View Full Version : speling op het stuur
heb speling op mijn stuur zitten en dacht komt vast ergens van een spie af ofzo die niet goed is maar helaas niet
zit onder op de as in dat vierkanten blok iemand ervaring mee om uit elkaar het halen of wat anders ???
ben ook nog op zoek naar een goede kabelboom voor een 1.8 gti kr bj 84
breadfan83
01-12-2009, 21:17
Adem in, adem uit.
Waar zijn je leestekens?
Als ik het goed begrijp heb je speling in de sturing, maar zit het niet in het stuurhuis? Misschien eens de rubbers van de ophanging en stuurinrichting nakijken. Als die versleten zijn krijg je ook een heel vreemd stuurgedrag.
Adem in, adem uit.
Waar zijn je leestekens?
Als ik het goed begrijp heb je speling in de sturing, maar zit het niet in het stuurhuis? Misschien eens de rubbers van de ophanging en stuurinrichting nakijken. Als die versleten zijn krijg je ook een heel vreemd stuurgedrag.
haha
ja sorry was ff vlug
zit hem niet in de rubbers , maar in het huis .
je hebt echt een vrijslag zeg maar , en als ik zo kijk kan het alleen daar aan liggen ,
want als je het stuur beweegt, beweegt alles netje mee tot aan in het huis
als je onder de auto ligt/staat.
zie je een kolom met 3 bouten op het stuurhuis.
de middelste. kun je een klein stukje aandraaien. (1/8 slag per keer) hiermee zet je het stuurhuis strakker.
als ie op zn straks staat en je hebt nog steeds te veel speling dan moet je stuurhuis er aan geloven.
stuur moet uit zich zelf terug komen na een volle uitslag.
succes ermee ;)
hey,,
heb je geen spelling in de balhoofd of anders spelling in de koppeling(beweegbaar deel) zijn zoveel dingen wat het kan zijn,,
wil je van het probleem af! ga na de sloop en koop een andere goedkoopste oplossing denk ik:D
VolkswagenRacing
02-12-2009, 19:18
Ik had speling op de kruiskoppeling van de stuuras. (die naar het stuurhuis loopt)
Deze koppeling zit onder het rubber op het stuurhuis.
Kan moeilijk zeggen of dit het is vanaf hier, maar toch succes ermee ;)
heb er idd al onder gelegen maar kon er niet veel aan zien
is met stuurbekrachtiging trouwens. weet niet of het dan anders is ??
maar weet zekrs dat het in het huis te doen is want de rest is perfect
want dat heb ik test ff tang er op gezet en dan iemand aan stuur laten draaien en dan zat er geen speling op :screwy:
VolkswagenRacing
02-12-2009, 22:17
laat iemand het stuurwiel draaien (alleen heen en weer tikken) tussen het speling gedeelte. Duw met een schroevendraaier het rubber omhoog en kijk naar de as ;)
dat heb ik gedaan zoals je kan lezen toch haha
golf mkII 16v
03-12-2009, 20:49
dat heb ik gedaan zoals je kan lezen toch haha
De bout/moer van die as aandraaien
De splaines zit ruimte op
oke ik ga zaterdag morgen kijken wat het is precies of het te maken valt
anders een andere er onder,,
dan alleen de kabelboom en alles netjes maken ,
en hoop naar de keuring
:) tis gelukt ,
tweede kruisstuk was kapot niet gezien
dacht dat er maar een kruisstuk tussen zat
mag dicht
hallo heeft hier iemand misschien
de totale maat van de als met koppelingen die tussen het stuurhuis en stuurkolom zitten
deze zou bij mij te lang moeten zijn
is een golf 1 waar naderand stuurbekrachteging is op gebouwd
mvg
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.