PDA

View Full Version : ramen beslagen Audi 80 '92


vw_boyke_vw
30-11-2009, 19:58
Ff een vraagje over een Audi 80 van 92. hij is van een collega van mij en hij heeft dat de ramen heel snel beslaan ze zijn ook erg vettig. Zit al een nieuwe kachelfilter in en de koelvloeistof hoeft niet bij gevuld te worden. Iemand een idee?

Roy 1.6
30-11-2009, 20:02
Ruiten schoonmaken, en dan droogwrijven met kranten.

breadfan83
30-11-2009, 20:11
Kachelradiator kapot.

vw_boyke_vw
30-11-2009, 21:14
de ruiten hebben we al div malen schoon gemaakt dus dat zal het niet zo snel zijn, dan denk we eerder wat breadfan zegt. we wisten het niet zeker vandaar deze vraag;)

breadfan83
30-11-2009, 21:52
Mijn pa had met de Audi 80 uit 1991 namelijk hetzelfde. Die heeft er toen zo'n potje ingegooid, omdat het vervangen van die radiator hem te veel werk was, en het vochtprobleem echt minimaal was. Het lek is nu in ieder geval dicht, maar ik geloof dat zich afgelopen zomer van dat spul is gaan ophopen in de ingang van de kachelradiator, waardoor die nu geen vloeistof meer krijgt. Gevolg: geen verwarming. :tongue:

Gewoon vervangen dus, en niet van die troep er in gooien. ;)

Oudelut
30-11-2009, 21:55
Idd gewoon vervangen, is wel een redelijke klereklus, want je moet je dash volgens mij uitbouwen (want dat moest ik iig wel bij de typ44 Audi 100).
Je kunt het ook merken aan de wat zoetige/weeiige geur in het interieur. Let wel op, deze lucht kan de rijvaardigheid beïnvloeden en op den duur ook schadelijk zijn voor de gezondheid!

Jurgen Santana
30-11-2009, 21:58
Mijn pa had met de Audi 80 uit 1991 namelijk hetzelfde. Die heeft er toen zo'n potje ingegooid, omdat het vervangen van die radiator hem te veel werk was, en het vochtprobleem echt minimaal was. Het lek is nu in ieder geval dicht, maar ik geloof dat zich afgelopen zomer van dat spul is gaan ophopen in de ingang van de kachelradiator, waardoor die nu geen vloeistof meer krijgt. Gevolg: geen verwarming. :tongue:

Gewoon vervangen dus, en niet van die troep er in gooien. ;)

Welke troep heeft ie erin gegooid? Als je Womi lekstop gebruikt valt dat wel mee. Wel pas gebruiken bij warme motor en een ritje maken van 20 minuten. Bij stationair is de circulatie niet hoog genoeg.

vw_boyke_vw
30-11-2009, 22:08
Als wij die gebruiken die we in de vrachtwagens gooien krijgt die helemaal geen koeling meer hahah:D Zal em morgen wel gaan vertellen dat hij een leuk klusje voor de boeg heeft. Met beslagen ramen rijden met zo'n weer is helemaal niks.
Bedankt alvast tot zo ver:D

breadfan83
30-11-2009, 22:09
Welke troep heeft ie erin gegooid? Als je Womi lekstop gebruikt valt dat wel mee. Wel pas gebruiken bij warme motor en een ritje maken van 20 minuten. Bij stationair is de circulatie niet hoog genoeg.

Geen idee, 't was in ieder geval niet goedkoop.

Het is ook de enige oorzaak die ik kan verzinnen zonder me al te veel in te spannen, voor het bubbelende geluid bij het loslaten van 't gas, en soms bij 't intrappen, dat vanonder het dash vandaan komt, in de buurt kachelradiator.

joostvw
30-11-2009, 22:41
tis misschien even werk maar een nieuwe kachelradiateur kost geen drol.
bij de universele automaterialenzaak rond de 25 euro.
succes!

Dennis@polo86c.nl
30-11-2009, 22:53
de koelvloeistof hoeft niet bij gevuld te worden.

Dat is ie ook niet lek toch?
Extra check: het ruikt niet zoetig in de auto?

Denk eerder aan lekkage van buitenaf, daar kan alles ook lekker van gaan beslaan. Voel maar eens goed onder het tapijt.

vw_boyke_vw
30-11-2009, 22:58
dat zou ik hem nog wel eens kunnen vragen, de rest van de auto is overal droog bodem kofferbak. zal em van de week eens afpersen misschien dat dan wat meer boven komt

Der Einzer
01-12-2009, 17:57
als je te lang wacht komt er vanzelf een plasje bij de vloermatten en is ie echt lek.
Dash moet er idd uit. Kost je een dagje sleutelen. Onderdeel kost je niet de kop ;)

Djinn_4fun
01-12-2009, 18:11
Folie achter het deurpaneel wil ook wel eens loslaten/los gaan zitten.
Heb het zelf ook, alles besloeg heel snel, na wat onderzoeken blijkt de rechterdeurplaat onderin nat te zijn.
Dus folie opnieuw vastzetten of vervangen en deurkaart drogen zal in zo'n geval de oplossing zijn.

Der Einzer
02-12-2009, 00:31
maar als het vettig is en blijft, kan het bijna alleen radiatorvloeistof zijn. Moet je ook kunnen ruiken...