PDA

View Full Version : Uitvallen Jetta 1,5 JB Automaat

Martinus
03-12-2009, 23:51
Ik zit met het volgende probleem; tijdens het rijden valt de motor langzaam uit. en om het zo uitgebreid mogelijk te beschrijven.

- het is niet snelheid afhankelijk, bij langzaam rijden of bij een hoger tempo valt de motor langzaam stil, net alsof hij geen benzine meer krijgt zwakt hij langzaam af tot hij stil staat. gas bijgeven heeft geen effect ook niet in de N-stand.

al vervangen zijn: de contactpuntjes, en de ontsteking is het niet, er heeft (bij de vorige eigenaar) een elektrische ontsteking in gezeten en ook toen was het probleem er al/nog.

het vreemde is dat je de auto direct daarna wel weer gewoon kan starten en dat hij ook weer loopt.

Heeft iemand een idee?

zelf vermoeden we dat het iets met de carburateur te maken heeft, de vorige eigenaar heeft zelf een hoop vervangen behalve de carburateur en zei dat hij vermoedde dat het daarmee te maken heeft. Maar om die nou op voorhand te vervangen, is er misschien iemand met een beter/ander idee..

h.e.l.p....

The_Rabbit
04-12-2009, 12:43
Ik zit met het volgende probleem; tijdens het rijden valt de motor langzaam uit. en om het zo uitgebreid mogelijk te beschrijven.

- het is niet snelheid afhankelijk, bij langzaam rijden of bij een hoger tempo valt de motor langzaam stil, net alsof hij geen benzine meer krijgt zwakt hij langzaam af tot hij stil staat. gas bijgeven heeft geen effect ook niet in de N-stand.

al vervangen zijn: de contactpuntjes, en de ontsteking is het niet, er heeft (bij de vorige eigenaar) een elektrische ontsteking in gezeten en ook toen was het probleem er al/nog.

het vreemde is dat je de auto direct daarna wel weer gewoon kan starten en dat hij ook weer loopt.

Heeft iemand een idee?

zelf vermoeden we dat het iets met de carburateur te maken heeft, de vorige eigenaar heeft zelf een hoop vervangen behalve de carburateur en zei dat hij vermoedde dat het daarmee te maken heeft. Maar om die nou op voorhand te vervangen, is er misschien iemand met een beter/ander idee..

h.e.l.p....

Kan ook vuil in de tank zijn! Heb ongeveer hetzelfde voor: carb. al vervangen,bougieskabels,contactpuntjes enz. , probleem blijft. Dus binnenkort de tank + leidingen schoonmaken. Geef maar een tip moest het met een nieuwe carburateur niet opgelost zijn.

Mvg

Martinus
04-12-2009, 16:06
Alle tips en mogelijkheden zijn welkom..

de bezine filter ziet er schoon uit, dus dan moet het wel grof vuil zijn wat de leidingen verstopt.. naar wat ik gelezen heb, komt de tank er alleen onderuit als de achteras losgehaald wordt, maar de leidingen zelf, hoe kun je die het makkelijkste reinigen?

Swankie
04-12-2009, 18:09
heey
ik had ook zulke problemen en dacht ook dat het aan me leidingen lagen
achteraf was het bij mij de verdelerkap......

maar ik heb de benzine toevoer/retour gewoon vanaf de motor baai met compressor lucht eringeblazen terug de tankt in geen idee of het nut heeft gehad maar je ken het meschien proberen .....

Greetz

bjuriaan
04-12-2009, 19:37
Had ook zoiets. Tank helemaal schoon gemaakt etc...

Probleem was toen een week of 2-3 weg en kwam opeens weer terug.

Kreeg de tip om auto te starten, luchtfilter er af te halen en dan met je hand gas te geven. Wanneer je ongeveer 3000-3500 toeren zit ineens met je andere hand de carb afsluiten en net voor die afslaat hand eraf halen zodat ie blijft lopen.

Hierdoor kan (mits niet te extreem vervuild) je carb schoon "gezogen" worden.

Omdat je opeens de carb afsluit, crieer je veel onderdruk zodat wanneer je je hand er afhaalt opeens heel veel lucht en brandstof door de carb heen stroomt en daardoor de rotzooi eruit stroomt...

Kost niks en bij mij hielp het. Rij nu al ruim 2maand rond zonder uitvallen van de motor...

groeten

Martinus
05-12-2009, 00:03
wederom bedankt voor beide tips, ga het beide proberen, hopelijk heeft het `t gewenste effect, bedankt alvast en ik hou jullie op de hoogte.

Stijn
05-12-2009, 00:21
Heb iets soortgelijks gehad met een Golf 1 diesel. Bleek water in de tank te zijn, en dat verzamelt zich in het laagste punt: de leidingen onder de auto! De pomp trekt het water zomaar niet helemaal omhoog maar het bemoeilijkt wel het doorzuigen van brandstof. Destijds gewoon de leidingen losgehaald voor en achter en met de compressor doorgeblazen.

golf mkII 16v
05-12-2009, 08:20
Ontluchting tankdop!

