View Full Version : Knak in koppelingpedaal Golf 2
DragonGr Dragon
03-12-2009, 13:19
Al een tijdje hoor ik een knak wanneer ik de koppeling intrap. Het gebeurt alleen als ik de pedaal daarvoor voledig los heb gelaten. Houd ik hem iets ingetrapt, dan hoor ik het niet.
Heeft iemand enig idee waar dit vandaan kan komen? ik kan het zo 123 niet zien.
Bij voorbaat dank!
jettaracing
03-12-2009, 14:05
Zit er een zelfspannende kabel op ? dan kan dat knappen daardoor komen , kan zijn dat ie net tegen een nokje aanzit vanwege het afstellen .
Dan komt het doordat je koppeling iets is gesleten en de kopelingskabel zichzelf iets gaat bijstellen ,zodat je pedaal weer in de originele stand komt .
Als je er een óuderwetse' kabel in hebt zitten ,die je zelf kunt afstellen ,kan het zijn dat je kabel aan het doorslijten is , dus conroleer het wel even voor de zekerheid .
De kabels zijnonderling uitwisselbaar , en zo'n ouderwetse kabel kost zo'n 2 tientjes nieuw.
DragonGr Dragon
03-12-2009, 14:08
Het is een zelfspanner, maar kreeg niet het idee dat die in de motorruimte ergens tegenaan kwam.
Moet ook zeggen dat de knak erg hoorbaar is in het voetruim...
Ik heb het wel eens meegemaakt dat er een knarsend geluid van het koppelingspedaal kwam. Bij het zoeken naar de oorzaak niets kunnen vinden totdat het plastic oog (dat aan het pedaal gehaakt zit) knapte. Na het vervangen van de kabel was het knarsen weg.
jettaracing
03-12-2009, 15:36
Het spandeel zit ook in het dikke deel van de kabel ,dus het is best hoorbaar door de kabel in de auto . via het pedaal dus .
golf mkII 16v
03-12-2009, 21:01
Is het een 16v of TD?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.