PDA

View Full Version : Een echte Ralley G60 syncro???

Wahnsinn
01-12-2004, 18:41
Ik kwam deze advertentie tegen, zou dat een helemaal originele auto kunnen zijn?

Advertentie hier (http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?loc=3&page_num=1&record_id=4674343&class=cars&pos=1&locale=awnl.cars.1&distance=&SearchID=717751ffe40095976dfcb4624de4a9cf&did=1001037)

vwleusden
01-12-2004, 18:50
allemaal grijze vlekken op die site man, stelletje prutsers :p

Zou een originele kunnen zijn ja... Ralley is altijd Syncro en G60.

Tommy
01-12-2004, 18:54
origineel? in welke zin? uiterlijk dus niet echt, zonde in mijn ogen... Maar idd. Rallye is G60 en synchro.

Mooie wagens! Als je er een kan krijgen, en kan betalen.... ik zou er graag een hebben!

Wahnsinn
01-12-2004, 18:59
origineel? in welke zin? uiterlijk dus niet echt, zonde in mijn ogen... Maar idd. Rallye is G60 en synchro.

Mooie wagens! Als je er een kan krijgen, en kan betalen.... ik zou er graag een hebben!

Willen, Ja..
Geld hebben er voor, Nee..

Is inderdaad jammer van die achtervleugel... en die vlag mag ook wel weg.

Kevin20v
01-12-2004, 19:05
Ik heb deze auto in de zomer van 2003 in Bruinisse (Zeeland) bij zijn vorige baasje zien staan, ondanks dat hij niet echt origineel het wel een zeer nette golf is!
Het is niet mijn smaak maar heb er toch een aantal foto's van gemaakt.
Zaten eerst stickers op de raam van vw racing team, 2 nette zwarte kuipstoelen.
Heeft tevens een strakke achterklep op die vleugel na en heeft de nr.plaat uitsparing in de bumper.

Nogmaals een net golfje

Edward
01-12-2004, 19:21
Ik heb deze auto in de zomer van 2003 in Bruinisse (Zeeland) bij zijn vorige baasje zien staan, ondanks dat hij niet echt origineel het wel een zeer nette golf is!
Het is niet mijn smaak maar heb er toch een aantal foto's van gemaakt.
Zaten eerst stickers op de raam van vw racing team, 2 nette zwarte kuipstoelen.
Heeft tevens een strakke achterklep op die vleugel na en heeft de nr.plaat uitsparing in de bumper.

Nogmaals een net golfje

dat wilde ik hier net plaatsen, zag um daar ook staan, zeer nette wagen idd

Tommy
01-12-2004, 19:23
velgen zijn ook erg netjes! kleur is ook mooi, maar die vleugel en de stickers zijn idd echt niet mijn smaak.... maar daar zou ik em zelf zeer zeker niet om laten staan...

Tommy
01-12-2004, 19:24
ow, vergeet de spiegels en de achterlichten... :D

Maar daarmee kun je em juist weer de jouwe maken heh... ff omtoveren, et voila... een superwagen!

Marco
01-12-2004, 23:07
Een Ralley bestaat helaas niet, een Rallye wel :)

OakgreenVR6
02-12-2004, 09:34
Een Ralley bestaat helaas niet, een Rallye wel :)

Synchro ook niet, maar Syncro wel ;)

LRR
02-12-2004, 10:12
:eek: :eek: :eek: :eek: Die achterspoiler !!!!!!!!!!! Zo'n ding hoort achter op zo'n rooie *sc*rt te zitten met c*sw*rth pk's onder de kap.

Die vlag is voor mietjes !!!!

......................... Maar voor de rest is het een hele gave wagen !! Is ook wel redelijk bijzonder vind ik. Maar zijn wel duur in onderhoud (als je er gedonder mee krijgt).

