelend gaan doen
Misschien word je daar wat wijzer van

Kan die vervroeging dan ook het stationair beinvloeden?

neoninside
01-12-2009, 18:44
Kan die vervroeging dan ook het stationair beinvloeden?

Als je vervroeging blijft hangen dan kan hij inderdaad vervelend stationair lopen

Dan staat je onsteking te vroeg voor stationair toeren tal als hij blijft hangen
En daar kan hij behoorlijk last van hebben
Maargoed ik weet niet hoe dat bij dit soort type motoren geregeld is
Vaak is het een grond plaat die verdraaid ten opzichte van het onstekings asje
En dat verdraaien gebeurt weer door middel van een vacuum potje
Als die grondplaat niet lekker meer is of niet gangbaar meer draaid heb je er al last van
Dat zou zelfs temperatuur afhankelijk probleem kunnen zijn ivm uitzetten enz

Maar ik denk even hardop hier
Iedereen mag mij corrigeren als ik het verkeerd heb

Jurgen Santana
01-12-2009, 18:55
Vervroeging is niet met een vacuumpotje bij de G40. Is een digifantsysteem.

neoninside
01-12-2009, 18:59
Vervroeging is niet met een vacuumpotje bij de G40. Is een digifantsysteem.

Ah kijk dan heb je daar geen last van inderdaad
Had het bij mijn auto nog niet bekeken eerlijk gezegt
Maar misschien ergens vacuum lekkage ?
Beetje met de spuit her en der spuiten kijken of hij hoger stationair gaat lopen
Misschien is het gewoon een kwestie van nieuwe bougie kabels en bougies
Het kan echt van alles zijn

Rens*G40
01-12-2009, 19:23
De bougies zijn wel zwart, dit wil zeggen te veel benzine? (bij scooters wel)
dit is dus best raar want als die koud is krijgt die nog meer benzine en rijd die wel goed?

ik post zo een foto van de bougies

Rens*G40
01-12-2009, 19:32
http://img3.imageshack.us/img3/5253/img2354ck.jpg
By rensvld (http://profile.imageshack.us/user/rensvld),

http://img3.imageshack.us/img3/7541/img2355hq.jpg
By rensvld (http://profile.imageshack.us/user/rensvld),

zijn dit uberhaupt wel de goede bougies?
Zijn geen W5DPO, dat zijn tog de enige bougies van Bosch die gschikt zijn voor een G40?
Misschien worden deze te warm?

Hen de bougies goed schoon gemaakt maar had geen effect.

Gr. rens

neoninside
01-12-2009, 20:37
misschien toch een temperatuur sensor probleem en ziet de auto niet dat hij warm is
En blijft hij teveel inspuiten dat dat zou het kunnen verklaren
Maar kan ook in de bekabeling of stekker zitten van de temp sens naar de computer
Dan zou je de weerstand in de computer stekker moeten meten over de temp sens

Of misschien juist lucht te kort door de automatische choke ? dan heb je automatisch brandstof te veel

Rens*G40
01-12-2009, 22:12
De blauwe temp. sensor heb ik vervangen, dat was het iig niet.
vaag man, welke bougies heb jij in je G40?
denk tog dat het daar aan licht.

Rens*G40
01-12-2009, 22:14
die blauwe sensor is iig goed, wleke bougies heb jij in je G40? Dnek tog dat ik het probleem daar moet zoeken

*edit* oeps! 2x

Richard
01-12-2009, 22:19
hebben g40 ( heb er een gehad maar weet het niet meer)niet net zoals de g60 (ook gehad)vanaf de kop een aarde richting schutboord. die kan hier ook een massaproblem in veroorzaken, als het niet de temp. sensor, lambda is..

Rens*G40
01-12-2009, 22:28
Ga ik morgen even kijken.
temp sensor is nieuwe en die lambda heb ik losgekoopeld en had geen effect.
thnx voor de tip.

