View Full Version : motor rateld bij gas geven.
Lex-krijgsman
02-12-2009, 23:09
hallo,
ik heb een golf mk2 1.8 (sn-vh-13 voor als je meer van de motor moet weten weet ik zo precies zelf niet:P)
maar ik heb vandaag een raar zoemend/ratelend geluid gehoord zodra ik gas gaf dan begon er uit me motorkap een ratelend geluid te komen. hoe meer en harder ik gas gaf hoe harder het lawaai, maar zodra ik gas los liet hoorde je niks meer sturen hoorde je ook niks bij.
heb ik auto stil gezet en in stationair keer gas gegeven maar toen hoorde je het niet.
dus alleen als ik rijd en gas geef hoor ik een ratelend geluidm anders hoor ik niks.
heeft iemand enig idee wat er mis mee is?
zelf vermoed ik me as maar dan zou die dat ook moeten doen zonder dat ik gas geef lijkt me...
Alvast bedankt!
Is het niet het hitteschild wat over de uitlaat zit? Waar die buis op zit die naar de luchtfilter gaat. Deze roesten nog wel eens graag, en dan gaan ze los zitten. En dit kan dat gekke geluid veroorzaken. Maar dan zou hij het eigenlijk ook moeten doen als hij stationair draait.
Welke as bedoel jij? Aandrijfas? Deze staat toch stil als je de motor stationair laat draaien. Deze draait alleen als je rijd?
Lex-krijgsman
02-12-2009, 23:18
laatste keer dat ik onder me auto lag dat was zon 4 weken geleden zag het hitteschild er nog goed uit en komt echt linksvoor bij me aandrijfas/wiel vandaan maar idd aandrijfas draait alleen als ik rijd maar die draait ook als ik geen gas geef... en zodra ik gas geef hoor ik het geluid en laat ik gas los hoor je niks meer.
Lex-krijgsman
02-12-2009, 23:24
nog ter informatie rechtsvoor is wel me ashoes kapot maar geluid komt van linksvoor.
en bij elke snelheid krijg ik het geluid.
Zo lang jij stil staat, staat die aandrijfas ook stil. Deze gaat pas draaien als jou wiel ook draait? Ik denk dat je het ergens anders moet gaan zoeken. Dit kan geen aandrijfas zijn. Als jij het geluid ook hoort bij stilstaan en gas geven. Heb je Geen kappen en of deksels die los zitten?
Lex-krijgsman
02-12-2009, 23:34
dat is het hem als ik stilsta en gas geef hoor ik niks;)
enige moment dat ik wat hoor is als ik rijd en gasgeef als ik rijd zonder gas hoor je niks.
zodra ik stil sta en gas geef hoor je niks als ik stil sta zonder gas hoor je ook niks.
dus echt alleen als ik rijd en gasgeef bij elke snelheid.
zodra ik gas loslaat hoor je niks meer.
dus toch vermoedt ik dat het mijn aandrijfas is aangezien de ratel komt zodra ik rijd en gasgeef.
maar lijkt me zo raar want zodra gas loslaat hoor je hem nie meer en dan draait me as ook... daarom deze vraag dus ook
Het is een draaiend gedeelte.
til anders links voor eens op, en voel eens met de hand of er speling op je wiel zit.
en of het wiel wel normaal rond draait zonder problemen,
zit er mischien vet in je velg? zijn de ashoezen nog heel binnen en buitenste?
succes ermee
Inderdaad. Nu zie ik het. Heb het verkeerd gelezen. Mijn excuus. Dat zou het inderdaad je as kunnen zijn. hoe dat met die as hoes zit zou ik ook niet durven zeggen.
Lex-krijgsman
03-12-2009, 08:24
maakt niet uit kan gebeuren.
ja ik denk dat aangezien die ashoes kapot is ik die net zo goed ook kan vervangen. linksvoor zakt namelijk al meer door dan rechtsvoor en denk dat rechtsvoor ook niet zo heel lang zal gaan duren.
maar heel erg bedankt voor je reactie en hulp moet nu wel lukken hopelijk.
Lex-krijgsman
03-12-2009, 08:25
over mijn velg die zitten beiden helemaal vol vet rechtsvoor is al 4x pik zwart geworden en linksvoor ook redelijk zwart aangezien achter alleen maar stof is...
dus lijkt idd zoals jullie zeggen mijn aandrijfas te zijn.
ik denk dat je kineet droog is gelopen, en daardoor herrie maakt.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.