Grtz................... LRR

Pedaalemmer
02-12-2004, 10:21
ow is dat een vlag? ik dacht dat er een kudde duiven op had zitten schijten :D

René
02-12-2004, 10:27
ow is dat een vlag? ik dacht dat er een kudde duiven op had zitten schijten :D

Hahahahaha

khad gister ook eentje op de motorkap, maar die was volgens mij van een olifant ofzo... tering wat een vlek was dat :p

VeeDubber
02-12-2004, 10:51
zo op het eerste oog is het inderdaad een Rallye ja

JeeWee
05-12-2004, 20:59
velgen zijn wel ok vind ik, en ik denk dat de meesten het grote voordeel van 4x4 onderschatten. Ja je bent wel wat trager ivm gewicht, maar in bochten etc heb je heel veel grip. Deze auto's lenen zich dus bij uitstek om je uit te leven met een vr6 biturbo ofzo ('k weet niet of dat past...)
En nog iets wat ook ZOOOO lelijk is naast die plakvlaggen, dat zijn die grijs kenteken lookers met die afgeplakte achterste zijruiten... echt goor! Doe dan alles...

Fred
05-12-2004, 21:20
Ik kwam deze advertentie tegen, zou dat een helemaal originele auto kunnen zijn?

Advertentie hier (http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?loc=3&page_num=1&record_id=4674343&class=cars&pos=1&locale=awnl.cars.1&distance=&SearchID=717751ffe40095976dfcb4624de4a9cf&did=1001037)

Als er staat een GTI met synchro en G60 hoeft het niet gelijk een Rallye te zijn, er zijn namelijk ook *gewone* Gti's met die uitrusting geleverd...

Herkenbaar aan een blauw randje rond de gril, in beperkte oplage gemaakt. Er is zelfs een complete site van op internet met het wel een wee van vrijwel all in deze uitvoering gemaakt Gti ....
Zie deze site, geheel over de *limited* versie (http://www.vw-racing.org/)

Het zou dus een *gewone* Gti kunnen zijn met het uiterlijk van een Rallye

Vw-René
05-12-2004, 22:25
dan heb je het meteen weer over een 16vg60 dat is weer iets heeel anders

VolkswagenRacing
05-12-2004, 22:48
Deze auto komt van mijn eiland,
Jongen gaat best netjes met z,n spullen om, kwam hem elke ochtend tegen rustig met een rookpluimpje uit z,n uitlaat.

Tommy
05-12-2004, 23:07
Als er staat een GTI met synchro en G60 hoeft het niet gelijk een Rallye te zijn, er zijn namelijk ook *gewone* Gti's met die uitrusting geleverd...

Herkenbaar aan een blauw randje rond de gril, in beperkte oplage gemaakt. Er is zelfs een complete site van op internet met het wel een wee van vrijwel all in deze uitvoering gemaakt Gti ....
Zie deze site, geheel over de *limited* versie (http://www.vw-racing.org/)

Het zou dus een *gewone* Gti kunnen zijn met het uiterlijk van een Rallye

jah lol, dan heb je voor 4000 euro echt een koopje... doet de eigenaar em vast voor weg... al was ie economisch total-loss door een aanrijding....

Stijn
05-12-2004, 23:13
Er bestaan ook G60 Syncro's, als we dan toch over zeldzame auto's beginnen. Maar dit is toch wel duidelijk een Rallye.

Fred
05-12-2004, 23:19
jah lol, dan heb je voor 4000 euro echt een koopje... doet de eigenaar em vast voor weg... al was ie economisch total-loss door een aanrijding....

4000 euro is voor een auto van die leeftijd een hoop geld......zeker als ie zo te koop word aangeboden...

Niet iedereen trapt in sommige prijzen die men durft te vragen... :D :D

Fred
05-12-2004, 23:21
Er bestaan ook G60 Syncro's, als we dan toch over zeldzame auto's beginnen. Maar dit is toch wel duidelijk een Rallye.

Sja dat zei ik ook al........De limited serie is daar een voorbeeld van ...

Hij heeft het uiterlijk van een Rallye ja, maar zou een autobedrijf dan adverteren met GTI??

Stijn
05-12-2004, 23:24
Ach, wie behalve wij VW freaks heeft er nou verstand van wat nou Rallye/Limited/G60/syncro is? Ik zie de gekste dingen voorbij komen in advertenties.

De Limited serie daargelaten is er een zeer kleine serie Golf G60 (8v) Syncro's gemaakt. Geproduceerde aantallen liggen echt stukken lager dan de Rallye's. Hebbeding!