Richard
01-12-2009, 22:31
als je de lambda los hebt maakt het geen verschil met er wel op? meet hem even door, want dan ligt je probleem daar

Dennis@polo86c.nl
01-12-2009, 23:31
Originele bougies zijn W5DPO.
Met lambdasonde los loopt de motor ook prima, alleen een beetje te rijk.
Denk niet dat je daar het probleem moet zoeken.

neoninside
02-12-2009, 09:16
Lambda sonde moet je doormeten
Niet zomaar lostrekken en kijken of er wat veranderd

Ik heb even gekeken voor je
Je moet even kijken hoe je dat moet doen kwa meten en of je erbij kan
Met aangesloten stekkers moet je een voltage meten tussen de 0,9 en 1,1 volt ongeveer en dit moet veranderen. als hij op een waarde blijft staan dan is hij defect
En dat is over aansluiting 2 en 4 in de lambda stekker
Draadkleuren (mits zichtbaar) is bruin/wit (massa) en violet maar deze kan weer afgeschermd zijn
Controleer ook of de massa draad goed in massa krijgt ten opzichte van de min pool accu
Het signaal van de lambda komt uiteindelijk uit op de computer of pin 2
Let op de kleur violet daar zou je hetzelfde voltage over moeten meten ten opzichte van massa
Misschien makkelijker meten en je controleerd meteen of de bekabeling in orde is

Dit allemaal doen met aangesloten stekkers

Rens*G40
02-12-2009, 12:34
heb nieuwe bougies besteld, Bosch W5DPO.
hoop dat dit het is, de bougiekabels zijn ook loeiheet.
daar kan je, je hand egt niet opleggen.

morgen heb ik ze biinnen en dan laat ik weten of het beter is.

Dennis@polo86c.nl
02-12-2009, 12:37
Hoe fris zijn de rotor en de verdelerkap?

Rens*G40
02-12-2009, 22:51
geen idee, hoe kan ik dat controleren?

Dennis@polo86c.nl
03-12-2009, 09:53
De verdelerkap klik je zo los (2 klemmetjes).
Als de contacten aan de binnenkant van de kap ingesleten/ingebrand -> kap vervangen.
Hetzelfde geldt voor de rotor.
Als setje vervangen.

Zijn trouwens gewoon slijtagedelen, vervangen/controle hoort bij het onderhoud.

http://www.slubo.nl/htmlpages/shop/sample_photos/images/Volvo%20B18-20-verdelerkap.jpg

http://admin.wat-communicatie.nl/foto/luchtge/1196717027.jpg

Rens*G40
03-12-2009, 19:35
Oke, ga ik morgen controleren.
bougies zijn het iig niet.

Rens*G40
06-12-2009, 18:32
Ontsteking ziet er ook nog goed uit.
Denk tog dat ik het probleem bij de G-lader moet zoeken, heb er pas as van als ik een keer vol gas gegeven heb. als ik gewoon rustig rij dan kan ik blijven rijden zonder problemen?

Dennis@polo86c.nl
07-12-2009, 17:08
G-lader doet helemaal niks bij lage motorbelasting.

Worden de bougiekabels nog steeds warm/heet?
Heb bij mij eens gevoeld, zijn na een ritje gewoon koud.

Rens*G40
07-12-2009, 18:00
nee kabels worden niet heet.
mijn kleppendeksel lekt wel beetje olie?

Rens*G40
08-12-2009, 18:48
Het is niet alleen als de auto warm is, als die koud is en ik trek hard op dan heb ik het ook gelijk?
iemand nog ideen wat het kan zijn?

neoninside
08-12-2009, 18:58
Tja dan word het misschien een keer tijd om je compressie eens te gaan meten
Bekabeling van e auto na te kijken
Het kan echt van alles zijn
Bedenk maar een verhaal erg lastig

Dennis@polo86c.nl
08-12-2009, 22:59
Sproei eens in het donker met een plantenspuit water op de bougiekabels.
Zie je vonken dan zou ik de bougiekabels vervangen.

Rens*G40
09-12-2009, 23:00
heb nieuwe bougiekabels gekocht, morgen even testen.
als dit het niet is word er een compresiiemeting uitgevoerd.

ik laat het weten.

Rens*G40
10-12-2009, 12:32
Bougiekabels zijn het ook niet:(

dinsdag breng ik hem naar de dealer en dan kijken hun ernaar, word zo gek van die auto.

neoninside
11-12-2009, 12:25
en dan zalje zien dat het iets lulligs is waar iedereen over heen heeft gekeken hahaha

Rens*G40
11-12-2009, 20:34
hahaha ja dat denk ik ook, iig bedankt voor het helpen zoken;)

De Limburger
14-12-2009, 13:30
En weet je al iets meer?
Ben echt benieuwd ik zelf denk dat je ontsteking niet goed staat.
Of je hebt een lichtervliegwiel en snelle nokkenas gemonteert en je weet het zelf niet, dan loopt die ook ongeregeld he.
Gr Ronnie

Rens*G40
14-12-2009, 13:38
morgen brenk ik hem naar de dealer en dan kijken ze ernaar.
Als ik wat meer weet dan laat ik het weten.

gr rens

Dennis@polo86c.nl
14-12-2009, 15:01
Ben benieuwd...

