View Full Version : Nieuw Golf 1 boek
Der Typ Siebzehn
30-11-2009, 21:45
http://i49.tinypic.com/302maz8.jpg
http://www.geramond.de/titel-7724-vw_golf_i_160.html
Net voor de kerstdagen, komt dat goed uit.
mk1diesel
30-11-2009, 23:31
lijkt me een mooi boek
zal hier eens bij de boekhandel vragen of ze hem kunnen leveren en of hij hier ook 19,95 kost
hier ga ik ook eens horen bij de boekhandel :D
VWFARMER
01-12-2009, 08:28
Zo te zien, kan je het boek ook gewoon daar bestellen en dan naar nederland laten verzenden.
Alleen weet ik niet wat voor kosten er bij komen om het boek naar nederland te laten verzenden
Maar het boek ziet er goed uit, zo voor de kerstdagen
breadfan83
01-12-2009, 13:26
leuke broek :)
:D :thumbup:
wie wil hem voor mij ff geheel naar het nederlands vertalen? :D
Der Typ Siebzehn
17-01-2010, 20:54
Ik heb vanmiddag de jaarlijkse oldtimerbeurs "Interclassics & Topmobiel" (http://www.ic-tm.nl/) in het MECC te Maastricht bezocht, ga ik elk jaar heen trouwens, maargoed, daar aangekomen had ik me ook voorgenomen om 'ns te kijken of ik er dit pas uitgebrachte boek over de Golf 1 kon vinden, gezocht en gevonden! Een duitse boekhandel die er met 'n stand op deze oldtimerbeurs was had 'n paar exemplaren in voorraad.
Na eerst een paar minuten er in een inkijkexemplaar te hebben gekeken om te zien of het ook 't geld waard was om te kopen (€ 19,95,-), had ik al snel 'n besluit genomen om me een exemplaar te kopen, want het is het waard!
Er staan veel foto's uit de 70er jaren in (o.a. van 'n prototype made by Giugiaro, en van crash tests met prototypes) wat ik voorheen niet eerder heb gezien.
Het boek begint ergens op het eind van de 30er jaren met 't begin van 't VW concern en dus de introduktie van de KeverT (+ nog wat latere luchtkoelers van de 50er + 60er jaren,en ook de 1e watergekoelde VW, de K70), en eindigt met de ontwikkeling van de opvolger van de Golf 1 ("der Zweier" dus), alles daartussen gaat dus over de Golf 1 (en zijn prototypes), gelukkig maar...! :D
Jammergenoeg heb ik 'n helaas niet meer functionerende scanner, anders had ik de een of andere bladzijde ingescand en hier geplaatst voor een preview, maar dat gaat dus helaas niet...
Een foto wat er in staat kan ik overigens dankzij het "worldwideweb" wél hier laten zien, het betreft deze foto voor Schloß Wolfsburg (http://www.golf1-ig.de/galleries/meetings/2008/wolfsburg/showpic.php?pic=39) (staat er tot mijn verrassing ook in), daarom alleen al is dit boek naar mijn mening "empfehlenswert", de moeite waard dus! :D :thumbup:
Audilimburg
18-01-2010, 22:48
Ik heb op de Interclassics een aantal zeer mooie en vroege folders van de Golf 1 gekocht. Maar die heb je vast al.
Er stond een handelaar die heel veel originele en izgs verkerende VW folders had. Ik heb een folder van 74, van 75 en van 78 (overgangsjaar) meegenomenvan de Golf meegenomen. Mooi om die swallowtail folders te hebben. Ook een folder van het modellen gamma van 1977.
Der Typ Siebzehn
18-01-2010, 23:40
Ja, ik heb al flink wat vroege folders van de Golf 1, o.a. een engelse versie van 1974 (datum april 1974), een nederlandse van januari 1975, en nog een engelse van 't 77er modeljaar (datum aug. 1976), en ik dacht dat ik ook nog een duitse van een uit deze jaren heb liggen, verder nog wat folders van begin jaren 80.
Die folder wat jij hebt meegenomen van 78 heb ik nog niet, ik had er wel zo een van augustus 77, toen mj. 78 dus begon, op de interclassics in de handen, had er even aan gedacht om die te kopen (koste € 12,-), maar omdat ik dat nieuw boek in m'n achterhoofd had, heb ik die folder laten liggen, een volgende keer dan maar als ik er een tegenkom.
Wel heb ik me voor € 4,- nog een nederlandse folder over de Golf 1 van januari 1983 gisteren gekocht.
mk1diesel
18-01-2010, 23:50
goed dat je het nog even post rene
was het al weer vergeten om achter dit boek aan te gaan.
zal komende week direct even naar de boekhandel gaan om hem te bestellen
en even over die folders, blijft ook altijd leuk
heb inmiddels al een map vol. in principe heb ik nu alle bouwjaren wel incl aantal bijzondere versies (usa, 4deurs gti, gtd in duits en nederlands, pirelli, swaluw gti en zo nog een paar)
Der Typ Siebzehn
19-01-2010, 16:36
goed dat je het nog even post rene
was het al weer vergeten om achter dit boek aan te gaan.
zal komende week direct even naar de boekhandel gaan om hem te bestellen
Ja, ik dacht van, ik laat het hun nog effe weten. Zoals gezegd, dat boek is de moeite waard, staan foto's in, die ik tenminste, nog niet eerder heb gezien.
en even over die folders, blijft ook altijd leuk
heb inmiddels al een map vol. in principe heb ik nu alle bouwjaren wel incl aantal bijzondere versies (usa, 4deurs gti, gtd in duits en nederlands, pirelli, swaluw gti en zo nog een paar)
Ik moet me nog 'ns die folders wat ik heb allemaal gaan sorteren en in 'n map doen, en vooral hierna op 'n kladje ook opschrijven wélke ik al heb, dat ik me geen exemplaar dubbel ga kopen.
Wat ik me in het verleden ook op de Interclassics, en ook op de technoclassica en zelf's op de Essen motorshow had gekocht waren oude oude "Auto, Motor & Sport" uitgaves uit de 70er en begin 80er jaren met daarin tests over de Golf 1, maar die kom ik al een paar jaar nergens meer tegen op die beurzen, snap ik niet, overal goed gekeken. Ik heb er o.a. twee van 1974, en een van september 1975 met daarin al een kort bericht over 'n prototype van de GTI.
Boek besteld via boox.nl :)
Deze week komt ie binnen...
Folders heb ik niet zo veel (meer van
de Jetta dan van de Golf)
Der Typ Siebzehn
19-01-2010, 21:03
Boek besteld via boox.nl :)
Deze week komt ie binnen...
:thumbup: je zult niet teleurgesteld zijn, is écht 'n mooi boek.
Folders heb ik niet zo veel (meer van
de Jetta dan van de Golf)
Van de Jetta heb ik er nog geen, wel een folder uit 1973 van de eerste Passat, die folder heb ik verleden jaar op de interclassics in Maastricht gekocht.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.