Tommy
05-12-2004, 23:26
die gaat in zown staat echt niet voor minder als 10.000 weg...

Fred
05-12-2004, 23:56
Ach, wie behalve wij VW freaks heeft er nou verstand van wat nou Rallye/Limited/G60/syncro is? Ik zie de gekste dingen voorbij komen in advertenties.

De Limited serie daargelaten is er een zeer kleine serie Golf G60 (8v) Syncro's gemaakt. Geproduceerde aantallen liggen echt stukken lager dan de Rallye's. Hebbeding!

De limited serie waar ik het over heb zijn er ook maar 71 van gemaakt, en daarvan zijn er een aantal nooit op de weg geweest....of zijn afgeragd door allerlei bladen met test en zo .......

Dus redelijk zeldzame hebbedingetjes... :tongue: :tongue:

Fred
06-12-2004, 00:03
die gaat in zown staat echt niet voor minder als 10.000 weg...

Alleen een *gek* ( :rolleyes: :rolleyes: ) legt dat er voor neer, voor de anderen is het gewoon een Golf........met een bepaalde kilometerstand, en dan gaat ie gewoon weg voor een gangbare prijs ...

Ik zal je een fraai voorbeeld geven over hoe mensen zijn, een vriendje van mijn dochter had een heeeeele mooie 16V Gti zien staan, en was eigenlijk al overstag om te kopen.....voor een belachelijke prijs, maar goed het zijn, zijn centjes. Maar ik stel voor zal ik eens mee gaan kijken, want ik weet wel het een en ander van Gti'tjes.....

Blijkt het gewoon een 8 klepper te zijn, met alleen de uiterlijke kenmerken van een 16V...

Dsu we confronteren de *verkoper* met deze feiten, mocht ie zomaar opeens heel toevallig weg voor 2500 euro minder.....Als die jongen ja had de verkoper zich een krul in de lul gelachen

Kortom een auto is net zoveel waard als de gek er voor geeft....en zo is het ook met allerlei exoten....die overigens in de praktijk soms minder makkelijk verkopen als een gangbaarder iets, dus zie je vaak rap de prijs zakken als ze onverkoopbaar zijn...

VeeDubber
06-12-2004, 11:15
de Limited is overigens geen GTi
8v G60 Syncro is wel sneller dan een Rallye. geloof een halve seconde naar de 100km/h
Zeker leuk spul, maar niet de body van een Rallye he :(

Fred
06-12-2004, 11:50
8v G60 Syncro is wel sneller dan een Rallye. geloof een halve seconde naar de 100km/h

De vraag was daarom ook OF het een originele (rallye) auto ZOU kunnen zijn

En volgens de gegevens, die overigens niet aangeven wat er precies inligt qua blok, zijn er meerdere mogelijkheden...die zowel G60 hebben als Synchro...en het zou zelfs nog een bij elkaar geraapt zootje kunnen zijn van een knutselaar :tongue: :tongue:

VeeDubber
06-12-2004, 12:41
Het is gewoon een Rallye waar een onbekende met de Rallye, GTi voor heeft geplakt in de advertentie, simpel

Dennis@polo86c.nl
06-12-2004, 17:48

Snel, sneller... :wink:
(sorry voor de slechte foto)

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1568&stc=1

MelG60
06-12-2004, 18:07
Wat word er hier suf geluld? Iedere aap ziet toch dat het een Rallye is??

edwin23
06-12-2004, 18:27
Tieten he!
Wat een prijs...
Dat is dat toch zeker niet meer waard.....

Fred
06-12-2004, 18:34
Wat word er hier suf geluld? Iedere aap ziet toch dat het een Rallye is??

Die auto op de foto heeft de uiterlijke kenmerken van een Rallye......gezien de technische beschrijving bij de advertentie zou ik ook afvragen of het wel een *echte* zou kunnen zijn...

Uiterlijk zegt niks, was er een tijdje geleden op dit forum niet een topic over bodykits die elke Golf 2 het uiterlijk van een rallye kunnen geven ?

En gezien de zeer summiere omschrijving van het geheel zou ik ook twijfelen, staat er namelijk niet op het kenteken bewijs wat voor een model een auto is?? Als het een echte rallye is zou de verkoper dat op zijn minst kunnen checken toch, en het zeker vermelden in de advertentie ?? Tenslotte wil ie ook graag weten wat ie inkoopt en wat ie ook weer kwijt moet .....