Sponze®
05-12-2009, 10:42
Kijk ook ff naar je brandstofvulhals... Kan zijn
dat die kroky is. Dan krijg je dus troep in je tank.

Tank schoonmaken kan ook via de achterbank.
Achterbak eruit, die ronde dop eraf en je kijk zo in
de tank. Tank leegpompen (of rijden) en leeg zuigen
of/en met een magneet roest (van de vulhals) eruit
halen...

Ik zeg ook maar iets...

bjuriaan
05-12-2009, 12:15
Kijk ook ff naar je brandstofvulhals... Kan zijn
dat die kroky is. Dan krijg je dus troep in je tank.

Tank schoonmaken kan ook via de achterbank.
Achterbak eruit, die ronde dop eraf en je kijk zo in
de tank. Tank leegpompen (of rijden) en leeg zuigen
of/en met een magneet roest (van de vulhals) eruit
halen...

Ik zeg ook maar iets...

Bijna goed, onder die dop die met 3 schroefjes vast hoort te zitten komt het. (dit was het makkelijke gedeelte) Daaronder zit het gedeelte met het vlotter voor je meter in je dash etc. Dit moet je eruit draaien. Met een groter maatje waterpomp tang wil dit wel gaan lukken. Zorg idd dat je tank half vol is ofzo. Dus niet net getankt hebben.

Ik heb dit ook gedaan en er kwamen toch beste brokken roest uit. Magneet van een gecrashte harde schrijf genomen. Klein maar heel sterk. Beetje vissen in je tank dus... Leiding doorblazen met compressor vanuit je motorruimte zou ik doen voordat je de tank in de auto open maakt.

Succes

Sjoes 85
05-12-2009, 23:22
bij mij waren t verstopte benzineleidingen. Onder de motorkap de slang losgekoppeld van het filter, doorgeblazen richting tank (tankdop wel eraf doen he) en toen ging ie weer. Probleem 3 jaar geleden voor het eerst en het laatst gehad, nu nooit meer last mee!

ben zine
06-12-2009, 00:03
Bij een eerdere 1,5 JB automaat van mij was ooit iets vervangen aan de benzinepomp en of carburateur. Daarbij was in de retourleiding vanaf de benzinepomp naar de tank een dingetje weggelaten dat de doorstroming moet beperken. Bij flink gasgeven stroomde alle benzine terug naar de tank en kreeg de carburateur dus te weinig. Resultaat; stotteren en afslaan.
De monteur die ik om raad vroeg heeft met een slangklem de retourleiding voor de helft dichtgeknepen en vanaf dat moment heb ik geen problemen meer gehad.

wildeknak
07-12-2009, 07:22

Heeft iemand een idee?

h.e.l.p....

Dacht ik de enige was ofzo...
Heb precies het zelfde probleem met mijn Mk1.. :redface:

Heb ook al het een en ander vervangen maar er veranderd niks..!

Enige wat ik denk.. het heeft met de buitentemp.en en je carb. te maken..
Ik zit zelf met de aansturing van je choke.. Dat de choke er dus te vroeg vanaf springt.. Want als je hem opnieuw start loopt hij idd weer beter mssn omdat je aansturing van de choke weer een nieuwe impuls krijgt..

Mijn theorie... :redface:

Ik wil nu zelf gaan proberen met een andere carb. en sensoren..

Groeten

Martinus
08-12-2009, 02:45
vanavond wel weer wat kunnen doen, we hebben via de achterbank bekeken en konden niet echt veel vuil in de tank ontdekken. er zaten wat roest stukjes die we er met een magneet uit hebben kunnen halen. De vulpijp was niet bijzonder slecht, er zitten wat kleine roestplekjes op, maar om hem op voorhand te vervangen doen we nog niet..

de leidingen schoonspuiten hebben we niet gedaan, omdat zowel het filtertje in het motorcompartiment als in de tank volledig schoon waren en er via de tank geen grof vuil door de kleine gaatjes kan komen.

Helaas hebben we nog niet kunnen rijden want er zijn (waren) ook wat probleempjes met de elektronica: gevarenlichten deden het niet. na wat onderzoek hebben we ontdekt dat er een pinnetje in de zekeringkast was afgebroken. een 'nieuwe' zekeringkast i.c.m. een nieuwe gevarenlichten-schakelaar moet het probleem oplossen (wel verdomd makkelijk als je ook een Golf 1 Cabrio hebt met dezelfde inhoud onder de motorkap. even de spullen uitwisselen en we hadden het probleem gevonden. maar goed, dit staat verder los van het uitvallen van de Jetta, alleen konden we door al het testen met de elektronica geen testrit maken vanavond, want de accu was leeg...

Ik hou dit topic up-to-date..

wildeknak
10-12-2009, 12:36

Heeft iemand een idee?

h.e.l.p....

Controleer het niveau van je kvs is even..