Rens*G40
16-12-2009, 19:19
vandaag auto opgehaald, ze zijden dat die het weer goed deed als ik me std luchtfilter erop zou zetten.
Ik me std filter erop gezet maar hielp niks.
morgen even een bobine kopen waarschijnlijk is dat het prbleem.

m^rtijn
18-12-2009, 19:38
miss moet je even injector cleaner proberen...
schijnt dat als die wat vuil zijn dat ze dan gaan druppelen en je een hele onregelmatige verbranding krijgt...

miss het proberen waard...?

-krikke-
19-12-2009, 01:58
Verbrande klep????
Een motor die pas op LPG draait komt met juist dezelfde klacht af, maar den bljkt het een verbrande klep te zijn ...
Maaajah, nu is hij bij je dealer binnen geweest en zoiets zou die wel hebben opgemerkt waarschijnlijk ...

neoninside
19-12-2009, 18:56
injector vind ik ook wel een mooie

Maar is er een compressie lek test gedaan ??
Dan weet je meer over de klep afdichting

Rens*G40
19-12-2009, 19:31
Ik ga maandag een nieuwe bobine proberen.
injectiereiniger heb ik al geprobeerd.

Ik hou jullie op de hoogte

Jurgen Santana
29-12-2009, 12:47
Al wat verder gekomen door de bobine?

Rens*G40
29-12-2009, 13:16
ik was pas bij de sloop, en die zij dat als je bobine het niet doet dat dan je auto niet start.
is dit zo?

martiepartie
29-12-2009, 14:22
als de bobine 100% overleden is wel ja.. Als deze het niet goed meer doet krijg je van dit soort ' halve' klachten.

Rens*G40
29-12-2009, 16:42
oke, maar ik vind het zo raar dat als ik gewoon heel de tijd rustig rij dat er niks aan de hand is en als ik 1 kee roptrek dat ik daarna gelijk klachten heb?

neoninside
29-12-2009, 16:44
ja in dat geval kan het zelfs de opbrengst zijn van je brandstof pomp

Maar het kan ook een slechte verbinding zijn in de krukas sensor
Noem het maar op en het kan het wel zijn
Maar een nieuwe verdeler en rotor had je al toch ?

Rens*G40
29-12-2009, 18:51
verdeelkapn en rotor heb ik nog niet nieuw gekocht maar zag er nog goed uit volgens de VW dealer.
brandstofpomp hebben ze ook naar gekeken, maar je hebt er 2? en naar 1 hebben ze gekeken, dus misschien de andere?

Rens*G40
02-01-2010, 16:08
hee, vandaag zat ik een beetje te neuzen ind e boekjes die ik bij de auto kreeg en daar zaten ook alle bonnetjes bij.
Ik vond een bonnetje van G-force: Stage 1 getuned en andere poulie.
Ook vond ik een bonnetje van een paar jaar later van JD engineering, daar is die ook gechipt.

Kan het hier wat mee te maken hebben? verkeerde aftelling ofzo?

em er zitten ook Koni schokbrekers op hoe kan ik die in hoogte verstellen?

Alvast bedankt.

Sjon
02-01-2010, 23:14
.

Dennis@polo86c.nl
03-01-2010, 14:12
hee, vandaag zat ik een beetje te neuzen ind e boekjes die ik bij de auto kreeg en daar zaten ook alle bonnetjes bij.
Ik vond een bonnetje van G-force: Stage 1 getuned en andere poulie.
Ook vond ik een bonnetje van een paar jaar later van JD engineering, daar is die ook gechipt..

Zit die andere poelie er nog steeds op? Zo niet, probeer het eens met een computer met originele chip.

Rens*G40
03-01-2010, 21:37
Hoe kan ik dit controleren, opmeten?
hoe zit dat dan met die chip, heb er geen niks bij gekregen ofzo?

Dennis@polo86c.nl
03-01-2010, 22:15
Origineel is 75mm, en op een niet-originele zal geen VW-onderdeelnummer staan.
Chip (=EPROM) kun je zien als je de computer uit elkaar schroeft, als hij vervangen is zal er een sticker van een tuner op geplakt zitten.

Rens*G40
04-01-2010, 20:12
de poulie is iest minder als 70mm. en op de chip staat geen merk ofzo.
maar die stekker die je computer in gaat mist wel een paar van die ijzertjes hoort dat?