Ik beweer trouwens nergens dat het géén rallye zou kunnen zijn, ik laat alleen zien dat er meerdere opties zijn die aan de beschrijving van de techniek kunnen voldoen :tongue:

Stijn
06-12-2004, 21:20
Mijn Rallye staat trouwens op het kenteken niet als 'RallyeGolf' aangeduid....

Fred
06-12-2004, 21:25
Mijn Rallye staat trouwens op het kenteken niet als 'RallyeGolf' aangeduid....

Wat staat er dan wel ?? :D :D

MelG60
06-12-2004, 22:48
Syncro G60 zeker.

@Fred, daar heb je gelijk in maar deze ziet er wel heel erg uit als een Rallye. Ik heb nog nooit een nepper gezien die je niet van grote afstand spot, die op de Bosch site is gewoon een echte Rallye heb ik begrepen. Handelaren zetten er graag wat extra kreten bij om te verkopen, er staan ook zoveel GTI VR6 te koop.....

Stijn
06-12-2004, 22:51
Golf G60 Syncro inderdaad. Wat staat er op jouw kenteken Mel?

Fred
06-12-2004, 22:56
Syncro G60 zeker.

@Fred, daar heb je gelijk in maar deze ziet er wel heel erg uit als een Rallye. Ik heb nog nooit een nepper gezien die je niet van grote afstand spot, die op de Bosch site is gewoon een echte Rallye heb ik begrepen. Handelaren zetten er graag wat extra kreten bij om te verkopen, er staan ook zoveel GTI VR6 te koop.....

Hmm, nou wil ik niet vervelend doen, maar de VR6 is er toch wel degelijk in GTI uitvoering?? Tenslotte is GTI slechts een aanduiding voor de uitrusting van de auto ???

Net als je (vroeger?) een GLI en een GTI uitvoering had van de Golf...Technisch gelijk aan elkaar, alleen qua uitrusting (stoelen etc) afwijkend

Marco
06-12-2004, 23:11
Nee, de VR6 staat op kenteken als Golf 6 cilinder.

Het is als volgt.

Golf 3 GTI 8v
Golf3 GTI 16v
Golf 3 VR6

Fred
06-12-2004, 23:26

Het is als volgt.

Golf 3 GTI 8v
Golf3 GTI 16v
Golf 3 VR6

ach so :D

Tommy
06-12-2004, 23:28
verklaring voor de Golf IV GTI TDI? ;)

bla bla bla... als ut mar ried! ;)

Marco
07-12-2004, 00:39
Dat is inderdaad een verhaal apart, op een of andere manier vond VW het nodig om de 150 pk versie van de TDI (tijdelijk !!) als GTI TDI op de markt te zetten. Exacte reden weet ik er niet van, maar ze hebben het later in elk geval weer ingetrokken.

René
07-12-2004, 08:09
toch omdat het een TDI in GTI uitvoering was ofzo?
ze maken et veels te ingewikkeld tegenwoordig

VeeDubber
07-12-2004, 08:26
De toekomst voor de "snellere" gezinsauto's is diesel, kunnen jullie vast wennen ;)

René
07-12-2004, 08:31
toekomst? volgens mij nu al :)

MelG60
07-12-2004, 18:36
Bij mij staat er G60 Syncro, heb het tot nu toe ook niet anders gezien op een Rallye behalve 1 waar 1.8 Syncro stond.

jan_gti_16v
07-12-2004, 21:53
de golf 4 GTI TDI is een golf 4 met een 150 pk pompverstuiver diesel met alle optie's van een gti o.a. volleder recaro interieur navi alles maar dan ook alles electrisch en ga zo maar door
weet het toevallis omdat we er een in onderhoud hebben bij mij op de zaak :D:D:D
die is zelfs nog vercer opgewaardeerd heeft nu 234 pk en +/- 500 nm koppel :D:D:D
en is voorzien van playstation + schermen in de hoofdsteunen 18" velgen oetinger spoiler pakket en een bom vol ding zeg maar en je weet niet waar je het moet zoeken met die motor dat ding gaat echt zo ontiegelijk hard das nie normaal gewoon

jan_gti_16v
07-12-2004, 21:55
o en op www.basval.nl staat ook nog wel wat info over die 16vg60 ;)

Tommy
07-12-2004, 21:56
met zoveel gewichtstoevoeging heb je die pk's ook wel nodig.... :P ;)

jan_gti_16v
07-12-2004, 21:58
.

