PDA

View Full Version : Tellerkabel automaat vs handbak

TimMK1
26-11-2009, 13:55
Weer eens een vraag,

Nadat de ombouw van automaatbak naar handbak geslaagd is, zit ik met het volgende. De tellerkabel van de automaatbak ging moeilijk in de FF bak. Vandaag een rondje gereden en de snelheidsmeter werkt niet. Zit er verschil tussen de tellerkabels van een automaat en een handbak?

Bedankt weer. :thumbup:

gizmo98
26-11-2009, 15:19
zijn anders als je mijn mening vraagt

TimMK1
26-11-2009, 16:37
zijn anders als je mijn mening vraagt
Die vraag ik ;) . Dankje wel, kan ik weer gaan shoppen

Jerome
20-12-2011, 12:09
Even een oud topic omhoog halen. Ik heb de automaatbak ook vervangen voor een handgeschakelde (icm een golf II TD) in een MKI. Omdat ik al gelezen had dat ik een andere km-tellerkabel nodig had, heb ik er 1 besteld. Echter die ik nu binnen gekregen heb lijkt me erg veel op de automaatkabel (ik ben voorlopig niet in de buurt van de auto, dus kan het helaas niet vergelijken).
Dit is de kabel die ik ontvangen heb. Kan iemand vertellen of deze nu voor een handbak of toch voor een automaat is? Alvast bedankt!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/0/19122011125.jpg

Jerome
20-12-2011, 23:31
Na wat gegoogle heb ik nu de indruk dat dit een km-tellerkabel voor smallblocks is. Kan iemand dit bevestigen?
Bij de webshop waar ik het besteld heb stond dat het past op een 1.6d. Maar ik neem aan dat ook de vroege diesels altijd een 020 bak hadden? Maar hoe dan ook, met deze kabel heb ik dus de foute voor een 020 bak?