Jurgen Santana
18-01-2010, 18:45
Ik zou de brandstofdruk eens controleren. Als deze af en toe wegvalt merk je dat het meest bij lage toerentallen.

patrick 86c
19-01-2010, 20:20
Hoe is de staat van je lader??

Dub-Detail
19-01-2010, 22:06
Je woont toch in vld?
Rij eens langs steef kloosterman van Extreme Tuning in Poeldijk. Ik loop ook bij hem met me eigen G40's hij heeft verstand van zaken, kom zelf uit maasland. Hij helpt je verder.
Ik denk dat je in de richting van je injectoren moet kijken.
Gr, Pim

Rens*G40
22-01-2010, 21:07
Lader is 50.000 km geleden gereviseerd, maar de auto rijd nog als een gek.
Meestal heb je dan tog vermogenverlies?

Ik woon idd in vlaardingen, bedankt voor de tip ik rij er is langs.

Dub-Detail
22-01-2010, 21:50
Eventueel heb ik ook nog een bewerkte verse lader liggen. Ik gebruik hem niet meer in me nieuwe set-up. Dus als je intresse hebt hoor ik het wel.
De lader is niet het probleem in jou verhaal.
Ik denk dat het of bij de injectoren, brandstof pompen/filters of bij de stationair toerental regeling zit.

Gr, pim

TaKa
04-02-2010, 20:53
hmmm nu ik dit zo lees heb jij denk ik het zelfde probleem! Als ik rustig 80 in zijn 5 of 4 bijvoorbeeld rij en ik geef gas, lage toeren, dan hikt hij af en toe, voelt gewoon of hij geen vonk krijgt! dit doet hij 3 keer ofzo en dan heeft hij hogere toeren en merk je er niks meer van!

mijn heeft een 65 poulie toen ik hem opmeette en deze zal dus ook wel een andere chip hebben! ik denk dat ik daar even ga zoeken omdat ik 65 zoiezo te klein vind!

of heb je ondertussen misschien al wat gevonden

Rens*G40
05-02-2010, 17:47
Oke, als je weet wat het is moet je het maar latenw eten, ik heb het nog niet gevonden.
Morgen ga ik naar de gasklep kijken, zou dit het kunne zijn?
Nadat ik deze pas had schoon gemaakt deed die het al wat beter, misschine als ik dat huis helemaal goed schoon maak dat dat helpt.

TaKa
05-02-2010, 21:44
gasklephuis heb ik al helemaal schoongemaakt en bij mij hielp het niet of amper!

ik gooi het toch op die chip met poulie magoed ik ga er wel wat aan doen maar eerste weken nog niet omdat er nog wel meer aan de auto mankeert wat meer voorrang heeft

Dub-Detail
06-02-2010, 00:00
Met een chip en pully heeft het echt niks te maken.
Het zit hem in het brandstof systeem of misschien in de ontsteking.
Gr, Pim

richard-polo
06-02-2010, 10:02
65poelie zonder bijpassende chip kan nooit goed gaan!@

GoAzBox
14-02-2010, 13:58
eeen maat van me had hetzelfde probleem met z'n corrado 2.0 8v...
probleem.... te weinig olie.

dan lijkt het of hij wil uitvallen en fluctureerd met warme motor onder in het toerental.

al eens gechecked? neem aan van wel maar je weet maar nooit.

Rens*G40
14-02-2010, 17:25
Heb ik nog niet gecontroleerd, hoe kan ik dit controleren dan?

Ik kreeg vandaag de tip dat het misschien de hall-sensor is wat denken jullie hiervan?

Gr.

Jurgen Santana
14-02-2010, 17:48
Even de oliepeistok eruit trekken schoonvegen en daarna olie peilen;)

Hall-sensor zou kunnen. Meestal valt de motor dan helemaal uit maar je weet het nooit.

Rens*G40
14-02-2010, 19:16
Ooh ja hij krijgt voldoende olie hoor.
Het lijkt net alsof die soms overslaat, als ik dan voor een stoplicht staat dan schommelt het toerental heel erg , gat die ineens naar de 500 toeren dan weer 800?
Maar ik vind het zo raar dat ik het probleem pas krijg nasat ik een keer flink gas gegeven heb?

TaKa
31-03-2010, 19:25
bokken is over bij mij! tenminste in de rit van net 5 km! magoed normaal deed die het altijd!

had nog een verdelerkap+rotor + bougiekabels liggen, eerst die verdelerkap en rotor erop en het was gelijk raak! dat was het.... ook die van mij zag er nog goed uit(beter als die ik erop gezet heb :thumbup: ) dus ik zou zeggen probeer het