OakgreenVR6
08-12-2004, 10:45

Het is als volgt.

Golf 3 GTI 8v
Golf3 GTI 16v
Golf 3 VR6

In Amerika is de Golf A3 wel als GTI VR6 geleverd.

Tjaap
08-12-2004, 10:53
GLI is trouwens volgens mij de Jetta uitvoering van de GTI

OakgreenVR6
08-12-2004, 11:01
Niet in NL. De snelste Jetta's waren de GT's (ook 16V) en GTX'en. Is er nooit een G60 van uitgekomen? En een Syncro?

Tjaap
08-12-2004, 11:03
ja in de US die GLI, daar weet ik het zeker. maar misschien dat hij in europa op golf is uitgebracht?? dat wist ik dus niet... en ja, Jetta was er wel in Syncro maar niet in G60

Fred
08-12-2004, 11:17
In Nederland reden er van de Jetta, zowel de Gti als de Gli uitvoering rond...

En voor zover ik weet was die rode Gti van mijn collega gewoon netjes geleverd op een nederlands kenteken, dus geen import. Ik zal eens vragen of hij er nog foto's van heeft

Enfin waar maak ik me eigenlijk druk om, heb geen zin in wéér rare verhalen via pb ...

Tjaap
08-12-2004, 11:30
GTI op Jetta was voor zover mijn kennis gaat alleen in de UK leverbaar.

Fred
08-12-2004, 11:35
Dan reed mijn collega in een spook Gti... :eek: :eek: :eek:

Ach er zijn zoveel varianten van bepaalde auto's geproduceerd, dan raken mensen nog wel eens het overzicht kwijt :cool:

Tjaap
08-12-2004, 11:39
ik geloof je wel hoor, daar gaat het niet om. als ik bij Pon aankom en zeg dat ik PERSE een Jetta gti wil hebben kunnen ze die vast wel regelen,. maar nogmaals voor zover ik weet nooit officieel geleverd.

Beetlefreak
08-12-2004, 12:06
Dat is inderdaad een verhaal apart, op een of andere manier vond VW het nodig om de 150 pk versie van de TDI (tijdelijk !!) als GTI TDI op de markt te zetten. Exacte reden weet ik er niet van, maar ze hebben het later in elk geval weer ingetrokken.
Weet nog dat de GTI club een keer in de autoweek stond en bleek dat de voorzitter(!) zo'n 150pk TDI GTI had.
Had het 20-jarige GTI jubileum model van 1996 had toch ook de mogelijkheid om er een TDI in te hebben???

De toekomst voor de "snellere" gezinsauto's is diesel, kunnen jullie vast wennen ;)
Ben er elke dag mee onderweg :p
Seat heeft toch ook de laatste (Ibiza) cupra modellen met alleen een 130pk TDI geleverd??

Tjaap
08-12-2004, 12:15
ja de voorzitter van GCH hangt hier ook nog wel eens rond.. geloof dat hij er een Touran bij heeft nu

VeeDubber
08-12-2004, 12:46
In de Cupra is er nu ook een 160 PK diesel leverbaar, ook best lekker.

Ik was altijd vrij sceptisch over dat diesel-gebeuren. Maar ik heb bij VW Motorsport met een aantal toekomstige dieselmotoren gereden en ik moet zeggen, die hebben een aardig "grijns-tot-aan-je-oren" effect!!

Marcski
08-12-2004, 16:42
In de Cupra is er nu ook een 160 PK diesel leverbaar, ook best lekker.

Ik was altijd vrij sceptisch over dat diesel-gebeuren. Maar ik heb bij VW Motorsport met een aantal toekomstige dieselmotoren gereden en ik moet zeggen, die hebben een aardig "grijns-tot-aan-je-oren" effect!!

Lucky bastard...