VWGolf1.6
05-12-2009, 16:59
Hallo, ik heb een probleem met mijn Golf 1.6 benzine van 1989, namelijk als de auto stationair draait schiet 'ie steeds in toeren, om meteen daarna weer terug te zakken tot hij bijna af slaat, en dit continu. Je ziet als het luchtfilterhuis eraf is de klep ook continu heen en weer gaan. Als ik er mee rijd en ik trap de koppeling in is de kans groot dat de motor afslaat. Ook voel ik steeds een schok als ik het gas loslaat of intrap. Nu dacht ik in eerste instantie aan de stappenmotor, dus deze had ik gedemonteerd en schoongemaakt met benzine, geen resultaat (hij zat ook gewoon mooi los moet ik zeggen). Toch ben ik er nog niet helemaal zeker van, want als het contact aanstaat hoor je de stappenmotor eigenlijk de hele tijd ratelen. Heeft iemand dit wel eens eerder gehad? Het gaat dus om de 1.6 met een automatische Pierburg ( :shake: ) carburateur.
Zal dit wel de stappenmotor zijn, of kan het ook iets anders zijn (temperatuurmeter? vacuumslangen lijken wel goed). Verder zou ik graag willen weten of deze carburateur zo 1 op 1 te vervangen is met de oudere Pierburg van de normale 1.6jes, aangezien dit dan waarschijnlijk makkelijker en goedkoper zal zijn (en wellicht betrouwbaarder?).
Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!
Zal dit wel de stappenmotor zijn, of kan het ook iets anders zijn (temperatuurmeter? vacuumslangen lijken wel goed). Verder zou ik graag willen weten of deze carburateur zo 1 op 1 te vervangen is met de oudere Pierburg van de normale 1.6jes, aangezien dit dan waarschijnlijk makkelijker en goedkoper zal zijn (en wellicht betrouwbaarder?).
Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!